یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

مبلغ تسهیلات حمایتی کرونا برای کسب و کار‌های مختلف مشخص شد

مبلغ تسهیلات حمایتی کرونا برای کسب و کار‌های مختلف مشخص شد

با شیوع ویروس کرونا دولت تسهیلات حمایتی ویژه‌ای را به کارفرمایان مشمول اختصاص داد که به ازای هر کارگر شاغل ۱۲ میلیون تومان به کارفرمای متقاضی پرداخت می‌شود، ۷۰ درصد این مبلغ برای پرداخت مزد شاغلان و ۳۰ درصد آن برای هزینه‌های عملیاتی کسب و کار است.اما کسب و کار‌هایی که طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شدند به ازای هر شاغل ۱۶ میلیون تومان تسهیلات دریافت خواهد کرد، ۵۰ درصد این مبلغ برای پرداخت هزینه‌های دستمزد و ۵۰ درصد آن نیز برای سایر هزینه‌های عملیاتی کسب و کار است.

کدام کالاها بیشتر گران شدند؟

مرکز آمار در تازه ترین گزارش درباره نرخ تورم اعلام کرد: بیشترین افزایش متوسط قیمت‌ در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن در اقلام خوراکی مربوط به «چای، قهوه و انواع نوشیدنی‌ها» (انواع چای)، گروه «سبزیجات» (سیب زمینی، پیاز) و گروه «قند، شکر و شیرینی» (شکر و قند) بود. در اقلام غیرخوراکی بیشترین افزایش قیمت نیز مربوط به گروه «مبلمان و لوازم خانگی» (ظروف آشپزخانه، انواع شوینده)، گروه «حمل و نقل» (انواع خودرو و قطعات یدکی) و گروه «تفریح و فرهنگ» (تجهیزات رایانه و لوازم التحریر) است.

تازه‌ترین خبر برای متقاضیان مسکن ملی

معاون وزیر راه از ارسال نامه افتتاح حساب متقاضیان تایید صلاحیت شده طرح ملی مسکن خبر داد و گفت: به‌زودی واریز آورده مردم آغاز می‌شود. محمودزاده افزود: تاکنون هیچ پولی از سوی متقاضیان تایید صلاحیت شده طرح ملی مسکن واریز نشده است.

ضعیف‌تر شدن جهش ویروس کرونا

تیمی از دانشمندان پس از مشاهده جهش جدید در ویروس کرونا ادعا کردند در این تغییرات ویروس ضعیف‌تر می‌شود. محققان دانشگاه آریزونا ادعا کردند که ویروس با گذشت زمان ضعیف‌تر می‌شود. به گفته محققان این تغییرات مشابه اپیدمی سارس مشاهده شده است.

آزمایش اولین واکسن موفقیت آمیز بود

تارنمای «یی سی» چین گزارش کرد که واکسن «پیکو واکس» تولید این کشور با موفقیت روی میمون ها آزمایش شده است.گزارش حاکی است این واکسن پس از آزمایش روی میمون ها، موجب تولید پادتن در آنها شده و سیستم ایمنی بدن آنها را به نوعی تقویت کرده که بتواند ویروس ها را از بین ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت