لشکر عملیاتی ۳۰ ارتش پشتوانه‌ای امن در استان

کاری – فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: توسعه نیازمند امنیت پایدار است از همین رو استقرار لشکر عملیاتی ۳۰ ارتش در خراسان جنوبی پشتوانه‌ای امن برای فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.امیر سرتیپ دوم ستاد جلیل شاطری روز گذشته در نشست خبری با بیان اینکه هر سال به مناسبت ۲۹ فروردین “روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان” مراسم رژه در سراسر کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: قصد داریم تا به جهان نشان دهیم نسبت به گذشته اقتدار، توان و آمادگی رزمی نیروهای مسلح افزایش یافته است.وی با اشاره به اینکه رژه ۲۹ فروردین امسال به دلیل تقارن با ماه رمضان خودرویی است، اضافه کرد: آنچه این رزمایش را پر رنگ‌تر می‌کند، عملیات سقوط آزاد است که نیروهای ارتش اقتدار خود را در محل اجرای رژه در مرکز استان به نمایش می‌گذارند. فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش افزود: مراسم رژه راس ساعت هشت صبح فردا در بلوار شهید صیاد شیرازی بیرجند برگزار می‌شود و شهروندان با حضور خود شاهد این اقتدار و سرافرازی ارتش باشند.

ملت، قوی‌ترین پشتوانه ارتش است
امیر شاطری با بیان اینکه ملت، قوی‌ترین پشتوانه ارتش است، تاکید کرد: لذا با رژه، توان و اقتدار نیروهای مسلح به مردم نشان داده می‌شود و به جهانیان هم نشان می‌دهیم که همچنان در زمین، هوا و دریا مقتدر هستیم و اجازه تجاوز به هیچ کسی داده نمی‌شود.وی با اشاره به اعزام تیم‌های پزشکی در استان را از دیگر برنامه‌های ارتش است، یادآور شد: مستندی از فعالیت‌های ارتش جمهوری اسلامی در نوار مرزی تهیه و پخش خواهد شد، اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت هم پیش‌بینی شده که برگزار می‌شود.فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی با تاکید به باور خوداتکایی و خودکفایی در بین نیروهای مسلح بیان کرد: راهیان پیشرفت با هدف بازدید دانش‌آموزان از دستاوردهای نیروهای مسلح و ارتش در عرصه‌های مختلف راه‌اندازی شده تا موجب تقویت امید در نسل جوان شود.

نقش موثر ارتش در ماموریت های اجتماعی
وی با اشاره به ماموریت‌های اجتماعی ارتش گفت: ارتش همواره در مواقع بحران نقش موثری در کاهش آسیب‌ها داشته کما اینکه در سرمای زمستان سال گذشته با قطع گاز پادگان ۰۴ توانستیم به پایداری گاز شهر خوسف کمک کنیم تا مردم دچار مشکل نشوند. وی خاطر نشان کرد: توجه به قدرت و توان رزمی بالا اطمینان می‌دهیم کمتر از ۲۴ ساعت می‌توانیم تمامی تجهیزات عمده را از غربی‌ترین به شرقی‌ترین و از شمالی‌ترین به جنوبی‌ترین منطقه کشور اعزام کنیم. امیر شاطری با اشاره به ورود ارتش به حوزه صنعت و ساختمان افزود: در آینده نزدیک پادگان نهبندان هم افتتاح می‌شود که یکی از نمادهای اقتدار، رشد و شکوفایی منطقه است.
کلنگ احداث ۹۰ خانه سازمانی در نهبندان به زمین زده شد
فرمانده لشکر عملیاتی ۳۰ ارتش یادآور شد: کلنگ احداث ۹۰ خانه سازمانی در نهبندان به زمین زده شد و قرار است طی ۱۲ ماه به بهره‌برداری برسد. امیر شاطری با اشاره به تاثیر مثبت ارتش در ساخت و سازهای استان و کسب رتبه برتر خراسان جنوبی در حوزه مسکن موثر ادامه داد: احداث فاز سه شهرک امام علی (ع) در شهر بیرحند، خانه‌های سازمانی در محل لشکر و پادگان قاین از دیگر پروژه‌های عمرانی ارتش است.وی با اشاره به اینکه امسال به برکت ماه مبارک رمضان و به مناسبت دهه ارتش، گروه جهادی لشکر ۳۰ در شب‌های قدر اقدام به کار خداپسندانه کردند، یادآور شد: توزیع بیش از سه هزار پرس غذای گرم، ارائه خدمات پزشکی رایگان و ایستگاه دندانپزشکی با حضور چهار متخصص از جمله این اقدامات بوده است.

تکمیل پروژه پادگان قاین نیاز به زمان و اعتبار دارد
فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی با بیان اینکه تکمیل پروژه پادگان قاین نیاز به زمان و اعتبار دارد و اکنون در محله اسکلت است اما امیدواریم در آینده نزدیک به اتمام برسد، اضافه کرد: بخشی از فاز ۳ پروژه زعفرانیه بیرجند تا پایان سال تحویل می‌شود و عملیات اجرایی فاز چهار هم شروع شده است. امیر شاطری تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با استفاده از تیپ‌های در اختیار تاکنون کمک‌های شایانی به گروه‌های نیازمند جامعه کرده است. وی عنوان کرد: هدف از برگزاری رژه روز ارتش، وحدت و اتحاد همه نیروهای مسلح و مردم است چرا که وحدت عامل پیشرفت کشور است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – روز گذشته مراسم اختتامیه دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور به

بیشتر

میرکلانی – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی برای اولین

بیشتر

نصرآبادی – گروه دوچرخه سواری همرکاب شهرستان طبس سفر پنج روزه خود را با ورود

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت