شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

مردم تعطیلات عید فطر به سفر نروند، باید مناسبات مان را تا پاییز ۱۴۰۱ تغییر دهیم

مردم تعطیلات عید فطر به سفر نروند، باید مناسبات مان را تا پاییز ۱۴۰۱ تغییر دهیم

معاون کل وزارت بهداشت گفت: مردم تعطیلات عید فطر به سفر نروند چرا که سفر خطر شیوع ویروس کرونا را به دنبال دارد. حریرچی گفت: حتما بشر در دراز مدت خواهد توانست بر ویروس کرونا غلبه کند، اما تأکید می‌کنم که در ۱۸ الی ۲۴ ماه آینده مردم سراسر جهان با این ویروس درگیر خواهند بود. او با اشاره به اینکه برای ویروس کرونا ۳ پیش‌بینی در نظر گرفته‌اند، گفت: اولین پیش‌بینی این است که در نیمکره شمالی در پاییز با موج‌هایی از ویروس کرونا مواجه خواهیم بود که شدت شیوع ویروس از اسفند و فروردین ماه کمتر است، اما مجدداً منجر به قرنطینه و تعطیلی خواهد شد. معاون وزارت بهداشت ادامه داد: پیش‌بینی دوم این است که مطابق با همه‌گیری آنفلوآنزای اسپانیایی که اوایل قرن گذشته بود، موج دوم در پاییز خصوصاً در نیمکره شمالی شدیدتر خواهد بود و تعطیلات و اقدامات بیشتری لازم خواهد بود. حریرچی گفت: پیش‌بینی سوم درباره ویروس کرونا این است که در پاییز موج‌هایی خواهیم داشت، اما منجر به تعطیلی نخواهد شد. او گفت: آن چیزی که مسلم است ما باید در ۱۸ الی ۲۴ ماه بسیاری از رفتارهایمان را تغییر دهیم، از جمله رفت و آمد‌های خانوادگی، سفر و ملاقات‌ها باید کم شود.

از داخل دولت سیگنال دلار ۲۵ هزار تومانی صادر می‌کنند!

راغفر استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا (س) به فرارو گفت: برخی از اعضای داخل دولت سیگنال ارز ۲۵ هزار تومانی صادر می‌کنند، سال‌هاست که دولت‌های مختلف برای جبران کسری بودجه خود و افزایش درآمد دائم در حال افزایش نرخ ارز هستند و این مختص امروز نیست در حالی که دولت به جای این بیاید ارز را گران کند، باید از فعالیت‌های سفته بازانه در همه عرصه‌های اقتصاد از جمله، سهام، مسکن، خودرو، طلا، ارز، سکه و… مالیات بگیرد، تا این طور بازار‌ها متلاطم نشود، تا موقعی که این نگاه تغییر پیدا نکند، اوضاع درست نخواهد شد.

بلیت هواپیما دوباره گران شد

نرخ بلیت پرواز‌های داخلی بار دیگر همزمان با افزایش پرواز‌های داخلی در تعدادی از مسیر‌ها به نرخ‌های بالای ۵۰۰ هزار تومان بازگشت. همزمان با از سرگیری پرواز‌های داخلی، قیمت بلیت هواپیما نیز به نرخ‌های قبل کرونا برگشت. این در حالی است که در شرایط کرونایی، برخی شهر‌هایی که پروازهایشان ادامه داشت، به دلیل کاهش تقاضا به زیر ۲۰۰ هزار تومان رسیده بود، اما همزمان با شروع مجدد پرواز‌ها و افزایش تقاضای سفر، بلیت این پرواز‌ها به نرخ‌های بهمن ماه سال گذشته برگشته است.

افزایش قیمت دلار و یورو در صرافی ملی

نرخ ارز این روز‌ها بر خلاف نرخ سهام، رو به رشد است. تا جایی که صرافی‌های بانکی هفته گذشته قیمت فروش دلار را ۱۱۵۰ تومان افزایش دادند. به گونه‌ای که هم اکنون هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی سطح کشور، به نرخ ۱۶۸۲۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و به قیمت ۱۶۹۲۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته می‌شود که نسبت به روزهای قبل، ۱۲۰ تومان گران‌تر شده است. در بازار آزاد نیز، با رشد قیمت انواع ارز همراه شده است. به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در بازار آزاد، به نرخ ۱۷۴۴۰ تومان رسیده، یورو در این بازار، ۱۸۶۹۰ تومان قیمت گذاری شده است.

اینترنت «شاد» رایگان شد

وزیر آموزش و پرورش درباره تبعات حضور دانش آموزان در شبکه‌های اجتماعی در پی افزایش حضور آموزشی در فضای مجازی اظهار کرد: با بحرانی مواجه شدیم که ماموریت آموزش و پرورش در معرض خطر قرار گرفت. روش‌های متنوعی وجود دارد و هیچ کدام بدون مناقشه و آسیب نبود. قطعا خانواده‌ها باید مشارکت کنند. وظیفه ما ایجاد فضای منحصر به فرد بود و شبکه شاد صرفا اپلیکیشنی برای آموزش بود. روش‌های آموزشی ما در کشورهای دیگر هم استفاده شده و آموزش الکترونیکی یک ضرورت است. وی افزود: رایگان شدن اینترنت شبکه شاد محقق شده است، وزارت ارتباطات در کنار ما بود و کمک کرده و همراه ما خواهد بود.

پرداخت ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان وجه نقد به سه میلیون خانوار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس اطلاعات موجود در سامانه اطلاعات رفاه ایرانیان برای سه میلیون خانوار که حداقل‌های تمکن مالی را دارند، بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان وجه نقد پرداخت شد. محمد شریعتمداری افزود: این افراد در هیچ جایی بیمه نشده، وامی نگرفته یا ماشینی نخریده اند. به این سه میلیون خانوار در طول چهار ماه بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان وجه نقد پرداخت و در ماه مبارک رمضان نیز این مبلغ دو برابر شد.

مشمولان خدمت وظیفه عمومی مشکلی برای شرکت در کنکور ندارند

رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت: کلیه مشمولان فارغ التحصیل سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ می توانند در آزمون های سراسری سال ۱۳۹۹ شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن و دارا بودن شرایط قانونی ادامه تحصیل آنان بلامانع است. بر اساس اعلام سایت پلیس، وی گفت: سربازان وظیفه غیر غایب نیز که هم اکنون در حال خدمت هستند می توانند در آزمون های سراسری شرکت نموده و درصورت قبولی و احراز شرایط لازم برای ادامه تحصیل درمقاطع تحصیلی کارشناسی و بالاتر از خدمت ترخیص و در دانشگاه ثبت نام کنند.

زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اعلام شد

معاون دانشگاه آزاد اسلامی گفت : امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی در نیم سال جاری به مدت سه هفته از ۲۴ خرداد تا ۱۳ تیرماه، با رعایت کامل پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت