یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

محدودیت های کرونایی در استان اعمال می شود


گروه خبر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز ظهر یکشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از اعمال دوباره برخی محدودیت ها به جهت شیوع کرونا در استان خبر داد. خوش خبر خاطرنشان کرد: با توجه به آمار بالای شیوع بیماری کرونا در استان و صرفاً به منظور پیشگیری از ادامه این روند نگران کننده، محدودیت هایی به کمیته امنیتی ستاد ملی کرونا اعلام شد که با آن موافقت شده است. وی تأکید کرد: این محدودیت ها تا 25 مهر ماه ادامه دارد و بر اساس درخواست استان، قابل تمدید است. به گفته وی؛ طبق این مصوبه، کلاسهای حضوری مدارس دولتی، دانشگاهها، آموزشگاه های فنی و حرفهای و خصوصی با تأکید بر عدم وقفه در فرآیند نظام آموزشی با استفاده از روش های غیر حضوری تعطیل می شوند.
معاون استاندار به کاهش خدمات دهی مهد کودک ها صرفاً برای کودکان دارای مادر شاغل اشاره کرد و گفت: خوابگاه های دانش آموزی و دانشجویی، کلیه اماکن و نقاط هدف گردشگری و تفریحی، کلیه بقاع متبرکه و آستان امامزادگان (ع)، سینماها، نمایشگاه ها، سالن مطالعه کتابخانه ها و بخش های بازی کودکان در پارک ها نیز بر اساس این دستورالعمل تعطیل می شوند. خوش خبر تصریح کرد: طبق این دستورالعمل، کلیه باشگاه ها، سالن ها، استخرها، پیست های ورزشی، تالارهای پذیرایی و سالن اجتماعات آرامستان ها تا تاریخ 25 مهر، اجازه فعالیت ندارند. وی ادامه داد: اعمال محدودیت برای فعالیت رستوران ها، فست فودها، اغذیه فروشی ها، قهوه خانه ها، کافی شاپ ها و سایر صنوف مشابه صرفاً به صورت بیرون بر و همچنین ممنوعیت برگزاری گردهمایی ها، سمینارها و دیگر تجمعات غیرضروری از جمله این مصوبات است. به گفته وی؛ این موارد لازم الاجراست و کمیته نظارت ستاد مدیریت کرونای استان نیز روند اجرای آنها را کنترل خواهند کرد. معاون استاندار با اشاره به مناسبت های پیش رو خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حاد مشهد به لحاظ شیوع بیماری کرونا، سفر به این شهر مقدور نیست. خوش خبر عنوان کرد: با توجه به اعمال محدودیت های اعلام شده، برگزاری هر گونه مراسم ویژه این ایام تابع شیوه نامه های بهداشتی است.رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در این جلسه گفت : بیرجند جز 45 شهر آلوده به کرونا در کشور قرار گرفته است. دکتر دهقانی گفت: هفته گذشته خراسان جنوبی رتبه پنجم کشور را از نظر نرخ بروز در هر 100 هزار نفر جمعیت پیدا کرده است. وی افزود: 202 مورد مثبت کرونا فقط در یک هفته در بیمارستانهای استان برسی شده اند که هفته ماقبل آن این عدد 131 مورد بوده است. وی گفت: 25 درصد از کل مبتلایان کرونا که تاکنون شناسیی شده اند مربوط به 20 روز اول مهر ماه بوده اند.

تعداد جان باختگان روزانه کرونا در خراسان جنوبی رکورد زد
با ثبت 6 مورد جدید ناشی از کرونا در 24 ساعت گذشته آمار قربانیان روزانه این بیماری در خراسان جنوبی رکورد زد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، گفت: تعداد فوتیها در اثر بیماری کرونا با ثبت 6 مورد جدید در شبانه روز گذشته به 188مورد در خراسان جنوبی رسید. دکتر مهدی زاده افزود: در شبانه روز گذشته از 132 آزمایش انجام شده جواب تست 73 مورد مثبت اعلام شد که 30 نفر از افراد بستری و 43 مورد سرپایی بودند. وی گفت: از این تعداد 34 مورد مربوط به بیرجند، 14 مورد قاین، 8 مورد بشرویه 4 مورد فردوس، شهرستانهای سربیشه و طبس هر کدام 3 مورد، شهرستانهای درمیان، نهبندان و سرایان هر کدام دو مورد و یک مورد مثبت مربوط به شهرستان زیرکوه است.دکتر مهدی زاده با بیان اینکه هم اکنون 292 بیمار با علائم بیماریهای حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری هستند گفت: از این تعداد 148نفر دارای تست مثبت بیماری کرونا و 26 نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند که حال عمومی 7 نفر از آنان وخیم گزارش شده است.
رییس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند هم گفت: افرادی که به کرونا مبتلا میشوند متاسفانه خیلی دیر به مراکز درمانی مراجعه میکنند. دکتر مسعود ضیایی گفت: این افراد زمانی مراجعه میکنند که بیماری خیلی پیشرفت کرده و مستقیم باید به آی سی یو بروند. وی افزود: کسی که در آی سی یو بستری میشود 50 درصد احتمال مرگ وجود دارد و بهبودی بیشتر از 50 درصد نیست.
متخصص بیماریهای عفونی اظهار کرد: اگر لولهگذاری شود تا 90 درصد احتمال مرگ وجود دارد لذا باید قبل از این مرحله به بیمارستان مراجعه شود. وی گفت: خوشبختانه داروهای خیلی خوبی در دسترس است و درست است که داروی اختصاص کرونا نیست اما در بیمارانی که درگیری بالایی داشتند وقتی به موقع مراجعه کردند، ما توانستیم برای آنها درمان مناسب را انجام دهیم و نجات پیدا کنند.
ضیایی تاکید کرد: اگر کسی درد قفسه سینه و تنگی نفس شدید، تنفس سریع و دشوار یا تب طولانی دارد، بلافاصله به بیمارستان مراجعه کند تا قبل از اینکه به مرحله شدید بیماری برسد، اقدامات درمانی برایش انجام شود. وی ادامه داد: روزهای گذشته شمار مبتلایان به بیماری کرونا و افراد بستری در بیمارستان افزایش پیدا کرده و چند برابر ماههای قبل شده است. رییس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند گفت: افرادی که بستری میشوند درصدی از آنها نیازمند آی سی یو هستند به همین دلیل موارد بستری در بخش مراقبتهای ویژه رو به افزایش است. وی بیان کرد: امیدوارم با رعایت پروتکلهای بهداشتی و مراجعه به موقع به بیمارستان بتوانیم خدمات خیلی خوبی را به مراجعان، ارائه دهیم.

غیرحضوری شدن آموزش در 5 شهرستان قرمز استان
مدارس 5 شهرستان دارای وضعیت قرمز کرونا در استان به مدت یک هفته تعطیل شد و آموزش به صورت غیرحضوری برگزار می شود.مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: بر اساس اعلام ستاد مدیریت بیماری کرونای استان، کلاسهای درس تمام مدارس شهرستانهای بیرجند، طبس، فردوس، قاین و نهبندان از 21 مهرماه، به مدت یک هفته بصورت غیر حضوری برگزار می شود.

بهره مندی 1492 واحد صنعتی استان از گاز طبیعی
با تلاش همکاران شرکت گاز خراسان جنوبی طی دو سال اخیر 950 واحد صنعتی به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده اند و در حال حاضر 1492 واحد صنعتی و تولیدی خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.سید محمود هاشمی در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی به صنایع در استان گفت: با تلاش جدی و فعالیت جهادی تمامی همکاران شرکت گاز خراسان جنوبی در مورد گازرسانی به صنایع توانستیم راه ده ساله را در کمتر از دو سال طی کنیم. وی از بهره مندی 950 واحد صنعتی استان از نعمت گاز طبیعی در 2سال اخیر خبر داد و گفت: این پروژه ها بدون دریافت هزینه خط اختصاصی از صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی اجرا شده است که بدین منظور معادل 150 میلیارد تومان هزینه گازرسانی به مثابه یارانه قابل توجه برای واحدهای صنعتی و تولیدی استان منظور شده است. وی در ادامه گفت: با گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی خراسان جنوبی تاکنون 51 میلیون لیتر سوخت مایع صرفه جویی شده است.هاشمی افزود: سال گذشته شرکت گاز خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه دوم از لحاظ میزان شبکه اجرا شده تا ورودی واحدهای صنعتی و تولیدی و کسب رتبه دوم از لحاظ تعداد صنعت دارای پتانسیل گازرسانی در بین شرکت های گاز استانی شد. وی افزود: امیدواریم در صورت عدم وجود موانع و تامین به موقع منابع مالی تا پایان امسال بیش از 200 واحد صنعتی و تولیدی در استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شوند.مدیرعامل شرکت گاز استان در ادامه گفت: خوشبختانه زیرساخت های لازم برای گازرسانی به بیش از 90 درصد صنایع استان و همچنین کلیه شهرک ها، نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی فراهم شده است.

زیرساخت های ورزشی و رفاهی در شمال شهر بیرجند ایجاد شود

مهر- معاون استاندار از تأمین زمین مورد نیاز برای ایجاد پارک خطی در مهر شهر بیرجند خبر داد و گفت: اجرای زیرساخت های فرهنگی، ورزشی و رفاهی در منطقه شمال شهر تعیین تکلیف شود.میر جعفریان بعداز ظهر یکشنبه در جلسه کمیسیون طرح تفصیلی (ماده 5) استان اظهارکرد: بنا به تأکید استاندار و وعده توسعه فضای سبز در شمال شهر، در این جلسه کاربری های لازم برای تحقق این برنامه تعیین شد. وی متذکر شد: این اقدام در راستای برقراری توازن در توزیع خدمات در دو بخش شمال و جنوب شهر انجام می شود. میرجعفریان افزود: شهرداری بیرجند، اداره کل ورزش و جوانان و دیگر دستگاه های اجرایی ذیربط به عنوان متولی طرح های مذکور با همکاری اداره کل راه وشهرسازی متعهد به اجرای آنها هستند.

نصب دوربین نظارت ترافیک توسط شهرداری بیرجند

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری بیرجند گفت: دوربین نظارت تصویری کنترل ترافیک در سه راه صیاد شیرازی و بلوار امام رضا از سوی شهرداری نصب و راه اندازی شد. قلینژاد با اشاره به هزینه های نصب دوربین های ترافیکی، افزود: این دوربین از بازسازی دوربین های فرسوده در این مکان نصب شده که مبلغ 30 میلیون تومان در هزینه ها صرفه جویی شده است.

سه میلیارد تن ذخیره پتاس در خراسان جنوبی شناسایی شد

ایرنا – سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از شناسایی سه میلیارد تن ذخیره جدید ماده معدنی پتاس در شهرستان طبس خبر داد. حجت ایمانطلب روز یکشنبه به رسانهها اعلام کرد: با افزایش این میزان که معادل 2 و نیم میلیارد مترمکعب شورابه است، مجموع ذخایر پتاس استان به چهار و دو دهم میلیارد تن رسیده است. وی با بیان اهمیت و جایگاه ویژه این ماده معدنی و نحوه استخراج آن اظهار کردذخایر این ماده معدنی به طور کلی به 2 صورت منابع سنگی و شورابهای است که در خراسان جنوبی تنها به صورت شورابهای و در شهرستان طبس در حال استخراج است. وی گفت: معدن پتاس با سرمایهگذاری یک هزار و 725 میلیارد ریالی توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و استخراج اسمی سالانه یک میلیون و 200 هزار تن شورابه زمینه اشتغال 40 نفر را به صورت مستقیم در شهرستان طبس فراهم کرده است.

آغاز بکار فعالیت 85 پزشک متخصص جدید

صداوسیما- 85 پزشک متخصص جدید فعالیت خود را در استان آغاز کردند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجندگفت: توزیع پزشکها سالانه در آبان یا آذر است که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا این موضوع زودتر انجام شده است. دهقان افزود: 22 متخصص از این پزشکان در شهرستانهایی که ضروری بوده است، کار خود را از قبل آغاز کرده اند، 35 متخصص نیز امروز به خراسان جنوبی آمدند و مابقی هم با اتمام پایان نامه هایشان اضافه شدند که بر اساس اولویت و امتیاز بندیها در سراسر استان تقسیم خواهند شد.

مراجعه تنها 3 درصد بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما

صداوسیما- مدیرکل انتقال خون استان از بهبودیافتگان کرونا خواست با توجه به نیاز مبرم بیمارستانها برای درمان بیماران کرونایی بستری شده به مراکز خونگیری مراجعه کنند. میری مقدم گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون حدود 3 هزار و 398 نفر از بیماران کرونایی در استان بهبود یافتند که از این تعداد فقط 130 نفر، حدود سه درصد افراد بهبودیافته به مراکز خونگیری برای اهدای پلاسما مراجعه کردند.

پرداخت 10 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به روستائیان توسط کمیته امداد استان

کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی در نیمه نخست امسال 10 میلیارد و 90 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به روستاییان استان پرداخت کرد. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان گفت: این مقدار تسهیلات به 323 طرح اشتغالزا در مناطق روستایی استان پرداخت شد. سیدرضا حسینی افزود: از این تعداد 66 طرح مشاغل خانگی و 253 طرح، خوداشتغالی است. وی گفت: از این تعداد 196 طرح دامداری، 50 طرح خدمات، 31 طرح صنایع دستی، 25 طرح کشاورزی و 21 طرح صنفی و صنعتی است. حسینی افزود: در این خصوص 481 نفر در مناطق روستایی آموزشهای مهارتی، مقدماتی و پایدارسازی و توسعه را فرا گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت