عملیات اجرایی و همچنین بهره برداری از چند پروژه طلایی در خوسف آغاز شد

میرکلانی – در چهارمین روز دهه فجر کلنگ عملیات اجرایی معدن طلای خونیک شهرستان خوسف به زمین زده شد. واحد صنعتی (سارت) در معدن طلای شادان خوسف نیز به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی واحد فلوتاسیون این معدن هم آغاز شد.
احیای معادن راهبرد اساسی وزارت صمت است
رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در آیین کلنگ‌ زنی کارخانه تولید شمش طلای خونیک که با حضور استاندار خراسان جنوبی و شماری از مسئولان در شهرستان خوسف برگزار شد، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری احیای معادن و رونق تولید از راهبردهای اساسی وزارت صمت است.موثقی نیا با اشاره به اینکه راه‌اندازی کارخانه شمش طلا در رونق اشتغال هم تاثیرگذار است ادامه داد: امیدواریم ۵۰۰ شغل در این کارخانه محقق شود که نیازمند کمک‌ همه بخش‌ها است. رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: در خراسان جنوبی هشت پیمانکار معدنی در مراحل مختلف اکتشاف تا فرآوری فعال هستند و به عنوان وزارت صمت خود را موظف می‌دانیم با نگاه توسعه در استان‌های کمتر توسعه یافته اولویت قایل شویم.وی افزود: بسیاری از معادن به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته فعال نشده و باید تلاش کنیم که این معادن فعال شوند.مدیرعامل هلدینگ بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر هم گفت: سال آینده شمش طلای غدیر را در خراسان جنوبی تولید می کنیم. سید ابوتراب فاضل افزود: حدود ۲ سال گذشته این پهنه (معدن خونیک خوسف) را در اختیار گرفتیم و تاکنون هفت هزار متر حفاری کردیم.وی با اشاره به پیش‌بینی ظرفیت ۴۰۰ کیلوگرمی شمش طلا تا سال آینده بیان کرد: ما در زنجیره فولاد کامل‌ترین زنجیره را کار کردیم و طی چند سال گذشته به سمت سرمایه گذاری در فلزات غیر آهنی هم رفته‌ایم.

سرمایه گذاری ۴ هزار میلیارد تومانی در خوسف
استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: برای احداث کارخانه طلای خونیک و کارخانه فلوتاسیون مس و طلا در معدن شادان خوسف سر جمع بیش از ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می شود. جواد قناعت در مراسم کلنگ زنی کارخانه فلوتاسیون مس و طلا در بزرگترین معدن طلای شرق کشور اظهار داشت: در دهه فجر در خراسان جنوبی ۹۱۴ پروژه با ۳۸ همت افتتاح و کلنگ زنی می شود که ۴۳ مورد آن کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی است. وی افزود: یکی از این پروژه ها، کارخانه طلای خونیک و دیگری کارخانه فلوتاسیون مس و طلاست که دو اتفاق بزرگ است که سر جمع بیش از ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان رقم می زند.به گفته وی؛ سرمایه گذاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان تعامل خوبی دارند و امیدواریم از طریق همین همراهی و هم افزایی تا پایان سال آینده شاهد افتتاح این کارخانه ها باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت