یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

عملیات اجرایی طرح نهضت گلخانهای استان آغاز شد

عملیات اجرایی طرح نهضت گلخانهای استان خراسان جنوبی به مساحت 124 هکتار در دومین روز هفته دولت با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان سرایان آغاز شد. به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی این طرحها به صورت همزمان روز دوشنبه در شهرستانهای سرایان، نهبندان، سربیشه و زیرکوه آغاز شد.این طرحها با پیشبینی اعتبار یک هزار و 148 میلیارد ریال و اشتغالزایی 240 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اجرا میشود. همچنین همزمان با دومین روز هفته دولت به صورت همزمان 2 واحد گلخانهای در شهرستانهای قاینات و بشرویه به مساحت 1.5 هکتار و اعتبار 29 میلیارد ریال و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم 23 نفر به بهرهبرداری رسید.معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در حاشیه این آیین گفت: هفته دولت امسال در سطح استان بالغ بر هزار و 515 پروژه با اعتبار بالغ بر چهار هزار و 400 میلیارد تومان در زمینه عمرانی و اقتصادی داریم. سید کمالالدین میرجعفریان افزود: این پروژهها با حضور مسئولان شهرستانی و استانی و به خصوص با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستانها به بهرهبرداری میرسد. میرجعفریان با اشاره به اینکه اجرای شهرکهای گلخانهای در پی تفاهمنامه بین استانداری و وزارت جهاد کشاورزی برای هزار هکتار منعقد شده بود که 700 هکتار برای احداث گلخانه است اضافه کرد: عملیات اجرایی پنج مجتمع گلخانهای استان امروز بهصورت رسمی آغاز میشود که برای اجرای این طرحها 114 میلیارد تومان اعتبار پیشبینی شده است.رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم گفت: جمع کل سرمایهگذاری صورت گرفته برای اجرای طرحهای هفته دولت در بخش کشاورزی استان 75 میلیارد و 427 میلیون تومان است و 33 هزار و 735 خانوار از مزایای آنها برخوردار میشوند. غلامرضا قوسی افزود: بهرهبرداری از 164 پروژه جهاد کشاورزی استان با اعتبار 75 میلیارد و 427 میلیون تومان همزمان با هفته دولت امسال آغاز شد. وی گفت: از این تعداد 100 پروژه در حوزه آب و خاک، 2 پروژه در حوزه باغبانی، یک پروژه در حوزه ترویج، 19 پروژه در حوزه تولیدات دامی، پنج پروژه در حوزه تولیدات گیاهی، 2 پروژه در حوزه شیلات و آبزیان، 6 پروژه در حوزه صنایع کشاورزی و 29 پروژه در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری است.رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: جهاد کشاورزی با اجرای این پروژهها برای 293 نفر اشتغال پایدار و شغل جدید ایجاد کرده و تثبیت اشتغال برای پنج هزار و 307 نفر را نیز رقم زده است.

حرکت هیئتهای عزاداری در خراسان جنوبی انجام نمیشود
ایرنا – مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: محرم امسال حرکت هیئتهای مذهبی را به شکل سالهای قبل در قالب دستههای عزاداری نداریم و عزاداریها به شکل تجمعی با رعایت فاصله گذاری و در فضای باز انجام میشود. حجت الاسلام احمد رضایی افزود: امسال به دلیل شرایط خاص و تاکید مقام معظم رهبری در تبعیت از نظر ستاد ملی مقابله با کرونا، در برنامههای عزاداری تغییراتی ایجاد شد. وی اظهار کرد: شرایط جدیدی را در عزاداری تجربه میکنیم و این تجربه شاید تاکنون نبوده که کرونا پیش بیاید و در زندگی فردی و اجتماعی مردم اثرگذار باشد و همه به نوعی وادار شدند تا در سبک زندگی فردی و اجتماعی خود تغییر ایجاد کنند.مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: یکی از برنامههای مهم و مناسک و مراسم ما بحث عزاداری محرم است که جامعه مومنان و متدینان تاکنون با ستاد ملی کرونا همراه و همسو بوده و کمترین تخلف را در جامعه مسجدیها داشتیم. وی گفت: امسال مراسم روضه خوانی را به مدت یک ساعت از شروع نماز تا پایان در مساجد داریم و خطبا و وعاظ به سخنرانی پرداخته و با دعای توسلی که خودشان میخوانند مجلس به پایان میرسد که برگزاری این بخش از عزاداری در فضای مسقف ایرادی ندارد.حجت الاسلام رضایی اظهار کرد: روزهای تاسوعا و عاشورا برنامههای سال قبل مثل حرکت هیاتها به سمت قتلگاه بیرجند را نداریم چون اولویت ما حفظ سلامت مردم است و امسال یک عزاداری جامع، سالم و پرشور مورد عنایت ائمه اطهار (ع) داشته باشیم. وی افزود: سلامت مرم اولویت ماست و نباید کاری کنیم که در هیئت یا تجمعات مذهبی ما اتفاق ناگواری بیفتد و همه ما باید برای سلامت هموطنان خود تلاش کنیم. وی گفت: وقتی ما رعایت دستورالعملهای بهداشتی را به درستی انجام دهیم و نیت ما خالص باشد مورد عنایت خداوند متعال و ائمه اطهار (ع) قرار میگیرد چون در شرایط سخت و دشوار عرض ارادت میکنیم.مدیرکل تبلیغات اسلامی اظهار کرد: امسال تجمعات و آیینهای خاص هر سال را نداریم و برپایی ایستگاههای صلواتی نیز ممنوع اعلام شده است لذا تقاضا داریم نذورات به شکل دیگری بین مردم و نیازمندان توزیع شود. وی افزود: در بعضی مکانها خیمه عزاداری برپا میشود که با ایستگاه صلواتی متفاوت است و در این خیمه چیزی توزیع نمیشود بلکه فقط یک روضه پخش میشود و ممنوعیتی ندارد.رضایی بیان کرد: بعضی نذورات که نذر شرعی برای توزیع غذا است و باید براساس نیت واقف هزینه شود نیز لازم است طبخ شده و پیشنهاد ما به هیئتهای مذهبی این است که غذا را طبخ کنند و خودشان به درب خانه مردم برسانند که تجمعی صورت نگیرد. وی گفت: بعضی هیئتهای مذهبی کارت دعوت توزیع کردند و در ساعت مشخصی اعلام شد که مردم غذای خود را بگیرند. وی افزود: نذورات عام که وقف شرعی نیست را میتوان در جاهایی مثل کمک مومنانه، تهیه اقلام بهداشتی و سایر موارد هزینه کرد.

هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری در خراسان جنوبی

ایرنا – اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی در اطلاعیهای نسبت به بارش رگباری در این استان و تشدید سرعت وزش باد هشدار داد. بر این اساس وقوع رگبار باران گاهی رعد و برق به تناوب تا روز چهارشنبه ادامه دارد. منطقه اثر این سامانه بارشی بخشهایی از مرکز و نقاطی از شرق و شمال استان اعلام شد و احتمال وقوع روان آب، لغزندگی سطح خیابان و جادهها به طور موقت و خسارت به محصولات کشاورزی نیز وجود دارد. اداره کل هواشناسی همچنین از کاهش دمای هوا تا جمعه هفتم شهریور حدود 8 تا 12 درجه سلسیوس خبر داد. تقویت اختلاف فشاری و تشدید سرعت وزش باد به تناوب نوع مخاطره را وزش شدید باد همراه با خیزش گرد و خاک را هم به همراه خواهد داشت .

الزام دستگاههای اجرایی برای اجرای مصوبات شورای امر به معروف
گروه خبر- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: تصمیمهایی که شوراهای استانی امر به معروف و نهی از منکر گرفته میشود، طبق قانون باید توسط دستگاههای اجرایی اجرا شود، چراکه اینها به نوعی قوانین محلی هستند. سردار علی قاسمی، روز گذشته در جلسه شورای عالی قضایی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالحسین(ع) و گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امسال به دلیل وجود ویروس منحوس کرونا، ستاد امر به معروف و نهی از منکر جلسه و تجمعات بزرگی در دهه اول محرم برگزار نکرد. وی با اشاره به اینکه هماهنگی بین بخشهای مختلف شورای امر به معروف و نهی از منکر در خراسان جنوبی به خوبی وجود دارد، گفت: تاکنون همراهی خوبی از سوی دستگاه قضایی استان در بحث حمایت از ناهیان از منکر و آمران به معروف شاهد بودیم که جای تقدیر دارد. دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی تسریع در روند اجرای پروندههای منکرات را از خواستههای ستاد از دستگاه قضایی دانست و گفت: باید شعبه ویژهای برای رسیدگی سریع به این پروندهها تشکیل شود و گزارشات به مردم ارائه شود.قاسمی، وظیفه مردم در فریضه واجب امر به معروف را تذکر لسانی دانست و ادامه داد: موارد دیگر از جمله برخورد با منکرات بر عهده دستگاه قضایی است که باید بعد از رخداد یک منکر فوری به پرونده رسیدگی و نتیجه نیز به مردم اعلام شود. قاسمی با اشاره به اینکه بسیج طبق قانون وظیفه تذکر لسانی را دارد، یادآور شد: این آمادگی وجود دارد که دستگاه قضایی کلاسهایی را برای ضابطین قضایی ستاد برگزار کند.

بیتوجهی به “امربهمعروف و نهیازمنکر” سبب رواج فساددر جوامع میشود
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: یکی از مهمترین دلایل رواج فساد در جوامع عدم انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر و بی تفاوتی مردم نسبت به منکرات است. حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی رمز اصلی انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را دلسوزی دانست و گفت: فسادهای مختلف اجتماعی و اخلاقی و بی غیرتی برای همه ننگ است، لذا باید همه حساس باشیم و تذکر دهیم. وی وجود دستگاههای نظارتی و حراستی در هر دستگاهی را در راستای کاهش مفاسد مهم و تاثیرگذار دانست و ادامه داد: این مجموعه ها باید دقت داشته باشند که در دستگاه اجرایی آنها شاهد فساد در بخش های مختلف نباشیم، قابل قبول نخواهد بود که فسادی در دستگاهی رخ دهد و مجموعه های نظارتی از آن بی خبر باشند. عبادی با تاکید بر اینکه توقعی جز اجرای قانون از مسئولان نیست، گفت: مسئولی که در جامعه اسلامی کاری از او ساخته نیست، مسئولیت را به دیگران بسپارد و برای خود مسئولیت دنیایی و اخروی ایجاد نکند و بدترین مردم آن کسی است دین خود را به دنیای دیگران بفروشد.

نهی از منکر راه برون رفت از فساد اجتماعی و اقتصادی است
رئیس کل دادگستری استان نیز گفت: راه برون رفت از فساد در بخشهای مختلف اخلاقی، اداری، اجتماعی و اقتصادی در کشور بی شک انجام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است. حجت الاسلام حمیدی اظهار کرد: مردم از مسئولان انتظار برخورد قاطع، سریع و جدی در برخورد با مفاسد را دارند. وی با تأکید بر اینکه در مواجهه با مفاسد تذکر لسانی وظیفه همگانی است، بیان کرد: در کنار برخورد لسانی باید برخورد قاطع و سریع با منکر نیز صورت گیرد. رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه سامانه سجام قوه قضائیه راهی برای کسب اخبار موثق مردمی در مسیر مبارزه با فساد است، گفت: حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر وظیفه دستگاه قضائی است. حمیدی با تأکید بر اینکه مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسانجنوبی طبق قانون برای همه دستگاههای اجرایی لازمالاجرا است، یادآور شد: انجام وظیفه امر به معروف را نباید محدود به یک دهه کرد بلکه در طول سال باید مورد توجه قرار گیرد.

8 طرح آب و فاضلاب در خراسان جنوبی افتتاح شد
هشت طرح شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با مجموع اعتبار 302 میلیارد ریال در دومین روز هفته دولت با حضور استاندار در شهرستان سرایان به بهرهبرداری رسید. به گزارش ایرنا، این پروژهها به طور همزمان روز دوشنبه در مراسم بهرهبرداری از مخزن آب و ایستگاه پمپاژ شهر سرایان در سراسر استان افتتاح شد. آبرسانی به روستاهای بیدسک و شیرگ ججگ در شهرستان درمیان، آبرسانی به روستاهای ابامنصوری، آویز، نوبهار، خورزاد و بنی خانیک در شهرستان سرایان، آبرسانی به روستای گلنام در شهرستان سربیشه، آبرسانی به روستاهای سراب، گوراب و تبلو در شهرستان قاینات، توسعه شبکه توزیع آب مسکن روستایی در سطح استان و احداث مخزن آب و ایستگاه پمپاژ شهر سرایان از جمله پروژه های شرکت آب و فاضلاب استان برای هفته دولت است.
این پروژهها در دومین روز هفته دولت با حضور استاندار خراسان جنوبی، معاون عمرانی استاندار و جمعی از مسئولان در شهرستان سرایان و استقرار فرمانداران در محل پروژههای مرتبط به بهرهبرداری رسید. 11 هزار و 407 نفر در خراسان جنوبی از افتتاح طرحهای شرکت آب و فاضلاب بهرهمند شدند.شرکت آب و فاضلاب استان برای عملیاتی کردن مجموع این طرحها 302 میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده و اعتبار هزینه شده برای تکمیل 10 مجتمع آبرسانی روستایی نیز بیش از 210 میلیارد ریال است. همچنین شرکت آب و فاضلاب برای ایجاد مخزن 2 هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ شهر سرایان که امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد، 58 میلیارد ریال هزینه کرده تا تامین آب بهداشتی و سالم 6 هزار نفر جمعیت برخوردار از این پروژه، بدون دغدغه صورت گیرد.

62 پروژه فرهنگی در کشور بالای 70 درصد پیشرفت دارند

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 142 پروژه نیمه تمام در استانهای کشور وجود دارد که 62 پروژه بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند. علی غیاثی ندوشن روز دوشنبه در آیین افتتاح فاز نخست مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان بشرویه که در دومین روز هفته دولت انجام شد، افزود: امیدواریم با همکاری کمیسیون فرهنگی مجلس این کمبودها در بخش زیربنایی فرهنگی و هنری جبران شود.وی گفت: امیدواریم افتتاح فاز یک این مجتمع منشا خیر و برکت برای مردم شهرستان باشد. نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم گفت: ظرفیتهای گسترده فرهنگی و هنری شهرستان بشرویه موجب شد تا راهاندازی مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

5 طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان قاینات افتتاح شد

همزمان با دومین روز از هفته دولت، پنج طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار 4 میلیارد و 800 میلیون تومان در شهرستان قاینات به بهرهبرداری رسید.فرماندار قاینات روز دوشنبه در حاشیه آیین بهرهبرداری از این طرحها گفت: مجتمع آبرسانی آویچ در روستای سراب به نمایندگی از سه پروژه حوزه آبرسانی با اعتبار 4 میلیارد و 200 میلیون تومان افتتاح شد که 138 خانوار از مزایای آن بهرهمند میشوند. محمد کریمی افزود: همچنین بند خاکی آرینشهر از مصوبات سفر استاندار به قاینات با اعتبار 300 میلیون تومان به بهرهبرداری رسید. وی اضافه کرد: بهرهبرداری از گلخانه سبزی و صیفی با مساحت هزار و 500 متر مربع که عملیات اجرایی آن از سال 1398 آغاز شده با اعتبار 300 میلیون تومان و ایجاد اشتغال برای پنج نفر در روستای اکبریه شروع شد.

79 پروژه محرومیت زدایی در زیرکوه در دست اجرا است

ایرنا- مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) گفت: عملیات اجرایی 79 پروژه عمرانی محرومیتزدایی با اعتبار 63 میلیارد ریال در زیرکوه در دست اجرا است. مهدی هنری روز دوشنبه در حاشیه افتتاح پروژه آب شیرینکن روستای بارنجگان زیرکوه افزود: در راستای تفاهمنامه بین سازمان بسیج سازندگی، سپاه انصارالرضا(ع) و استانداری خراسان جنوبی فعالیتهای متعددی در شهرستان زیرکوه آغاز شده است. وی ادامه داد: این پروژهها شامل 14 رشته قنات، 9 کانال انتقال آب، یک خانه عالم، 6 باب استخر ذخیره آب، چهار پروژه اصلاح شبکه آب شرب روستایی و یک پروژه آب شیرینکن روستایی است.

اهدای پلاسما توسط 40 بهبودیافته کرونا در خراسانجنوبی

مدیرکل انتقال خون استان گفت: 40 بیمار کرونایی در خراسانجنوبی از اول مرداد تاکنون موفق به اهدای پلاسما به بیماران کرونایی شدند. میریمقدم ادامه داد: بهترین زمان برای اهدای پلاسما بهبودیافتگان حداقل 14 و ترجیحا 28 روز بعد از بهبودی است. وی بیان کرد: سن اهدا باید بین 18 تا 60 سال باشدو افراد ی که دارای فشار خون چاقی، دیابت یا برخی علائم دیگر هستند که شرایط اهدای پلاسما را ندارند. وی با تأکید بر اینکه با استفاده از دستگاه های ما گلبولهای قرمز فرد گرفته نمیشود و اهدا کننده پلاسما با مشکل کمخونی مواجه نمیشود، افزود: مردم نگران نباشند، تمامی اصول بهداشتی در مراکز خونگیری رعایت میشود و نباید به خاطر ترس از کرونا از اهدای خون خودداری کنند.

60 پروژه بهداشتی و درمانی در استان به بهره برداری می رسد

مهر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افتتاح 60 پروژه بهداشتی، درمانی و فوریت های پزشکی طی هفته دولت در استان خبر داد. محمد دهقانی فیروز آبادی با بیان اینکه برای افتتاح پروژه ها پیگیر سفر وزیر بهداشت به استان هستیم، گفت: از مجموع پروژه ها، 10 طرح در بیرجند به بهره برداری می رسد. وی از تجهیز آی سی یو جدید بیمارستان ولی عصر (عج) خبر داد و افزود: دیگر پروژه های هفته دولت در شهرستان های بشرویه، درمیان، خوسف، سربیشه، طبس، نهبندان، قاین و زیرکوه افتتاح می شود.

ابلاغ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان

صداوسیما- قانون حمایت از اطفال و نوجوانان با ارسال نامهای به ادارات شهرستانها و مناطق استان برای اجرا ابلاغ شد. مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: بر اساس این گزارش مدیریتهای آموزش و پرورش شهرستانها، مناطق و نواحی تحت پوشش مکلفند ضمن شناسایی مصادیق وضعیتهای مخاطره آمیز از جمله عدم ثبتنام و مشکوک به ترک تحصیل، بازماندگان از تحصیل و یا فرار از خانه یا مدرسه، مشمولین قانون را احصا کنند و ضمن ارشاد و راهنمایی این افراد و اولیا یا سرپرستان آنان، مراتب را به معاونت آموزش ابتدایی یا معاونت آموزش متوسطه استان ارسال تا این مراجع، موضوع را برای اقدامات حمایتی یا قضایی به اداره کل بهزیستی و یا واحد حمایت از اطفال و نوجوانان دادگستری کل استان و حوزه قضایی مربوط اعلام کنند. واقعی با اشاره به اینکه همه ادارات کل آموزش و پرورش شهرستانها، مناطق و نواحی و مدیران مدارس مکلف به ثبتنام و پوشش تحصیلی کامل این افراد هستند، گفت: در مورد اطفال و نوجوانان فاقد اسناد سجلی یا هویتی اعم از اتباع ایرانی یا غیرایرانی نیز موظفند اسامی این افراد را که به سن قانونی تحصیل رسیده اند، حداقل 3 ماه قبل از آغاز سال تحصیلی جدید به مدیریت آموزش و پرورش مناطق و نواحی اعلام کنند که در این شرایط، ثبتنام آنان الزامی خواهد بود.

خسارت بارندگی به بخش کشاورزی و زیرساختی خراسان جنوبی

باران رگباری روز گذشته و رواناب حاصل از آن ، به باغات و زیرساختهای دو شهرستان بیرجند و قاین خسارت وارد کرد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت : باران دیروز و شب گذشته به باغها، مزارع، قنوات، شریانهای اصلی و شبکههای آب و برق برخی روستاهای بخش مرکزی بیرجند و همچنین روستاهای قاین خسارت وارد کرده است. میرجلیلی افزود: دیروز همچنین چندین خودرو به دلیل توقف در مسیر رودخانه در روستاهای بخش مرکزی بیرجند، گرفتار رواناب شدند که در حال رسیدگی به وضعیت آنها هستیم.

آرین شهر، رکورد دار باران غافلگیرانه در خراسان جنوبی

باران در دومین ماه تابستان، مردم خراسان جنوبی را غافلگیر که آرین شهر با 18 میلی متر بیشترین بارش را در روز گذشته ثبت کرد. زارعی، کارشناس هواشناسی استان گفت: در 24 ساعت گذشته ، در فریز نیز 8 میلیمتر، جنوب بیرجند 6، منصورآباد 4، نقنج 2، علی آباد زارعین یک میلیمتر، و در ایستگاه باران سنجی فرودگاه بیرجند و زهان کمتر از یک میلیمتر باران بارید.

امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی به 3 مورد حادثه سیل و آبگرفتگی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی به سه مورد حادثه سیل و آبگرفتگی طی شب گذشته در استان خبر داد. محمد رضا رضایی با اشاره به بارندگی های شب گذشته بیان کرد: به دنبال این بارش ها، نیروهای هلال احمر خراسان جنوبی به سه مورد حادثه سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند.

بیماران تنفسی بستری در بیمارستانها به 129 نفر رسیدند
صدا و سیما – 129 بیمار تنفسی در بیمارستانهای خراسان جنوبی بستری هستند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از این تعداد 42 نفر دارای تست مثبت کرونا هستند.دکتر دهقانی افزود: از این تعداد 14 نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند که حال عمومی 4 نفر وخیم گزارش شده است.وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته یک مورد فوت ناشی از کرونا در استان داشتیم، گفت: به دلیل اینکه فوت جدید از آمار استان کم شده و در آمار زاهدان ثبت شده، تعداد فوتیهای ناشی از ویروس کرونا در استان همان 131 نفر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت