فقر زیرساختی «هردنگ» روی گنج طلا

در کنار معدن طلا زندگی می کنند اما آب خوردن ندارند و با تانکر به آنها آبرسانی می شود درحالیکه با کمی رسیدگی می تواند به ناحیه گردشگری تبدیل شود و حتی بدون گنج طلایش می تواند ثروت را برای ساکنانش با ۹۰ روستا به ارمغان بیاورد. ناحیه هردنگ بخشی مهم از منطقه‌ای پهناور در خوسف است که با اینکه می‌تواند به دلیل موقعیت خوبش به منطقه‌ای گردشگری تبدیل شود، اما در این سال‌ها به آن توجه زیادی نشده و حتی مردمش از کوچکترین زیرساخت‌ها چون جاده آسفالته برخوردار نیستند.
این ناحیه با بیش از ۹۰ روستا که از توابع شهرستان خوسف است، با گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب همچنان در محرومیت مانده و آن گونه که باید توجهی به زیرساخت‌های آن نشده است.
جاده مواصلاتی سرچاه به مزار شاه سلیمان علی(ع)، اکبرآباد به مزار شاه سلیمان علی(ع) و روستاهای ناحیه هردنگ همچنان خاکی و فاقد استانداردهای لازم است. عدم توجه مسئولین به این منطقه باعث شده تعداد زیاد از جوانان از روستاهای این منطقه کوچ کنند و به شهرها پناه ببرند در حالی که معدن طلای شادان که یکی از فرصت‌های اقتصادی خراسان جنوبی است، می‌تواند در اشتعالزایی بسیاری از جوانان تاثیرگذار باشد. علاوه بر آن، مسدود شدن بسیاری از قنوات و توجه کم مسئولین به آن نیز یکی از مشکلات پیش روی مردم منطقه است؛ نبود آب آشامیدنی بهداشتی و به موقع نرسیدن تانکر ویژه آبرسانی بار خشکسالی را بر دوش این روستاها گزاف تر کرده است.مهدی خزاعی، مدیر اجرایی و هیئت امنای آستان شاه سلیمان علی(ع) به ایسنا گفت: خرابی جاده‌ها و عدم تیغ زنی به موقع، مردم این منطقه را به ستوه آورده است. آسفالت جاده‌ها، آبرسانی به تانکرهای مستقر در روستاها، پوشش مخابراتی تلفن همراه و لایروبی قنوات از جمله درخواست‌های اهالی شهیدپرور این منطقه است که امیدواریم دولت به آن رسیدگی کند. اسدا… جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی به ایسنا گفت: بهسازی و نوسازی راه روستایی یوش و مزار شاه سلیمان دارای ۴۰۰۰ میلیون ریال اعتبار در سال ۹۹ است. این امر با توجه به انتقال وظایف ساخت راه روستایی از راه و شهرسازی به این اداره در مراحل انعقاد قرارداد است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: راه‌های ناحیه هردنگ با توجه به اینکه در زمره روستاهای با جمعیت زیر ۲۰ خانوار هستند، در اولویت ساخت راه روستایی قرار ندارد. بهسازی و نوسازی این مسیر ۱۴ کیلومتری نیازمند به ۱۴۵ هزار میلیون ریال اعتبار است که در صورت تامین اعتبار انجام خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت