مخاطب شناسی؛ شرط موفقیت مدیران در ارائه برنامه ها

گروه خبر – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران باید در ارائه برنامه ها و اقدامات خود، مخاطب شناس بوده و از ظرفیت رسانه ها در این زمینه به خوبی استفاده کنند. ناصر خوش خبر، در شورای اطلاع رسانی استان اظهار کرد: نحوه ارائه برنامه ها باید به گونه ای باشد که انتظارات مردم از دستگاههای اجرایی را مرتفع کند. وی با تأکید بر نقش روابط عمومی های دستگاهها در این زمینه تصریح کرد: روابط عمومی ها مکلفند به محض طرح هرگونه ابهام و پرسش از سوی مخاطبین و جامعه هدف سازمان، نسبت به پاسخگویی اقدام کنند و یک نسخه از گزارش این موضوع را نیز به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی ارائه کنند.معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به در پیش رو بودن ایام هفته دولت تصریح کرد: مدیران دستگاهها باید در این ایام، اقدامات و طرحها و برنامه های خود را به گونهای شفاف اطلاع رسانی کنند. وی با بیان اینکه محتوای رسانهای غنی و بدون ابهام میتواند در این زمینه مؤثر واقع شود، افزود: اعتقادات را نمیتوان نادیده گرفت؛ لذا هدف این است که در شرایط موجود مراسم عزاداری با رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی اعلام شده پرشور برگزار شود. خوش خبر با تأکید بر همزمانی هفته دولت با دهه اول محرم، یادآور شد: به جهت حفظ حرمت ایام محرم و بر اساس سیاستهای کشور، برنامههای ویژه هفته دولت از ۲۹ مرداد تا ۶ شهریور اجرا میشود. وی، حضور مدیران در جمع خبرنگاران و در برنامههای رادیویی و تلویزیونی را از الزامات این ایام برشمرد و گفت: ریز پروژهها و برنامههای دستگاهها و فرمانداریها باید در اختیار شورای اطلاع رسانی قرار گیرد تا رسانهها بدون بتوانند به اطلاعات دسترسی داشته باشند. وی درخصوص نحوه برگزاری مراسم ایام محرم و صفر نیز گفت: برای برگزاری هر چه بهتر مراسم در این ایام باید از تمام ظرفیتها به نحو مطلوبی استفاده شود.معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به هجمههای دشمنان برای سوء استفاده از شرایط موجود، خاطرنشان کرد: هدف دشمن این است که با این هجمهها بین مردم و مسئولان فاصله اندازد و تنش ایجاد کند. خوش خبر ادامه داد: اعتقاد همه ما بر این است که همه مراسم ملی و مذهبی باید به نحو شایستهای برگزار شود لذا این موضوع، تکلیفی بر دوش رسانهها، صدا و سیما، مبلغان دینی، اهل قلم و… است تا از ظرفیتی که در اختیار دارند، در این حوزه گام بردارند.

۳۵ واحد تولیدی خراسان جنوبی به چرخه تولید بازگشت
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان جنوبی گفت: در سه سال اخیر با راهاندازی مجدد ۳۵ واحد تولیدی و صنعتی در استان، زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر دوباره فراهم شده است. مهدی پارسا افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز پنج واحد تولیدی مجدد راهاندازی شده است. وی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۹ درصد واحدهای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان غیرفعال و راکد است و یکی از سیاستهای اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری بازگشت این واحدها به چرخه تولید است. وی گفت: امسال ۲۰ واحد تولیدی و صنعتی استان که به دلایل متعدد در سالهای گذشته تعطیل شده بود، مجدد به چرخه تولید بازمیگردد. مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان بیان کرد: هفته دولت امسال گازرسانی به ناحیه صنعتی بشرویه و شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف افتتاح خواهد شد. وی تصریح کرد: صنایع با اشتغال کمتر از ۵۰ نفر در زمره صنایع کوچک، اشتغال ۵۰ تا ۱۰۰ نفر صنایع متوسط و بیش از ۱۰۰ نفر صنایع بزرگ محسوب میشوند. پارسا عنوان کرد: در خراسان جنوبی ۹۶ درصد صنایع، کوچک و متوسط هستند که با توجه به مدل توسعهای استان بیش از ۶۲ درصد صنایع به صنایع ساختمانی و معدنی اختصاص دارد. وی ادامه داد: در استان خراسان جنوبی صنایع کوچک و متوسط برای پاسخ به نیازهای منطقهای شکل گرفته است که امید است با تلاشهایی که در استان شده صنایع بزرگ و مادرتخصصی مانند سیمان، انواع کک، فولاد و سایر شاهد ایجاد یا تکمیل زنجیره صنایع باشیم.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی با اشاره به مهمترین طرحهای صنعتی و معدنی در دست اجرا در استان گفت: سه طرح فراوری بنتونیت در شهرک صنعتی سرایان، طرح آجر منیزیتی در شهرک صنعتی، طرح چدن و فولاد در شهرک صنعتی خوسف و طرح اکسید منیزیم و کنسانتره آهن در شهرک صنعتی نهبندان در دست اجرا است. وی یادآور شد: به منظور حمایت از صنایع در استان، برنامههای حمایتی در دستور کار قرار گرفته است که از جمله آن میتوان به تامین نقدینگی واحدهای تولیدی اشاره کرد.

رشد ۱۸ درصدی سرمایهگذاری در شهرکهای صنعتی استان
معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان جنوبی نیز گفت: امسال ۳۶ قرارداد جدید با سرمایهگذاری ۶۵۰ میلیارد ریال در شهرکها و نواحی صنعتی استان منعقد شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد رشد داشته است. مجتبی عابدینی افزود: تا پایان سال گذشته ۶۷۰ طرح صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان مستقر شدهاند که از این تعداد ۳۴۵ واحد با اشتغالزایی پنج هزار و ۳۰۰ نفر به بهرهبرداری رسیده است.

۱۳ پروژه زیرساختی در شهرکهای صنعتی در دست اقدام است
معاون فنی شرکت شهرکهای صنعتی استان هم گفت: در حال حاضر در حوزه زیرساختی شهرکها و نواحی صنعتی استان ۱۳ پروژه با اعتبار ۱۳۳ میلیارد ریال در دست اقدام است و شروع عملیات پنج پروژه با اعتبار ۷۳ میلیارد ریال نیز در دست انجام است. مهدی تقوی افزود: ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان داریم که ۱۸ شهرک در حال واگذاری زمین است. وی با بیان اینکه صد درصد واحدهایی به بهرهبرداری رسیده و مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی از آب بهرهمند هستند بیان کرد: همچنین ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی با ۱۴۵ مگاوات تامین برق شده است.

ایجاد مرکز نوآوری در شهرک صنعتی بیرجند
مدیرعامل توسعه خوشه خشکبار استان نیز گفت: در توسعه خوشه خشکبار عناب و زرشک در استان یکی از مهمترین اهداف ما برای توسعه صنایع تبدیلی است که در این زمینه مرکز نوآوری در محل شهرک صنعتی بیرجند ایجاد شده است. مصطفایی با اشاره به اینکه اهداف مشترکی بین جهاد دانشگاهی و شرکت شهرکهای صنعتی استان وجود دارد افزود: امیدواریم بتوانیم با ایجاد مرکز نوآوری در مرکز خدمات شرکت شهرک های صنعتی بیرجند همکاری بیشتر نهادهای دولتی و خصوصی را داشته باشیم. وی تاکید کرد: خوشه خشکبار زرشک و عناب از اوایل سال ۹۸ شرع شد با ساختاری که در شبکه کشور وجود دارد چهار ما مطالعات میدانی طول کشید و برای این مهم برنامهای سه ساله تدوین شده که در مرحله مقدماتی و شناسایی عامل توسعه قرار داریم.

سردار قاسمی : تذکر لسانی رسالت اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر است

مهر – دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی تذکر لسانی را رسالت اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: مسئولان باید به این دو فریضه مهم توجه کنند. سردار علی قاسمی بیان کرد: پایگاههای بسیج و تشکلهای سازمانها و روابط عمومی همواره در راستای ترویج معروفها و جلوگیری از گسترش منکرها تلاش میکنند. وی اظهار کرد: بر اساس قانون امر به معروف و نهی از منکر در سال ۹۴، هر دستگاه موظف به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر است. وی تذکر لسانی را رسالت اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: با توجه به توصیههای اسلام، باید امر به معروف و نهی از منکر را باید از خومان شروع کنیم.

تداوم گرما در خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی استان از ادامه روند افزایشی دمای هوا تا اواسط هفته در استان خبرداد. زارعی گفت: براساس داده ها و خروجی مدلهای پیش یابی، اوایل هفته در نیمه شرقی به ویژه مرز شرقی و نواحی جنوبی استان وزش باد شدید سبب ایجاد گرد و خاک و در برخی ساعات آسمانی غبار آلود خواهد شد. او با بیان اینکه گرما در استان ادامه دارد، افزود: به لحاظ دمایی تا اواسط هفته با استقرار و گسترش سامانه پر ارتفاع جنب حاره و تقویت سامانه کم فشار سطح زمین ضمن افزایش دما، گرمای هوا تشدید خواهد شد و هوا گرمتر میشود.

آغاز پویش ایران همدل برای کمک به نیازمندان خراسان جنوبی

سلم آبادی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: با آغاز این پویش که دومین مرحله از رزمایش کمکهای مؤمنانه است، کمکهای نقدی و غیرنقدی مردمی جمع آوری میشود تا از اول محرم توزیع آن بین نیازمندان و جامعه تحت پوشش این اداره کل آغاز شود.

عدم نیاز به ثبت نام مجدد برای دریافت گاز مایع در خراسان جنوبی

مدیر شرکت پخش فرآوردههای نفتی استان گفت: متقاضیانی که قبلا برای دریافت نفت سفید در سامانه ثبت نام کرده اند نیازی به ثبت نام مجدد برای دریافت گاز مایع ندارند. مردانی افزود : برای شارژ پیک نیک سهمیهای نیز برای شرکتهای عامل پخش در نظر گرفته شده که بدون کارت بانکی هم قابل دریافت است.

کاهش مختصر قیمت مرغ و تخم مرغ در خراسان جنوبی

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان گفت: قیمت مرغ که در هفتههای گذشته در مراکز عرضه مستقیم در روزبازارها ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان بود این هفته ۵ درصدی کاهش داشت و هم اکنون ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان است. جویبان افزود: قیمت تخم مرغ هم با کاهش حدود ۹ درصدی از ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان به ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. وی علت این کاهش مختصر را مصرف گوشت قرمز در ایام عید قربان، توزیع گوشت مرغ منجمد و عرضه بیشتر گوشت گرم اعلام کرد و گفت: قیمت تخم مرغ هم با کاهش تقاضا مواجه بود. معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان پیش بینی کرد این کاهش قیمت در هفته آینده هم ادامه داشته باشد

چشم امید بیماران کرونایی به پلاسمای بهبودیافتگان از کرونا

مدیرکل انتقال خون استان از بهبودیافتگان بیماری کرونا خواست تا به شکرانه سلامتی و برای کمک به مبتلایان این بیماری پلاسمای خود را اهدا کنند. میری مقدم گفت : از ابتدای مرداد تاکنون ۳۴ نفر بهبود یافته در استان موفق به اهدای پلاسما شدند که در مقایسه با آمار منتشر شده در ایران بسیار ناچیز است. وی با بیان اینکه در این مدت با توجه به نیاز بیمارستانهای استان، ۵۴ واحد پلاسما برای بهبود بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در این بیمارستانها توزیع شده است، بیان کرد: با توجه به نقش این فرآورده در بهبود مبتلایان به کرونا، درخواست میشود بهبودیافتگان از کرونا با مراجعه به مرکز قائم بیرجند واقع در میدان جانبازان پلاسمای خونشان را اهدا کنند.

درگذشت یکی از علمای برجسته حوزه علمیه خراسان جنوبی

صدا و سیما – آیت ا… محمد ابراهیم ربانی مهمویی مجتهد عالیقدر صبح دیروز در سن ۹۳ سالگی براثر ابتلا به بیماری کرونا در بیرجند دارفانی را وداع گفت. وی در حوزههای علمیه قم، بیرجند و نجف کسب علم کرده و از ۸ نفر از علما همچون آیتا… سید محمود شاهرودی و امام خمینی اجازه اجتهاد داشته است.

بستری بودن ۴۸ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

صدا و سیما – رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون ۱۲۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری اند که از این تعداد ۴۸نفر مبتلای قطعی بیماری کرونا هستند. دکتر دهقانی افزود: از بیماران کرونای بستری در بیمارستانها ۱۴نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند.وی گفت: از این تعداد بیمار کرونایی بستری در بخش مراقبتهای ویژه حال ۸ نفر مناسب نیست.

کالاهای صادراتی و وارداتی از مرزهای استان چه بوده است ؟

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت گفت: صادرات چهار ماه نخست امسال از طریق استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۹۸ درصدی را نشان میدهد. بهشتی راد بیان کرد: عمده اقلام صادراتی استان در این مدت صیفی جات، سیمان، کاشی و سرامیک، گازوئیل، هیدروکربن سبک و روغن سوخت تقطیری و عمده اقلام وارداتی نیز طی این مدت بذر یونجه، شاهدانه بو داده، گوسفند، لوازم یدکی و ماسک جراحی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت