شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

“فرهنگ خداپرست” یک بار دیگر در المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور درخشید

کاری- دوره مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور در رشته تیراندازی با کمان با حضور ورزشکارانی از ۳۰ استان کشور که ۸ تا ۱۰ شهریور ماه به میزبانی تبریز برگزار و فرهنگ خداپرست ورزشکار خوش نام و با استعداد خراسان‌جنوبی مقام اول این دوره از المپیاد را از آن خود کرد و طلایی شد.در بخش تیمی هم خراسان جنوبی مقام سوم را به خود اختصاص داد و تیم های تهران و یزد در جایگاه های اول و دوم قرار گرفتند. خداپرست سال گذشته نیز، در سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور مدال طلا را از آن خود کرد و به عنوان پدیده مسابقات انتخاب و توسط وزیر ورزش و جوانان از وی قدردانی به عمل آمد.

از 12 سالگی ورزش تیر و کمان را شروع کردم
فرهنگ خداپرست در گفتگو با خبرنگار آوا گفت: 16 سال سند دارم و از 12 سالگی ورزش تیر و کمان را شروع کردم. وی با بیان اینکه پدر و مادرم همیشه من را تشویق کردند، اضافه کرد: ورزش های دیکر همچون شنا و دفاع شخصی را هم دنبال کرده ام اما این ورزش جزو علاقمندی های من شدم و حرفه ای آن را انجام می دهم. فرهنگ عنوان کرد: در حال حاضر کلاس یازدهم رشته تربیت بدنی در هنرستان فنی ابوذر درس می خوانم و قصد دارم همین رشته تربیت بدنی را تخصصی در دانشگاه نیز ادامه دهم. این نوجوان ورزشکار بیرجندی با بیان اینکه سال گذشته نیز در سومین المپیاد برتر کشوری مدال طلا را کسب کردم، یادآور شد: همچنین در رنکینک کشوری در استان مازندران هم رتبه اول را کسب کردم.

هدف اصلی من رسیدن به مقام آسیایی و جهانی است
فرهنگ تاکید کرد: هیچوقت از رسیدن به اهدافم دست نمی کشم و انگیزه و هدف من مدال آسیایی و جهانی در ورزش تیر و کمان است. وی با بیان اینکه مربیان خوبی داشته ام که همواره مرا یاری کرده اند، ادامه داد: آقایان علی رضایی، محمد ابراهیم وضیع و حسن جعفری همیشه در کنارم بوده اند نوجوان ورزشکار بیرجندی بیان کرد: ورزش تیر و کمان نیاز به تمرین زیادی دارد و تمرکز در این ورزش حرف اول را می زند. فرهنگ با اشاره به اینکه اکثر ورزش ها ضربان قلب بالا می رود، ادامه داد: اما این ورزش با ضربان قلب پایین و تمرکز دقیق محقق می شود.

تجهیزات اولیه ورزش تیر و کمان گران است
وی با اشاره به اینکه تجهیزات ورزش تیر و کمان گران است، خاطر نشان کرد: مسئولان و ورزش و جوان قول مساعد برای همراهی داده اند تا بتوانم در این ورزش قدمهای موثری بردارم.فرهنگ با بیان اینکه مسابقات امسال نسبت به سال گذشته خیلی سخت تر بود، ادامه داد:از 30 استان کشور در مسابقات استان آذربایجان شرقی شهر تبریز شرکت کردند که خراسان جنوبی از نظر تیمی سوم و من در رشته کامپوند مقام اول را بدست آوردم. وی با اشاره با بیان اینکه این رشته در بسیاری از کشورها مورد توجه جدی قرار گرفته ، خاطر نشان کرد: اما در کشور ما مظلوم واقع شده و به دلیل گران بودن وسایل تیرو کمان کمتر کسی می تواند در این رشته فعالیت کند. فرهنگ تاکید کرد: ورزش تیر و کمان ظرفیت مدال آوری بالایی دارد و باید مورد حمایت مالی بیشتری قرار گیرد تا بتوانیم در میادین جهانی افتخار کسب کنیم

تا زمانی که توان دارم برای پرچم کشورم می جنگم
نوجوان ورزش کار همشهری با بیان اینکه تا موقعی که و توان داشته باشم، ورزش حرفه‌ای را ادامه می‌دهم و برای پرچم کشورم می‌جنگم. ادامه داد: حتی در شهرستان، استان و هر جای در کشور یا تیم ملی، دوباره به مملکتم خدمت خواهم کرد. نوجوان ورزشکار همشهری با بیان اینکه سکوت این ورزش را خیلی دوست دارم، ادامه داد: تیر و کمان ورزش کمتر شناخته شده ای است که با تمرکز و سکوت می توان تیر را به هدف نشاند. فرهنگ با تاکید بر اینکه ورزش در جوانان باید یک هدف و انگیزه باشد، خاطر نشان کرد: من از پدر و مادرم که همیشه پشتیان من بوده اند قدردانی می کنم چرا که از همان کودکی همیشه در کنارم بوده اند و فرصت های خوبی برای پیشرفت من مهیا کرده اند.

فرهنگ یک نمونه و اسوه برای آینده کشور است
مربی تیر و کمان هم استانی نیز در گفتگو با خبرنگار آوا گفت: فرهنگ نمونه خوب و یک اسوه برای آینده کشور است که با حمایت و تمرین می تواند موفق های عالی کسب کند. محمد ابراهیم وضیع با اشاره به اینکه تجهیزات این ورزش هر روز حرفه ای تر و به روز تر می شود، ادامه داد: وسایل ورزش تیر و کمان پرهزینه است که هر تیر ۳ میلیون تومان است.وی با بیان اینکه فرهنگ با پشتکاری که دارد به امید خدا خبرهای خوبی برای استان و خودش خواهد داشت، ادامه داد: شروع کار این نوجوان با آقای رضایی زده شده است و قطعا با اطمینان به مربیان و تلاش می تواند هر روز بیش از دیروز بدرخشد.

اهمیت نکات ایمنی برای ورزش تیر و کمان
مربی فرهنگ با بیان اینکه متاسفانه ورزش تیر و کمان کمتر شناخته شده است، اضافه کرد: برخی فکر می کنند این ورزش خطرناک است اما اگر نکات ایمنی رعایت شود و دقت بالا باشد مطمنا خطری نخواهد داشت. وضیع یادآور شد: ورزش تیر و کمان موجب تقویت تمرکز در شخص می شود و سلامت روح و جسم فرد را بیشتر می کند. وی با انتقاد از اینکه تمرکز بر رشته های گروهی است یادآور شد: این در حالی است که در ورزش های انفرادی مثل تیر و کمان مدال آوران نام آور جهانی مثل خانم نعمتی، آقایان فاضلی و عبادی هستیم.

خراسان جنوبی جزو ۱۰ استان برتر در رشته تیراندازی با کمان است
رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان کشور در مجمع انتخاب رئیس هیئت تیراندازی با کمان استان گفت: خراسان جنوبی جزو ۱۰ استان برتر کشور در رشته تیراندازی با کمان است. غلامرضا شعبانی بهار عنوان کرد: هیئت تیراندازی با کمان خراسان جنوبی از هیئت‌های پیشروی کشور و همراه با برنامه‌های این فدراسیون و جزه 10 هیئت برتر کشور در این رشته است.وی با اشاره به اینکه برای اعزام ورزشکاران این رشته به مسابقات خارجی تنها در زمینه تیر و متعلقات آن در حدود 27 تا 30 میلیون تومان به هر یک از این ورزشکاران کمک می‌کنیم، افزود: خیلی نباید نگران توسعه کمی این رشته ورزشی باشیم و سخت کوشی در این رشته برای کسب نتیجه خیلی مهم است.
بارقه امید برای افزایش وزش استان
رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان کشور با بیان اینکه شناخت مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی و همکاران وی از وضعیت ورزش استان با رقه‌های امید را برای توسعه آن افزایش داده است تصریح کرد: توجه به جانبازان و معلولان و بانوان در این رشته در هر استان در رسیدن به نتیجه مورد نظر بسیار تاثیرگذار است.وی با بیان اینکه 40 درصد اعضای تیم ملی زیر 20 سال هستند گفت: توسعه این رشته ورزشی به نیروی جوان با استعداد نیاز دارد و دستگاه‌های اجرایی باید این ورزش خانوادگی را در بین همکاران خود گسترش دهند.شعبانی بهار با حضور پنج مربی استان برای شرکت در دوره مربیگری درجه سه با هزینه فدراسیون و اعطای چند کمان آموزشی به هیئت تیراندازی با کمان خراسان جنوبی موافقت کرد و خواستار حضور خوب ورزشکاران خراسان جنوبی در این رشته، در المپیاد استعدادهای برتر کشور شد.

شناسایی استعدادهای بالقوه استان در ورزش تیر و کمان
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز عنوان کرد: برای شناسایی استعدادهای بالقوه استان در این رشته ورزشی باید اقدامات لازم انجام شود.محسن قطبی با بیان اینکه از ظرفیت بخش خصوصی در این رشته به خوبی باید استفاده شود افزود: رشته تیراندازی با کمان از جمله رشته‌های ورزشی است که در سند توسعه استان مورد حمایت قرار گرفته است. وی خاطر نشان کرد: از هیئت‌های شهرستان‌ها در حوزه پایه باید حمایت‌های ویژه‌ای انجام شود. وی با اشاره به راه‌اندازی سایت تخصصی این رشته در استان از برگزاری لیک استانی برای کسب آمادگی ورزشکاران خراسان جنوبی برای حضور در رقابت‌های کشوری خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت