یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

فرصت دو ماهه برای راه اندازی خرده فروشی در مرز ماهیرود

کاری – نماینده شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حداکثر تا دو ماه آینده طرح خرده فروشی در مرز ماهیرود باید عملیاتی شود، اضافه کرد: بهتر است برای حل مشکلات موجود کمیته تخصصی با عنوان خرده فروشی ذیل شورای هماهنگی مرز استان تشکیل شود؛ این کمیته باید تمام چالش های موجود در زمینه خرده فروشی از جمله مشکل ثبت اقلام خرده فروشی در سامانه تجارت، پیچیدگی های اداری و دیگر مشکلات این حوزه را بررسی کرده و برای حل آنها هماهنگی لازم بین دستگاه ها را ایجاد نماید. مصطفی نخعی نماینده شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس، به همراه اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی، لک زایی فرماندار سربیشه و هیئت همراه از مرز ماهیرود دیدن کردند. در این بازدید نخعی ضمن قدردانی از زحماتی که در این منطقه مرزی انجام شده است، گفت: تشکیلات مستقر در مرز نسبت به سالهای گذشته خیلی متفاوت شده و این حاصل تلاش های صورت گرفته در حوزه های مختلف از جمله گمرک، مرزبانی، بازارچه مرزی و پایانه است.

لزوم حمایت از مرزنشینان و جوانان منطقه
نماینده شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچون گذشته نقدهای جدی به فعالیت های منطقه ویژه اقتصادی دارم، یادآور شد: مسئولیت های اجتماعی، حمایت واقعی از مردم، شرکت ها و جوانان منطقه از جمله مواردی است که منطقه ویژه اقتصادی نتوانسته است در این بخش محروم انتظارات را براورده سازد.وی خاطر نشان کرد: توجه به بخش خصوصی لازم و ضروری است، اما بی توجهی برخی از مسئولین به تعهدات منطقه ویژه اقتصادی نسبت به مردم و صرفا سبقت گرفتن از یکدیگر برای گرفتن عکس یادگاری با مدیران این بنگاه اقتصادی به دور از شان مسئولین در جمهوری اسلامی است. نخعی با اشاره به اینکه همه شعار می دهیم که باید از مرز نشین ها حمایت شود اما در عمل حمایت محسوسی دیده نمیشود، اضافه کرد: در پایان دولت قبل و همچنین در دولت جدید موضوعات خوبی به تصویب رسید لیکن متاسفانه بسیاری از آنها اجرایی نشده است. وی با اشاره به اینکه هر چه می گذرد نسبت به تامین منافع مردم در این نقطه مرزی ناامیدتر می شوم، خاطر نشان می کند: از شرکت ها و جوانان مرزنشین می خواهیم سرمایه گذاری کرده و فعال باشند، اما وقتی پای درد دل آنهایی که فعالیتی را آغاز کرده اند می نشینیم، صحبت های آنها سرشار از نگرانی، دغدغه و درد دل است! نماینده شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بله آمار و ارقام رشد خوبی را نشان می دهد، اما این امار به درد مردم منطقه نمی خورد.

مجاز شدن ورود ۶۳ قلم کالا از کشور افغانستان توسط مرزنشینان
وی با اشاره به صدور مجوز خرده‌فروشی در بازارچه‌های مرزی استان و مجاز شدن ورود ۶۳ قلم کالا از کشور افغانستان توسط مرزنشینان، یادآور شد: پس از طرح گلایه‌هایی در خصوص مشکلات مرزنشینان در سفرهای اول و دوم دولت به استان و قول حل مشکلات مذکور توسط رئیس‌ جمهور، خوشبختانه اولین گام مهم برداشته شد.نخعی با بیان اینکه بیش از دو ماه است که تصویب‌نامه هیئت وزیران در خصوص خرده‌فروشی در بازارچه‌های مرزی مخصوص سرپرستان خانوار توسط معاون اول رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ شده است، انتقاد کرد: پس از گذشت دو ماه هنوز حتی لیست کالاها وارد سامانه نشده است؛ مشکل کجاست؟ وی تاکید کرد: این ۶۳ قلم کالا مختص خراسان جنوبی است و طبیعتا سایرین برای ما کاری نخواهند کرد و خودمان باید پیگیر حل مسائل باشیم. وی یادآور شد: در این زمینه و برابر تصمیمات قبلی شرکت تعاونی مرزنشینان هزینه های زیادی انجام داده است و منتظر حمایت مسئولان هستند؛ مشابه آنچه در سایر گذرگاه های مرزی کشور مانند بانه در غرب کشور و پیشین در سیستان و بلوچستان انجام می شود.

رئیس جمهور دغدغه مند مرزنشینان است
نماینده شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور در خصوص مرزنشنینان دغدغه مند است و بارها بر حمایت آنها تاکید کرده است، عنوان کرد: متاسفانه مصوبات در هیئت دولت به تصویب می رسد اما در زیر مجموعه ها یا به درستی پیگیری نمیشود و یا به کلی وتو می شود! وی هشدار داد: دو ماه فرصت می دهیم که خرده فروشی در مرز ماهیرود اجرایی شده و به نتیجه برسد؛ مطمئنا بعد از این فرصت و در صورت اجرایی نشدن موضوع، از ابزارهای نظارتی مجلس از جمله تذکر کتبی به دولت استفاده خواهم کرد که قطعا برای استان تبعات خوبی نخواهد داشت. نماینده شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با همکاری همه مسئولان دستگاه های اجرایی استان باید تحول بزرگی در حوزه مبادلات مرزی ایجاد شود، خاطر نشان کرد: مرزنشینان باید از درآمد حاصل از مبادلات مرزی با افغانستان به خوبی بهره مند شوند. نخعی با اشاره به تردد خودروهای سنگین در مرز ماهیرود، اضافه کرد: باید از همه فرصت ها از جمله مجوزی که اخیرا توسط گمرک جهت تردد موقت خودروهای سواری صادر شده و یا تردد ناوگان مسافربری کشور همسایه در شعاع مشخصی در داخل شهرستان و سایر فرصتها به نفع مرزنشینان بیشترین بهره را ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت