غلبه کرونا بر باشگاه‌های ورزشی استان

باشگاه‌های ورزشی به خاطر بالا بودن خطر شیوع ویروس کرونا بعد از چند ماه تعطیلی در حال حاضر با حداقل ظرفیت مشغول به کار هستند که این موضوع خسارات زیادی را به این صنف وارد کرده است.
باشگاه‌های ورزشی از جمله مکان‌هایی هستند که شیوع ویروس کرونا، آنها را تحت تاثیر قرار داد و برای مدتی تعطیل شدند. اگرچه برخی مشاغل قابلیت انجام دورکاری را داشتند اما بعضی صنوف تعطیل شدند و پس از بازگشایی کوتاه مدت، دوباره به تعطیلی رفتند تا افراد کمتری به ویروس کرونا مبتلا شوند. باشگاه‌های ورزشی از زمان شیوع کرونا، خسارت‌های مالی را متحمل شدند و درآمد مالکان این باشگاه‌ها و مربیان ورزشی به شدت تنزل یافت و می‌توان گفت به صفر رسید. در کنار تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، افراد فرصت ورزش در این مراکز را از دست دادند زیرا بسیاری از افراد به خصوص بانوان که اغلب به دلیل اضافه وزن به باشگاه ورزشی می‌رفتند حالا با شیوع کرونا، در معرض آسیب‌های جسمی و روحی قرار دارند. البته عده‌ای در منزل ورزش کرده و یا انفرادی پیاده‌روی می‌کنند اما به نظر می‌رسد اغلب منتظر عادی شدن روال فعالیت باشگاه‌های ورزشی برای شروع مجدد ورزش هستند که معلوم نیست چه زمانی باشد.

تعطیلی ورزش در باشگاه بعد از هفت سال

یکی از بانوان بیرجندی که از حدود هفت سال پیش ورزش را در باشگاه انجام می‌دهد به خبرنگار ایرنا گفت: در این مدت ورزش ایروبیک و TRX را به طور مرتب حداقل سه یا چهار روز در هفته انجام می‌دادم.آسیه خزاعی با بیان اینکه این ورزش‌ها در باشگاه و تحت نظر مربی ورزشی انجام می‌شده است افزود: از آنجایی که انجام برخی حرکات اگر به صورت اشتباه باشد آسیب جدی به بدن وارد می‌کند سعی می‌کردم که کلاس‌های باشگاه را به طور منظم شرکت کنم. وی با ابراز نگرانی از وضعیت پیش آمده بعد از شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: از اوایل اسفند باشگاه‌ها تعطیل شدند و ما هم دیگر فعالیت ورزشی را ادامه ندادیم.این ورزشکار گفت: اوایل از نظر روحی و جسمی خیلی تحت فشار بودم تا اینکه مربی باشگاه با دایر کردن کلاس‌های آنلاین تا حدودی این مشکلات را رفع کرد.وی با بیان اینکه فعلا باشگاه‌های ورزشی باز است اما شرایط خاصی برای ثبت‌نام وجود دارد اظهار کرد: فعلا چون مجبورم با وسیله نقلیه عمومی تردد کنم از رفتن به باشگاه صرف نظر کرده اما در منزل با استفاده از فضای مجازی زیر نظر مربی همان باشگاه ورزشی را دنبال می‌کنم.

مشکل اجاره بها در دوران کرونا

یکی از باشگاه‌داران ورزشی هم گفت: باشگاه ورزشی را در ملک استیجاری اداره می‌کنم و دستگاه‌های زیادی برای استفاده ورزشکاران در چند سال اخیر خریداری کرده‌ام که اکنون بلااستفاده است.
نجمه خوشباف که بیش از ۲۰ سال در عرصه ورزش فعالیت می‌کند عنوان کرد: حدود چهارماه باشگاه‌های ورزشی همزمان با شیوع ویروس کرونا تعطیل بود که علاوه بر هزینه‌های جاری باشگاه مانند پرداخت اجاره بها، درآمد ما هم صفر شد و با مشکلاتی مواجه شدم. وی با بیان اینکه در باشگاه ورزشی در زمان فعالیت معمولا ۳۰ نفر ثابت در شیفت بانوان، شاگرد ورزشی داشتیم، تصریح کرد: با شروع مجدد فعالیت باشگاه‌های ورزشی، تعداد ورزشکاران بسیار کاهش یافت زیرا به خاطر خطرات شیوع این ویروس تعداد زیادی نمی توانیم ثبت‌نام کنیم. این مربی ورزشی افزود: در حال حاضر با توجه به متراژ باشگاه فقط ۱۰ نفر را می‌توانیم ثبت‌نام کنیم. وی با ابراز امیدواری از اینکه هرچه زودتر ویروس کرونا از بین برود گفت: در مدتی که باشگاه تعطیل بود تمام اجاره‌ها پرداخت شد و هیچ بخشودگی نداشتیم اما به خاطر اینکه ۲ نفر را بیمه داشتم یک وام ۳۲ میلیون تومان تعلق گرفت.

خسارت میلیاردی کرونا به باشگاه‌های ورزشی خراسان جنوبی

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز با اشاره به خسارت میلیاردی کرونا به باشگاه‌های و اماکن ورزشی گفت: در حال حاضر ۲۲۰ باشگاه ورزشی در استان فعالیت می‌کنند.
محسن قطبی با بیان اینکه بعد از شیوع ویروس کرونا سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت اماکن ورزشی تعطیل بودند اظهار کرد: درحال حاضر بازگشایی باشگاه‌های ورزشی برابر پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی است. وی میزان خسارت تمامی اماکن و باشگاه‌های ورزشی و سمن‌ها را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون در هر ماه عنوان کرد و گفت: حمایت‌هایی در دوران ویروس کرونا برای اماکن دولتی بخشش و یا تمدید زمان قرارداد اجاره و برای باشگاه‌های خصوصی نیز به اشکال دیگر بوده است. معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: رایزنی با چند بانک و معرفی تعدادی از باشگاه‌هایی که بیشتر خسارت دیدند برای اخذ تسهیلات از جمله حمایت‌هایی بوده که در مدت شیوع کرونا انجام شده است.وی پیگیری تسهیلات از طریق سامانه کارا، توزیع بسته‌های معیشتی، رایزنی برای بخشش اجاره‌ها را از دیگر حمایت‌های صورت گرفته برشمرد و گفت: نرخ شهریه استفاده از اماکن ورزشی و باشگاه‌های خصوصی پس از بازگشایی مجدد با اخذ تاییدیه از ستاد تنظیم بازار۴۰ درصد افزایش یافت.وی با اشاره به تهیه بسته‌های بهداشتی توسط هیئت پزشکی ورزشی و توزیع بین باشگاه‌های ورزشی قبل از بازگشایی اماکن عنوان کرد: نظارت بر پروتکل‌ها هم به طور ویژه توسط ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و تیم‌های بازرسی اداره کل و بازدیدهای مشترک با ادارات مربوط و هیئت پزشکی ورزشی استان انجام می‌شود.قطبی یادآور شد: پروتکل‌های بهداشتی هم براساس شرح وظایف موسسان و مدیران داخلی و مربیان تهیه شده و در اختیار باشگاه‌داران قرار گرفته و شناسه سلامت و کد رهگیری هم توسط همه اماکن و باشگاه‌های ورزشی اخذ و در محل باشگاه نصب شده است. وی افزود: در صورت احراز هرگونه رعایت نکردن و به خطر انداختن سلامت جامعه ورزشکاران توسط باشگاه‌ها در قالب کمیته رسیدگی به تخلفات با موسسان و مدیران باشگاه‌های ورزشی به شدت برخورد می‌شود و تا مرز پلمب مکان نیز پیش خواهیم رفت.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه (۲۶ مرداد) اعلام کرد: تاکنون ۳۴۳ هزار و ۲۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۴۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۶۳۹ نفر رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت