مدارس تا اطلاع ثانوی بسته و کنکور هم ۱۰ روز آخرِ تیر برگزار می‌شود

مدارس تا اطلاع ثانوی بسته و کنکور هم ۱۰ روز آخرِ تیر برگزار می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کنکور در دهه سوم تیر برگزار خواهد شد، گفت: سهم ارزیابی معلمان را در آزمون‌ها افزایش دادیم. حاجی میرزایی درباره ارزیابی دانش آموزان و امتحانات آنها اظهار کرد: پس از پایان دوره آموزشی اگر بتوان با رعایت پروتکل آزمون‌ها را حضوری برگزار کرد این کار را انجام می‌دهیم. وی ادامه داد: سهم معلمان را در آزمون افزایش داده‌ایم چون پنج ماه ابتدای سال را با دانش آموزان کار کرده‌اند و ارزیابی از آنها دارند و به آزمون هم نمره اختصاص داده خواهد شد. وی در ادامه درباره روند کار در شبکه شاد گفت: در این شبکه، معلم محتوای آموزشی را بارگذاری و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد و آنها می توانند سوالات خود را بپرسند، ترجیح ما این است که در ساعات معینی این کار انجام شود اما می‌خواهیم ساعات را تغییر دهیم تا همه دانش‌آموزان بتوانند حضور داشته باشند. مثلاً کلاس‌های دوره ابتدایی صبح ها یا متوسطه عصرها باشد، همه باید به عضویت شبکه شاد در بیایند مباحث آموزشی را آغاز و ارزیابی کنیم تا متناسب با آن کار را پیش ببریم. وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: ممکن است در آینده هم با وضعیت غیر منتظره روبه‌رو شویم حتی با احتمال کم دوباره با بازگشت کرونا در سال تحصیلی جدید مواجه شویم و باید از هم اکنون آماده باشیم و کار را مدیریت کنیم. وی گفت: برای بازگشایی مدارس تابع سیاست‌های وزارت بهداشت هستیم که آنها اعلام کردند تا اطلاع ثانوی باید مدارس بسته باشد تا شرایط لازم فراهم شود. وی درباره برگزاری امتحانات نهایی عنوان کرد: چون دانش‌آموزان فقط امتحان می دهند و برمی‌گردند، می‌توان سالن های بزرگتر گرفت و فاصله اجتماعی را رعایت کرد و پروتکل‌های وزارت بهداشت را رعایت خواهیم کرد و تاکید داریم که امتحانات به صورت حضوری باشد اما اگر شرایط به گونه‌ای باشد که پروتکل وزارت بهداشت اجاره برگزاری آزمون حضوری را ندهد به شیوه غیر حضوری نیز می‌توانیم امتحانات نهایی را برگزار کنیم.

حکم رهبر معظم انقلاب درباره روزه ماه رمضان هنگام شیوع کرونا

رهبر معظم انقلاب به پرسشی درباره حکم روزه ماه رمضان در شرایط شیوع کرونا پاسخ دادند. ایشان فرمودند: روزه از ضروریات دین و ارکان شریعت اسلام است و ترک روزه ماه مبارک رمضان جایز نیست مگر آنکه فرد، گمان عقلایی پیدا کند که روزه گرفتن موجب ایجاد بیماری و یا تشدید بیماری و یا افزایش طول بیماری و تأخیر در سلامتی می‌شود. در این موارد روزه ساقط، ولی قضای آن لازم است.

در ماه رمضان تجمع مذهبی، مراسم افطار و راز و نیاز جمعی نداریم

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره وضعیت بازگشایی اماکن مقدس در ماه رمضان گفت: از آنجا که در ماه رمضان مراسم تجمع و افطاری نداریم، همه به یاری مردم نیازمند بشتابند و مال و کالاها و اجناس مورد نیاز را به آنان هدیه دهند تا مشکلات اقشار آسیب پذیر کمتر شود. روحانی افزود: برای ماه رمضان بسیار اندیشیدیم که چه کنیم و چطور آن را مدیریت کنیم. در ماه رمضان اماکن مذهبی و مساجد جذابیت بیشتری پیدا می‌کند اما باید از مردم بخواهیم همچنان شرایط ویژه را تا نیمه اردیبهشت حداقل ادامه دهید و پس از آن مقطع نیز باز جلساتی برگزار می‌کنیم تا ببینیم می توان تصمیم تازه‌ای اتخاذ کرد یا نه.

اجاره دو ماه اماکن ورزشی بخشیده شد

وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به تعطیلی اماکن و فضا‌های ورزشی و برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، اجاره بهای اماکن واگذار شده به بخش خصوصی در ماه‌های اسفند و فروردین به طول کامل بخشیده شد.

مهلت مجدد برای ثبت نام آزمون ارشد

سخنگوی سازمان سنجش اعلام کرد: مهلت مجدد ثبت نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ از اول اردیبهشت فراهم شده است. بنابراین تمامی داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ برای پذیرش در رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد و بیست و پنجمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور می‌توانند در این فرصت مجدد نسبت به ثبت نام جدید و یا ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

وزیر میراث فرهنگی: تلاش می‌کنیم تعطیلات عید فطر امسال بیشتر شود

وزیرگردشگری به پیگیری‌ها برای افزایش تعطیلات عید فطر اشاره کرد و گفت: «این موضوع را دنبال می‌کنیم تا در صورت مهار کرونا تا زمان عید فطر، تعطیلات این عید افزایش یابد تا فرصتی برای سفر هموطنان در ایام فرخنده عید سعید فطر فراهم شود.»مونسان ادامه داد: «قطعاً بعد از کرونا جهش بی‌سابقه‌ای در سفر خواهیم داشت و بخش زیادی از خسارت‌هایی که وارد شده از طریق رونق جهش‌وار سفر برطرف خواهد شد؛ از این‌رو همه استان‌ها باید آماده جهش سفر و میزبانی شایسته از گردشگران برای دوران پساکرونا باشند.»

روایت معاون قوه قضاییه از پشت پرده درآمد نجومی برخی سردفتران

تسنیم نوشت: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره علت اصلاح تعرفه جدید حق‌التحریر دفاتر اسناد رسمی توضیح داد و گفت: درآمد زیاد بیشتر دفاتر دارای درآمدهای نجومی، ناشی از زد و بندهایی بود که با مؤسسات خصوصی و تعاونی‌ها داشتند. خدائیان گفت: بیش از ۹۹ درصد سران دفاتر اسناد رسمی با اصلاح انجام شده در دستورالعمل تعرفه حق‌التحریر موافق هستند.

تولید ۴۰۵ تابستان متوقف می شود

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از طراحی پلتفرم خودروی برقی خبر داد و گفت: با جدیت درحال توسعه محصولات هستیم. محصول ۴۰۵ نیز طبق برنامه زمانبندی تعیین شده در تابستان از مدار تولید خارج خواهد شد.

داروی کرونا تا ۳ ماه آینده می آید

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: داروی «رم دسیویر» که در گذشته برای درمان ابولا تولید شده بود، مراحل نهایی کارآزمایی بالینی را برای درمان کرونا طی می‌کند و احتمالا تا سه ماه آینده به عنوان داروی درمان کووید ۱۹ به بازار دنیا معرفی می شود. مینو محرز افزود: این دارو اکنون در اروپا و آمریکا تحت یک کارآزمایی وسیع برای درمان این بیماری است و نتیجه آن
فوق العاده خوب بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت