قدرشناس اصناف و بازاریان هستیم

گروه خبر- استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: قدرشناس همراهی اصناف و بازاریان با مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هستیم. ملانوری با بیان این مطلب در جلسه هم اندیشی با جمعی از اصناف و بازاریان خاطرنشان کرد: این جلسه صرفاً برای تشکر از اصناف خوب هم استانی تشکیل شده است.وی با اشاره به آمار ۹۰ درصدی همراهی اصناف کشور با محدودیت های اعمال شده طی هفته گذشته، تصریح نمود: در خراسانجنوبی، همراهی اصناف انصافاً بسیار مطلوب بوده و بیش از ۹۵ درصد گزارش شده است. استاندار تأکید کرد: این که واحد صنفی باید باز باشد تا کاسب درآمدی کسب کند، بر هیچ کس پوشیده نیست با این وجود بازاریان عزیز استان به جهت حفظ سلامت مردم، این ضوابط را پذیرفته و نسبت به تعطیلی واحد صنفی خود اقدام نموده اند که جای تقدیر دارد.ملانوری خاطرنشان کرد: در شرایط موجود ما ناگزیر بودیم بین بد و بدتر یک گزینه را انتخاب کنیم که ما هم بد را برگزیدیم و با اعمال محدودیت ها، از ادامه برخی فعالیت ها جلوگیری شد. وی ادامه داد: ما می دانیم اعمال محدودیت ها، تبعات زیادی دارد اما در شرایط فعلی، راهکار مناسبی است. به گفته وی؛ باید بدانیم که هر چه بیشتر رعایت کنیم و سختی های این دوره را تحمل نماییم، در زمان کوتاه تری شاهد اتمام این دوره خواهیم بود. استاندار با اشاره به همراهی و همکاری اصناف در همه شرایط بحرانی اعم از سیل و زلزله و… گفت: در این دوران بحران کرونا نیز شاهد این همراهی و همکاری ارزنده هستیم. ملانوری افزود: از دو هفته تعیین شده برای اعمال محدودیت ها، چند روزی بیشتر نمانده و خاضعانه، ضمن عرض ارادت به همه شما عزیزان، خواهش می کنم موضوع لزوم رعایت نکات بهداشتی را ترویج کنید تا تحمل این سختی ها نتایج خوبی به همراه داشته باشد. وی تأکید کرد: امیدوارم با رعایت این دستورالعمل ها به زودی شاهد تغییر رنگ شهرهای استان باشیم.شایان ذکر است؛ در این جلسه که با حضور جمعی از اصناف و بازاریان استان تشکیل شد، عده ای به نمایندگی، مشکلات حوزه فعالیتی خود را بیان نمودند و استاندار نیز وعده پیگیری و رفع موارد مطرح شده را عنوان نمود.

خراسان جنوبی همچنان رکوردار مرگ و میر کرونایی
سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح وضعیت بیماری کرونا طی هفته اخیر در کشور، گفت: بیشترین میزان مرگ و میر کرونا طی هفته گذشته مربوط به استانهای یزد، سمنان و خراسان جنوبی بوده است. به گزارش مهر، سیما سادات لاری، اظهار کرد: میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته گذشته در کشور حدود ۲۰ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز به ترتیب در استانهای ایلام، یزد، سمنان، کهگیلویه و بویر احمد و خراسان جنوبی گزارش شده است. میانگین بروز در استانهای یادشده با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است.
وی افزود: میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور در هفته قبل حدود ۴۰ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز مربوط به یزد، سمنان و خراسان جنوبی بوده است. لاری تاکید کرد: شمار مبتلایان قطعی کرونا در جهان از مرز ۶۲ میلیون نفر عبور کرد و تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر در دنیا جانشان را بر اثر ابتلاء به کرونا از دست دادهاند. با توجه به عدم کشف واکسن و داروی قطعی برای بیماری تنها راه پایدار مقابله با این بیماری نوپدید خود مراقبتی است که هر یک از ما به منظور حفظ سلامت خود و عزیزانمان ملزم به رعایت آن هستیم.
وی اظهار کرد: امیدواریم با تقویت و افزایش انگیزه عمومی در میان مردم در عمل به توصیههای بهداشتی و همچنین همکاری مطلوب میان نهادهای متولی در اجرای هرچه بهتر محدودیتهای سراسری و استمرار محدودیتهای هوشمند، در هفتههای آتی شاهد توقف شیوع بیماری در کشور باشیم.

ادامه فعالیت ادارات استان با حضور حداکثر یک سوم کارکنان
دادرس – معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی گفت: فعالیت ادارات با حضور حداکثر یک سوم کارکنان ادامه خواهد داشت. حسینی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: بنا به تأکید رئیس جمهور و رئیس ستاد ملی کرونا در جلسه امروز شنبه ۸ آذر ستاد ملی کرونا، فعالیت ادارات در شهرهای به رنگ قرمز با حضور حداکثر یک سوم کارمندان ادامه دارد. وی تأکید کرد: ادارات در این شهرها تعطیل نیستند و حضور حداکثر یک سوم کارکنان با نظر بالاترین مقام دستگاه اجرایی الزامی است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری متذکر شد: تمام دستگاههای اجرایی به استثنای بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی و حوزههای خدمات رسان مکلف هستند با برنامه ریزی های دقیق مسئولیتهای خود را با حضور حداکثر یک سوم کارکنان انجام دهند. حسینی افزود: در شهرهای به رنگ قرمز، دو سوم کارکنان از طریق دورکاری، شیفت کاری و یا مرخصی به صورت چرخشی از حضور در محل کار معاف می باشند. وی تأکید نمود: بنا به بخشنامه شماره ۳۷۴۸۹۹ تاریخ ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ابلاغی سازمان اداری و استخدامی کشور، در شهرهای با وضعیت نارنجی، ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه های مرتبط با مأموریت های اساسی و مدیریت شهری میتوانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سطح ملی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا یک سوم کارکنان خود اقدام نمایند، در سایر ادارات شهر نیز ارائه خدمات با حضور پنجاه درصد کارکنان انجام خواهد شد.معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ادامه داد: در شهرهای با وضعیت زرد نیز کارکنان ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاههای مرتبط با مأموریت های اساسی و مدیریت شهری با صد درصد ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد و در سایر ادارات، ارائه خدمات با حضور دو سوم کارکنان انجام می شود. حسینی اظهار کرد: با عنایت به مصوبات ستاد ملی و استانی مبارزه با بیماری کرونا و بخشنامههای معاونت رئیس جمهور و حسب تأکید استاندار، کلیه کارکنان شاغل در دستگاههای اجرایی مکلف به اجرای دقیق رعایت پروتکلهای بهداشتی در محیط های اداری، رعایت بهداشت فردی، خود مراقبتی، خود اظهاری از ابتلای به بیماری ، استفاده اجباری از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی می باشند. معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تصریح نمود: بنا به تأکید استاندار در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، هدف از اعمال این محدودیت ها، صرفاً به جهت کاهش آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از کروناست.
حسینی اظهار امیدواری کرد؛ با دقت هر چه بیشتر در رعایت ضوابط بهداشتی، به زودی شاهد تغییر رنگ شهرهای استان و برگشت به شرایط مطلوب باشیم.

اعتماد ویژه مردم به جامعه روحانیت

جم- استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم در تمام کشور و در استان به جامعه روحانیت، اعتماد ویژه دارند. ملانوری با بیان این مطلب در جلسه هم اندیشی با جمعی از روحانیون استان خاطرنشان کرد: از ظرفیت روحانیت، در همه حوزه ها باید استفاده شود. وی متذکر شد: به واسطه اعتماد مردم، روحانیت حتماً باید در کنار تمام ارکان و شئون جامعه حضور مستمر داشته باشند. به گفته وی؛ مردم به منابر، روحانیت و شبکه های تبلیغ علاقه مند هستند و به آنها اعتماد دارند. استاندار تصریح نمود: در شرایط فعلی، اقتصاد و معیشت افراد جامعه، مهمترین دغدغه است که برای رفع آن باید همت و اقدام جدی داشته باشیم. ملانوری ضمن تشکر از اقدامات تأثیر گذار همه حوزه ها در این زمینه متذکر شد: روحانیون و جامعه فرهنگی و تبلیغی روحانیت نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده اند که جای تقدیر دارد. به گفته وی؛ در شرایط کرونایی، حضور روحانیون و مبلغان فرهنگی در جمع مردم، به لحاظ روحی و روانی مؤثر است و در جهت دهی عواطف و احساسات نقش مهمی دارد. به گفته وی؛ با استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه و روحانیت، مبلغان، آموزش و پرورش، جامعه دانشگاهی و فرهنگی می توان این تغییر باورهای موجود و جهت دهی آنها را رقم زد. استاندار به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: بنا به این بیانات، کارها باید تخصصی بوده برمبنای کار علمی و تحقیقی باشند و از همه مهمتر این که پیوست فرهنگی داشته باشند. ملانوری تأکید کرد: در کشور و استانی که سرشار از اندیشه، بینش و ایثار است، حتماً باید در همه امور به پیوست فرهنگی توجه شود. وی اظهار کرد: علاوه بر این پروژه های عمرانی، بهداشتی، اجتماعی و… باید بر اساس فرهنگ بومی منطقه تعریف شوند.
شایان ذکر است: نمایندگان جامعه روحانیت حاضر در این جلسه نیز به طرح مباحثی درخصوص جایگاه حوزه های علمیه در استان پرداختند و در زمینه بهره برداری از قابلیت ها اعلام آمادگی نمودند.

جلوگیری از خروج ۶ هزار قطعه مرغ در خراسان جنوبی
ایرنا – مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در ۲ روز اخیر با همکاری نیروی انتظامی از خروج سه محموله مرغ زنده به میزان ۶ هزار قطعه جلوگیری شد. اصغرزاده افزود: هفته گذشته با دستور دادستان بیرجند صادرات هرگونه گوشت مرغ و مرغ زنده به استانهای مجاور و کشورهای دیگر ممنوع اعلام شد که در کاهش قیمت مرغ تاثیر خوبی داشته است.
وی بیان کرد: اطلاعرسانی لازم در این زمینه به مرغداریهای استان ارائه شده است و اکنون مشکلی در زمینه تامین مرغ در استان نداریم. مدیرکل دامپزشکی استان اظهار کرد: شب گذشته ۷۰ تن مرغ در استان کشتار شد که معادل سه برابر نیاز روزانه استان است و مشکلی برای کشتارگاهها نداریم.وی با بیان اینکه قیمت مرغ در استان در حال کاهش است تصریح کرد: با پیگیریهای انجام شده توسط دستگاههای مربوطه و با دستور دادستان بیرجند قیمت گوشت مرغ تازه به زودی کاهش مییابد. اصغرزاده یادآور شد: از ابتدای امسال تا قبل از ممنوعیت صادرات مرغ (۲۹ آبان)، ۳۴ مجوز صادراتی در قالب ۷۳۸ تن و ارزش یک میلیون و ۱۰۷ دلار به کشور افغانستان صادر شده است.وی با بیان اینکه از ۲۹ آبان تاکنون هیچ گونه صادرات مرغ با مجوز دامپزشکی در استان نداشتهایم افزود: برای جلوگیری از خروج مرغ استان تعامل خوبی بین دستگاههای امنیتی، نظارتی، انتظامی و سازمانهای مربوطه ایجاد شده و در این زمینه جزو استانهای برتر کشور هستیم.مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در استان با عطش کمبود گوشت مرغ مواجه نشدهایم اظهار داشت: میزان مرغ تولیدی استان همیشه مازاد بر نیاز بوده و بر این اساس به استانهای مجاور یا خارج از کشور صادر میشود.وی گفت: مرغ تازه از خراسان جنوبی به استان سیستان و بلوچستان و مرغ منجمد به تمام کشور ارسال میشود. وی عنوان کرد: از ابتدای امسال هفت میلیون و ۳۹۷ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم (هفت هزار و ۳۷۹ تن) مرغ تازه و ۲ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۴۷۵ کیلوگرم (۲ هزار و ۱۱۶ تن) مرغ منجمد مازاد بر نیاز استان به سایر استانها ارسال شده است. اصغرزاده گفت: در مجموع حدود ۷۰۰ واحد مرغ گوشتی در استان وجود دارد که یک سوم این واحدها فعال هستند و جوجهریزی دارند. وی ادامه داد: سالانه ۳۵ میلیون قطعه جوجهریزی در واحدهای فعال استان انجام میشود که مهر و آبان هر ماه ۲ میلیون و ۱۰۰ قطعه جوجهریزی انجام شده است.

دو ایستگاه جدید سنجش کیفی هوا در استان به بهره برداری رسید
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از نصب و راه اندازی دو ایستگاه جدید پایش گرد و غبار در شهرستانهای بیرجند و زیرکوه خبر داد.به گزارش مهر، حسن اکبری در مراسم افتتاح همزمان این ایستگاهها اظهار کرد: سال گذشته اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در راستای مقابله با پدیده گرد و غبار اختصاص یافت که بر این اساس طرحها و پروژههای متعددی در استان تعریف و اجرا شد.وی با اشاره به این موضوع که بیش از دو میلیون هکتار از وسعت استان را کانونهای بحرانی فرسایش بادی تشکیل داده است، گفت: فعالیتهای انسان ساز بر این موضوع تأثیر بسزایی گذاشته و نیاز بود تا این اداره کل دستگاهها و تجهیزات لازم در زمینه پایش و آنالیز گرد و غبار در استان را دارا باشد.
اکبری بیان کرد: از محل اعتبارات اختصاص داده شده به این استان در جهت مقابله با پدیده گرد و غبار، اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جهت این موضوع اختصاص داده شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد: در استان ۳ ایستگاه سنجش کیفی هوا یکی در مرکز استان و دو ایستگاه در شهرستانهای نهبندان و سرایان مستقر است لذا با توجه به نیاز استان و همچنین وسعت مناطق متأثر از پدیده گرد و غبار با وجود ۳۵ کانون بحرانی گرد و غبار، به ایستگاههای بیشتری در زمینه کنترل، پایش و آنالیز نیاز بود.وی ادامه داد: با اختصاص این اعتبار، دو ایستگاه پایش جدید برای استان خریداری و یک ایستگاه در مرکز استان و دیگری در شهرستان زیرکوه نصب و راه اندازی شد.اکبری با اشاره به این موضوع که با اضافه شدن این دو دستگاه جدید، تعداد ایستگاههای سنجش کیفی هوا در استان به ۵ ایستگاه رسید اظهار کرد: این ایستگاهها قابلیت سنجش ذرات با قطر ۲.۵ و ۱۰ میکرون را دارا بوده و یکی از ویژگیهای ایستگاههای جدید خریداری شده در مقایسه با دیگر ایستگاهها، ارائه دادهها به صورت لحظهای و بدون تاخیر است. به گفته وی دادههای این ایستگاهها از طریق سامانه پایش کیفی هوای کشور به صورت روزانه در قالب شاخص کیفی هوای منطقه
( AQI ) در دسترس عموم است.

مکان لازم برای دستفروشان در روز بازارهای بیرجند فراهم است
ایرنا – رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآوردههای کشاورزی شهرداری بیرجند گفت: این سازمان فضای مناسب با حداقل اجاره بهای روزی هشت هزار تومان را در اختیار فروشندگان سیار قرار میدهد تا از امکانات روز بازارها برای فروش محصولات خود استفاده کنند. حسن دلپسند افزود: البته از زمان شیوع ویروس کرونا به مدت هشت ماه دستفروشان به طور رایگان از فضای روز بازارها استفاده کردند اما اکنون با مصوبه شورای شهر بیرجند روزانه هشت تا ۱۰ هزار تومان از هر فرد اجاره مکان اخذ میشود.
وی گفت: مشاغلی که در زمان اجرای طرح محدودیتهای کرونایی فعالیت آنها ممنوع شده است، اجازه حضور در روز بازارها را ندارند و مجموعه اصناف بازرسیهای لازم را از این مشاغل انجام میدهند. وی با اشاره به فعالیت هفت روز بازار در سطح شهر بیرجند اظهار کرد: نظافت و ضد عفونی سرویسهای بهداشتی این اماکن نیز برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت روزانه انجام میشود.
رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآوردههای کشاورزی شهرداری بیرجند بیان کرد: با اعمال محدودیتهای جدید کرونایی مراجعه مردم به روز بازارها حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است. وی با یادآوری اینکه اداره اجرائیات شهرداری مسئول جمعآوری و تذکر به دستفروشان سطح شهر است گفت: فروشندگان سیار و موقت در بازار مسافر مستقر هستند و دستفروشان سطح شهر نیز جمعآوری و به سمت روز بازارهای هدایت و ساماندهی میشوند. دلپسند افزود: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پارکنیگهای اختصاصی برای روز بازارها از جمله روزبازار غفاری فعال شده است و درهای ورود خودرو و ماشین آلات محدود شده تا از تجمع و شلوغی جلوگیری شود. وی گفت: بعد از اتمام طرح محدودیتهای کرونایی روز بازار خیابان شهید بهشتی نیز برای ساماندهی بهتر فروشندگان سیار و دستفروشان راهاندازی میشود.با وجود برنامهریزی مسئولان برای ساماندهی دستفروشان و با توجه به مخاطرات شیوع ویروس کرونا فعالیت دستفروشان در نقاطی از شهر بیرجند نگرانی عمومی را در پی داشته است.

باید از ظرفیت ۳۹ بازارچه مرزی برای مقابله با تحریمها استفاده شود
تسنیم – نماینده مردم نهبندان وسربیشه در مجلس با اشاره به اینکه در کشور حدود ۳۹ بازارچه مرزی و قریب ۲۰۰ معبر مرزی رسمی داریم، گفت: باید از این ظرفیت برای مقابله با تحریمها استفاده شود.مصطفی نخعی از انتخاب خود به عنوان دبیر فراکسیون مرزنشینان، بزرگترین فراکسیون مجلس یازدهم خبر داد. وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت معابر و بازارچههای مرزی، اظهار کرد: با وجود اینکه کشور در تحریم است و مشکلاتی از این جهت داریم اما تاکنون نتوانستیم به خوبی از ظرفیتهای موجود برای مقابله با تحریمها استفاده کنیم.
نماینده مردم نهبندان وسربیشه با اشاره به اینکه در کشور حدود ۳۹ بازارچه مرزی و قریب ۲۰۰ معبر مرزی رسمی داریم، افزود: باید از این ظرفیت برای مقابله با تحریمها استفاده شود.وی تصریح کرد: ۱۶ استان کشور مرزی هستند که این استانها به خوبی میتوانند با ۱۵ کشور همسایه ارتباط تجاری برقرار کنند که قطعاً در شرایط تحریمی، این اقدام یکی از راهکارهای اساسی برای حل مشکلات کشور خواهد بود.نخعی با بیان اینکه مرز همیشه فرصت است و نه تهدید، ادامه داد: استانهای مرزی باید ارتباطات خود با کشورهای همسایه را تقویت کنند که در این راستا توجه به ظرفیتهای بازارچههای مرزی بهترین راه برای دور زدن تحریمها است. وی اظهارکرد: متأسفانه این ظرفیت بینظیر با وجود اینکه میتواند بخش اعظمی از مشکلات کشور را حل کند، توسط دولت مورد بیتوجهی قرار گرفته است. عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: حضور جمع زیادی از نمایندگان در فراکسیون مرزنشینان نشان دهنده اهمیت این موضوع است و هدف از تشکیل این فراکسیون آن است که با توجه به ظرفیتهای مرزی کشور، تحریمها را دور بزنیم. نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در فراکسیون مرزنشینان بنده به عنوان دبیر فراکسیون در کنار سایر اعضای فراکسیون به منظور تشریک مساعی و تدوین برنامهها و اقدامات دقیق کارشناسانه، کمیته مرزهای مجاز زمینی-هوایی، کمیته بازارچههای مرزی، کمیته مرزهای دریایی، کمیته امنیت و انسداد مرز، کمیته اقتصاد مرزی و چند کمیته دیگر را تشکیل دادیم و نمایندگانی از خوزستان، کردستان، بوشهر، بندر عباس، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی وسیستان وبلوچستان … در راس این کمیتهها قرار گرفتند.

افغانستان بهترین بازار هدف کالاهای صادراتی در شرایط تحریم
مهر – سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسانجنوبی گفت: افغانستان بهترین بازار هدف کالاهای صادراتی در شرایط تحریم است. به گزارش مهر، علی حیدری فرد، سرپرست نمایندگی وزارت خارجه در دیدار با دبیر و اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند اظهارکرد: تحریمهای ظالمانه و خروج غیر قانونی آمریکا از برجام حجم روابط اقتصادی ما با دیگر کشورها را تحت تأثیر قرار داد. سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسانجنوبی بیانکرد: خراسانجنوبی ظرفیتهای اقتصادی بسیار خوبی در حوزه مراودات بینالمللی دارد که بزرگترین آن مرز ماهیرود است.حیدریفرد با اشاره به اینکه از ظرفیتهای موجود در استان به اندازه کافی استفاده نشده است، ادامهداد: توسعه در کشور باید به صورت متوازن پیگیری شود تا به اهداف مد نظر برسیم. وی گفت: در شرایط تحریمی و کرونایی کشور افغانستان یکی از مهمترین مقاصد تجاری ما محسوب میشود.علیرضا خامه زر، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند نیز در این دیدار اظهارکرد: خواست ما بر این است که با کمک نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسانجنوبی بتوانیم مناسبات اقتصادی جدیدی را با کشورهای همسایه داشته باشیم.وی با اشاره به اینکه تصور ذهنی از خراسان جنوبی در افغانستان برای ما حائز اهمیت است، بیانکرد: تمایل ما بر این است که طرف افغانستانی شناخت نسبی از ظرفیتها و پتانسیلهای خراسانجنوبی داشته باشد و این مهم حائز اهمیت است.عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند یادآورشد: ما به عنوان بخش خصوصی برای گسترش روابط اقتصادی بینالمللی در کنار دولت خواهیم بود.

کاهش ۳۸ درصدی تردد خودروهای شخصی در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان
خیرآبادی- رییس اداره مرکز مدیریت راه های استان گفت: خروجی سامانه های هوشمند حمل و نقل و ترددشماری منصوب در سطح کلیه راههای استان، نشان دهنده کاهش ۳۸ درصدی تردد خودروهای شخصی در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان تا روز گذشته است. هادی بهمنی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی مقابله با کرونا مبنی بر اعمال محدودیت برای ترددهای بین شهری، همکاران راهداری به همراه نیروهای انتظامی و پلیس راه، تلاش گسترده ای جهت اجرای این مصوبه را آغاز کردند.هادی بهمنی ادامه داد: در همین راستا از اولین ساعات بامداد شنبه یکم آذرماه با استقرار ایستگاههای بازرسی و ایجاد محدودیتهای فیزیکی در مبادی ورودی و خروجی شهرها و نیز پایش کلیه ترددهای بین شهری شاهد همکاری فوق العاده مردم فهیم استان در اجرای این طرح بودیم. وی بیان کرد: همچنین از ابتدای طرح محدودیت ترددها، بیش از ۴۲۰۰ جریمه بدلیل عدم رعایت محدودیتها و پروتکلهای بهداشتی توسط سامانه های ثبت تخلف استان به ثبت رسیده است و کلیه رانندگان می بایست توجه داشته باشند که که هرگونه تردد آنها در راههای کشور مورد رصد سامانه های ثبت تخلف خواهد بود.در پایان از همکاری کم نظیر مردم فهیم استان در یاری رساندن جهت اجرای طرح محدودیت تردد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی قدردانی ویژه داریم و از کاربران جاده ای خواهشمندیم در ادامه اجرای این طرح نیز با رفتار قانونمند خویش، خدمتگزاران خود را در مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای نیروهای انتظامی، پلیس راه یاری رسانند.

شناسایی ۱۲۵ بیمارجدید کرونا و فوت ۱۰ نفر دیگر

صداوسیما-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۳ آزمایش جدید در استان گرفته شد که جواب ۱۲۵ آزمایش مثبت قطعی اعلام شد که از این تعداد ۲۹ نفر مربوط به بیرجند، ۱۶ نفر فردوس، ۲۲ نفر قاین، ۱۵ نفر طبس، ۱۱ نفر نهبندان، ۵ نفر درمیان، ۱ نفر سربیشه، ۱۱ نفر سرایان، ۷ نفر زیرکوه و ۲ نفر نیز مربوط به خوسف است. دکتر مهدی زاده گفت: در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۱۰ نفر دیگر در استان در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و با این تعداد، آمار کل فوتیهای استان به ۵۹۵ نفر رسید.

امام جمعه بیرجند: دستاوردهای کشور ثمره انسانهای مخلص و فداکار است

ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان شهادت دانشمند برجسته کشور را تسلیت گفت و اظهار کرد: دستاوردها و پیشرفتهای حوزههای علمی، دفاعی، موشکی و هستهای کشور ثمره وجود انسانهای مخلص و فداکاری از جنس سردار دلها حاج قاسم سلیمانی عزیز و شهید فخری زاده است. در بخشی از پیام حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در پی شهادت رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع آمده است: شهادت مظلومانه دانشمند برجسته هستهای و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع شهید محسن فخری زاده، اندوه دیگری بر دل مردم شریف ایران اسلامی و دوستداران علم و متعهدان به پیشرفت جمهوری اسلامی نهاد.امام جمعه بیرجند تصریح کرد: این ترور بزدلانه که عاملان و طراحانش شبکهی تروریزم بینالملل دولتی اعم از صهیونیزم و آمریکای جنایتکار است، نشانههای به بنبست رسیدنِ استکبار جهانی، در مقابله با ملت مصمّم و مؤمن و پیشروندهی ایران اسلامی است.

پیام تسلیت استاندار خراسان جنوبی در پی شهادت دانشمند هسته ای “دکتر محسن فخری زاده”

دست جنایتکار تروریست ها، بار دیگر ضایعه ای اسف بار آفرید تا به پشتوانه های علمی کشور، خسارتی جبران ناپذیر وارد کند و مانع پیشرفت ایران اسلامی در عرصه های مختلف علمی شود، غافل از این که همت دانشمندان و دانش پژوهان کشور، این اهداف شوم را ناکام خواهد گذاشت و خون پاک شهیدان عزیز میهن، درخت تناور انقلاب شکوهمند ایران اسلامی را بیش از پیش آبیاری خواهد کرد. اینجانب شهادت دانشمند مرحوم دکتر محسن فخری زاده را به محضر مقام معظم انقلاب(مدظله العالی)، خانواده محترم ایشان و ملت شهید پرور ایران اسلامی به ویژه هم استانی های عزیز تبریک و تسلیت عرض می کنم و از درگاه ایزد منان، علو درجات را برای این شهید بزرگوار و صبر جزیل را برای بازماندگان آن مرحوم مسئلت دارم.

۱۱۳ معلم خراسانجنوبی برای ۶۰ دانشآموز محروم گوشی خریدند

فارس- مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به مشارکت ۱۱۳ معلم استان در خرید گوشی و تبلت هوشمند برای دانشآموزان محروم، گفت: بیش از ۶۰ دانشآموز دختر و پسر دورههای مختلف تحصیلی از مزایای این گوشیها و تبلتهای هوشمند برخوردار شدند. واقعی در مراسم افتتاحیه سومین مرحله پویش لبخند رضایت اظهار کرد: در دومین گام پویش لبخند رضایت، با مشارکت بیش از ۵۰۰ دانش آموز و فرهنگی استان ۳۰۰ بسته معیشتی، کمک-آموزشی و لوازمالتحریر به ارزش ۳۶۵ میلیون تومان توزیع شد.

تمدید زمان ارسال مدارک برای رتبه بندی نشریات تا ۲۰ آذر

صداوسیما- زمان ارسال مدارک برای رتبه بندی نشریات تا ۲۰ آذر تمدید شد. معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: با توجه به شرایط خاص کرونایی و درخواست شماری از مدیران روزنامهها، مبنی بر تمدید مهلت شرکت در دور جدید رتبهبندی روزنامهها در سال (۹۸-۹۹)، مدیران مسئول روزنامهها، تا ۵ شنبه ۲۰ آذرماه فرصت دارند دو نسخه از شمارههای روزنامه خود را مطابق تاریخهای اعلامی به دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها ارسال کنند.

طراحی برانکارد ایزوله دراستان

صداوسیما- برانکارد ایزوله جهت انتقال بیماران کرونایی در استان طراحی و تولید شد. معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان با اشاره به افزایش چهار برابری تماس های مردمی با شماره ۱۱۵ اوژانس از مردم خواست تا فقط از شماره ۱۱۵ برای بیماران اوژانسی استفاده کنند و برای مشاوره در خصوص بیماری کرونا شماره های ۱۹۰ و ۴۰۳۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند. عباسی گفت: برانکارد ایزوله جهت انتقال بیماران کرونایی در مرکز مدیریت حوادث فوریت های پزشکی خراسان جنوبی طراحی و درتمام بیمارستان های استان در حال استفاده است.

دستگیری ۸۰ سارق طی هفته گذشته در خراسانجنوبی

فارس- فرمانده انتظامی استان خراسانجنوبی از دستگیری ۸۰ سارق طی هفته گذشته در این استان خبر داد و گفت: سارقان دستگیر شده به ۱۸۴ فقره سرقت در خراسان جنوبی اعتراف کردهاند. سردار ناصر فرشید اظهار کرد: با تلاش ماموران جان بر کف پلیس در خراسانجنوبی طی یک هفته گذشته یک تن انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف شده و مأموران ۱۵۳ قاچاقچی مواد مخدر را در این رابطه دستگیر کردند. وی افزود: ۹ هزار و ۲۳۰ لیتر سوخت قاچاقچیان طی یک هفته کشف شده و مأموران نیز در این زمینه حمل قاچاق کالا و فراوردههای نفتی نیز ۷۱ قاچاقچی را دستگیر کردند. فرشید بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و گفت: طی هفته گذشته ۱۶۰ خودرو و ۸۱ موتورسیکلت متخلف نیز توقیف و روانه پارکینگ شده است.

الزام استفاده از کارت ملی برای مراجعه به ادارات و حمل و نقل عمومی

اصغری – بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، برای اینکه بتوان از حضور افراد کرونا مثبت در حمل و نقل عمومی و ادارات جلوگیری کرد، همراه داشتن کارت ملی برای گرفتن خدمت الزامی است. گفتنی است این اقدام برای حفظ سلامت مردم است و در این صورت اگر فردی آزمایش مثبت داشته باشد، با کارت ملی قابل چک کردن است و میتوان از افراد در معرض خطر محافظت کرد.

باند کندروی ضلع جنوب بلوار امامت آسفالت می شود

کاوش- رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری بیرجند گفت: باند کندروی ضلع جنوب بلوار امامت حدفاصل ابتدای خیابان رضویه (آتش نشانی) تا ابتدای خیابان سپیده کاشانی آسفالت می شود. مهدی حدیدی نژاد اظهار کرد: پیرو درخواستهای مردمی، به منظور افزایش رفاه شهروندان و مناسب سازی محیط شهری، آسفالت این قسمت در دستور کار سازمان قرار گرفته است.. وی یادآور شد: ۴ هزار متر مربع آسفالت با هزینه ۴۰۰ میلیون تومان در محدوده باند کندروی ضلع جنوب بلوار امامت انجام شده است. همچنین عملیات جدول گذاری معبر فوق به طول ۵۰۰ متر و با هزینه کرد مبلغی معادل ۱۰ میلیون تومان توسط منطقه دو شهرداری اجرا گردیده است.

توزیع ۱۵۰ بسته معیشتی در مناطق کم برخوردار شهرستان درمیان

صداوسیما- در مرحله نخست گام سوم رزمایش کمک های مومنانه، ۱۵۰ بسته معیشتی توسط جمعیت هلال احمر در مناطق کم برخوردار شهرستان درمیان توزیع می شود. مردای رئیس هلال احمر شهرستان با بیان این خبر گفت : از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون خدمات زیادی اعم از ضدعفونی روستاها، ویزیت رایگان بیماران و توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی در روستاها انجام شده است.

رشد وزنی ۴۵ درصدی صادرات کالا از گمرکات خراسان جنوبی

در هفت ماه امسال ۲ میلیون و ۳۸۶ هزار و ۱۷۸ تن کالا به ارزش ۴۲۱ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۴۵۲ دلار از گمرکات استان صادر شد که از نظر ارزش ۶۶ درصد و از نظر وزنی ۴۵ درصد رشد دارد. مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای امسال ۳۵۹ تن به ارزش یک میلیون و ۶۹۲ هزار و ۴۱۹ دلار کالا شامل خط تولید کاشی، بذر یونجه، گوسفند، شاهدانه بو داده، لوازم یدکی، گلپر فرآوری نشده، زغال سنگ شسته نشده میز وارد استان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت