قالیباف: مهمترین دغدغه سران قوا توجه به حل مشکلات مردم است

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه بتوان در حوزه بازار ارز و مخصوصاً بورس و هدایت نقدینگی و سر و سامان دادن به بازار کالا حرکت های خوبی انجام داد، گفت: مهمترین دغدغه همه ما در سران قوا توجه به حل مشکلات مردم در بخشهای مختلف است. قالیباف با بیان اینکه موضوعات منطقهای در جلسه سران قوا مورد بحث قرار گرفت تصریح کرد: واقعیت این است که امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی به صورت اجباری به دنبال عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه خلیج فارس است و اینها حتماً باعث ناامنی خواهند شد و حتماً به دنبال شیطنت خواهند بود. انشا ا… در این مسیر هم دقت لازم و برای تصمیمات خوبی صحبت شد.
جهانگیری: طرح فروش اوراق سلف نفتی از دستور کار خارج شد
معاون اول رییس جمهور با اشاره به پیشنهاد و طرح فروش اوراق سلف نفتی گفت: متاسفانه این طرح که گفته می شد می تواند تا ۱۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت ایجاد کند، به دلیل برخی ناهماهنگی ها از دستور کار خارج شد اما باید در بودجه سال آینده طرح ها و ایده های مشابهی که بتواند درآمد لازم را برای دولت ایجاد کند، تدوین شود. جهانگیری با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع خصوصی سازی ب خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از مقامات کشور تا رسانه های مختلف هر روز علیه خصوصی سازی سخنانی مطرح می کنند و با توجه به طرح شبهات و مطالب منفی، موضوع خصوصی سازی در کشور با مشکلات زیادی مواجه شده است. باید در جهت گیری های بودجه سال آینده به شکلی دیگر بر موضوع خصوصی سازی تمرکز داده شود تا شاهد توسعه آن باشیم.

وزارت بهداشت: تا ۶ ماه آینده روی واکسن کرونا حساب باز نمیکنیم

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: شیوع کرونا در پاییز و زمستان امسال افزایش مییابد و روند صعودی خواهد داشت، مهمترین اقدام رعایت پروتکلهای بهداشتی است و تا ۶ ماه آینده روی واکسن کرونا هیچ حسابی باز نمیکنیم.

آذری جهرمی: اینترنت رایگان دانشجویی تا هفته اول مهر فعال می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رایزنی برای تامین اعتبار بستههای اینترنتی رایگان آموزش مجازی، گفت: در تلاشیم تا با تامین اعتبارات، بستههای رایگان دانشجویان تا هفته اول مهرماه فعال شود.

قرارداد راهبردی ایران و چین هنوز در مرحله پیشنویس است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی دربارهی قرارداد راهبردی ایران و چین، اظهار کرد: به دلیل برخی تعللها و عدم تشخیص درست اولویتها، این طرح پس از گذشت چند سال هنوز در مرحله پیشنویس بوده و مخالفتهای صریح مقامات آمریکایی درباره آن حاکی از نگرانی و احساس خطر آنها از شکست راهبرد فشار حداکثری است. سعید جلیلی افزود : آمریکا از این قرارداد عصبانی است و نگران شکست راهبرد فشار حداکثری خود هستند بنا برا این صیانت از این همکاریهای اقتصادی ضروری است.

ارزش سبد سهام عدالت آب رفت

جهان نیوز نوشت: با تدوام افت شاخص کل بورس، ارزش سبد سهام عدالت هم کاهش مییابد و آب می رود. حال دارندگان سهام عدالت از یک سو تمایل دارند هرچه زودتر پول ۶۰ درصد سهام عدالت آزادشده خود را دریافت کنند اما از سوی دیگر افت ارزش، در رقم نهایی دریافتی آنها تاثیر قابل ملاحظه گذاشته است.

نرخ مصوب کره اعلام شد

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص مصوبات ستاد تنظیم بازار در خصوص عرضه کره با بیان این مطلب، افزود: ستاد تنظیم بازار نرخ عرضه هر کیلوگرم کره داخلی را ۸۰ هزار تومان مصوب کرد که در بسته بندی ۱۰۰ گرمی حدود ۸۰۰۰ تومان خواهد بود و در سایر بسته بندی ها توسط سازمان حمایت محاسبه خواهد شد.

هشدار درباره شدت موج سوم کرونا: افزایش ناگهانی بیمار و فوتی داریم

مهر نوشت: عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به همزمانی آنفلوانزا با کووید ۱۹، گفت: موج سوم کرونا با شدت بیشتری رخ خواهد داد. قشلاقی، خستگی کادر درمان را در بهبودی بیماران و نحوه عملکرد آنان بسیار موثر دانست و گفت: این امکان وجود دارد که موج سوم با شدت بیشتری رخ داده و شاهد افزایش ناگهانی آمار مبتلایان و فوتیهای کرونا باشیم.

قیمت لاستیک چهاربرابر شد

ایسنا نوشت: دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران از چهار برابر شدن قیمت لاستیک در شرایط کنونی و پس از برداشتن ارز دولتی آن انتقاد کرد و گفت: چرا باید قیمت یک حلقه لاستیک از واردات تا بازار داخلی بیش از دو برابر شود و نظارت دقیق و درستی روی تولید و واردات آن وجود نداشته باشد؟

نتیجه یک نظرسنجی در ایران: ۳۹ درصد میگویند اصلا پس اندازی ندارند

مرکز افکارسنجی ایسپا، در یک نظرسنجی از مردم پرسیده “ترجیح میدهید پس انداز خود را چگونه مدیریت کنید؟” و ۳۹.۱درصد پاسخگویان گفتهاند پساندازی ندارند که نسبت به سال گذشته پنجدرصد بیشتر شدهاند. بنابر این نظرسنجی، از خرداد ۱۳۹۸ تا مرداد ۱۳۹۹، تمایل به پسانداز در بانک از ۲۴.۸درصد به ۸.۱درصد رسیده اما سرمایهگذاری در بورس رشد داشته و از ۱.۵درصد به ۹.۲درصد رسیده.

چین برنامهای برای واکسیناسیون عمومی در برابر ویروس کرونا ندارد

یک مقام ارشد بهداشت و درمان در چین گفت: در این مرحله از شیوع کروناویروس در کشور، واکسیناسیون تمام مردم در برابر بیماری کووید-۱۹ ضرورتی ندارد و تنها کادر درمان واکسن دریافت خواهند کرد. به گزارش سی ان ان، این سیاست در چین متفاوت از تصمیمهای اتخاذ شده در بسیاری از دولتهای غربی است که اجرای واکسیناسیون عمومی را در نظر دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت