مردم همین که میدانند در شرایط تحریم، آب وبرقشان قطع نمیشود، اعتماد دارند


رئیس جمهور گفت : علت اعتماد مردم این است که میبینند برقشان در شرایط تحریم و در تابستان قطع نمیشود و وزارت نیرویی دارند که در طول هشت سال، ۲۰ هزار مگاوات برق جدید برای کشور تولید کرده میکند. برای اینکه میدانند آبشان در شرایط سخت کرونایی قطع نمیشود و در طول هفت سال گذشته ۴۳ سد ملی افتتاح شده و تا پایان این دولت بیش از ۱۰۰ سد دیگر نیز افتتاح خواهد شد. اعتماد مردم بر مبنای کارکرد نظام و دولت است. وقتی مردم میبینند در شرایط کرونایی دانشگاه، تحصیل دانشجویان و فرزندانشان را فراموش نکرده و با هر سختی و مشکلات حضوری و غیرحضوری دانش و ترقی فرزندانشان را ادامه خواهد داد و وقفه ایجاد نخواهد شد و اضطراب به وجود نیامد، میتوانند به کشور و نظام خود اعتماد کنند. روحانی با بیان اینکه ای کاش پروتکلها به من اجازه میداد که در میان دانشگاهیان و دانش آموزان باشم، گفت: نمیخواهم پروتکلشکنی کنم. وی عنوان کرد: اما چه کنیم اجرای دستورالعملهای ستاد ملی کرونا برای همه ما لازم الاجرا است و از روز اول مواجهه با کرونا، خود را موظف میدیدم در شرکت در مجامع، سفر، برنامهها و فعالیتهایم پروتکلها را مراعات کنم و معتقد هستم پروتکلشکنی نباید به عنوان یک شیوه در ذهن ما باشد ولو اینکه در برخی موارد اجرای پروتکل با علاقه، خواست قلبی و عواطف انسان سازگاری ندارد.

پیش بینی از آینده قیمت دلار در دو سناریوی یک اقتصادادن

وحید شقاقی شهری، اقتصاددان و رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی گفت:ما دو سناریو خوشبینانه و بدبینانه داریم. قسمت خوب ماجرا آن است که اگر بایدن پیروز انتخابات آمریکا شود و در کنار آن بتوانیم بیماری کرونا را مهار کنیم و صادرات غیرنفتی ما با همسایگان به روال سابق بازگردد، از سوی دیگر شاهد گشایش اقتصادی در روابط بینالملل باشیم و واردات را ساماندهی کنیم، از اتلاف منابع ارزی برای واردات کالاهای لوکس جلوگیری و چالشهای فعلی برطرف شود، به علاوه صادرات نفت هم تا حدودی از وضعیت بغرنج کنونی خارج شود و سر و سامان بگیرد، میتوان انتظار داشت شرایط بهتر شود. به طوریکه در صورت ایجاد چنین شرایطی میتوان انتظار داشت قیمت دلار حداقل به کانال ۲۰ هزار تومان بازگردد. اما از سوی دیگر سناریو بدبینانه آن است که مجدد ترامپ پیروز انتخابات شود و نتوان اصلاحات ساختاری انجام داد؛ یعنی به تبع آن کسری بودجه جبران نشود، رشد نقدینگی شتاب بیشتری بگیرد، واردات ساماندهی نشود و مشکلات فعلی (صادرات غیرنفتی و نفتی) هم همچنان پابرجا بماند که در این صورت پیشبینی میشود قیمت دلار به کانال ۳۰ هزارتومان خواهد رسید. (زمانیکه ما از کانال ۳۰ هزارتومان صحبت میکنیم، به این معنی است که ممکن است از ۳۱هزار تومان تا ۴۰ هزار تومان هم افزایش یابد). به طور کلی وضعیت پیشرو به مسائل داخلی و بینالمللی در روزهای آینده بستگی دارد. همچنین در پنج، شش ماه اخیر به دلیل بیماری کرونا و مسدود بودن مرزها، صادرات ما به کشورهای همسایه با تعلل رو به رو است.

بابت بیسلیقگی انجام شده در کتاب ریاضی سوم دبستان عذرخواهی میکنیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: بابت بیسلیقگی انجام شده در کتاب ریاضی سوم دبستان عذرخواهی کرده و آن را اصلاح میکنیم. حاجی میرزایی افزود : یک بیسلیقگی در حذف تصویر دختران از کتاب سوم ابتدایی انجام شده است چرا که ما اعتقاد داریم که در این شرایط سخت به تمام فعالیتهایی که آموزشوپرورش با تمرکز بر دختران انجام میدهد، توجه شود.

حباب سکه ۹۶۰ هزار تومان شد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه شرط اصلی ثبات قیمتی در بازار طلا و سکه آرامش در بازار ارز است، گفت: حباب سکه متاسفانه به بیش از ۹۶۰ هزار تومان رسیده است محمدولی اظهار کرد: قیمت ها در بازار طلا و سکه همچنان با نوسان صعودی همراه بوده و افزایشی است.

تسهیلات جدید برای ۴۵ میلیون نفر بیمه شده تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: از امروز همه پزشکان، دندانپزشکان و ماماها طرف قرارداد سازمان محسوب میشوند در حالی که پیش از این حدود ۲۰درصد از جامعه پزشکان، دندانپزشکان و ماماها طرف قرارداد بودیم

وزارت بهداشت: واکسن آنفلوانزا تأثیری بر پیشگیری از کرونا ندارد

یک مسئول در وزارت بهداشت با بیان اینکه تزریق واکسن آنفلوانزا تأثیری بر پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد، تأکید کرد: واکسن آنفلوانزا در بهترین حالت، بین ۶۰ تا ۷۰ درصد اثربخش آن هم برای ویروس آنفولانزا خواهد بود.

واکسن کرونا در پاییز در ایران

یک متخصص عفونی در فایلی تصویری خبر از آماده سازی چند واکسن دردنیا برای مبارزه با کرونا خبر داد و گفت : به احتمال زیاد این واکسن پاییز در ایران خواهد بود. وی افزود: همین حالادر پکن پس از تزریق واکسن چینی شهروندان ماسک ها را کنار گذاشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت