یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

قالیباف : مردم از بی‌عملی خسته شدند و در انتخابات به جریان حاکم، نه گفتند

قالیباف : مردم از بی‌عملی خسته شدند و در انتخابات به جریان حاکم، نه گفتند

منتخب تهران در مجلس گفت: جریان انقلابی در این انتخابات با تدبیری که به خرج داد پیروز شد و در ۴ سال پیش‌رو، باید چنان عمل کند که چهار سال بعد مردم با جان و دل و رضایت با رأی بیشتری به این جریان رای بدهند. قالیباف اظهار کرد : انتخابات اخیر نشان داد مردم با انقلاب عهد اخوت بسته‌اند و نه افراد و جریان‌ها. مردم از انقلاب و آرمان های آن خسته نشده‌اند، بلکه از وعده‌های عمل نشده و بی‌عملی خسته شده‌اند و در انتخابات به آن نه گفتند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدم رأی دادن برخی در انتخابات مخصوصاً در تهران را ناشی از نارضایتی از نمایندگان خود دانست و گفت: البته نماینده مجلس، نمایندۀ آنهایی که رای نداده‌اند هم هستند. مجلس متعلق به همه است. صدای همه باید در مجلس شنیده شود. اما جریان‌های سیاسی باید بدانند هر چه از آرمان‌های انقلاب و در راس آنها مردم فاصله بیشتری بگیرند شانس کمتری برای پیروزی خواهند داشت. البته اشکالاتی هم وجود دارد که در گام دوم انقلاب باید این اشکالات برطرف شود.

فعلا خیرالموجودین قالیباف است؛ زاکانی به ریاست مرکز پژوهش‌ها قانع شد

فعال سیاسی اصولگرا، در خصوص «انصراف زاکانی از ریاست مجلس» گفت: زاکانی با برآوردهایی که انجام داده به این نتیجه رسید قالیباف رای بیشتری برای ریاست دارد و شاید به کسب ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس قانع شده و یا شاید ریاست یک فراکسیون مهم را برعهده بگیرد. به نظر می‌رسد علت انصراف زاکانی بیشتر یک نوع مانور سیاسی است. کنعانی‌مقدم در خصوص «ریاست قالیباف در مجلس» گفت: 285 نماینده باید برای ریاست مجلس رای دهند، معتقدم بایستی به قوی‌ترین و با صلاحیت‌ترین فرد رای داده شود و فعلا خیرالموجودین قالیباف است که صلاحیت بیشتری دارد. وی در خصوص «رابطه مجلس یازدهم با شورای نگهبان» نیز گفت: همه کسانی که در مجلس یازدهم رای آوردند مورد تائید شورای نگهبان هستند و از فیلتر شورا رد شدند. قطعا این افراد سعی می‌کنند همراه و مطیع با شورای نگهبان حرکت کنند. بعید می‌دانم مجلس یازدهم مقابل شورای نگهبان بایستند چون ایستادن آنها باعث ایجاد چالش‌های جدیدی می‌شود.این فعال سیاسی در خصوص «رابطه دولت و مجلس» هم گفت: دستگاه نظارتی مجلس قوی‌تر می‌شود و با حساسیت بیشتری دولت را رهگیری می‌کند و نظارت هم بیشتر می‌شود. مجلس یازدهم به دنبال این نیست که چوب لای چرخ دولت بگذارد، بلکه می‌خواهد به دولت کمک کند.

اصولگرایی مرده است ؛ وجه مشترک مجلس یازدهم فقط ضدیت با دولت است

ابراهیم فیاض در گفت‌وگو با نامه‌نیوز می‌گوید: اصولگرایی مرده. او در پاسخ به این سوال که «هم اکنون ۸ شخصیت اصولگرا مدعی کسب کرسی ریاست مجلس هستند، این مسئله از چه واقعیتی حکایت می کند» می‌گوید: جالب اینجاست که همه هستند و حاضر نیستند کنار بروند. این اتفاق یعنی اصولگرایی مرده است. اگر اصولگرایی زنده بود قاعدتا نباید چنین حالتی رخ می داد. اساسا نحوه راهیابی هیچ کدام آنها به مجلس ربطی به میزان پایبندی شان به عقاید اصولگرایی نداشت. اصلاح طلبان چون در مجلس دهم شکست خوردند، یک خلائی ایجاد شد و حالا اینها رأی آوردند وگرنه حرف جدی نداشتند. قبلا اصولگرایان و اصلاح طلبان استراتژی کلان داشتند اما در منتخبان مجلس یازدهم استراتژی نمی بینم. فیاض همچنین نظر جالبی هم درباره عدم حضور باهنر در مجلس دارد و می‌گوید: در واقع منتخبان مجلس یازدهم با گرایش های پراکنده سیاسی هستند که تنها ضدیت با دولت روحانی حلقه مشترک آنهاست. معتقدم قطعا اختلافات با آغاز مجلس آینده تازه شروع می شود و یک مجلس به شدت متکثر به لحاظ سلیقه خواهیم داشت که همه آقا هستند و هر روز در آن جنگ است چون باهنری نیست که بگوید نمایندگان جریان اصولگرا همگی این طوری رأی دهید، هر کسی حرفی می زند و ادعایی دارد.

میرسلیم نباشد، شانس قالیباف برای ریاست مجلس بالا می‌رود

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری و نماینده ادوار مجلس درباره تعدد نامزدهای کرسی ریاست مجلس یازدهم ابراز امیدواری کرد: کاندیداهای ریاست مجلس، درباره سایر جایگاه‌های مجلس به توافق برسند تا رئیس مجلس یازدهم با رای و اقتدار بیشتری کار خود را آغاز کند. حسن غفوری فرد، چهره سیاسی اصولگرا و نماینده ادوار مجلس، در گفت‌وگو با خبرآنلاین با اشاره به تعدد نامزدهای ریاست مجلس یازدهم، علاقه مندی برای کسب این کرسی را طبیعی دانست و تاکید کرد: همیشه این فضای رقابتی وجود داشته و این دوره بیش از همیشه نسبت به آن حساسیت نشان داده شده است. عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: در صورتی که میرسلیم به نفع سایرین از رقابت کناره گیری کند، قالیباف دارای بیشترین شانس ریاست مجلس یازدهم است و بنا به روایت غفوری فرد قالیباف از مدت ها قبل سفرهای استانی اش را هم آغاز کرده است.

فراکسیون انقلاب اسلامی در مجلس یازدهم اعلام موجودیت کرد

شورای موقت مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی در مجلس یازدهم طی بیانیه‌ای از آغاز به کارش خبر داد. این شورا اعلام کرد: با حضور 59 نفر از نمایندگانی که جهت حضور در جلسه از سوی سایر منتخبان مأموریت یافته بودند، نشستی تشکیل و با تعیین هیئت رئیسه، مباحث فراکسیون اکثریت مجلس مطرح گردید.

ائتلاف قالیباف و آقاتهرانی بر سر کرسی ریاست و شانس بالای نیکزاد

محمد جواد ابطحی، عضو جبهه پایداری، معتقد است: اینکه جبهه پایداری توافق کرد قالیباف سر لیست واحد باشد نشان می دهد که جبهه پایداری مصالح کلی را در نظر می گیرد و اگر ببیند که مدار رای دادن بر دوش قالیباف است این کار را انجام می دهد. او احتمال کاندیداتوری آقا تهرانی را هم پایین می داند و حتی تاکید دارد بدون امتیاز گرفتن کنار خواهد رفت. او از تلاش احمدی نژادی ها برای فتح کرسی ریاست نیز خبر داد و گفت: اگر شمس الدین حسینی انصراف دهد شانس نیکزاد با توجه به حمایت آذری زبان های مجلس از او بالا می رود.

ادعای العربی الجدید: موضع روسیه درمورد بشار اسد تغییر کرده است

العربی الجدید با بیان اینکه موضع روسیه درمورد بشار اسد تغییر کرده، مدعی شد: روسیه قصد دارد در خصوص حکومت سوریه با آمریکایی‌ها وارد توافق شود، اما سرنوشت بشار اسد برای روس‌ها اهمیتی ندارد. در این رابطه، روس‌ها با نظام ایران که بشار اسد را عاملی برای کمک به سیاست‌های منطقه‌ای خود می‌داند، مخالفند.

ایران می خواهد خیلی به اسرائیل به لحاظ فاصله کیلومتری نزدیک باشد

رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل می گوید: با وجود برخی گزارش ها، ایران در حال ترک سوریه نیست. یادلین ادامه داد: برای ایران خیلی مهم است که حکومت سوریه را زنده نگه دارد. وی اضافه کرد: «ایران می خواهد خیلی به ما به لحاظ فاصله کیلومتری نزدیک باشد. هیچ چیزی درمورد اهداف ایران تغییر نکرده است.

پایان حمایت نظامی آمریکا از عربستان

مقامات آمریکایی به روزنامه وال استریت ژورنال گفته‌اند واشنگتن قصد دارد سامانه‌های موشکی پاتریوت را از عربستان خارج کند. آنها گفته‌اند کاهش سایر قابلیت‌های نظامی خود را نیز بررسی می‌کنند. وال‌استریت‌ژورنال این تصمیم را به منزله پایان تقویت نظامی در عربستان برای مقابله با ایران دانسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت