لیلاز:مصلحت نیست یک اقتصاددان رئیس جمهور ۱۴۰۰ شود

سعید لیلاز، عضو حزب کارگزارن سازندگی گفت: باید یک سیاستمدار در جایگاه ریاست جمهوری قرار بگیرد، معتقدم هیچگاه صلاح نیست که یک اقتصاددان کابینه تشکیل دهد.الزاما داشتن تخصص ماهیت اصلی رئیس جمهور را تشکیل نمیدهد بلکه ریاست جمهوری یک شغل است و باید یک سیاستمدار آن را اداره کند. مصلحت نیست یک اقتصاددان رئیس جمهور ۱۴۰۰ شود. ریاست جمهوری یک شغل است و باید سیاستمدار بو دبسیاری از مشکلات اقتصادی راه حل سیاسی دارند. اقتصاد امروز ایران نیز با گرههایی مواجه است که باید با روشهای سیاسی آنها را حل کرد. وی ادامه داد: با خروج آمریکا از منطقه، احتمالا ایران در محیط آرام تر منطقهای و بین المللی قرار بگیرد و بر همین اساس میتواند روابط متعادلتری را نیز ایجاد کند. و در بخش دیگری از صحبت هایش افزود: هر زمان یک گروه در کشور به قدرت میرسد، تاریخ گذشته را به طور کل زیر سوال میبرد. مثلا مرحوم آیت ا… هاشمی بخش جدایی ناپذیر تاریخ جمهوری اسلامی ایران است، اما رسانه ملی سیاست حذف او را در پیش گرفت.

چین بار دیگر با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت مخالفت کرد
سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین با بیان اینکه کشورش قاطعانه از قطعنامه های شورای امنیت و توافق جامع هسته ای ایران حمایت می کند بار دیگر اعلام کرد با تلاش های ایالات متحده برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت مخالف است. «وانگ ون بین» افزود: کلیه مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از جمله مقررات تحریم تسلیحات باید به دقت اجرا شود. چین با طرف های ذیربط و جامعه جهانی برای ادامه حمایت از توافق جامع هسته ای ایران همکاری خواهد کرد. سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین اظهار کرد: پکن همچنین از قطعنامه های شورای امنیت، حمایت از چند جانبه گرایی و حل سیاسی و دیپلماتیک موضوع هسته ای ایران حمایت خواهد کرد.

بولتون: عراق باید تجزیه شود و حکومت ایران تغییر کند
مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در مصاحبهای تجزیه عراق را سودمند دانست و در بخش دیگری از سخنان خود گفت که دولت آمریکا باید باندازی در ایران بعنوان هدف خود تعریف کند. وی با حمایت علنی از تجزیه عراق، آن را سودمند دانست و از کردها خواست تا برای مرحله پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آماده باشند.«کردها بارها برای تشکیل کشورشان تلاش کرده و هربار نیز به عقب بازگشتهاند. اکنون قانع شدهام که تجزیه عراق مفید است. آمریکا حداقل باید کشور کردی در کردستان عراق را به رسمیت بشناسد. اما مسأله دشوارتر به کردهای دیگر کشورهای منطقه مربوط میشود و به نظر من آمریکا باید با این مسأله به صورت استراتژیک برخورد کند؛ چرا که ممکن است نتیجه آن بسیار مهم و مثبت باشد بولتون افزود: «هنوز برخی امیدوار هستند که عراق تجزیه نشود. اما دیگر حکومتی که پس از جنگ جهانی دوم در عراق شکل گرفت و با سقوط صدام خاتمه یافت در عراق تشکیل نخواهد شد و تضمینی برای این مسأله نیست».
این مقام سابق آمریکایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اتهامات همیشگی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت که دولت آمریکا باید در راستای تغییر حکومت ایران گام بردارد و این مسأله را هدف اصلی خود در ایران تعریف کند. او افزود: «نابود کردن سپاه پاسدارن یکی از راههای براندازی در ایران است و این رخداد میتواند موجب آشوب و هرج و مرج در ایران شود.» این مقام سابق آمریکایی در بخش پایانی سخنان خود بار دیگر ایران را به تلاش برای دستیابی به بمب اتمی متهم کرد و ادعا کرد که مسئولان ایرانی همچنان به دنبال این مسأله هستند.
نصرا..: حزب ا… هیچ انبار مهماتى ندارد

سید حسن نصرا… گفت: آنچه که در بیروت روی داد، یک فاجعه بزرگ بشری و ملی است.پیامدهای این فاجعه بزرگ و خطرناک است و تبعات اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی دارد. آمریکایی ها همه مردم لبنان را مجازات کردند و ایکاش فقط حزب ا.. بود. حزب ا… آماده است تا در زمینه سرپناه دادن به خانواده هایی که در این فاجعه آسیب دیدند، وارد عمل شود. ا ز ابتدای این فاجعه برخی از نیروهای سیاسی و رسانهها آمدند و گفتند که این انفجار در انبار موشک های حزب ا…بوده است و این مواضع سعی در وارونه جلوه دادن واقعیت است.حزب ا… هیچ مواد و انبار مهماتی در بندر بیروت نداشته و ندارد و آنچه که گفته شده تنها برای گمراه کردن است.

کمکهای ایران به لبنان ادامه مییابد

سخنگوی وزارت خارجه: گفت در حادثه اخیر انفجار در بندر بیروت، برخی کشورها از آب گلآلود ماهی گرفتند. موسوی افزود: برخی کشورها برای کمک به لبنان اعلام آمادگی کرده در حالی که ریاکاری و دغلکاری در کار آنها مشاهده میشود چون در گذشته نزدیک، کشور لبنان را مورد تحریم قرار داده بودند. انتظار بیشتری از کشورهای اسلامی برای حمایت از لبنان میرود.

سریال «آقازاده» فراتر از گزارشهای ژورنالیستی است

عفت شریعتی ، نماینده مجلس گفت: سریال «آقازاده» اثری تاثیرگذار و جذاب است که تاکید میکند هیچ کسی در هیچ جایگاهی نباید امنیتی برای فسادآفرینی داشته باشد. مواجهه «آقازاده» با اتفاقهای واقعی، فراتر از گزارشهای ژورنالیستی است؛ این سریال با دراماتیزهکردن رخدادهای جامعه، حقایقی تلخ را پیشروی مخاطب قرار میدهد.اینکه سریال آقازاده به بحث آقازادهها و یقه سفیدها وارد شده و جرات پیدا کرد که در این حوزه به تولید فیلم و سریال بپردازد واقعا جای قدردانی دارد چرا که امروز دیگر فیلمها الزاما نمایشی برای سرگرمی نیستند.

ایران لقمه بزرگتر از دهان همه مقامات آمریکایی است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : ایران لقمه بزرگتر از دهان همه مقامات فعلی و آینده آمریکایی است.تفاوتی بین جان بولتون، برایان هوک یا الیوت آبرامز نیست؛ وقتی سیاست آمریکا در قبال ایران مطرح است؛ مقامات آمریکایی لقمه بزرگتر از دهان خود برداشتهاند. برای مایک پمپئو، دونالد ترامپ و آیندگان هم به همین صورت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


جم – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح جامع تالاب کجی نمکزار

بیشتر

دادرس مقدم – اول تا هفتم ذی القعده هر سال را به عنوان هفته حج می

بیشتر

سلام و خسته نباشید. در خصوص سرمقاله خوب خانم بهروزی فر با موضوع این داستان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت