قید فوریت برای رفع مشکلات منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

قید فوریت برای رفع مشکلات منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: رفع مشکلات منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در سال جهش تولید، به قید فوریت دنبال خواهد شد. میرجعفریان در نشست بررسی زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی بیرجند که با حضور مسئولان استانی و مدیران منطقه ویژه اقتصادی برگزار شد، با اشاره به بازدید اخیر استاندار از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند افزود: مدیران در خراسان جنوبی با تمام توان پذیرای سرمایه‌گذاران واقعی هستند و از هیچ کمکی فروگذار نخواهند کرد. به گفته وی درخصوص تامین زیرساخت‌های برق منطقه ویژه که مهمترین نیاز مطرح شده است باید در میان مدت چهار مگاوات و در بلند مدت ۶۰ مگاوات برق مورد نیاز تامین شود. معاون استاندار گفت: هماهنگی مربوط به اصلاح موافقت‌نامه و تخصیص اعتبار با سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته و درخصوص تامین زیرساخت‌ها مشکل اعتباری وجود ندارد. وی افزود: باید در کوتاه مدت و در فاز اول ۴۰۰ کیلووات به ظرفیت برق منطقه ویژه اقتصادی افزوده شود. میرجعفریان همچنین شهرداری بیرجند را مامور کرد تا هرچه زودتر نسبت به بسترسازی و آماده‌سازی مسیر تیرهای برق و تامین ایمنی لازم با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدام کند. مشکلات مربوط به تامین آب و زیرساخت‌های مخابراتی موضوع دیگر جلسه بود که به تفصیل مورد بحث و تصمیم‌سازی قرار گرفت و مقرر شد شرکت آب استان هرچه زودتر نسبت به فراخوان پیمان‌سپاری اقدام کند – ایرنا

لزوم هماهنگی دستگاه ها در مدیریت بحران

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: نبود هماهنگی بین دستگاه‌ها یکی از مشکلات موجود در مدیریت بحران است که این هماهنگی و هم‌افزایی باید در زمان آرامش، تمرین و تقویت شود. محمد گل فشان در آیین معارفه و تکریم مدیران عامل جدید و پیشین جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی افزود: امیدواریم با هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف مشکلات کم شود چون در زمان بحران با همکاری بین بخشی مشکلات به خوبی رفع می‌شود. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم گفت: تغییر و تحول در سازمان‌ها باعث پویایی، تزریق انرژی جدید و برنامه‌های نو برای رسیدن به اهداف سازمانی می‌شود. خوش خبر افزود: ۷۰ درصد استان در معرض آسیب سوانح و بلایای طبیعی است و نیروهای هلال احمر در تمامی صحنه‌ها و حوادث، خط مقدم هستند که این روحیه همواره باید حفظ شود. در این مراسم محمد رضا رضایی به عنوان مدیر عامل جدید جمعیت هلال احمراستان منصوب شد.

توزیع اینترنتی ۱۳ تن کالا در استان

رئیس سازمان صمت استان گفت: ۱۳ هزار و ۸۵۰ کیلوگرم کالای اساسی و تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان امسال به صورت اینترنتی در استان توزیع شد. داود شهرکی افزود: توزیع این کالاها از سوی ۶ فروشگاه توزیع اینترنتی دارای مجوز انجام شده است. وی بر نظارت دقیق به توزیع و قیمت کالاها در فروشگاه‌های اینترنتی تاکید کرد و افزود: مردم نیز می‌توانند با نصب اپلیکیشن روی گوشی تلفن همراه خود از خدمات این فروشگاه‌ها استفاده کنند – ایرنا

شناسایی ۱۱ مبتلا به کرونا در ۲ روز

تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی با شناسایی ۸ مورد در روز پنجشنبه و ۳ نفر جمعه به ۶۶۷ نفر رسید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به پنجشنبه ۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی از ۸۶ آزمایش انجام شده و برای روز جمعه ۳ مورد دیگر از میان ۱۲۴ آزمایش شناسایی شد. مهدی زاده افزود: از ۱۱مورد مبتلا در دو شبانه روز گذشته، ۳ نفر از قاین، دو نفر از بیرجند و ۴ نفر از شهرستان‌های نهبندان و سرایان هر کدام ۲ نفرو در زیرکوه و درمیان هرکدام یک نفر بوده اند.

همراهی شرکت برق استان برای “جهش تولید”

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی نقش صنعت برق در رونق اقتصادی، جهش تولید و ارتقای آسایش و رفاه اجتماعی را حیاتی دانست و گفت: این شرکت برای تحقق شعار سال “جهش تولید” از تمامی توان و پتانسیل خود برای همراهی با تولیدکنندگان استان استفاده می‌کند.وی تدوین برنامه‌های حمایتی از واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی استان را از جمله اهداف سال جاری شرکت توزیع برق خراسان جنوبی برشمرد.

ناامنی در خلیخ فارس برای همه است

وزیر دفاع در بازدید از مراحل پایانی ساخت ناوشکن دنا و شناور مین‌شکار صبا گفت: اگر خلیج فارس نا امن شود، برای همه‌ کشورهای منطقه ناامن خواهد بود. اجازه ورود به آمریکا در منطقه از سوی همسایگان یک اشتباه راهبردی است.

اجرای طرح معافیت بیمه‌ای برای معلولان

مدیرکل اشتغال سازمان بهزیستی کشور در بازدید از شهرستان طبس گفت: قانون حمایت از معلولان توسط دولت ابلاغ شده و آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ که اشاره به معافیت بیمه‌ای افراد دارای معلولیت دارد در سازمان بهزیستی کشور با مشارکت دستگاه‌های اجرایی ذیربط در حال شروع و پیاده سازی است و به زودی شاهد عینی شدن این مصوبه هستیم. دهقان از کارفرمایان تقاضا کرد: از ظرفیت معلولان، از نظر کیفیت و کمیت حداکثر استفاده را ببرند.

دستور بسیج دستگاه ها برای بهسازی ماهیرود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان ‌جنوبی با اشاره به جایگاه مرز در توسعه گفت: تامین زیرساخت‌ها و اصلاح شرایط بازارچه و پایانه مرزی ماهیرود از اولویت‌های استان است. مشیرالحق عابدی در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات استان افزود: با توجه به تاکید استاندار، همه دستگاه‌های متولی برای بهسازی وضعیت سایت مرزی ماهیرود پای کار آمده‌اند. به گفته وی سفر سال گذشته استاندار به مرز ماهیرود حدود ۳۰ مصوبه به همراه داشت که بخش عمده آن مصوبات محقق شده است.معاون استاندار گفت: عمران و آبادانی مرز از برنامه‌های اولویت‌دار حوزه اقتصادی استان در سال ۹۹ نیز است. عابدی افزود: در راستای بهسازی راه‌های منتهی به ماهیرود نیز اجرای تعهدات اداره کل راه و شهرسازی در حال اتمام است. وی متذکر شد: یکی از مهمترین مصوبات سفر، تسهیل شرایط صادرات بود که در این زمینه هم برای صادرات گاز به صورت تانکی یا ترانشیپ از پایانه تصمیم‌گیری‌های لازم صورت گرفته است.معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار از تکمیل غرفه‌های خدماتی رفاهی در آینده نزدیک نیز خبر داد. وی با اشاره به تلاش اعضای شورای ساماندهی مبادلات مرزی برای توسعه تجارت استان خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های شورا در سال ۹۹ برگزاری جلسات تخصصی برای تسهیل و تسریع روابط تجاری با افغانستان است – ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت