مجلس یازدهم به پرونده تخلفات ارزی دولت روحانی ورود می‌کند

مجلس یازدهم به پرونده تخلفات ارزی دولت روحانی ورود می‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پرونده تخلفات ارزی دولت از سوی مجلس یازدهم قطعا مورد بررسی قرار خواهد گرفت و به قوه قضائیه ارسال می‌شود. پورابراهیمی گفت: فاجعه‌ای که در سال ۹۷ رخ داد و مجلس یازدهم باید به آن ورود کند، واردات کالاهای غیراساسی با نرخ دولتی بود. در شرایط جنگ اقتصادی، ارز خزانه با نرخ دولتی به واردات غذای سگ و گربه و حتی خاک اختصاص داده شده که با نرخ آزاد در بازار فروخته شد. در این ماجرا نیز دو تخلف بزرگ رخ داد که باید مورد بررسی قرار گیرد. نماینده کرمان در مجلس اظهار کرد: مجلس یازدهم باید سابقه این اتفاق تلخ نوسانات بازار ارز در اقتصاد کشور را مورد بررسی قرار دهد و خلاءهای قانونی برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی را برطرف نماید. به عنوان مثال، عدم اتصال سامانه گمرک و سامانه ثبت سفارش وزارت صنایع موجب واردات خودرو در شرایط نوسانات بازار ارز شد که ضرر و زیانی به خزانه کشور وارد کرد؛ باید این خلاء قانونی برطرف شود.

عدم تأیید صلاحیت‌ها نشان داد، شورای نگهبان با هیچ‌کس عقد اخوت نبسته است

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به وضعیت عدم تأیید صلاحیت برخی از نمایندگان مجلس دهم در انتخابات مجلس یازدهم در توئیترش نوشت: «عدم تایید صلاحیت نمایندگانی از همه گرایش‌های سیاسی در مجلس دهم نشان داد که شورای نگهبان با هیچ‌کس عقد اخوت نبسته و در اعمال قانون فارغ از نظرات سیاسی آن‌ها اقدام می‌نماید.»

گریه دارد کسی که فقط ۱۴۵ رای داشت درباره صلاحیت دیگران نظر می‌داد

فلاحت پیشه نماینده مجلس در خصوص عملکرد شواری نگهبان گفت: تاکنون گزارش های رسیده در خصوص صلاحیت کاندیداها بدون استناد قانونی بوده است که همچنان نقدها و گلایه‌هایی در خصوص آن وجود دارد. وی افزود: دوستان این گریه دارد؛ بنده خود شاهد بودم در یک حوزه انتخابیه فردی که ۴ سال ریاست شعبه شورای نگهبان در آن حوزه بود و به عنوان کاندیدا شرکت کرده بود تنها ۱۴۵ رأی کسب کرد و این در حالی است که این فرد در مورد صلاحیت افراد اظهارنظر می‌کرد.

نماینده اصولگرای مجلس : چرا با سلیقه خود انتخابات را مهندسی می‌کنید؟

غلامرضا کاتب نماینده اصولگرای مجلس گفت: یک حقوقدان که تشخیص هم ندارد می‌گوید تو التزام نداری، کاندیدا می‌گوید دارم اما حقوقدان نمی‌پذیرد اینجا ملاک چیست؟ هر چیزی که بگوید اختیار دست شورای نگهبان است و خودش عمل می کند و انتخابات را با سلیقه خود مهندسی می کند و می‌گوید من مهندسی نکردم. من به عنوان نمونه می‌گویم برادرزاده‌ام در حوزه قم با ۳۲ سال سن تائید وقتی من رد صلاحیت شدم او را منتقل کردیم گرمسار اما وقتی منتقل شد او را ردصلاحیت کردند. پس مهندسی یعنی چه؟ یعنی همین ؟

موسویان: با ترامپ برای برجام جدید مذاکره کنیم!

حسین موسویان، عضو سابق تیم مذاکره‌کننده، برای موضوع هسته‌ای راهکار مذاکره مجدد با آمریکا را پیشنهاد داده است. او در مصاحبه ای گفته: «ایران باید چهار اقدام همزمان انجام دهد؛ اول اینکه در پاسخ به خروج آمریکا از برجام و درصورت ناتوانی پنج قدرت باقیمانده عضو برجام در تأمین مزایای اقتصادی برجامی کشور، باید از برجام خارج شود، همچنین در صورت انکار حقوق مشروع و قانونی هسته‌ای ایران در چارچوب معاهده ان. پی. تی، توسط آمریکا ایران باید اجرای معاهده ان. پی. تی را تعلیق کند. موضوع بعدی اجازه دسترسی به آژانس بود که تهران اعلام کند طبق فتوای مقام معظم رهبری، به آژانس اجازه بازرسی درحد اطمینان از عدم‌انحراف به‌سمت ساخت سلاح را خواهد داد. یعنی دسترسی داوطلبانه به آژانس. موسویان در ادامه گفته: پس از این اقدامات نوبت به گفتگو با ترامپ می‌رسد، یعنی همزمان با اعلام خروج از برجام و تعلیق معاهده ان. پی. تی و ادامه دسترسی آژانس، برای گفتگو با ترامپ در مورد یک توافق هسته‌ای اعلام آمادگی کند.

اصولگرایان برجام را تقدیس و اف‌ای‌تی‌اف را تصویب خواهند کرد

مسیح مهاجری در سرمقاله جمهوری اسلامی نوشت : نمی‌توان از یک طرف گفت تحریم‌ها ظالمانه‌اند و از طرف دیگر از آنها تمجید کرد. واقعیت این است که ایران از تحریم‌ها لطمه دیده و البته به دلیل تحریم‌ها هرگز تسلیم خواسته‌های دشمن نیز نمی‌شود. واقعیت دیگر این است که پذیرش برجام در زمان انعقاد، یک اقدام صحیح و منطبق بر مصالح کشور و ملت بود. در همان زمان هم گفتیم و نوشتیم که برجام، نه ترکمانچای است و نه فتح‌الفتوح، ولی چیزی بود که منافع ملی و مصالح عمومی ایجاب می‌کرد امضا شود. قطعاً اگر آمریکای ترامپ از برجام خارج نمی‌شد، امروز ایران از منافع این پیمان بهره‌مند بود. این واقعیت را هم مردم می‌دانند که ترامپ با فشار صهیونیست‌ها و ارتجاع عرب از برجام خارج شد و البته عده‌ای هم در داخل ایران به روند این خروج کمک کردند، همان کسانی که اگر قدرت اجرایی را هم قبضه کنند، علاوه بر اینکه برجام را تقدیس خواهند کرد، موانع تصویب اف‌ای‌تی‌اف را هم برطرف خواهند ساخت.

کیهان: اخراجی‌های مجلس با مصوبه‌های بی‌خاصیت انتقام گرفتند

کیهان نوشت: ضعف مجلس دهم و اتفاقات حاشیه‌ای برخی نمایندگان، شورای نگهبان را مصمم‌تر کرد که در تایید صلاحیت افراد دقیق تر از همیشه عمل کند. نکته جالب توجه این است که طیف منتقدان همیشگی نظارت شورای نگهبان در هنگامی که فیلم رفتار ناپسند یک نماینده در فضای مجازی دست به دست می‌شد همین را وسیله‌ای قرار می‌دادند تا به شورای نگهبان بتازند که چرا در تایید صلاحیت‌ها دقت بیشتری صورت نگرفته است؟! حالا پس از بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس یازدهم دوباره این طیف دست به کار شده‌اند که چرا شورای نگهبان نظارت خود را بر افراد انجام می‌دهد. از طرفی عده‌ای دیگر که تایید صلاحیت شدند اما به سبب عملکرد ضعیف این طیف در مجلس دهم مورد اعتماد دوباره مردم قرار نگرفتند. حالا این جماعت که ترکیبی از ردصلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان و مردم هستند به مصوبه‌های بی‌خاصیت برای انتقام گرفتن روی آورده‌اند. یکی از نمودهای عصبانیت از شورای نگهبان و مردم مصوبه‌ای عجیب و غریب است که اخیرا برای به اصطلاح اصلاح قانون انتخابات با قید دو فوریت مطرح شد، آن هم در روزگاری که مردم درگیر مشکلات ناشی از شیوع کرونا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه- نشست خبری، استارتاپ ویکند تخصصی زرناب با حضور دبیران این رویداد ملی در روز

بیشتر

بهروزی فر – قطع به یقین شما هم با این صحنه مواجه شده اید؛ بستنی لیوانی،

بیشتر

در یک ماراتن سخت و نفس گیر سرانجام نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف انتخاب

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت