قدردانی از ۱۸ دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی۹۹

صداوسیما- در بیست و سومین جشنواره شهید رجایی از ۱۸ دستگاه برتر استان تجلیل شد. از این تعداد ۵ دستگاه به دلیل شاخصهای عمومی و اختصاصی بر مبنای گروه بندی، ۲ دستگاه بالاترین امتیاز شاخص عمومی و اختصاصی برمبنای بالاترین رشد دو ساله، ۳ دستگاه اقدام برجسته در محور برنامههای اصلاح نظام اداری و یا فعالیتهای تخصصی دستگاه و ۸ دستگاههای برتر در خصوص اقدامات برجسته معرفی شدند.استاندار در این مراسم با بیان اینکه دستگاههای اجرایی استان در همه حوزهها خدمات شایسته ارائه کردند، گفت: نیروهای نظامی و امنیتی هم با اشراف اطلاعاتی و مراقبت از مرزها، امنیت پایدار خراسان جنوبی را با وجود همجواری با ناامنترین کشور دنیا، تامین میکنند.
معتمدیان افزود: همچنین در حوزه سیاسی، این استان در فعالیت های خود تاثیرگذار عمل کرده است، به طوری که سال گذشته بهترین انتخابات را در کشور از نظر میزان مشارکت داشتیم. وی گفت: در حوزه اجتماعی نیز با حضور نیروهای جهادی و موسسات خیریه و با هدایت دستگاههای متولی اتفاقات بزرگی رقم خورد و در حوزهای اقتصادی نیز با تلاشهای زیاد، طرحهای کلان و ملی مانند طرح هاب شتر و نهضت گلخانههای در دستور کار قرار گرفت. استاندار با تاکید بر مطالبه گری قانونمند، از مدیران دستگاههای اجرایی و همچنین رسانهها خواست این مهم را همچنان در دستور کار خود قرار دهند.پورعیسی رئیس سازمان برنامه و بودجه و دبیر شورای راهبری توسعه مدیریت استان هم با اشاره به دستگاههای اجرایی برتر گفت: صداوسیما در پوشش شبکههای دیجیتال جزو ۱۰ استان برتر کشور شده است، بنیاد مسکن و کمیته امداد با ساخت ۱۰هزار واحد مسکونی و شرکت گاز به دلیل گازرسانی به بیشتر مناطق استان از جمله این این دستگاهها هستند.

پرداخت تسهیلات بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی
صداوسیما- سامانه پرداخت تسهیلات بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی سال ۹۸ برای بهره مندی بنگاههای صادراتی راهاندازی شد. سرپرست سازمان صمت استان گفت: این بسته از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ابلاغ و دستورالعمل اجرایی و فرآیند پرداخت تسهیلات آن از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی طراحی و ایجاد شده است. عباس جرجانی افزود: فرآیند پرداخت تسهیلات ریالی و ارزی این بسته شامل مراحل ثبت درخواست ، تایید درخواست ، معرفی به بانک ، پرداخت تسهیلات و نظارت در سامانه هماهنگ بهین یاب به نشانی www.behinyab.ir است.وی گفت: بر اساس ضوابط اعلامی، مشمولان این تسهیلات بر اساس عملکرد بازگشت ارز حاصل از صادرات، سوابق صادراتی، اولویت محصول صادراتی و کشورهای هدف تعیین میشوند و این تسهیلات ترجیحی تنها برای متقاضیانی است که اقدام به اخذ تسهیلات جدید میکنند و مشمول استمهال تسهیلات قبلی نخواهد بود. سرپرست سازمان صمت استان، بانکهای توسعه تعاون، توسعه صادرات ایران، صادرات ایران، پارسیان، کشاورزی و ایران – ونزوئلا را بانکهای عامل طرف قرارداد در این خصوص دانست که موضوع این بسته حمایتی به آنها ابلاغ شده است. جرجانی افزود: بنگاههای صادراتی استان میتوانند برای بهرهمندی از تسهیلات بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی سال ۹۸ از طریق سایت بهین یاب و طبق فرآیند اعلام شده اقدام کنند. وی نرخ سود تسهیلات اعطایی این بسته را به صورت میانگین نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی و نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار اعلام کرد.

ثبتنام سرویس مدارس از هفته آینده در خراسان جنوبی آغاز میشود
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: ثبتنام سرویس مدارس از هفته آینده در سامانه سپند آغاز میشود و والدین باید طبق تعرفه اعلام شده اقدام کنند. سید محمد رضوی با بیان اینکه تعرفه ثبتنام سرویس مدارس توسط شورای شهر و آموزش و پرورش به شرکتها، رانندگان و مدارس برای اعلام به والدین ابلاغ میشود، اظهار کرد: هرگونه دریافت هزینه اضافی پیگرد قانونی خواهد داشت.وی گفت: رانندگان اتوبوس و مینیبوس با توجه به اهمیت رعایت دستورالعملهای بهداشتی مجاز به ثبتنام ۵۰ درصد ظرفیت و خودروهای سواری، سه دانشآموز با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی هستند. وی تاکید کرد: رانندگان حتما به صورت روزانه نسبت به ضدعفونی خودروها اقدام کنند.رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان اظهار کرد: با توجه به وضعیت کنونی و تغییر در ساعات تعطیلی دانشآموزان امید میرود که بتوان زیرساختهای لازم را برای ایاب و ذهاب دانشآموزان فراهم کرد که نیازمند همکاری بیش از پیش شرکتها و والدین است. وی نرخ مصوب برای ثبتنام هر دانشآموز در شهرستان بیرجند را ۹۵ هزار تومان برای خودروهای اتوبوس و مینیبوس اعلام کرد و افزود: به این مبلغ ۱۴ درصد حق پیمانکار و کارگروه مدرسه اضافه خواهد شد. رضوی از نرخ ۱۱۵ هزار تومانی برای خودروهای ون و ۱۲۷ هزار تومان برای سواریها خبر داد و گفت: به این نرخ هم ۱۴ درصد هزینههای فرهنگی و نظارتی افزوده میشود. وی با بیان اینکه نرخنامه در هر شهرستان متفاوت خواهد بود، گفت: خانوادهها حتما قبلاز اقدام از نرخ مصوب اطلاع کسب کنند.

رانندگان دارای مجوز اقدام به پذیرش سرویس مدارس کنند
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رانندگان حق پذیرش دانشآموز بیش از ظرفیت خودرو را ندارند و به خانوادهها توصیه میشود نسبت به خدماتگیری از این سرویسها خودداری کنند.سرهنگ علیرضا عباسی گفت: با توجه به انتشار ویروس کرونا رانندگان حتما ضمن رعایت دستورالعملهای بهداشتی نسبت به ضد عفونی خودروها اقدام کنند.وی گفت: در صورت نداشتن سرویس مدرسه، خانوادهها از سپردن فرزندان شان به خودروهای شخصی خودداری و حتما از ناوگان عمومی و تاکسیهای شناسنامهدار استفاده کنند.

ارائه خدمات ویژه همراه اول به دانشآموزان و دانشجویان
همراه اول در آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مراکز آموزشی، خبر از رایگان کردن پهنای باند دسترسی به سامانه شاد، ارائه بستههای اینترنت آموزش با تخفیف ویژه و عرضه سیمکارت انارستان داد. به گزارش ادارهکل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول در آغاز سال تحصیلی جدید و ضرورت تشکیل کلاسهای درسی دانشآموزان و دانشجویان بهصورت مجازی، هزینه دسترسی به سامانه شاد را رایگان اعلام کرد. والدین دانشآموزان و معلمان میتوانند بدون هیچگونه نگرانی بابت هزینههای دسترسی به محتوای موجود روی این سامانه، به شکل رایگان به محتوای اپلیکیشن شاد دسترسی داشته باشند.

سرویس اینترنت دانشآموزی
سرویس اینترنت دانشآموزی نیز برای ایجاد فضای امن اینترنت به منظور استفاده دانشآموزان از محتوای آموزشی مورد نیاز از طریق کد دستوری(ستاره مربع) فعال خواهد شد.والدین میتوانند برای اطمینان از دسترسی فرزندان خود به فضای اینترنتی سالم، این سرویس را فعال کنند.با فعالسازی این سرویس امکان دسترسی فقط به محتوای آموزشی در نظر گرفته شده، وجود خواهد داشت؛ همچنین در هر زمان که والدین تمایل داشته باشند، میتوانند سرویس اینترنت دانشآموزی را غیرفعال کرده و مطابق روال قبل به کلیه محتوای اینترنتی مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

ارائه بستههای دیتای آموزشی
همچنین برای آن دسته از دانشآموزان و معلمان که از بسترهای دیگر آموزشی استفاده میکنند، بستههای اینترنت آموزش با تخفیف ویژه‎ای در نظر گرفته شده است.این بستهها که در روزهای آتی با کد دستوری فعال میشوند، برای استفاده از محتوای آموزشی مورد نیاز دانش‎آموزان و معلمان در نظر گرفته شده است و شامل حال تمامی مشترکان همراه اولی خواهد شد.

عرضه سیمکارت انارستان با اینترنت پاک
در ادامه ارائه سرویسهای مختص ایام تحصیل، همراه اول همچون گذشته و در راستای هویتبخشی به کودکان و نوجوانان، سیمکارت انارستان را که سیمکارتی اعتباری برای کودکان ۶ تا ۱۸ ساله است ارائه میکند.

تعداد فوتیهای کرونا در خراسان جنوبی همچنان ۱۴۴ مورد

صداوسیما- تعداد فوتیهای کرونا در خراسان جنوبی، در شبانه روزگذشته، همان ۱۴۴ نفر است. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:
هم اکنون ۱۳۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری اند که از این تعداد ۳۵ نفر مبتلای قطعی بیماری کرونا هستند. دکتر مهدی زاده افزود: از ۳۵ بیمار کرونایی در خراسان جنوبی، ۱۰ نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری اند که حال ۵ نفر از آنان وخیم است.

بزرگترین رویداد قرآنی استان خراسان جنوبی برگزار میشود

تسنیم- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی این استان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در بیرجند خبر داد. حجتالاسلام پرویز بخشیپور اظهار کرد: چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن امسال در پنج منطقه برگزار شد. وی با بیان اینکه “در بخش دعاخوانی امسال تنها آثار ضبط شده و به سازمان ارسال و در سازمان داوری میشود” یادآور شد: این مسابقات در سالن شهید رحیمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با رعایت تمامی پروتکلهای بهداشتی برگزار میشود.

تخصیص اعتبار مرز ماهیرود۱۰۰درصدی شد

هفته گذشته در پنجمین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان در سال جاری ، اعتبار لازم برای تکمیل پروژه اداری و آزمایشگاهی استاندارد مرز ماهیرود اختصاص داده شد. محمد رضا مروی مقدم مدیر کل استاندارد استان پس از پایان جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی که با حضور استاندار برگزار گردید، از تخصص اعتبار ۱۰۰ درصدی از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی به مبلغ ۹ میلیارد ریال بابت تکمیل مجموعه اداری و آزمایشگاهی معاونت استاندارد پایانه مرزی ماهیرود( میل ۷۸) به این اداره کل خبر داد. این مجموعه قابلیت آزمایش در بخش های مشتقات نفتی، صنایع غذایی و شیمیایی را در راستای توسعه صادرات برای آن تعریف شده است.

روزهای پایان فصل خرید گندم در خراسان جنوبی

گروه خبر- روزهای پایان فصل خرید با ۱۹هزار ۹۰۰ تن خرید گندم در استان رقم خورد. اسداللهی، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان در خصوص اتمام فصل خرید گندم دراستان گفت: فصل خرید با تحویل اولین محموله گندم روز ۷خرداد ماه در مرکز خرید چاهداشی نهبندان به صورت رسمی آغاز و در روز ۲۰ شهریور ماه خرید گندم تضمینی به اتمام خواهد رسید.

آثار جشنواره تئاتر خراسان جنوبی به صورت اینترنتی قابل مشاهده است

ایرنا – معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: تمامی اجراهای چهاردهمین جشنواره تئاتر استان فیلمبرداری میشود و در بازه زمانی برگزاری، در فضای اینترنتی و مجازی برای عموم قابل مشاهده است. سید علی زمزم افزود: برای رعایت تمامی قراردادهای بهداشتی از حضور مخاطب جلوگیری شده و فقط در صورت امکان هیئت داوران در اجرا حضور خواهند داشت.

سامانه تحت وب سوادآموزی خراسان جنوبی راهاندازی شد

ایرنا – معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: به منظور توسعه خدمات الکترونیک در نظام تعلیم و تربیت به ویژه بخش سوادآموزی و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، سامانه تحت وب سوادآموزی استان راهاندازی شد. مهدی مرتضوی روز گذشته در اولین جلسه آموزشی سامانه تحت وب سوادآموزی استان افزود: از ۲۰ شهریور همه اطلاعات سامانههای یک و ۲ سوادآموزی به سامانه تحت وب منتقل میشود. وی گفت: امکان دسترسی به این سامانه برای ۶ گروه سوادآموزان، آموزش دهندگان، مسئول مؤسسه یا مدیر مدرسه، کارشناسان شهرستانها و مناطق کارشناسان استان و نیروهای ستادی سازمان فراهم شده است.

اجرای ۷۵ هزار هکتار عملیات آبخیزداری طی دو سال در درمیان

طی دو سال گذشته در شهرستان درمیان ۷۵ هزار هکتار عملیات آبخیزداری اجرایی و به بهره برداری رسیده است. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درمیان با اشاره به اینکه اجرای پروژه های آبخیزداری در این شهرستان توانست از بروز سیلاب های مخرب جلوگیری کند، افزود: مطالعات تفضیلی آبخیزداری در۱۱حوزه که سطحی معادل ۱۲۳هزار هکتار از وسعت شهرستان را شامل می شود انجام شده و در صورت اجرای کامل پروژه ها، منجر به تحول بخش کشاورزی شهرستان خواهد شد.

۱۳۹ شکارچی غیرمجاز در مناطق مرزی خراسان جنوبی دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسانجنوبی گفت: ۱۳۹ نفر از شکارچیان غیر مجاز و متخلفین زیست محیطی از ابتدای سال جاری تا کنون در مناطق مرزی خراسانجنوبی دستگیر شدهاند. مسعود مستقیم در گفتوگو با مهر اظهارکرد: از شکارچیان غیر مجاز لاشه تعدادی رأس و سر انواع پستانداران شامل تعداد ۵۰ رأس قوچ وحشی، ۲۴ رأس میش وحشی، چهار رأس جبیر، ۱۰ رأس کل وحشی،یک رأس آهو و هشت ۸ سر خرگوش ضبط شده است.

ترانزیت ۶۹ هزار تن کالا از گمرک ماهیرود

۶۸ هزار و ۹۸۸ تن کالا از آغاز امسال از مرز ماهیرود خراسان جنوبی به خارج از کشور ترانزیت شده است. مدیرکل گمرکات استان گفت: این کالاها شامل فوفل، کود اوره، پنل خورشیدی ، آرد گندم ، موتورسیکلت، روغن و شکر بوده است که با ۲ هزار و ۴۹۵ دستگاه کامیون از کشورهای اندونزی، چین، ترکمنستان، هندوستان، امارات، روسیه و ترکیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


امین جم – جلسه گرامیداشت هفته کار و گارکر و تجلیل از کارگران نمونه زنجیره

بیشتر

بهروزی فر – شمارش معکوس لحظه های برزخی دو کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

سیل چند روز پیش در استان خسارات های زیاد مالی فراوانی به بار آورد و

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت