یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

عهد شکنی شهرداری با صنوف آلاینده

کاری – حدود 11سال است که طرح انتقال صنوف آلاینده در شورای شهر و محافل گوناگون مطرح است اما هنوز به نتیجه کافی نرسیده است. روز گذشته جمعی از اعضای صنوف آلاینده به شهرداری رفته و اعتراض کردند. اسفند پارسال شهرداری پس از اعلام نارضایتی فعالان این صنوف قول تحویل زمین ها را داد اما دوباره عمل نشدن وعده ها صاحبان این صنوف را مقابل شهر داری بیرجند کشاند. یکی از فعالان این صنوف در گفتگو با خبرنگار آوا گفت: ما هنوز تکلیف خودمان را نمی دانیم نیم زمین هامتعلق به شهرداری و نیم دیگر متعلق به مسکن و شهرسازی است، زمین هایی که در پشت قبرستان برای صنوف آلاینده انتخاب شده هنوز خاکی است و آماده نیست.

همچنان زمین نداریم
وی با اشاره به اینکه چند سال پیش شهرداری مزایده ای برای واگذاری زمینها برگزار کرد، افزود: اما آن مزایده ابطال شد و مشخص نیست دلیل ابطال چه بود؟ وی ادامه داد الان به ما اعلام می کنند زمین ها به شرط تملیک و با نرخ روز به اعضا واگذار می شود. یک شهروند دیگر هم با بیان اینکه از 7 صبح در شهرداری منتظریم و الان که ساعت 10 شده هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم، ادامه داد: مسئولان روز اول به ما گفتند زمین رایگان در اختیار شما قرار می دهیم اما با وجودیکه در چند سال گذشته پول هم بابت زمین پرداخت کردیم الان همچنان زمینی نداریم. اعضای شورای شهر از این اعضا درخواست کردند تجمع نکنند و شهرداری را ترک کنند و از هر صنف نماینده ای انتخاب شود تا مشکلات و درخواست های آنها بررسی شود.

سال های بی سروسامانی
رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی در گفتگو با نماینده ها گفت: ما از این تجمع اطلاعی نداشتیم و تلاش می کنیم که مشکلات حل شود ولی باید از قبل هماهنگ می شد تا در جریان قرار می گرفتیم. علیزاده با بیان اینکه چندین سال است اصناف در بیرجند درگیر مشکلات هستند و باید آنها را سرو سامان بدهیم ادامه داد: برخی اصناف جتی هزینه اجاره مفازه خود را ندارندو از شورای شهر می خواهیم که به جد مشکلات آنها را رسیدگی کنند. مدیر عامل شرکت تعاونی انتقال صنوف آلاینده بیرجند هم گفت: 55 میلیون تومان تنها برای مطالعه طرح تاکنون پرداخت کردیم و هدف ما سروسامان بخشیدن به صنوف مزاحم از داخل شهر بود و همچنین هزینه هایی که از اصناف اخذ شده برای تکمیل زیر ساختها بوده است. دلیر با بیان اینکه در حالی که برخی از سوالات انها ارتباطی به من ندارد حاضر هستم جواب تک تک اعضا را بدهم، ادامه داد: زمین هزار و700 قطعه است که تاکنون 45 هکتار ازاد سازی شده و900 قطعه شده است.

دلیل اعتراض
وی با بیان اینکه تاکنون در دو ماه پیش 836 نفر برای کارهای صدور پروانه مراجعه کردند، عنوان کرد: اعتراض اعضا مبنی بر عدم واگذاری زمینها از سوی شهرداری، هزینه‌های زیاد نقشه برداری، صدور پروانه ومدت زیاد صدور پراونه است.یکی از اعضای شورای شهر هم در پاسخ به اینکه باید در این سالها تاکنون موضوع انتقال صنوف آلاینده به خارج شهر رقم می خورد افزود: هرچه تاکنون انجام شده گذشته است باید همه با هم کمک کنیم تا ایی موضوع هرچه زودتر محقق شود وبا شفافیت جلو رویم. یزدان شناس با بیان اینکه باید تلاش کنیم اعتماد اصناف به شورای شهر و شهرداری بازگردد افزود: پیشنهاد می کنم مزایده برگزار شود اصناف برای صودر پروانه اقدام کنند. بعد از صدور پروانه همنسبت به ساخت زمین واجرای قرار داد اجاره به شرط تملیک اقدام شود ما هم تلاش می کنیم تخفیفات لازم برای صدور مجوز پروانه
بهره برداری ونقشه کشی را لحاظ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت