یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

مردم انتظار دارند

جم- چند ماهی بیشتر به روز جمعه ۱۱ اسفند یعنی تاریخ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نمانده است و از حالا ، 245 نفر از چهار حوزه انتخابیه استان ثبت نام خود را قطعی کرده اند.
هرچند هنوز مسیر تایید صلاحیت ها باقی است و ممکن است تعداد نامزهای نهایی کمتر از این میزان باشد اما آنچه مهم است نه شمار داوطلبان ، بلکه اصل انتخابات و تعیین سرنوشت مردم است.مسلما نتایجی که از صندوق رای در خواهد آمد و افرادی که منتخب می شوند ، تاثیرات بسزایی در آینده استان دارند.خصوصا در افق 4 سال آینده که هم باید منتظر عملیاتی شدن وعده هایی چون راه آهن و انتقال آب از دریای عمان باشیم و هم شرایط خاص استان که نیازمند افرادی با تفکر جهادی و قدرت چانه زنی بالا برای حل مسائل است.
این موضوعات اهمیت این انتخابات را برای مردم و آینده استان چند برابر کرده و مطمینا از حساسیت بالایی برخوردار است.
مردم انتظارات و خواسته هایی دارند و در کنار آن ، نیازهای زیرساختی و اساسی ای هست که باید چاری ای برای آن یافت شود.
در دوره های مختلف مجلس، مردم استان نمایندگانی داشته اند که از برخی راضی و از برخی هم گلایه مند بوده اند.
زمانی نماینده ای داشتیم که در هر جلسه رفع موانع تولید ، دست یک تولیدکننده از حوزه انتخابیه اش را می گرفت و تا مشکلش را حل نمیکرد ، برنمیگشت.یا دیگر نماینده ای که چنان قدرت چانه زنی بالایی داشت که ثمرات حضور و فعالیتش هنوز در استان محسوس است.مردم هم ریز رفتارهای نمایندگان را زیر ذره بین می برند.همواره هم صداقت، پاکدستی ، پاسخگو و مردمی بودن ، جزو معیار های اساسی مردم بوده است.مردم انتظار دارند وقتی مسئولی به استان می آید و یا وقتی مشکلی پیش آمد می کنند ، نمایندگان در صحنه حضور موثر داشته باشند.نیازها را از نزدیک ببیند ، مطالبه کنند و با پیگیری های نتیجه بخش ، استان را پیش ببرند.
دیگر دوران وعده های و قول های دم دستی از مسائل تکراری گذشته و نمایندگان باید وعده ها و عملکردهای ملموسی برای مردم ارائه دهند.حرف درمانی و گاها سکوت مطلق درخصوص برخی مسائل ، دیگر قابل توجیه نخواهد بود.
آینده‌نگری، همه‌جانبه‌نگری و استفاده از نظر مشورتی و کارشناسی همه افراد حقیقی و حقوقی هم مولفه ی دیگری است که جزو ویژگی های نماینده اصلح و طراز است.
رهبری هم در سخنرانی های مختلف خود اشاراتی به ویژگی های نماینده اصلح داشته اند.در یکی از این سخنرانی ها ایشان فرمودند :« اگر نگوییم شجاع ترین و مؤمن ترین و انقلابى ترین؛ لااقل در سطح این توده‎ى عظیم مردم که اینگونه از خود درخشش نشان مى‎دهند، باشد. نماینده ى مردم باید نماینده ى توده ى مردم باشد؛ بخصوص آنهایى که دستشان به جایى نمى رسد و محرومیت بیشترى دارند.»

طبعا انتخاب اصلح ، در فضایی شفاف و به دور از حواشی شکل میگیرد.باید علاوه بر تبیین درست نیازها و خواسته های مردم ، ویژگی های یک نماینده خوب را تشریح کرد.مسئله ای که قطعا ورود جدی متولیان امر را می طلبد.
ما نیز به عنوان رسانه ، در این مسیر پیش رو تا انتخابات اسفند ماه ضمن بررسی اولویت ها و خواسته های مردم از نماینده خود ، تلاش میکنیم در گفتگو با نخبگان و صاحب نظران معیار های یک نماینده طراز را احصا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت