فرمانده نیروی زمینی ارتش: مرزهای شرقی ایران از امنیت پایدار برخوردار است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یگانهای نیروی زمینی در مرزهای شرقی، جنوب شرقی و شمال شرق کشور مستقر هستند و امنیت پایدار و بسیار خوبی در منطقه برقرار است. امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز سهشنبه در بازدید از پادگان تیپ ۲۵۸ متحرک هجومی شهرستان نهبندان افزود: نیروهای انتظامی، سپاه پاسداران و نیروی زمینی امروز دست به دست هم دادهاند و در این منطقه امنیتی پایدار و خوب را ایجاد کردهاند تا مردم این منطقه بتوانند به زندگی خود ادامه دهند. وی گفت: امروز در شهرستان نهبندان حضور یافتیم تا از آخرین روند احیای یک پادگان بسیار خوب در این منطقه که بتواند امنیت منطقه را تضمین کند، نظارت داشته باشیم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش شامگاه دوشنبه وارد فرودگاه بیرجند شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان استان قرار گرفت. امیر سرتیپ کیومرث حیدری صبح سه شنبه با استقبال فرماندار، امام جمعه نهبندان و جمعی از مسوولان محلی وارد این شهرستان مرزی شد. وی در نخستین برنامه کاری خود در نهبندان، با حضور در پادگان تیپ ۲۵۸ متحرک هجومی این شهرستان با قرائت فاتحه و اهدای گل به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد. فرمانده نیروی زمینی ارتش که به منظور بررسی وضعیت رزمی یگانهای تحت امر قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ در مرز عملیاتی شرق کشور به استان سفر کرده است از پادگانهای مستقر در نوار مرزی نهبندان بازدید و حسینیه این پادگان را نیز افتتاح کرد.

نخستین همایش مجازی در دانشگاه بیرجند با موضوع آب گشایش یافت
کاری – برای نخستین بار بهصورت مجازی ‏آیین افتتاحیه اولین همایش ملی آب، فرهنگ و پژوهش‎های علوم انسانی روز گذشته در دانشگاه بیرجند آغاز شد.‏ دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند گفت: امیدوارم این همایش که بدلیل ‏شرایط موجود برای اولینبار بهصورت مجازی برگزار میشود موجب تقویت مباحث مرتبط با ‏آب و خشکسالی در کشور ما باشد.‏ وی افزود: از دهههای گذشته مشخص بود که موضوع آب بهعنوان یکی از مهمترین ‏موضوعات قرن حاضر تبدیل خواهد شد و در حال حاضر و دهههای آینده یکی از موضوعات ‏چالش برانگیز در سطح ملی و بین المللی خواهد بود.‏ وی با اشاره به اینکه از دیدگاه فنی به بحث آب توجه زیادی می شود بیان کرد: به همت ‏همکاران در دانشکده ادبیات و علوم انسانی و سایر دانشکدهها این همایش بین رشته ای در ‏دانشگاه بیرجند برگزار میشود که در این همایش مسایل اجتماعی و فرهنگی که به موضوع آب ‏اختصاص دارد مود بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.‏ وی اظهار امیدواری کرد که برگزاری این همایش و مقالات ارائه شده عاملی برای ‏فرهنگسازی در موضوع آب و ایجاد گفتمانی با این موضوع شوند که به چالش موضع آب در ‏سطح کشور و منطقه کمک کند.‏
دکتر عزیزی دبیرعلمی همایش گفت: اولین همایش ملی آب فرهنگ و پژوهشهای ‏علوم انسانی از خردادماه سال گذشته کارخود را شروع کرد و قراربر این شد در ۲۷ و۲۸ ‏فروردین ماه بصورت حضوری شاهد برگزاری آن باشیم اما با توجه به شیوع ویروس کرونا به ‏این زمان موکول شد.‏ وی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۲۹ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که ۱۰۵ مقاله از آن ‏شایسته چاپ شده است، افزود: در مجموعه مقالات چاپ خواهد شد. همچنین ۳۵ مقاله در دو روز ‏برگزاری همایش در ۶ پنل تخصصی ارائه خواهد شد. ‏

پدافند هوایی ۲۴ ساعته آسمان ایران را رصد می کند
امیر سرتیپ دوم ستاد «ارسلان پرویز» روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران رسانههای گروهی با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اظهار کرد: پدافند هوایی برابر تدابیر فرماندهی معظم کل قوا با ماموریت دفاع از هوا و فضای کشور در مقابل هرگونه تهدید هوایی و با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها در دهم شهریور ۱۳۸۷ تشکیل شد. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور اضافه کرد نیروهای حاضر در پدافند هوایی شرق کشور به صورت ۲۴ ساعته آسمان ایران اسلامی را رصد کرده و در صورت نیاز، اقدامات تاکتیکی و لازم را انجام میدهند به همین دلیل امروز ایران اسلامی، امنترین آسمان را در غرب آسیا دارد و اجازه کوچکترین تعدی به کشورهای متخاصم و معاند را به آسمان این کشور نمیدهد. وی با تاکید بر پیشرفتهای شگرف حاصل شده در این سالها در تمامی حوزهها افزود: پدافند هوایی یک نیروی تجهیز محور است که از تکنولوژیهای روز دنیا برخوردار است و با بهرهگیری از پتانسیلهای دانشگاهی، صنعت و شرکتهای دانش بنیان از لبه فناوریهای روز دنیا عبور کرده است. وی طراحی و ساخت انواع سامانههای راداری و پهپادی را از قابلیتهای نیروهای جوان و با درایت پدافند هوایی ذکر کرد و گفت: امروز پدافند هوایی میتواند ادعا کند که در تمامی حوزهها به پیشرفتهای چندین برابری برای دفاع از حیثیت و موجودیت آسمان کشور دست یافته است. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور در ادامه با گرامیداشت هفته پدافند هوایی، به برخی برنامههای پیش بینی شده در این هفته اشاره کرد و ادامه داد: دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اهدای خون نیروهای پدافند هوایی شرق با توجه به شرایط فعلی جامعه و نیاز بیشتر به فراوردههای خونی، تجلیل از خانواده معظم شهدا و جانبازان، تقدیر از کارکنان نمونه (کادر و وظیفه)، گرامیداشت پیشکسوتان پدافند هوایی و غبارروبی گلزار شهدای گمنام از جمله این برنامههاست. وی به حضور نیروهای پدافند هوایی در کنار آحاد مردم در روزهای سخت شیوع کرونا هم اشاره کرد و گفت: این همدلی در قالب توزیع کمکهای مومنانه، اعزام تیمهای مختلف برای ضدعفونی معابر، سطوح، مساجد و … نمود بیشتری پیدا کرد.امیر پرویز افزود: در ادامه این اقدامات و همزمان با هفته پدافند هوایی، ۳۱۳ بسته کمک معیشت و لوازم التحریر به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) از فردا بین مددجویان مناطق کم برخوردار استان توزیع میشود.

۶۰ پروژه سلامت خراسان جنوبی آماده افتتاح در پویش سراسری شد
رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۶۰ پروژه تجهیزاتی و ساختمانی این دانشگاه در استان برای افتتاح رسمی در قالب پویش سراسری «ره سلامت» آماده شده است. به گزارش ایرنا، محمد دهقانی فیروزآبادی روز سهشنبه بیان کرد: به مناسبت هفته دولت حدود ۶۰ پروژه در قالب پروژههای تجهیزاتی و ساختمانی در سطح دانشگاه علوم پزشکی بیرجند آماده افتتاح بود که به عنوان نمونه در شهرستان نهبندان با حضور استاندار دستگاه سی تی اسکن، دستگاه سونوگرافی پیشرفته و فضای ساختمانی مربوط به بخش تصویربرداری بیمارستان این شهرستان افتتاح شد. وی افزود: از این تعداد حدود ۴۲ پروژه ساختمانی با حدود ۱۷ هزار متر مربع زیربنا شامل خانههای بهداشت، پایگاههای بهداشت، مراکز جامع سلامت، پایگاههای اورژانس پیش بیمارستانی و بخشهای دیالیز است که هزینه آن حدود ۵۴۰ میلیارد ریال برآورد میشود همچنین باقیمانده پروژهها تجهیزاتی بوده که با هزینه حدود ۴۸۰ میلیارد ریال تهیه و توزیع شده است. وی با بیان اینکه در همه شهرستانها پروژههای ساختمانی و تجهیزاتی را داریم گفت: پروژههای آماده بهرهبرداری به تفکیک شهرستانها شامل بیرجند ۱۰ پروژه، بشرویه هفت پروژه، قاین پنج پروژه، زیرکوه یک پروژه، نهبندان پنج پروژه، درمیان چهار پروژه است و هفت دستگاه آمبولانس به مراکز اورژانس جادهای استان اختصاص پیدا میکند.وی افزود: پروژهها در پویشی با عنوان «ره سلامت» از هفته دولت امسال تا هفته سلامت سال ۱۴۰۰ به صورت هفتگی و به صورت ویدئو کنفرانسی توسط مقام عالی وزارت بهداشت در کشور افتتاح میشود و ما در برنامههای آتی این پویش پروژههای خود را افتتاح خواهیم کرد، هرچند که این پروژهها آماده شده و در حال بهرهبرداری است ولی افتتاحیه رسمی آن در پویش «ره سلامت» خواهد بود. دهقانی خاطرنشان کرد: بخشی از این پروژهها با همت و مشارکت خیرین ساخته یا تجهیزات خریداری شده و بخشی از آن با اعتبارات وزارتخانه، استان و دانشگاه تامین شده است همچنین بخشی از این تجهیزات که در اختیار ما قرار گرفته، به صورت رایگان و بخشی از آن با تامین ارز دولتی توسط وزارت بهداشت و دولت تهیه شده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است. پویش سراسری «ره سلامت» با شعار «تداوم توسعه همگام با مهار کرونا» هفته دولت امسال آغاز شد و تا روز ۱۲ فروردین سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد یافت.

نامگذاری روز فرهنگ فردوس، اقدام مبارکی است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی، نماینده ولی فقیه در استان در دیدار دست اندرکاران مراسم بزرگداشت پنجاه و دومین سالگرد حضور جهادگرانه مقام معظم رهبری در شهر فردوس گفت: انتخاب سالروز حضور مقام معظم رهبری در شهر فردوس به عنوان “روز فرهنگ فردوس” اقدام مبارکی است. حجت الاسلام بابایی، امام جمعه فردوس هم گفت: درست است که امسال با توجه به شیوع کرونا امکان برگزاری همایش روز فرهنگ فردوس همچون سالهای قبل فراهم نیست، اما امسال نیز خدماتی همچون فعالیتهای جهادی را انجام خواهیم داد. آینه دار، مدیر کل صدا و سیمای استان هم در این دیدار ضمن اشاره به اینکه خراسان جنوبی تنها استانی ست که برای سفر مقام معظم رهبری به نقاط مختلف استان مستند تهیه کرده است که در سالهای گذشته از شبکههای مختلف پخش شده افزود: مستند «مردی میان مردم» که به بازگویی خاطرات سفر مقام معظم رهبری به فردوس پرداخته است، سال گذشته تولید و پخش شد.

احداث بیش از ۱۳۷کیلومتر از راه های استان در قالب طرح ملی ابرار

گروه خبر- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: طرح ملی ابرار برای احداث ۱۳۷ کیلومتر از راههای روستایی استان در دست اجرا قرار دارد . اسداله جلال زاده ادامه داد: در استان نیز طول تعهد شده برای اجرای پروژههای ابلاغی طرح ملی ابرار به ۱۳۷کیلومترمیرسدکه در۹ نقطه استان مورد اجرا قرار گرفته است. وی تصریح کرد: متوسط پیشرفت فیزیکی در مجموع ۲۰ پروژه ابلاغی طرح ابرار در استان به ۵۰ درصد میرسد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کرد: در حال حاضر ۳۵ کیلومتر از راههای روستایی در هفت محور روستایی با پیشرفت فیزیکی صد درصد اجرا شده است. جلال زاده در پایان خاطرنشان کرد: مابقی پروژه ها مجموعاً به طول ۱۰۲کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در سطح استان در دست اقدام است.

بازدید سرپرست مخابرات منطقه از مناطق سیل زده استان

گروه خبر- سرپرست مخابرات منطقه به همراه مدیران ستادی از وضعیت خطوط ارتباطی آسیب دیده درجریان سیل اخیر استان که باعث خسارت های فراوانی گردیده بازدید کردند.
آذری نصرآباد ضمن بازدید از روستاهای اکبرآباد، بهدان، برزج، کوچ و نوفرست با مردم و اهالی روستاهای مذکور دیدار و از نزدیک در جریان روند رفع خرابی های خطوط ارتباطی قرار گرفت.
آذری، باتوجه به تخریب زیرساخت های ارتباطی منطقه، دستورات لازم جهت تامین تجهیزات مورد نیاز و اعزام تیم فنی جهت تسریع در رفع خرابی های زیرساختی را صادر کرد.

پیشرفت ۵۷ درصدی پروژه فاضلاب مهرشهر بیرجند

صداوسیما- پروژه فاضلاب منطقه مهرشهر بیرجند به ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی رسید. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از مجموع ۶۴ کیلومتر پروژه فاضلاب مهرشهر تاکنون ۳۶ کیلومتر اجرا شده است. امامی افزود: تاکنون ۲۱۶ میلیارد ریال برای اجرای این طرح در این منطقه هزینه شد. وی افزود: با اولویت مسیرهای خاکی تا پایان آبان تمام مسیرهای خاکی به طول ۱۳ کیلومتر شبکه گذاری و عملیات نصب انشعاب آن انجام خواهد شد.

چاپ ۵۰ عنوان کتاب در چاپخانههای خراسانجنوبی

مهر-معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: حدود ۵۰ عنوان کتاب از ابتدای سال ۹۹ تا پایان مرداد ماه در چاپخانههای استان نشر یافته است. محمود رمضانی با اشاره به یازدهم شهریورماه روز صنعت چاپ اظهار کرد: در حال حاضر در استان ۵۳ چاپخانه فعال داریم که آثار بسیار با کیفت و مطلوبی را وارد بازار نشر کردهاند.

تمهیدات آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید

صداوسیما- ملاک آغاز سال تحصیلی جدید، حضور دانش آموزان در مدارس با رعایت تمامی دستورات بهداشتی است. مدیرکل آموزش و پرورش استان در حاشیه سی و چهارمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور که بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: سعی داریم برای بهره مندی بیشتر دانش آموزان از فرصتهای آموزشی، زمینه حضور دانش آموزان و معلمان در مدارس و البته با رعایت تمام دستورات بهداشتی، فراهم باشد.

درخواست فرماندار نهبندان برای شتاب بخشی به پروژه سد بندان

ایرنا – فرماندار نهبندان گفت: عملیات اجرایی سد بندان در این شهرستان طولانی شده و نیازمند تسریع در اجرای پروژه است.مجید بیکی در نشست با مدیرعامل شرکت آب منطقهای استان در شهرستان نهبندان افزود: این پروژه از محل مصوبات سفر اخیر وزیر نیرو برای احداث چهار سازه در شهرستانهای مرزی مورد توجه قرار گیرد. وی اظهار کرد: طبق برآورد سال گذشته این سد برای تکمیل نیازمند ۱۸ میلیارد تومان است لذا پروژه باید از محل مصوبات سفر وزیر نیرو برای احداث چهار سازه در شهرستانهای مرزی پیگیری و اقدام شود.

افزایش جانباختگان کرونا در خراسان جنوبی به ۱۴۰ نفر

صداوسیما- تعداد فوتیها در اثر بیماری کرونا با ثبت ۲مورد جدید در شبانه روز گذشته به۱۴۰ مورد در خراسان جنوبی افزایش یافت. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون ۱۴۳ بیمار با علائم بیمار حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۳۴ نفر مبتلا دارای تست کرونای مثبت هستند.دکتر دهقانی افزود: ۸ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند که حال عمومی ۶ نفر از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبتهای ویژه وخیم گزارش شده است.

یاری جهادگران به اهالی ۴ روستای سیل زده بیرجند

صداوسیما- جهادگران بسیج سازندگی به اهالی چهار روستای سیل زده شهرستان بیرجند خدمات رسانی کردند. مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) استان گفت: به دنبال وقوع سیلاب هفتهی گذشته، ۱۸۰ نفر از جهادگر بسیجی برای یاری اهالی روستاهای سیل زدهی اکبرآباد، حسن آباد، کوچ و نوکند بخش مرکزی بیرجند به این مناطق عزیمت کردند. هنری افزود: لایروبی ۳ استخر، مرمت ۳ رشته قنات، تخلیه کانالهای آب از گل و لای، پاک سازی حسینیه و مسجد و تخلیه منازل در روستاهای اکبرآباد، حسن آباد و نوکند از گل و لای ناشی از سیل از جمله اقدامات جهادگران بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت