فرمانداران سراغ مردم بروند

گروه خبر – استاندار خراسان جنوبی گفت: فرمانداران باید به سراغ مردم بروند و از نزدیک مسایل و مشکلات را احصا کنند.  محمدصادق معتمدیان در دیدار فرماندار سربیشه افزود: حضور در جمع مردم و بررسی مشکلات به صورت میدانی باید در اولویت کار فرمانداران قرار گیرد.با  برنامه‌ریزی درست و کار کارشناسی می‌توان مسایل را سریع‌تر و بهتر حل و فصل کرد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با تاکید بر ظرفیت مطلوب دهیاران ادامه داد : با بهره‌گیری از توان و مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های عمرانی مناطق روستایی، می‌توان نتیجه مطلوب‌تری را رقم زد. وی متذکر شد: همراهی، همکاری و وفاق مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز می‌تواند تأثیر بسزایی در اجرای پروژه‌ها داشته باشد.  معتمدیان گفت: با توجه به وضعیت نامطلوب اعتبارات، همکاری‌ها و همراهی‌ها، راهکار درست مدیریت و حتی کاهش هزینه‌هاست. وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش نظارتی فرمانداران اشاره کرد و گفت: کنترل و نظارت مستمر، حجم خطاها را کاهش داده و کیفی‌سازی پروژه‌ها را به همراه دارد. استاندار از پروژه‌های در دست اقدام در شهرستان سربیشه گفت و یادآور شد: طی یک سال گذشته اقدامات قابل توجهی در راستای رفع نیازهای این شهرستان انجام شده است.  وی ادامه داد: توجه به معیشت و اشتغال مرزنشینان، اجرای پروژه مسکن روستایی، تکمیل زیرساخت‌های بازارچه مرزی، ارتقای سطح پوشش فرستنده‌های دیجیتال، بهبود وضعیت راه‌ها، افزایش سهمیه روستاییان در آبرسانی سیار از جمله اقدامات صورت گرفته در شهرستان سربیشه است که مهاجرت معکوس جمعیت به مناطق عشایری، مرزی و روستایی را رقم زده است.

پی گیری کار مردم تا رسیدن به نتیجه

استاندار در دیدارجداگانه  فرماندار خوسف هم گفت: مشکلات مردم باید در رأس برنامه‌ها و اقدامات مدیران دستگاه‌ها باشد.وی خاطرنشان کرد: پیگیری مسایل و مشکلات مردم باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد و تا حصول نتیجه نهایی با جدیت دنبال شود. اجرای به موقع برنامه‌ها و تعهدات، رضایت عمومی را به همراه دارد. وی توان مردم در زمینه‌های مختلف را پتانسیل بسیار مطلوبی برشمرد و افزرود: با استفاده از ظرفیت مشارکت مردم، می‌توان سرعت اجرای پروژه‌ها را افزایش داد و مشارکت مردم در کارها در توسعه شهرستان نقش بسزایی دارد. وی سپس با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام در شهرستان خوسف گفت: مهمترین تکلیف فرمانداری، پیگیری اعتبارات ملی و استانی برای اجرای هرچه سریع‌تر این پروژه‌هاست.وی با تشکر از تلاش مدیران شهرستان در اجرای دقیق و به موقع تعهدات و برنامه‌ها عنوان کرد: افزایش ضریب نفوذ دیجیتال، بهسازی محورهای مواصلاتی، اجرای پروژه‌های آبرسانی، کمک به راه‌اندازی طرح‌های اشتغالزا و همچنین توسعه سطح خدمات ارتباطی برای آنتن‌دهی بهتر تلفن‌های همراه و سرعت اینترنت از مهمترین اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته در راستای توسعه شهرستان خوسف بوده است.

اولویت دستگاه های سربیشه و خوسف

فرماندار سربیشه هم دردیدارش با استاندار با تشریح وضعیت موجود از پروژه‌های عمرانی در دست اقدام در این شهرستان گفت. محمد محمدی به تلاش مدیران برای سرعت‌بخشی به روند اجرای پروژه‌ها اشاره و بیان کرد: تحقق مصوبات سفر استاندار به این منطقه در اولویت برنامه‌های دستگاه‌ها قرار دارد. دیدار فرماندار سربیشه با استاندار با هدف تشریح وضعیت موجود این شهرستان مرزی و تبیین برنامه‌های فرمانداری برای سال جاری انجام شد.فرماندار خوسف هم در دیدار با استاندار با   تشریح اقدامات مدیران در زمینه رفع کاستی‌ها و مشکلات گفت: با وجود مشکلات اعتباری، تمام هم و غم مدیران شهرستان، اجرای به موقع برنامه‌ها به ویژه مصوبات سفر استاندار به شهرستان بوده است. محمد شفیعی بر افزایش رضایتمندی مردم از نحوه خدمات رسانی‌ها و دیدارهای چهره به چهره مدیران تاکید کرد و افزود: تکمیل و اجرای پروژه‌های اقتصادی با توجه به اینکه در سال جهش تولید قرار داریم، در اولویت برنامه‌های سال جاری است..

شناسایی 10هزار جامانده سهام عدالت در استان

معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و امور دارایی استان گفت: ۱۰ هزار جامانده سهام عدالت در خراسان جنوبی شناسایی شدند  که قبل از سال ۹۳ اقدامات اولیه برای ثبت نام را انجام دادند و اوراق این سهام را دریافت کردند، ولی نام آن‌ها به دلایل مختلف در فهرست نهایی سهامداران سازمان خصوصی سازی قرار نگرفته است. بهروزی افزود: البته تعداد افرادی که سهام عدالت ندارند در استان بسیار بیشتر است و باید منتظر مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس برای طرح تعیین تکلیف جاماندگان این سهام باشیم. وی با اشاره به ۶۴۹ هزار مشمول سهام عدالت در خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۲۰ هزار نفر هنوز شماره شبای خود را ثبت نکردند. معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و امور دارایی استان افزود: همچنین ۴۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت استان فوت کردند که بزودی امکان تعیین تکلیف سهام این متوفیان برای ورثه آنان مشخص خواهد شد. بهروزی گفت: ۲۴۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت خراسان جنوبی، به طور مستقیم مالکیت و مدیریت سهام عدالت خود را برعهده گرفتند.

شهریور 2 هزار مسکن به محرومان تحویل می شود 

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی از افتتاح دو هزار واحد دیگر مسکن محرومین کمیته امداد امام (ره)  تا هفته دولت در استان خبر داد. رضا سلم آبادی با اشاره به طرح احداث ۱۰ هزار مسکن محرومین بیان کرد: از این تعداد احداث پنج هزار واحد در تعهد اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان است. وی با بیان اینکه تاکنون دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکن به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: دو هزار واحد جدید هم تا هفته دولت افتتاح می شود. وی افزود: ۵۰۰ واحد باقی مانده مسکن شهری بوده که مراحل اخذ پروانه و انتخاب پیمانکار برای تعدادی از آنها در دست اقدام است. سلم آبادی بیان کرد: تلاش امداد بر این متمرکز شده که تا پایان شهریور ماه منازل مسکونی روستایی به طور کامل به مددجویان تحویل داده شود. وی با اشاره به تسهیلات پرداختی بیان کرد: به ازای هر واحد روستایی ۱۵ میلیون تومان قرض الحسنه پرداخت و برای هر واحد شهری ۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.بنا به گفته سلم آبادی همچنین به ازای هر واحد روستایی و شهری مبلغ ۳۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت شده است.

رفع مشکلات معیشتی مردم در رأس برنامه نمایندگان  باشد    

نماینده ولی فقیه در استان گفت: رفع مشکلات معیشتی مردم در رأس برنامه‌های نمایندگان مجلس قرار گیرد. حجت الاسلام و المسلمین عبادی در دیدار نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله‌ معیشت یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم در شرایط کنونی است که با رفع آن، بقیه مشکلات هم برطرف خواهد شد. وی یکی از مهمترین رسالت‌های مجلس را اطاعت و تبعیت از فرامین رهبری دانست. حجت الاسلام نصیرایی، نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی هم به چندین برنامه راهبردی مجلس در خصوص رفع مسائل و مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی به ِجد مسئله معیشت، مسکن، ازدواج، جمعیت و فضای مجازی را پیگیری می‌کند و به دنبال حل مسائل این حوزه است. نماینده ولی فقیه در استان همچنین در دیدار رئیس و ناظران شورای نگهبان استان به مناسبت ۲۶ تیر سالروز تاسیس این شورا گفت: عوامل نفوذی بسیاری سعی می‌کنند تا شورای نگهبان را تضعیف کنند، اما با تداوم، دقت و پاسخگویی این نهاد آن‌ها به اهداف شومشان نخواهند رسید. حجت الاسلام محمدی، مسئول دفاتر شورای نگهبان در استان هم در این دیدار از فعالیت دفاتر شورای نگهبان در تمامی شهرستان‌های استان خبر داد.

خرید حدود ۷۸ میلیارد تومان محصول از کشاورزان

صدا وسیما – تعاون روستایی خراسان جنوبی در ۳ ماه گذشته ۷۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان محصول، از کشاورزان استان خریداری کرده است. مدیر تعاون روستایی استان گفت: در ۳ ماه گذشته ۴۲ هزار و ۵۵۷ تن محصولات مختلف از کشاورزان استان خریداری و تمام ارزش آن به صاحبانش پرداخت شده است. ضیائیان احمدی افزود: محصولات خریداری شده در این مدت شامل غلات، محصولات زراعی، محصولات پروتئینی و سایر محصولات است که بیشترین خرید مربوط به گروه غلات است.

قربانیان کرونا ؛ ۸۱ نفر

صدا وسیما – تعداد قربانیان ناشی از ویروس کرونا در خراسان جنوبی با ثبت یک مورد فوت جدید به ۸۱ نفر رسید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تعداد بیماران حاد تنفسی بستری در بیمارستان‌های استان را ۲۲۳ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۰۴ نفر دارای آزمایش مثبت کرونا هستند. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲۰ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۴ نفر از این بیماران نامساعد است.

گرمای امن برای همه مدارس استان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: هزار و ۱۰۰ پروژه در دست اجرا بوده که با شروع فصل سرما، سیستم های گرمایشی ناایمن در سطح مدارس حذف می شود. به گزارش مهر، محمود چاوشان ر با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۴۷ درصد کلاس های درس نیازمند مقاوم سازی هستند. وی با بیان اینکه ۱۲ درصد کلاس ها نیاز به تخریب و بازسازی دارند، افزود: همچنین ۴۱ درصد کلاس های درس از استحکام کافی برخوردار هستند. چاوشان بیان کرد: سرانه فضای آموزشی موجود در خراسان جنوبی ۷.۲۳ متر مربع بوده که نسبت به میانگین سرانه کشوری بالاتر است.مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اظهار کرد: طی سال گذشته هزار و ۲۸۳ کلاس درس مجهز به سیستم گرمایش مرکزی شده اند. وی ادامه داد: بالغ بر هزار و ۱۰۰ پروژه در دست اجرا بوده که با شروع فصل سرما، سیستم های گرمایشی نا ایمن در سطح مدارس حذف شده و به صورت کامل استاندارد سازی می شود. چاوشان با بیان اینکه در حال حاضر سه نوع سیستم گرمایشی مرکزی در مدارس استفاده می شود، گفت: در برخی کلاس ها از سیستم گرمایش حرارت مرکزی، در مدارس یک کلاسه از سیستم گرمایش تابشی و در برخی مناطق از سیستم گرمایش و سرمایشی سرخود استفاده می شود.

دستورکار بسیج سازندگی ؛ جهش تولید با ظرفیت بومی

ایرنا – رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی در سال جاری، نهضت جهش تولید با تکیه بر ظرفیت‌های مردمی و بومی است. سرهنگ محمد زهرایی در آیین واگذاری تجهیزات اشتغالزایی به نمایندگی از ۶۰ کارگاه اشتغال خانگی استان خراسان جنوبی که در مسجد بلال منطقه مهرشهر بیرجند برگزار شد، افزود: منظور از نهضت جهش تولید، آرایش جنگی اقتصاد مقاومتی مردم‌پایه در مقابل استکبار جهانی است که طرح، برنامه، افتتاح، شروع، فرایند، پایان، اعتبار و کار کارشناسی نیاز است اما به باور و اعتقاد بیشتر از همه نیاز داریم.وی گفت: در اقتصاد مردم‌پایه باید سراغ زنجیره‌های ارزش کوچک برویم که از فرهنگ کار و تلاش مردم در زیست‌بوم خودشان نشات گرفته است و شما محصولات را وارد بازار می‌کنید. وی عنوان کرد: تشکیل بیش از ۲۰ هزار صندوق قرض الحسنه مردم‌یار اشتغالزا با ۹۰۰ هزار عضو یکی از این اقدامات است که مردم را کنار همدیگر جمع می‌کند.رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: برای اینکه صندوق پایدار بماند نیاز به تشکل‌های بزرگتر مانند تعاونی و اتحادیه داریم اما مهمتر این است که به مردم جهت داده شده تا بدانند چگونه، چه محصولی و تا چه میزان تولید کنند سپس تکمیل زنجیره‌های ارزش توسط بسیجیان انجام شود. وی گفت: به عنوان مثال پارچه‌بافی یکی از سنت‌های استان خراسان جنوبی است که در فرهنگ این استان ریشه دارد لذا برای پایدارسازی آن نیاز به یک تشکل مردمی داریم.وی افزود: پیوند تشکل‌هایی مانند صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار بین گروه‌های جهادی و خیرین به عنوان خیرین بی‌ادعای اشتغال بسیار مهم است و ما در حمایت از این تشکل‌ها و صندوق‌ها هرچه در توان داشته باشیم، همکاری می‌کنیم. زهرایی اظهار کرد: سازمان بسیج مستضعفین از اقشار ۲۲ گانه و معاونت‌های خود ده‌ها طرح اقتصاد مقاومتی در دستور کار دارد.وی خودکفا کردن پنج محصول استراتژیک در بسیج کشاورزی و طرح صنعت‌یار و جهاد روشنایی به عنوان پنل‌های خورشیدی را از جمله این طرح‌ها ذکر کرد و گفت: طرح صندوق‌ها و تعاونی نیز در دستور کار است که در بازه زمانی سه ساله تعداد صندوق‌ها از ۲۰ هزار به ۳۵ هزار و تعداد اعضا به سه برابر افزایش خواهد یافت.وی از پیش‌بینی تشکیل یک هزار و ۶۰۰ تعاونی پایدار در کشور خبر داد و افزود: برای تحقق این مهم تفاهم‌نامه‌های زیادی با دستگاه‌های مختلف که ظرفیت تسهیلاتی، اعتباری و حمایتی برای مشاغل خرد دارند، منعقد شده است.سرهنگ زهرایی بیان کرد: ما هنوز مانند هشت سال دفاع مقدس در جنگ هستیم اما این دفاع مقدس نوین شده است در حالی که محتوا، ریشه، دشمن، جبهه استکبار و حق همان است فقط آرایش جنگی عوض شده است. وی گفت: دشمن از ترس خود، دو خاکریز عقب‌تر رفته و موضوع اقتصاد را پیش کشیده است لذا اکنون درگیر جنگ اقتصادی هستیم و آرایش جنگی را باید متناسب با اقتصاد پیش ببریم.رییس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: ژنرال، افسر، امیر، سرباز و سردار این جبهه باید آموزش دیده تخصصی بحث اقتصاد باشد چراکه اقتصاد موفق نیست مگر اینکه مردم‌پایه شود. در این آیین تجهیزات اشتغالزایی به نمایندگی از ۶۵ کارگاه اشتغال خانگی استان خراسان جنوبی به ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال واگذار شد.

تمدید مهلت ثبت نام اعطای تسهیلات به شاغلان حمل و نقل مسافر

مهلت ثبت نام اعطای تسهیلات برای بنگاه‌های آسیب دیده و شاغلان بیمه شده بخش حمل و نقل عمومی بین شهری استان تا پایان تیر امسال تمدید شد. به گزارش صدا و سیما ، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: ثبت نام برای دریافت این تسهیلات از ۱۲ تیر امسال آغاز شده که مهلت آن تا پایان تیر تمدید شد.گرجی افزود: اقساط این وام حمایتی ۲۴ ماهه با کارمزد بانکی ۱۲ درصد و دوره تنفس چهار ماهه است.

وزیر معین خراسان جنوبی امروز در استان

صدا و سیما -وزیر ورزش و جوانان، به عنوان وزیر معین استان، امروز برای  افتتاح چندین طرح ورزشی به خراسان جنوبی سفر می‌کند. افتتاح ۱۳ طرح ورزشی شامل سالن بین المللی اسکواش و سالن ورزشی در روستای خنگ بیرجند، استخر سرپوشیده سربیشه، سالن ورزشی سقف کوتاه و سالن ورزشی چند منظوره بانوان در نهبندان، افتتاح زمین چمن مصنوعی چاهک موسویه و سالن چند منظوره روستای زول در قاین از جمله برنامه های سفر وزیر ورزش و جوانان است افتتاح و بازدید ازپروژه هایی در دیگر نقاط هم برنامه ریزی شه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت