یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

مخالفت 13 عضو از 15 عضو شورای امنیت با فشار آمریکا برای فعال شدن مکانیزم ماشه

روسیه، چین، آلمان، انگلیس، فرانسه، بلژیک، آفریقای جنوبی، نیجر، تونس، سنت وینسنت و گرنادین، استونی، ویتنام و اندونزی که خود ریاست دورهای شورای امنیت را برعهده دارد، تصریح کردند که آمریکا حق استفاده از مکانیسم ماشه را ندارد. رویترز از مخالفت 13 عضو از 15 عضو شورای امنیت با طرح امریکا برای کلید زدن اسنپ بک علیه ایران خبر داد.
به گزارش «انتخاب»؛ در مدت 24 ساعت پس از اقدام مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در درخواست از شورای امنیت برای فعال شدن مکانیزم ماشه و بازگشت تحریمها علیه ایران، 13 عضو از 15 عضو این شورا طی نامههایی مخالفت خود را با این اقدام آمریکا اعلام کردهاند.روسیه، چین، آلمان، انگلیس، فرانسه، بلژیک، آفریقای جنوبی، نیجر، تونس، سنت وینسنت و گرنادین، استونی، ویتنام و اندونزی که خود ریاست دورهای شورای امنیت را برعهده دارد، تصریح کردند که آمریکا حق استفاده از مکانیسم ماشه را ندارد. در این میان، جمهوری دومینیکن هنوز نامه ای به رئیس شورای امنیت برای اعلام موضع خود در باره اسنپ بک ارائه نکرده است.یک دیپلمات در شورای امنیت به شرط عدم افشای نامش گفت: باتوجه به مخالفت شدید اکثریت در شورای امنیت با فعال کردن اسنپ بک، رئیس دورهای شورای امنیت، مجبور به ارائه پیشنویس قطعنامهای با موضوع «ادامه لغو تحریمهای ایران» نخواهد بود.لازم به ذکر است که در ماه آگوست اندونزی و در ماه سپتامبر نیجر رئیس دورهای شورای امنیت هستند.
فعال اصولگرا : رئیسی و فتاح کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نیستند

کریمی اصفهانی فعال سیاسی اصولگرا درخصوص مطرح شدن احتمال کاندیداتوری پرویز فتاح در انتخابات ریاستجمهوری با توجه به سخنان اخیر او، گفت: فتاح قرار نیست در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود و هیچ تصمیمی در این خصوص ندارد، شاید در گذشته چنین مسالهای از سوی جبهه پایداری مطرح شده بود اما در حال حاضر اینطور نیست و به نظر من در همین جایی که حضور دارد، خواهد ماند. وی همچنین درخصوص مطرح شدن کاندیداتوری سید ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: کاندیداتوری آقای رییسی در انتخابات هم منتفی است و ایشان کاندیدای انتخابات نیستند.

انتقاد تند اصلاح طلب معروف از آشنا

عبدا… ناصری در پاسخ به این پرسش که فکر میکنید اینکه الان مشاور رئیس جمهور بخواهد به نحوی وزارت کشور را تنها مسئول آن قضایا اعلام کند، قابل پذیرش است؟ افکار عمومی چه برداشتی از این رویکرد خواهد داشت؟» گفت: «اصلا قابل پذیرش نیست. آقای آشنا میخواهد که روحانی را تطهیر کند. اینکه وزیر کشور گزارش داده باشد یا نداده باشد در اصل قضیه تغییری ایجاد نمیکند و رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای امنیت ملی مسئول این اتفاق مهم بود.» این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان تاکید کرد: «به نظر من آبان98 سیاهترین نقطه در کارنامه رئیس جمهور در 7 سال فعالیت او است.»

ترقی : اصلاحطلبان نیروی جوان تربیت نکردهاند و ندارند

«حمیدرضا ترقی»، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، درباره لزوم جوانگرایی در میان دو جریان اصولگرایی و اصلاحطلبی برای انتخابات 1400 گفت: اصلاحطلبان نیروی جوان تربیت نکردهاند و ندارند؛ اصولگرایان در طول چند سال گذشته دهها نیروی جوان در عرصههای مختلف تربیت کردهاند. کادرسازی نیروهای اصولگرا چند برابر نیروهای اصلاحطلب است. اصلاحطلبان کسی را ندارند، تنها همان نیروهای قدیمیشان که تندرو هستند، حول محور همانها میچرخند، نیروی جدیدی که خودش و تواناییهایش را نشان داده باشد، دیده نمیشود. در نیروهای اصولگرا به دلیل اینکه گردش نخبگان زیاد هست، زمینه رشد افراد هم بسیار زیاد بوده و هنوز میدان نداشتهاند.

کنایه تاجگردون به زاکانی

تاجگردون؛ نماینده سابق که اعتبار نامهاش در صحن مجلس رد شد، به اقدام اخیر زاکانی؛ رئیس مرکز پژوهش های مجلس واکنش نشان داد. اودر توئیترش نوشت: زاکانی برادر داماد خودش را گذاشت معاونش اما زمان بررسی اعتبارنامه در مجلس از من سوال کرد میلاد کرمی دایی زاده شماست و چرا در پتروشیمی کار می کند اینم یکیش. مادر بزرگ پدر میلاد کرمی می شه دختر دایی پدر من. گفت این یعنی رانت. تاجگردون با زدن هشتک دستمال کثیف نوشت : قضاوت با شما

نظر جعفرزاده درباره احتمال نامزدی ظریف در انتخابات 1400

غلامعلی جعفرزاده، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هرچند معتقدم احتمال نامزدی ظریف در انتخابات ریاست جمهوری خیلی کم است اما اگر این اتفاق افتاد آقای ظریفی را خواهید دید که زمان مناظرات تلویزیونی موفق تر از سایرین خواهد بود.

20 درصد دولت روحانی اصلاحاتیاند

حمید نجف عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار با بیان اینکه در دو دولت حسن روحانی نیز اکثریت مدیران اصولگرا بودند یا لااقل اصلاحطلب شناخته نمیشدند، تاکید کرد: این دو دولت نیز با اینکه پشتوانه مردمی اصلاحات را داشت، مدیرانش در بیشتر موارد اصولگرا بودند. پس همین دولت اعتدالی را که به اصلاحات نسبت میدهند، واقعا بیش از 20 درصد از اصلاحطلبان را در خود ندارد.

واکنش حدادعادل به عذرخواهی فتاح

غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به عذرخواهی فتاح از وی اظهار کرد: آقای فتاح مطالبی را گفت تا حواشی اخیر تمام شود. وی افزود: من هم صحبتی نمیکنم و امیدوارم حواس مردم با توجه به شروع محرم بیشتر به اصل انقلاب و امام حسین «ع» باشد. حداد عادل تاکید کرد: بهتر است من هم مطلبی نگویم و حاشیه سازیها به پایان برسد.

نگفتیم در انتخابات ثبت نام نکنید

سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به موضوعی که به نقل از وی عنوان شده بود گفت: ما نگفتیم رد صلاحیت های گذشته ثبتنام نکنید یا ثبتنامتان خلاف قانون است اما توصیه میکنیم کسی که دو سه بار آمده و تأیید نشده، دیگر خودش و ما را بهزحمت نیندازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت