مجلس اگر انقلابی بود، روحانی را از قدرت اخراج میکرد

یک فعال سیاسی اصولگرا ضمن انتقاد از رفتار مجلس یازدهم در قبال عملکرد دولت روحانی، گفت: مجلس اگر انقلابی عمل کرده بود باید تا امروز آقای روحانی از اریکه قدرت خارج میشد و اگر این اتفاق رخ داده بود قیمت ارز ۱۱ یا ۱۲ هزار تومان بود، نه ۳۰ هزار تومان و بلکه بیشتر.صادق کوشکی در پاسخ به این پرسش که چرا اصولگرایان انتقادات خودشان از مجلس دهم در قبال عملکرد دولت روحانی را در مجلس یازدهم عملیاتی نمیکنند، گفت: این مساله به چند مشکل مربوط میشود. یکی آن که مجلس یازدهم اگرچه اصولگراست ولی اکثریت آن یک اکثریت ضعیف و اقلیت آن یک اقلیت قوی فرصتطلب است. وی افزود: ما در ماجرای آقای تاجگردون شاهد بودیم که بیش از ۱۲۰ تا ۱۳۰ نماینده موافق ماندن آقای تاجگردون بودند و تعداد کمی رأی مخالف دادند. لذا مشکل اصلی اینجاست که مجلس فعلی تعداد نمایندگان انقلابی خیلی کمی دارد. اصولگرایان سیاستگذارانی هستند که در خیلی از موارد به عنوان لبه دوم قیچی اصلاحطلبان عمل میکنند. این اصولگرایان همان افرادی هستند که برجام را در کمتر از ۲۰ دقیقه پذیرفته و به کابینه آقای روحانی در سال ۹۲ رأی اعتماد دادند.

توهین به رئیس جمهور به نوعی توهین به شعور ملت و صندوق رأی است
سخنگوی دولت در جمع اصحاب رسانه گفت: به کلیت مجلس شورای اسلامی احترام قائلیم و از کلیت مجلس میخواهیم که اجازه ندهند جملات ضد دولت از این مکان که امام عصاره فضائل مملکت نامیدند، بیان شود. علی ربیعی سخنگوی دولت در واکنش به برخی توهینها به رئیس جمهور از جانب مجلس، اظهار کرد: انتظار این است مانند بسیاری از زمینه های دیگر مدعیالعموم اقدامات لازم را انجام دهد. ربیعی در واکنش به این اظهار نظر که رئیس جمهور نفوذی است، گفت: این گونه اظهارات یک خجالت ملی و به نوعی توهین به شعور ملت و صندوق رای است؛ شاید در روزهای آتی یادداشتی درباره اینکه نفوذیها در کجا هستند، بنویسم.

کواکبیان: هرچه میکشیم از دولت روحانی است
دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه ما هر چه میکشیم از دولت روحانی است، گفت: اصلاحطلبان هر ضربهای که در افکار عمومی خوردند از دولت روحانی بود. کواکبیان ائتلاف سال ۹۴ را ظلم به اصلاحطلبان میداند و معتقد است: «من از ابتدا با ائتلاف دولتیها مخالف بودم و در طول این مدت هم موافق کوتاه آمدن در برابر دولت نبودم». به گفته کواکبیان «دولت روحانی بیش از آنکه با مجموعه اصلاحطلبان مجلس دهم هماهنگ باشد با شخص آقای لاریجانی هماهنگ بود، حتی با آقای عارف نیز هماهنگی نداشت.» وی گفت: عملکرد ۴۰ اصلاحطلب مجلس هشتم را قویتر از ۱۰۰ اصلاحطلب مجلس دهم میدانم.

استیضاح روحانی احتمال آمدن دولت غربگرا را زیاد میکند
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه استیضاح روحانی احتمال روی کار آمدن دولت غربگرای دیگر را زیاد میکند و عاقلانه نبوده و به صلاح کشور نیست، گفت: اگر کشور بیثبات شده و بیدولت شویم قطعا خسارتها چند برابر خواهد بود. مالک شریعتی، درباره استیضاح حسن روحانی اظهار کرد: اگر از جنبه منطقی و عقلانی به این موضوع نگاه کنیم متوجه میشویم که استیضاح رئیسجمهور فارغ از اینکه چه کسی در راس قوه مجریه است در چند ماه مانده به انتخابات اصلا منطقی و عاقلانه نیست، چرا که نهایتا ممکن است دو تا سه ماه انتخابات را جلو بیندازد ضمن اینکه هزینه گزافی که در فرآیند استیضاح به کشور تحمیل میشود به دستاورد آن ارزش نداشته و قابل مقایسه نیست.

درخواست روحانی از لاریجانی در پرونده قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین

واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: بعد از اینکه لاریجانی از مجلس بیرون آمد، از او درخواست کردیم کار خود را در خصوص پیگیری سند ۲۵ ساله ادامه دهد، او هم پذیرفت و این روزها برای پیشبرد برنامههای مربوط به اجرای این توافق ایران و چین وقت میگذارد.

جهانگیری: الان زمان انتقام گیری و فشارآوردن به دولت نیست

معاون اول رئیس جمهور گفت: در شرایطی که همه قبول دارند مشکلات کشور جدی است و باید برای ناامید کردن دشمن و تقویت روحیه مردم، همدل و همراه باشیم متأسفانه عده ای تصور می کنند که امروز زمان انتقام گیری و فشارآوردن به دولت است. جهانگیری ادامه داد: این گونه افراد خیلی باید کج اندیش باشند در شرایطی که فصل همدلی برای حل مشکلات مردم است، از این فرصت برای محبوبیت خود استفاده کنند. هیچ کس در تاریخ با چنین اقداماتی عاقبت بخیر نشده است. کسانی که از رنج مردم سوء استفاده می کنند تا خود را بالا ببرند، ممکن است عده ای برایآنها سوت و کف بزنند اما این رفتار در تاریخ ثبت خواهد شد.

امیرآبادی فراهانی: اگر استیضاح روحانی نتیجهای داشت، انجام میشد

امیرآبادی فراهانی ، عضو هیئت رئیسه مجلس درباره عدم استیضاح روحانی، گفت: حقیقت این است که اگر الان استیضاح را شروع کنیم روند آن حدود ۲ ماه طول میکشد و به ماه دهم سال می رسیم، بعد از آن نیز معاون اول رئیس جمهور به مدت ۳ ماه رئیس دولت میشود و بعد از به تعطیلات عید میرسیم و اندکی بعد نیز مهلت کارِ دولت تمام میشود و اگر نتیجهای داشت انجام میشد. بنابراین ما در مجلس به این نتیجه رسیدهایم که استیضاح انجام نشود.

کنایه مشاور لاریجانی به احمدینژاد

منصور حقیقتپور فعال سیاسی اصولگرا و مشاور رئیس سابق مجلس با بیان اینکه ما رئیسجمهوری میخواهیم که مقلد رهبری باشد، همان طور که شهید رجایی مقلد حضرت امام بود، نه رئیسجمهوری که قهر کند و ۱۱ روز در خانه بنشیند و بگوید چرا رهبری دخالت کرده است، گفت: جایگاه ریاست جمهوری، عرصه حضور هر عزیزی نیست، ما به همه عزیزان احترام میگذاریم اما این کرسی شرایط و ویژگیهای مشخصی را طلب میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت