فرهنگ ایمانی چالش کرونا را به فرصت تبدیل کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اگرچه ویروس کرونا خود را به صورت یک چالش نشان داد اما ذخیره‌های فرهنگ ایمانی آن را به یک فرصت بین‌ المللی تبدیل کرد. حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در مراسم آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در استان خراسان جنوبی که با حضور جمعی از مسئولان استان برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: در ممکنات خیر محض و شر محض نیست بلکه ترکیبی از آن دو است لذا ویژگی مکتب ایمانی این است که شر را به خیر تبدیل می‌کند. وی افزود: آنچه امروز ملت بزرگ ایران اسلامی در قضیه ویروس کرونا از خود نشان داده، فرهنگ متعالی ایرانی اسلامی است.

رسوایی استکبار

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: امروز آن کشورهایی که پز می‌دانند و ما را تحریم و تهدید می‌کردند و حتی خودشان متهم هستند که این ویروس کرونا یک ویروس آزمایشگاهی است که به وسیله خودشان انجام شده، در صحنه کارساز خود را نشان دادند و رسوا شدند. وی بیان کرد: استکبار جهانی کارش آسیب زدن به بشر است و این همه بمب‌های اتمی، هیدروژنی و میکروبی را برای نابودی مردم می‌سازد؛ آنها در هر کجای کره زمین سلطه پیدا کنند زیرساخت‌ها را ویران، مردها و زن‌ها و بچه‌ها را می‌کشند و آواره می‌کنند آن گاه اسمش را تمدن لیبرالی می‌گذارند. امام جمعه بیرجند گفت: امروز که این ویروس کرونا خودش را نشان داد، همان کشورهایی که ادعای متمدن بودن دارند دست به کارهای پست از جمله غارت و دزدی وسایل بهداشتی از یکدیگر زدند در حالی که با یکدیگر دوست هستند. وی افزود: با اینکه ما تحریم بودیم و در جریان ویروس کرونا از دید آنها زمینگیر خواهیم شد اما ملاحظه کردید که ایمان چگونه خود را نشان داد و مردم با فرهنگ ایمانی خود چگونه به کمک یکدیگر شتافتند.وی افزود: دعا بر شما مردم، مسئولان، نیروهای مسلح و ارگان‌های خدمت رسان این است که خداوند فرج حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) را نزدیک کند و شما به آن آرمان اصلی خود در خدمت آن حضرت برسید و نوع بشر را از دست این وحشی‌های قرن ۲۱ نجات دهید.

توزیع ۵۹ هزار بسته معیشتی

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: در دومین مرحله رزمایش کمک مومنانه ۵۹ هزار و ۳۶۴ بسته معیشتی در استان خراسان جنوبی توزیع می‌شود و مجموع ارزش ریالی بسته‌های معیشتی ۱۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان است که تا ۲۵ ماه رمضان توزیع می‌شود.سردار علی قاسمی افزود: در این مرحله از رزمایش ۳۸ هزار و ۵۴۷ نفر از افرادی که در اثر شیوع بیماری کرونا دچار آسیب شدند، شناسایی شده‌اند و نزدیک به ۲۰ هزار بسته معیشتی از لیست شناسایی شده بیشتر داریم که در همین راستا شناسایی جامعه هدف انجام می‌شود. وی با اشاره به طبخ و توزیع ۷۰ هزار و ۸۳۷ پرس غذای گرم به ارزش ۸۵۰ میلیون تومان در استان گفت: تاکنون ۷۲ فقره وام به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا پرداخت و در زمینه بخشش اجاره نیز یک هزار و ۱۳ مورد بخشش اجاره به ارزش ۷۲۵ میلیون تومان در استان انجام شده است – ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت