شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

لوازم خانگی تا ۲۵درصد گران خواهد شد

عباس تابش، معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده گفت: از این پس فروش محصولات لوازم خانگی صرفا در صورت ثبت شدن قیمت آن‌ها در سامانه ۱۲۴ امکان‌پذیر خواهد بود. ضمن اینکه بازنگری در قیمت این کالاها صورت گرفته به طوریکه قیمت تلویزیون ۲۰درصد و سایر کالا‌ها تا ۲۵درصد نسبت به نرخ بهمن ماه سال۹۷ افزایش خواهد یافت. طی دو ماهه امسال بیش از ۲۴۰ مورد پرونده ارسالی از تخلف واحد‌ها به سازمان تعزیرات داشتیم که این تعداد دو برابر تعداد تخلفات ارسالی در ۱۲ماهه سال ۹۸ بوده است. هدف سازمان حمایت این است که حق تولیدکننده و مصرف‌کننده ضایع نشود و قیمت‌گذاری دستوری برای برخی کالا‌ها به همین منظور اعمال می‌شود. تاکنون درج قیمت همه کالا در سامانه ۱۲۴ الزامی نبود اما از این پس واحد‌های تولیدی و توزیعی باید قیمت تمامی کالاها را در این سامانه درج کنند. تا دو هفته آینده از سامانه گارانتی که نقش مهمی در کنترل بازار کالاهای سرمایه‌ای و مصرفی دارد، رونمایی خواهیم کرد. در این هفته علاوه بر رصد روزانه ۱۰۰قلم کالا، اولویت ما بررسی وضعیت بازار ۵قلم کالای اساسی از جمله خودرو، لاستیک، برنج و شکر، لوازم خانگی و نهاده‌های دامی است.

شرط جدید کمیته خودرو برای ثبت‌نام فوق‌العاده

کمیته خودرو مصوب کرد: عدم خرید خودرو ظرف ۴۸ ماه گذشته از خودروسازان و دارا نبودن پلاک فعال در هر خانواده، شروط جدید برای ثبت‌نام متقاضیان در فروش فوق‌العاده خودروسازان است.

پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق مستمری‌بگیران در تیرماه

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان در سال۹۹ به دولت ارائه شده و به محض تایید دولت پرداخت‌ها صورت خواهد گرفت. این پرداخت، در مستمری و حقوق پایان خرداد لحاظ نخواهد شد و بعد از این پرداخت، این مابه التفاوت، صد درصد در تیر ماه پرداخت می‌شود.

دامداران به دنبال افزایش ۳۰ درصدی قیمت شیر

حسین نعمتی رییس هیئت مدیره اتحادیه دامداران گفت: با توجه به افزایش قیمت نهادها و سایر هزینه‌های تولید به دنبال افزایش ۳۰ درصدی قیمت شیر هستیم.

زمان کسر اقساط وام یک میلیون تومانی کرونایی اعلام شد

سخنگوی طرح حمایت معیشتی گفت: ۲۱ میلیون و ۵۱ هزار و ۳۹۳ خانوار معادل ۸۷ درصد از خانوارهای یارانه‌بگیر وام یک میلیونی را دریافت کردند و پرونده این تسهیلات به صورت رسمی بسته شد. بازپرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی حمایت از کرونا از ماه آینده (تیرماه) آغاز خواهد شد.

قاچاق دام از سر گرفته شد

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار و فصل عرضه دام بازار گوشت تعریفی ندارد.بنابر آخرین اطلاعات، مقداری دام از کشور قاچاق می‌شود که استمرار این روند نگران کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت