محمد هاشمی درمورد کاخ مرمر: استخر و جکوزی توهم است

محمد هاشمی رفسنجانی به اظهارات پرویز فتاح درمورد کاخ مرمر واکنش نشان داد. او گفت: تا زمانی که مرحوم آقای هاشمی زنده بود و ما هم به این ساختمان رفت و آمد داشتیم نه استخری در این ساختمان وجود داشت و نه چیزی مانند آن. درست است که ساختمان ۹ طبقه بود اما کاملا یک ساختمان معمولی اداری بود. حالا اگر بعدها آقای ولایتی و دیگران استخری ساخته باشند را من اطلاع ندارم اما تا زمان حضور آیت ا… هاشمی در مجمع چنین چیزی وجود نداشت.فتاح درباره ساختمان ۹ طبقه که متعلق به مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع بود گفته است :«ولی این ساختمان که معلوم نیست کاربری آن تجاری است، اداری است یا مسکونی، استخر به این بزرگی را برای چه میخواستند؟ یا چه کسانی میخواستند در آن اقامت کنند؟» یا در جایی دیگر گفته است «کاخ مرمر آسیب دیده … در این کاخ آسانسور گذاشته بودند، کندهکاری کرده بودند و در طبقه دوم، حمام و جکوزی ساخته بودند». از آنجا که این سخنان حقیقت ندارند مایلم درباره آنها توضیحاتی بدهم.در ساختمان کاخ مرمر هیچ ساخت و سازی انجام نشده است. داستان ساختمان کاخ مرر اینگونه است که بعد از پیروزی انقلاب این کاخ در دست قوه قضاییه در دوره ریاست آیت ا… یزدی بود. اما از این کاخ به خوبی نگهداری نمی شد. مثلا این کاخ یک اتاق خاتم کاری دارد که آن زمان این اتاق را به آبدارخانه تبدیل کرده و در آن سماور گذاشته بودند. در نتیجه بخار آب باعث شده بود برخی از گوشه های این خاتم کاری ها تبله کنند. در نتیجه حبیبی معاون اول آقای هاشمی این ساختمان را از قوه قضاییه گرفت و کاخ دیگری روبروی آن (که الان هم قوه قضاییه در آن مستقر است) را به قوه قضاییه دادند. حبیبی این کاخ را مرمت کرد و تخریب های انجام شده را بازسازی کرد. این کاخ بعدا دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام شد. به این شکل که جلسات مجمع و کمیسوین های آن در این ساختمان تشکیل می شد. دفتر آقای دکتر رضایی دبیر مجمع و دفتر آیت ا… هاشمی رییس وقت مجمع هم در آنجا مستقر بود. به علاوه بخش اداری و مالی مجمع هم در ساختمان کوچک دیگری در خیابان ولیعصر بود.


رد صلاحیت شده ها ثبت نام نکنند

کدخدایی: توصیه میکنم افرادی که در گذشته رد صلاحیت شدهاند برای ۱۴۰۰ ثبتنام نکنند. البته این موضع شورای نگهبان نیست.

دستاویز قراردادن حادثه انفجار بیروت غیرقابل قبول است

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برخی افراد در لبنان با تحریک خارجی به دنبال اغراض خاص هستند، اگر عده ای از افراد، گروهها و کشورهای خارجی بخواهند حادثه تاثربرانگیز انفجار در بیروت را دستاویز اغراض و اهداف سیاسی قرار بدهند، غیرقابل قبول است.

ستاد انتخاباتی زدن برای «جو بایدن»در تهران ایده درستی نیست

عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ستاد انتخاباتی زدن برای «جو بایدن» در تهران ایده درستی نیست. مبتنی بر داده های کارشناسی نیست و ایده خامی است، این کار دست طرف ایرانی در سیاست خارجی را میبندد.

افشاگری پرفتاح اگر تبلیغاتی نباشدمفید است

مصطفی هاشمیطبا در روزنامه اعتماد نوشت: رییس بنیاد مستضعفان شنبه شب مهمان برنامه نگاه یک صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بود. زمانی قریب به یک سال و ۱۸ روز پس از تغییر در ریاست این نهاد حاکمیتی و حضور پرویز فتاح در راس بنیاد مستضعفان، این برنامه با حضور فتاح به بررسی عملکرد یکساله در دوران مدیریت جدید پرداخت. قدامی که پرویز فتاح انجام داد که انشاء ا… با نیت خیر و صلاح بوده، گامی در راستای شفافسازی به حساب میآید و امیدوارم که رویکرد تبلیغاتی نداشتهباشد.

خبر جدید از استرداد پولهای بلوکه شده ایران توسط چند کشور

وزیر امور خارجه درباره اینکه آیا تاکنون نسبت به بازگرداندن بخشی از مطالبات مالیمان از دیگر کشورها موفق بودهایم، گفت: در برخی موارد بله، اکنون چند کشور مقداری از پول ما را بازگرداندهاند.

سفر یکی از مقامات بلند پایه ایران به لبنان

موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت :سفر یکی از مقامات بلندپایه کشور به لبنان در حال برنامه ریزی است و طی روزهای آتی اطلاع رسانی میشود. ما چه با سفر به لبنان و چه بدون سفر، در کنار مردم لبنان خواهیم بود. در مورد تمدید تحریمهای تسلیحاتی ایران باید بگویم این موضوع بیشتر تهدیدی برای شورای امنیت است و آمریکا تلاش دارد این نهاد را تضعیف کند و تحت انقیاد خود درآورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


جم – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح جامع تالاب کجی نمکزار

بیشتر

دادرس مقدم – اول تا هفتم ذی القعده هر سال را به عنوان هفته حج می

بیشتر

سلام و خسته نباشید. در خصوص سرمقاله خوب خانم بهروزی فر با موضوع این داستان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت