لزوم توجه ویژه راهداری کشور به توسعه زیرساخت ها در استان

استاندار خراسان جنوبی از معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، توسعه زیرساخت ها در استان را خواستار شد. معتمدیان با طرح این مطالبه در دیدار حسن نیا معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، گفت: با توجه به موقعیت استان، قرار گرفتن در محور ترانزیتی شرق کشور و هم مرز بودن با افغانستان، توسعه زیرساخت ها می تواند ارتقاء سطح خدمات را به همراه داشته باشد. وی با اشاره به جایگاه ارتباطات مرزی در توسعه، از نقش بازارچه مرزی ماهیرود در صادرات کشور گفت و تصریح نمود: توسعه زیرساخت ها در این پایانه مرزی ،بازاچه و منطقه ویژه اقتصادی، سطح خدمات را بهبود بخشیده و در نتیجه افزایش ترددها را به همراه داشته است.
به گفته وی؛ تأمین شرایط برای مرز رسمی اعلام شدن یزدان در شهرستان زیرکوه نیز از مطالبات استان می باشد. استاندار به راهبردهای بلند مدت استان در راستای بهره برداری هر چه بیشتر از مرز اشاره کرد و گفت: از این ظرفیت می توان در حوزه های اقتصادی، درمانی و گردشگری استفاده نمود. معتمدیان تأکید کرد: کمک سازمان راهداری کشور در ارتقاء شرایط در مرز ماهیرود، در ترغیب بخش خصوصی به سرمایه گذاری و افزایش مراودات دو کشور تأثیر گذار است. به گفته وی؛ با توجه به ترددهای فراوان خودروهای سنگین و ترانزیتی در محور سربیشه- ماهیرود، شانه سازی جاده در کاهش حجم تصادفات و سوانح مؤثر خواهد بود. وی در ادامه با تأکید بر شرایط خاص استان و حادثه خیز بودن منطقه، نوسازی و تقویت ناوگان راهداری را خواستار شد که با نظر موافق رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور واقع گشت. استاندار سپس وضعیت راه های روستایی را از شاخص های توسعه عنوان کرد و اظهار کرد: تعدد روستاها، فاصله زیاد بین روستاها و تراکم کم جمعیت سبب شده راه های روستایی در خراسان جنوبی وضعیت مطلوبی نداشته باشند. معتمدیان با تأکید بر این که به لحاظ وضعیت راه های روستایی با میانگین کشوری فاصله داریم، متذکر شد: با همراهی و مساعدت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور می توانیم این فاصله را کمتر کنیم و وضعیت راه های روستایی را بهبود ببخشیم. وی در ادامه ایجاد اکیپ های راهداری جهت روکش آسفالت محورهای اصلی استان را نیز خواستار شد.
معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نیز در این دیدار به تشریح رهاورد بازدیدهای خود در سطح استان اشاره کرد و با بیان این که ارتباطات مرزی در توسعه نقش دارند، ماهیرود را فرصت مناسبی برای ترانزیت کالا و آمد و شد مسافر دانست. حسن نیا ضمن پذیرش پیشنهادات و درخواست های استاندار از همراهی سازمان راهداری کشور در رفع موانع موجود در مرزهای ماهیرود و یزدان و همچنین کمک به توسعه زیرساخت ها در خراسانجنوبی گفت و اعلام نمود: سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای علاوه بر اولویت دادن به نگهداری راهها و خدمات حمل و نقلی در جهت توسعه استان آماده همکاری لازم می باشد .

مشاور وزیر کشور: دولت با همه ظرفیت به میدان آمده است
مشاور وزیر و رییس مرکز حراست وزارت کشور گفت: با وجود تحریمهای بیسابقه، کاهش حجم اعتبارات و محدودیتهایی که رقم خورده و همچنین تبعات ناشی از کرونا، دولت با همه ظرفیت به میدان آمده است تا خدماتدهی به خوبی صورت گیرد. به گزارش ایرنا،محمد ابراهیم شوشتری در دیدار با استاندار خراسان جنوبی، به وضعیت کشور در شرایط موجود اشاره کرد و گفت: رویکرد دولت، توجه به مردم و حفظ اعتماد شهروندان به نظام است. وی افزود: مدیران باید همواره پاسخگوی مطالبات مردم باشند و رسیدگی به شکایتهای مردمی را در اولویت برنامههای خود قرار دهند. مشاور وزیر کشور با تاکید بر خدماترسانی سالم به عنوان مهمترین ماموریت مدیران گفت: رسیدگی به درخواستهای مردم تا حصول نتیجه، مانع از هر گونه خدشه در اعتماد مردم به نظام میشود.استاندار هم در این دیدار گفت: از همه ظرفیتهای دستگاههای اجرایی در راستای خدمترسانی مطلوب به مردم بهرهبرداری میشود. محمد صادق معتمدیان گفت: مردم متدین، ولایی و قانونمدار خراسان جنوبی، قدردان خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند. وی سپس به تشریح ظرفیتهای استان پرداخت و از اقدامات انجام شده در زمینه بهرهبرداری شایسته از این ظرفیتها گفت.معتمدیان گفت: همافزایی مدیران در تحقق برنامهها و عملیاتی شدن طرحهای توسعهای استان قابل تحسین بوده و در سرعت بخشیدن به روند اجرای پروژهها بسیار مؤثر است.مشاور وزیر و رییس مرکز حراست وزارت کشور همچنین با حضور در شهرستان سربیشه از پروژههای در حال اجرای این شهرستان مرزی بازدید کرد و روند اجرای آنها را مورد بررسی قرار داد. شوشتری با حضور در پایانه مرزی ماهیرود، از بخشهای مختلف این مجموعه در مجاورت کشور افغانستان نیز دیدن کرد.

خراسان جنوبی کمترین انحراف را در طرحهای اشتغال ثبت کرد
ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: نتایج ارزیابیهای صورت گرفته در سطح ملی، بیانگر این واقعیت است که خراسان جنوبی در طرحهای اشتغال روستایی و عشایری، کمترین میزان انحراف را بین استانهای کشور داشته است. مشیرالحق عابدی در پانزدهمین نشست کمیته نظارت بر طرحهای اشتغال روستایی و عشایری افزود: این موفقیت در پی نظارتهای مستمر فرمانداران به عنوان رؤسای کمیتهها در شهرستانها و دقت نظر ویژه ناظران و بازرسان این طرحها در سطح استان رقم خورده است. وی تاکید کرد: کمترین میزان انحراف در عدم اجرای طرح، محقق نشدن بیمه افراد، پیشرفت فیزیکی مطلوب طرحها و همچنین عدم مشمولیت ماده ۷ قانون خدمات کشوری از جمله مواردی است که در این ارزیابیها مورد بررسی قرار گرفته است.
معاون استاندار به تشریح اقدامات انجام شده در زمینه اشتغال روستایی و عشایری پرداخت و گفت: تاکنون برای ۲ هزار و ۸۷۱ طرح، تسهیلات پرداخت شده است. وی با تاکید بر اینکه این طرحها در ۱۱ شهرستان استان اجرایی شده است خاطرنشان کرد: حجم تسهیلات پرداخت شده برای این تعداد طرح، ۳۷۰ میلیارد تومان بوده است. عابدی اظهار کرد: در راستای اجرای طرحهای اشتغال روستایی و عشایری در استان خراسان جنوبی برای ۶ هزار و ۷۶۴ نفر شغل ایجاد شده است.
بنابر این گزارش شهرستانهای بیرجند با ۴۰۱ مورد و درمیان با ۱۲۱ مورد، بیشترین و کمترین طرحهای اشتغال روستایی و عشایری را در این استان به خود اختصاص دادهاند.برنامه اشتغال فراگیر ذیل قانون «حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی» از سال ۱۳۹۶ در سراسر کشور اجرا و پرداخت تسهیلات به متقاضیان آغاز شد.

۹مصوبه برای حمایت از طلای سرخ

صداوسیما- کمیسین تلفیق مجلس، ۹مصوبه برای حمایت از محصول زعفران تصویب کرد. این کمیسیون با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس، جمعی از نمایندگان مجلس و برخی از صادرکنندگان و زعفران کاران برای حل مشکلات و مسائل زعفران کاران کشور برگزار شد.

چهل و سومین دوره مسابقات استانی قرآن در استان به کار خود پایان داد

بزرگترین رویداد قرآنی استان با حضور داوران قرانی ملی و بینالمللی و رقابت ۱۰۲ نفر مرد و زن در استان به کار خود پایان داد. حجتالاسلام پرویز بخشیپور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، گفت: چهل و سومین دوره مسابقات استانی قرآن در استان برگزار شد. وی افزود: این مسابقات امسال در پنج منطقه نهبندان، سربیشه، درمیان؛ بیرجند و خوسف، طبس و بشرویه، فردوس و سرایان، قاین، خضری و زیرکوه برگزار شد.

اجرای طرح کمربند سبز برای کاهش حاشینه نشینی در بیرجند

طرح کمربند سبز برای جلوگیری از ایجاد محلات حاشیه نشین و تبع آن تصرفات غیر مجاز اراضی در بیرجند اجرا میشود. به گزارش صداوسیما، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با بیان اینکه این طرح با همکاری شهرداری اجرا میشود گفت: حاشیه نشینی ارتباط زیادی با جرائم از قبیل سرقت، مواد مخدر و غیر دارد و ایجاد کمربند سبز راهکار خوبی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر خواهد بود. حجت الاسلام وحدانی نیا از سایر دستگاههای مرتبط خواست برای جرای طرح کمربند سبز در کنار شهرداری پای کار بیایند. جاوید، شهردار بیرجند هم با بیان اینکه این طرح در اطراف شهر، بلوار پیامبر اعظم اجرا خواهد شد گفت: سعی بر این است که این طرح در مالکیتهای خصوصی اجرا نشود.

بهره برداری از طرح بهسازی شبکه انتقال آب شهر طبس تا سه ماه آینده

صداوسیما- طرح بهسازی شبکه انتقال آب از سد دره بید به شهر طبس تا سه ماه آینده به اتمام میرسد. مدیر عامل آب منطقهای استان در جلسه رسیدگی به مشکلات تامین آب شهرستان طبس گفت: در این پروژه ۵۷۰۰ متر لوله چدن با قطر ۴۰۰ تعویض میشود که نزدیک به پانزده میلیارد تومان هزینه دارد.قندهاری افزود: این خط انتقال ۳ میلیون مترمکعب آب را از سد دره بید با قدرت ۱۲۰ لیتر بر ثانیه به شهر طبس انتقال میدهد.

تجمع مردم، مسئولان و روحانیان در محکومیت اهانت به قرآن و پیامبر اسلام (ص)

گروه خبر- اجتماع روحانیون و طلاب در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام (ص) و قرآن کریم روز پنجشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان در مدرسه علمیه معصومیه (سفیران هدایت) بیرجند برگزار شد. مدرس حوزه علمیه گفت: استکبار جهانی و غرب در دنیاگرایی خود نتوانستهاند به جایی برسند و اهانت به قرآن و پیامبر گرامی اسلام (ص) نشانه استیصال و درماندگی آنهاست. حجت الاسلام سید علی اسدی افزود: اگر امروز یک نشریه به خود اجازه توهین به ساحت پیامبر اسلام (ص) را میدهد این اقدامات ریشه در ۱۴۰۰ سال قبل دارد تا جهل در عالم حاکم شود اما منطق قرآن با عقلانیت در مقابل جهل ایستاده است.

۳۹ بیمار کرونا بستری در بیمارستانهای خراسان جنوبی

صداوسیما- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون ۱۴۵ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۳۹ نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند.دکتر دهقانی افزود: ۷ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند که حال ۵ نفر مساعد نیست.وی گفت: خوشبختانه در ۲۴ساعت گذشته، مورد فوت جدید در بیماران کرونایی نداشتیم و آمار فوتیهای ناشی از کرونا در خراسان جنوبی همان ۱۴۶مورد ثابت مانده است.

کمبود گاز مایع در خراسان جنوبی وجود ندارد

ایرنا – سرپرست سازمان صمت استان گفت: کمبودی در حوزه گاز مایع در استان وجود ندارد و مردم هرگونه تخلف در عرضه و توزیع گاز مایع را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.عباس جرجانی روز پنجشنبه درباره نظارت بر عرضه توزیع گاز مایع بیان کرد: واحدهای صنفی که نیاز به گاز مایع دارند در سامانه سدف ثبتنام کنند.وی افزود: آن دسته از واحدهایی که پروانه کسب ندارند، هرچه سریعتر برای دریافت پروانه کسب اقدام کنند.

ورود اولین کاروان نذر آب ۳ به خراسان جنوبی

اولین کاروان نذر آب ۳ از استان یزد وارد خراسان جنوبی شد و فعالیت خود را در شهرستان نهبندان آغاز کرد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: این کاروان با سه رویکرد خدمات سلامت محور، تأمین آب شرب سالم و معیشتی به ۳۲ روستای شهرستان نهبندان خدمات رسانی می کنند. محمدرضا رضایی افزود: این کاروان به مرکزیت روستای میغان متشکل از ۱۷ پزشک و کادر درمانی به مدت دو روز فعالیت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون عمرانی استاندار گفت: اجرای هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند

بیشتر

امین جم – جلسه گرامیداشت هفته کار و گارکر و تجلیل از کارگران نمونه زنجیره

بیشتر

بهروزی فر – شمارش معکوس لحظه های برزخی دو کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت