یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

غرضی: چپ نمیتواند دولت نگه دارد و راست نمیتواند ملت نگه دارد

محمد غرضی درباره نوع عملکرد دو جناح اصولگرا و اصلاحطلب در دولتهای بعد از انقلاب اظهار کرد: «من در گذشته در گفتوگوهایی به شما هم گفتهام که چپ نمیتواند دولت نگه دارد و راست نمیتواند ملت نگه دارد. در ابتدای انقلاب دولت در اختیار جریان چپ قرار داشت، از اواخر دهه شصت تا اواسط دهه هفتاد دولت نیمهچپ-نیمهراست بود، تا اواسط دهه هشتاد دولت چپ بود، دولت احمدینژاد کاملا راست بود و دولت روحانی هم در اختیار نیروهای چپ است. واقعیت این است که بیشتر دولتها در تاریخ انقلاب اسلامی در اختیار نیروهای چپ بوده است. جالب است برایتان بگویم که دولت احمدینژاد 600میلیارد دلار در اختیار داشت و دلار به سه هزار تومان رسید و دولت روحانی هم همین میزان را در اختیار داشت و دلار به 30هزار تومان افزایش یافت. این نشان میدهد دولت نتوانست آنطور که انتظار میرفت عمل کند». وی تصریح کرد: «مردم خیری از دولتها ندیدهاند اما آنقدر شریف هستند که همیشه پای نظام ایستادهاند و برای نظام و نه برای اشخاص میآیند و رأی میدهند». غرضی در پایان گفت: «همه ما باید سعی کنیم بهجای تئوریهای وارداتی چپ و راست به سمت اجماع برویم.

بادامچیان: حتی خود روحانی هم از رئیس جمهور شدنش پشیمان است
دبیرکل حزب موتلفه گفت : سید حسن خمینی هرگز نامزد جریان شکست خوردهای نظیر اصلاحات نخواهد شد، احمدی نژاد هم میتواند نامزد شود و در صورت ورود قطعا هوادارانی برای حمایت خود دارد ؛ البته ممکن است که شورای نگهبان هم او را تایید صلاحیت نکند و متقابلا او از یک فرد دیگر حمایت کند که این امری طبیعی است، زیرا معمولا یک فرد سیاسی بیکار نمینشیند. بادمچیان افزود : هر کسی میتواند وارد این عرصه شود و این مردم هستند که باید به او رای داده و او را انتخاب کنند؛ حال ممکن است که مردم با حدود 24 میلیون رأی فردی نظیر روحانی را انتخاب کنند که الان حتی یک نفر هم از رأی دادن به او راضی نیست و حتی خود او هم از رئیس جمهور شدنش پشیمان است.

پیروزی «بایدن» به معنای بهبود وضعیت اقتصادی ایران نخواهد بود
سید صادق خرازی درباره انتخابات آمریکا، گفت: امروز تحول عظیمی در آمریکا در حال شکلگیری است و نفرت از ترامپ به یک امر اجتماعی و عمومی تبدیل شده است و جامعه مدنی به دنبال وقوع اتفاق خاصی است.وی با بیان اینکه ترامپ با پیروزی در انتخابات فاصله پیدا کرده است اما باید صبر کنیم و ببینیم چه میشود، افزود: در عرصه سیاست وقوع هر اتفاقی ممکن است.خرازی با بیان اینکه معتقدم شاید پس از پیروزی بایدن در انتخابات، گشایشهای محدودی ایجاد شود، اما به معنی بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی ایران نخواهد بود، گفت: ما نیازمند اصلاح و بازنگری جدی در سیاستهای داخلی و خارجی خودمان هستیم تا بتوانیم وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه را بهبود بخشیم.

پنتاگون: تصمیم ایران برای انتقام خون سلیمانی جدی است
رسانههای آمریکایی گزارش دادند که یک جلسه توجیهی برای مقامات ارشد آمریکایی برگزار شده که در آن به مقامات نظامی، امنیتی و اطلاعاتی این کشور درباره خطرهای انتقام احتمالی ترور سردار قاسم سلیمانی هشدار داده شده است. «انبیسی نیوز» به نقل از مقامات ارشد آمریکایی گزارش داد، در این جلسه که اواخر ماه گذشته برگزار شده و مقامات ارشد پنتاگون هم در آن حضور داشتند، درباره تهدید علیه رهبران ارشد پنتاگون حتی زمانی که در داخل آمریکا هستند، هشدار داده شده است. بعضی مقامات گفتند در این جلسه توجیهی تاکید شده که این تهدید همچنان مطرح و ممکن است با انگیزه گرفتن انتقام ترور سردار سلیمانی رخ دهد اگرچه اطلاعات ارائه شده ارتباط قطعی را با این مسئله نشان نمیدهد. بر اساس گزارش تسنیم، مقامات گفتند در این جلسه اطلاعاتی مطرح شد که نشان میدهد هدف این تهدید رهبران نظامی آمریکا هستند، کسانی که در تصمیم گیری و عملیات ترور قاسم سلیمانی نقش داشتند. «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در روزهای گذشته به غرب و جنوب آسیا سفر کرده اما این سفر بیش از حد معمول مخفیانه بوده که نشان دهنده وجود یک نگرانی امنیتی است. خبرنگارانی که اسپر را در این سفر همراهی میکردند، اجازه نداشتند دیدار وی از بحرین یا اسرائیل را گزارش دهند تا زمانی که این سفرها پایان یابد. رهبر معظم انقلاب- 31 تیر 99- فرمودند: «آمریکاییها میهمان شما را در خانه شما کشتند و صریحاً به این جنایت اعتراف کردند؛ که این موضوع کوچکی نیست. جمهوری اسلامی ایران هرگز این موضوع را فراموش نخواهد کرد و قطعاً ضربه متقابل را به آمریکاییها خواهد زد».

قانون انتخابات درست نباشد،کشور تباه میشود/نامزدهای1400حزبی باشند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر قانون انتخابات مناسب و دقیق نباشد و کسانی که صلاحیتهای لازم را ندارند به ریاست جمهوری یا نمایندگی مجلس انتخاب شوند، کشور را انحراف و تباهی فرامیگیرد. میرسلیم تاکید کرد : برای حل این مشکلات باید نامزدهای 1400 حزبی باشد.

روحانی مشکلات را بگوید تعقیب میشود

فعال سیاسی اصلاحطلب گفت: یک قوه تحریم را به ضرر کشور و یک قوه تحریم را رحمت میداند؛ حالا قرار است حول چه چیزی تفاهم کنیم؟ عرب سرخی افزود : حسن روحانی با پشتوانه حماسه آفرین مردمی به صحنه آمد اما قدرت های پنهان و تندروها مانع به ثمر نشستن رأی مردم شدند و اگر روحانی مشکلات را بگوید تعقیب میشود.

حجاریان: سرمقاله فردای پیروزی بایدن در روزنامه کیهان را نوشت !

سعید حجاریان در مطلبی که به گفته خودش با ذهنیت سرمقاله نویس روزنامه کیهان است نوشت: سرمقاله فردای پیروزی بایدن در روزنامه کیهان احتمالا به این صورت است: ایران برای مذاکره 7 شرط دارد؛ دولت آمریکا موظف است تمامی ضررهایی را که از قِبل عدم فروش نفت در چهارساله ترامپ به ایران وارد شده است، بدواً و در کوتاهترین زمان پرداخت کند. یکی دیگر از آنها این است که ترامپ را به ایران تحویل دهد تا به خاطر شهادت سردار سلیمانی او را محاکمه کنیم.

اصلاح طلبان خواهان پیروزی بایدن هستند

ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا می گوید: اصلاح طلبان خواهان روی کار آمدن جو بایدن هستند چرا که او مدعی بازگشت به برجام میباشد. برگ برنده اصلاح طلبان در طی این 8 سال برجام بوده و پس از پاره شدن برجام توسط ترامپ، جریان اصلاحات دیگر حرفی برای گفتن نداشت.

سعید لیلاز: هیچ ملتی با تلگرام و اینستاگرام دین خود را از دست نداده

سعید لیلاز با بیان اینکه صداوسیما هیچ صلاحیتی برای نظارت بر تولید محتوای صوت و تصویر ندارد، تاکید می کند که فیلترینگ شبکههای اجتماعی هیچ نکته مثبتی در پی نداشته و در سالهای اخیر محدودیتهای فضای مجازی سبب شده تا مردم نسبت به حکومت بیاعتماد شوند. وی افزود : هیچ ملتی با تلگرام و اینستاگرام دین خود را از دست نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت