علت افزایش ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی چیست؟

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس گفت: وزارت بهداشت بررسی کند، علت افزایش ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی چیست؟ به گزارش صدا و سیما؛ حجت الاسلام نصیرایی در تذکر شفایی در صحن علنی مجلس به دکتر نمکی، با ابراز تاسف از شیوع بالای کرونا در کشور گفت: در دنیا از هر ۱۰ هزار نفر ۲۴۰ نفر فوت میکنند، اما این آمار در ایران ، ۵۰۰ نفر است. وی افزود: آمارمبتلایان درخراسان جنوبی و حوزه انتخابیه اینجانب هم بسیار بالاست و این استان وضعیت نامناسبی دارد و مبتلایان چند برابر متوسط کشوری است. نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس از وزیر بهداشت و درمان خواست تیمی را مشخص کند تا بصورت خاص درخصوص مسائل استان بررسی و علل این وضعیت را مشخص کنند. حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه در حوزه زیرساختها هم مشکل داریم، خواستار بهره گیری از ظرفیت طب سنتی و تجربه کشورهایی مثل چین برای مقابله با کرونا شد.
همچنین مصطفی نخعی نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز به همراه چند نماینده دیگر به وزیر نیرو درباره لزوم توجه به کارگیری افراد شایسته بومی در گزینش نیروهای موردنیاز به خصوص در مناطق محروم تذکر داد.

۹۰درصد اصناف استان تعطیلی بعد از ساعت ۱۸ را پذیرفتند
اسدی نژاد – استاندار خراسان جنوبی گفت: تصمیمات ستاد کرونا متأثر از شرایط موجود است و در راستای سلامتی مردم اتخاذ میشود. حمید ملانوری در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به شیوع گسترده بیماری، ستاد استانی مدیریت کرونا به صورت مرتب و روزی یک مرتبه برگزار میشود. استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: برگزاری پی در پی جلسات در فواصل زمانی نزدیک به هم صرفاً به جهت هم اندیشی در زمینه ارائه راهکارهایی برای مهار شرایط موجود است. وی با ارائه رئوس موضوع و مباحث مطرح شده در جلسات ستاد کرونای استان تصریح کرد: در راستای تمکین به مصوبات ستاد ملی کرونا، الزام به تعطیلی کار اصناف از ساعت ۱۸ به بعد از جمله تصمیمات ستاد استانی بود. ملانوری با تشکر از اصناف استان به جهت همراهی با این مصوبه اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد اصناف این قانون را پذیرفته و نسبت به تعطیلی واحد کسبی خود از ساعت ۱۸ به بعد اقدام کردهاند. استاندار خراسان جنوبی به موضوع حضور کارکنان در محیطهای اداری هم اشاره کرد و گفت: تصمیمگیری در زمینه نحوه حضور کارکنان و اعمال قانون دورکاری یک سوم کارمندان به مدیر مجموعه تفویض شده که امیدواریم با اعمال این محدودیتها بتوانیم استان را از بیماری پاک کنیم. نماینده ولی فقیه در استان نیز در این دیدار از استاندار خواست با استفاده از همه ظرفیتها و فرهنگ سازی، مشارکت مردم را برای تحقق مصوبات جلب کنیم. حجت السلام و المسلمین عبادی گفت: مردم با رعایت پروتکلهای بهداشتی، نقش بسزایی در کاهش آمار بیماران و فوتیها دارند.

کرونا فرصتی برای تقویت زیرساخت های گردشگری استان
مدیرکل میراث فرهنگی خراسانجنوبی با بیان اینکه کرونا فرصتی برای تقویت زیر ساختهای گردشگری به وجود آورده است، گفت: ۳۰ پروژه در این بخش در حال اجرا است. رمضانی در گفتوگو با مهر اظهار کرد: هرچند کرونا خسارتهای فراوانی را به بخش گردشگری وارد کرد و در واقع آن را به تعطیلی کشاند ولی فرصتی برای تقویت زیرساختهای گردشگری در این ایام را فراهم کرد. وی بیانکرد: در این روزها که متأسفانه به واسطه شیوع کرونا نمیتوانیم میزبان گردشگران و مسافران باشیم بر تقویت زیرساختهای گردشگری تأکید شده تا بعد از عبور از این بیماری بتوانیم در شرایط مطلوبتری میزان گردشگران باشیم. رمضانی با بیان اینکه در زمینه تقویت زیرساختهای گردشگری خراسانجنوبی در حال حاضر ۳۰ پروژه را در دست اقدام داریم، ادامهداد: این پروژهها مربوط به افزایش واحدهای اقامتی، تقویت و ایجاد شبکههای آب و برق برای بسیاری از نقاط گردشگری، پروژههای مربوط به هتل کاروانسراها و … است. وی افزود: تعدادی از این پروژهها در دهه فجر سال جاری و بهمن ماه، تعدادی در ایام نوروز و بخشی از این پروژهها نیز در اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با هفته میراث فرهنگی افتتاح خواهد شد. وی با بیان اینکه در زمینه توسعه گردشگری به تقویت زیرساختهای مرتبط با آب و برق نقاط گردشگر پذیر توجه جدی و ویژه باید داشت، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از پروژهها جاده کویر سه قلعه است.

اتمام جاده کویر سه قلعه تا پایان سال

رمضانی با تأکید بر اینکه کویر سه قلعه به واسطه فضای مناسب برای رصد ستارگان و بهرهگیری از فضای آرام و بی نظیر کویری همواره مورد استقبال گردشگران بوده است، گفت: برای احداث این جاده ۵۰۰ میلیون اعتبار در نظر گرفته شده است.وی یادآور شد: امیدواریم این پروژه تا پایان سال جاری به بهرهبرداری برسد.مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسانجنوبی اظهار کرد: از دیگر پروژههایی که برای تقویت زیرساختهای گردشگری در حال پیگیری است، مجموعه دهکده گردشگری بیرجند است. رمضانی با بیان اینکه مجموعه دهکده گردشگری بیرجند شامل ۲۶ واحد اقامتی میشود، یادآور شد: این مجموعه با همکاری سرمایه گذار خراسانجنوبی ساخته میشود و میراث فرهنگی در زمینه تأمین زیرساختهایی چون برق، گاز و آب کمک خواهد کرد.وی گفت: امیدواریم در نهایت بعد از اتمام شیوع کرونا فصل جدید گردشگری را در استان با همکاری همه مردم و سرمایه گذاران خصوصی رقم بزنیم.

بازپروری زندانی مهمترین سیاست تحولی در زندانهای خراسانجنوبی است
گروه خبر- رئیس کل دادگستری خراسانجنوبی با اشاره به برنامههای تحولی قوه قضائیه گفت: بازپروری شخصیت زندانی مهمترین سیاست تحولی در زندانهای خراسانجنوبی است. ابراهیم حمیدی روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندانهای خراسانجنوبی اظهار کرد: قوه قضائیه دوران تحول خود را آغاز کرده است و بر اساس نظر مقام معظم رهبری سیاستهای تحولی در این قوه پیگیری میشود. وی بیانکرد: بخش عمدهای از این تحول مربوط به سیستم زندان و زندانبانی است و از این جهت اداره کل زندانها مأموریتهای مهمی در این بخش دارد.
رئیس کل دادگستری خراسانجنوبی گفت: بعد از پیروزی انقلاب بزرگانی چون شهید لاجوردی برای بازپروری زندانیان اقدامات ارزشمندی انجام دادند ولی ما تا رسیدن به نقطه ایده آل و مطلوب در این زمینه فاصله زیادی داریم. حمیدی با بیان اینکه قضات با مجازاتهای متناسب و مناسب با شخصیت زندانی در بازپروری زندانی نقش بسیار مهمی دارند، یادآور شد: در خراسانجنوبی با دورههای حرفه آموزی در این زمینه اقدامات بسیار ارزشمندی صورت گرفته است.

کمترین چالش را در ابتلای زندانیان به کرونا داشتیم
وی گفت: یکی از نگرانیهای ما با توجه به تجمعی که در زندانها وجود دارد و بسته بودن محیط، شیوع کرونا در بین زندانیان بوده و هست ولی با توجه به تصمیمات شورای عالی قضایی خراسانجنوبی و اجرای بخش نامههای ریاست قوه قضائیه شاهد کمترین چالش در این زمینه در خراسانجنوبی بودیم.

شیوع کرونا در زندانهای کشور کنترل شده است
معاون سازمان زندان های کشور هم گفت: ابتلاء به کرونا در بین زندانیان بسیار کم بوده و در حقیقت شیوع کرونا در زندانهای کشور کنترل شده است. ابوالفضل حجتیپور اظهار کرد: مهمترین مسئله در دوران مدیریت، انجام مسئولیتها بر اساس تعالیم الهی و خدمت به مردم است. معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندانها و اقدامات تأمینی کشور بیانکرد: سیاستهای تحولی در قوه قضائیه در راستای ارتقا عملکردها صورت میگیرد.

بازدارندگی نسبت به انجام جرم مهمترین اثر مجازاتهای کیفری
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندانها و اقدامات تأمینی با اشاره به اینکه مهمترین ضمانت اجرای قوانین مجازاتهای کیفری است، اظهار کرد: بازدارندگی نسبت به انجام جرم مهمترین اثر مجازاتهای کیفری است. حجتیپور با بیان اینکه در نظام دینی هدف از مجازاتهای کیفری کمال آفرینی و تربیت انسان است، بیانکرد: اکنون باید به این سوال پاسخ بدهیم که در زندانهای فعلی و با مجازات حبس تا چقدر به هدف تربیت و کمال آفرینی نزدیک میشویم.معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندانها و اقدامات تأمینی همچنین یادآور شد: زندانهای خراسانجنوبی همواره در حوزه اشتغال زایی و فرهنگی رتبههای بسیار خوبی کسب کردهاند که بسیار ارزشمند است.در این آیین از خدمات چهار ساله «علی هاشمی» مدیرکل پیشین تجلیل و «غلامرضا روشان» که پیش از این مدیر زندان مرکزی کرمان بود، به عنوان سرپرست اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان خراسان جنوبی معرفی شد.معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، رئیس کل دادگستری استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع)، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان استان در این آیین حضور داشتند.

استاندار خراسان جنوبی: برای ارتقای موقعیت هلال احمر تلاش میکنیم
استاندار خراسان جنوبی گفت: جمعیت هلال احمر، فرصت و موقعیت خوبی برای خدمت به خلق است و با توجه به اهمیت موضوع برای ارتقای موقعیت هلال احمر استان تلاش میکنیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری در دیدار مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال احمر استان افزود: هلال احمر، سازمانی مردم نهاد و بینالمللی است که وابستگی به هیچ بخش و حوزهای ندارد و صرفا در زمینه خدمت به مردم اقدام میکند.وی با اشاره به حوزه فعالیتی هلال احمر تصریح کرد: کار داوطلبان هلال احمر زمانی آغاز میشود که حادثه، آسیب، آلام و دردی بر جامعه وارد میشود لذا کار این مجموعه، کار در شرایط سخت است. استاندار خراسان جنوبی به اقلیم و وضعیت جغرافیایی استان اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی مثل استانهای همجوارش کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان، گرفتار انواع حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی است. وی افزود: جادههای طولانی در کویر، طوفان، سیل و زلزله پیامدهای قابل تأمل را برای این استانها رقم زدهاند و وسعت و پهناوری خراسان جنوبی به همان اندازه که فرصت و قابلیت دارد، تهدید نیز به همراه دارد.
ملانوری ضمن تبریک به داوطلبان جمعیت هلال احمر به جهت توفیق خدمت در این حوزه از تلاشهای صورت گرفته در راستای رفع مشکلات مردم در حوادث استان تقدیر کرد. وی به جای خالی وقفیات در زمینه هلال احمر در استان اشاره کرد و گفت: وقف ظرفیت بسیار بزرگی است که میتواند درآمدهایی پایدار را برای هلال احمر ایجاد کند. استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: میتوان با ایجاد انگیزه و ترغیب واقفان، نیت موقوفهها را به این سمت سوق داد. مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی نیز در این دیدار به تشریح حوزه اختیارات و وظایف این مجموعه پرداختند و از اقداماتی گفتند که برای آمادگی در برابر بحرانها انجام دادهاند.

تکلیف اینترنتی متولیان بازار استان

جم- استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: استان باید پایلوت و نمونه اجرای طرح توسعه فروشگاه های اینترنتی باشد. ملانوری با تأکید بر این مطلب در نشست کاری با رئیس و معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان خاطرنشان کرد: راه اندازی و توسعه فروشگاه های اینترنتی و تلفنی باید در اولویت کار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد. وی ادامه داد: خراسان جنوبی می تواند در این زمینه نمونه و الگویی برای دیگر استان ها باشد. استاندار با اشاره به تأکید رئیس جمهور برای توسعه دولت الکترونیک، تصریح نمود: گسترش این زیرساخت برای دسترسی راحت تر به خدمات دولت در راستای حفظ سلامت مردم است. ملانوری متذکر شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید با استفاده از ظرفیت کارشناسان و متخصصان حوزه های مختلف برای تحقق این طرح همت گمارد. وی تأکید کرد: خراسان جنوبی می تواند اولین استانی باشد که سطح دسترسی مردم به کلیه خدمات را در بستر اینترنت و تلفن فراهم می کند. به گفته وی؛ عرضه کالا و خدمات در این بستر با محدودیت مواجه نیست و در این شرایط کرونایی، بهترین موقعیت برای تأمین نیازهای آحاد افراد جامعه می باشد. ملانوری از ذخایر معدنی غنی با کانی های متنوع استان گفت و اظهار کرد: شایسته نیست خراسان جنوبی با چنین استعداد هایی، استانی محروم نامیده شود. وی افزود: اگر چه کاستی هایی در برخی حوزه ها در استان وجود دارد اما با مطالعه درست و بهره برداری مناسب از ذخیره های معدنی می توان به رفع این نیازها اقدام نمود. استاندار، خام فروشی را از مشکلات اساسی همه استان ها عنوان کرد و گفت: برای بهره برداری از ظرفیت های مختلف استان باید صنعتی قوی داشته باشیم. ملانوری با اشاره به اقدام سازمان صنعت، معدن و تجارت در زمینه تدوین اطلس جامع صنعت و معدن استان گفت: این اطلس باید به گونه ای تهیه گردد که علاقمندان را به سرمایه گذاری در حوزه های صنعت و معدن خراسان جنوبی ترغیب نماید. وی تصریح نمود: چنانچه سرمایه های داخلی برای بهره برداری از پتانسیل ها و فرآوری محصولات کفاف ندهد، لازم است از سرمایه های بیرونی استفاده شود. استاندار، جذب سرمایه های بیرونی را هنر مدیریت خواند و گفت: سرمایه گذاری ها باید اشتغال ایجاد کند، به درآمدزایی بینجامد و توسعه به همراه داشته باشد. به گفته وی؛ استفاده از سرمایه گذاری های خارجی و خارج استان باید با رعایت صرفه و صلاح منطقه، صورت گیرد. استاندار، مرز را نیز ظرفیت خوبی برای تجارت و بازرگانی استان برشمرد و گفت: با برنامه ریزی درست، می توان از این ظرفیت به خوبی بهره برد. ملانوری از متولیان امر خواست؛ راهکارهای بهره برداری از ظرفیت های استان را جمع بندی نمایند تا موارد در پایتخت پیگیری شود. وی تأکید کرد: با بسیج همه امکانات و شرایط باید انقلابی در حوزه صنعت و معدن استان رخ بدهد. به گفته وی؛ باید با برنامه های مدون و بهره برداری از ذخایر معدنی و توسعه صنایع ، رتبه های استان را ارتقا دهیم.

تعامل و همکاری، شاه کلید مدیریت اجرایی
اصغری- استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر و با شرایط موجود، تعامل و همکاری، شاه کلید مدیریت اجرایی است. ملانوری با بیان این مطلب در جلسه هم اندیشی رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان خاطرنشان کرد: اگر قرار است در زمینه های مختلف به موفقیت دست یابیم باید همه حوزه های قضایی، اجرایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نهادهای اجتماعی، مؤسسات خیریه، احزاب، گروه ها و همه آحاد مردم در کنار هم باشند. به گفته وی؛ کرونا با آسیبی که به همه حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی زده یک بحران جدی است پس ما باید این شرایط را به گونه ای مدیریت کنیم که مردم به زودی در فضای سالم زندگی نمایند. شایان ذکر است؛ رئیس کل دادگستری، مدیرکل پزشکی قانونی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک، دادستان عمومی و انقلاب، مدیرکل بازرسی، دادستان نظامی و مدیرکل جدید و قدیم زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان در این حضور داشتند و طی بیانات مبسوطی، گزارش های جامعی از اقدامات و برنامه های حوزه فعالیتی خود ارائه نمودند.

آغوش استان برای خدمت، باز است
گروه خبر- استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به شرایط منطقه، زمینه های خدمت فراهم و آغوش استان برای خدمتگزاری باز است. ملانوری با بیان این مطلب در نشست با فرماندهان ارشد نظامی ارتش در استان خاطرنشان کرد: حوزه های نظامی از مجموعه های خدمتگزاری هستند که امنیت استان را تضمین می کنند.وی با اشاره به نقش و جایگاه ارتش در حفظ امنیت استان تصریح نمود: امنیت، نعمت بزرگی است که به دست آوردن و نگهداشت آن بسیار سخت و دشوار است. استاندار با اشاره به مرز طولانی استان، اظهار کرد: با وجود این شرایط، خراسان جنوبی در حقیقت مرزبانی جمهوری اسلامی است و چنانچه در حراست از این مرز مراقبت نشود، تبعات سخت و دشواری برای همه کشور به همراه دارد. رئیس شورای تأمین استان متذکر شد: از توان و ظرفیت همه حوزه ها برای مراقبت و پاسداری از این مرز باید استفاده شود. فرماندهان ارشد نظامی ارتش در این نشست، ضمن معرفی حوزه های فعالیتی خود از اقداماتی گفتند که در استان انجام داده اند و برنامه های در دستور کار خود را نیز تشریح کردند.

تکمیل طرح شبکه فاضلاب مهر شهر بیرجند تا پایان آبان

۲۵ کیلومتر از شبکه جمع آوری فاضلاب مهرشهر باقی مانده است که با پیش بینی ۲۳۶ میلیارد ریال اعتبار تا پایان آبان به اتمام می رسد. به گزارش صدا و سیما، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: با توجه به اولویتهای تعیین شده توسط معاونت عمرانی استانداری و شهرداری بیرجند در خصوص آسفالت معابر خاکی شهر بیرجند اجرای پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب مسیرهای خاکی منطقه مهرشهر در اولویت اجرا قرار گرفت و در حال حاضر ۴ پیمانکار در این منطقه فعال هستند.امامی افزود: بر اساس برنامه زمان بندی شبکه فاضلاب اولویتهای تعیین شده، تا پایان آبان ماه اجرا خواهد شد.
وی گفت: شبکه جمع آوری فاضلاب مهرشهر ۶۴ کیلومتر است که تاکنون ۳۹ کیلومتر آن اجرایی شده و ۲۵ کیلومتر باقی مانده با پیش بینی ۲۳۶ میلیارد ریال اعتبار در دستور کار این شرکت قرار دارد.

مدیریت مقابله با کرونا استانی شود

عضو کمیسیون بهداشت و نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس گفت: جهت مقابله بهتر با شیوع کرونا مدیریت مقابله با این ویروس استانی شود. سلمان اسحاقی در گفتوگو با مهر اظهار کرد: در حال حاضر آمار فوتیهای کرونا در کشور از ۴۰ هزار نفر فراتر رفته که ۲۴ درصد این افراد مربوط به سه هفته گذشته است.عضو کمیسیون بهداشت مجلس و نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس گفت: این آمار بسیار خطرناک و نگران کننده است و باید برای کاهش آن با همدلی و همکاری همه دستگاهها و نهادهای مسئول و مهمتر از همه همیاری مردم تدبیری اندیشید. اسحاقی ادامه داد: ما در کشور ۳۱ استان داریم که مانند قطعههای یک پازل هستند که در راستای کنترل ویروس کرونا اگر مدیریت کرونای هر استان را به خود آن استان واگذار کنیم، موفقتر خواهیم بود. عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مصوبات ستاد ملی کرونا بیشک لازمالاجرا است ولی مانند قانون بالادستی است که قانونگذار برای اجرایی شدن آن میتوانند دستورالعملها و آئین نامههایی را در نظر گرفته و تدوین کند.

دیدار نماینده مجلس شورای اسلامی با استاندار خراسان جنوبی

گروه خبر- اسحاقی، نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس با استاندار خراسانجنوبی دیدار کرد. این دیدار یک ساعته در دفتر استاندار شکل گرفت. اسحاقی در این دیدار به تشریح موقعیت حوزه انتخابیه خود پرداخت و از اقداماتی گفت که در راستای رفع مشکلات مردم انجام داده است. ملانوری نیز از طرح و برنامه هایی گفت که برای توسعه استان در دستور کار دارد. همچنین مدیرکل دیوان محاسبات و بازرس کل استان در دیداری جداگانه با استاندار دیدار کردند.

متخصص عفونی: قدرت سرایت ویروس کرونا ۹ برابر شده است

ایرنا – متخصص بیماریهای عفونی گفت: قدرت سرایت و بیماریزایی ویروس کرونا بین ۳ تا ۹ برابر افزایش پیدا کرده و در موج اخیر بیماری، تاخیر در مراجعه به بیمارستانها یکی از عوامل مهم بد حال شدن بیماران است. فرشید عابدی افزود: در ماههای اول شیوع بیماری کرونا، فقط یک بخش بیمارستان درگیر این بیماری بود که در اپیدمی خرداد ماه به ۲ تا سه بخش رسید و اکنون تمامی بخشهای طبقه اول بیمارستان ولی عصر (عج)
به بیماران کرونا اختصاص پیدا کرده است. وی از مردم خواست اگر کوچکترین علائمی دارند، به پزشک مراجعه و سریعا سعی کنند خود را قرنطینه و در اولین فرصت هم آزمایشات را انجام دهند.

جهش ۵۷ درصدی تولید لاستیک در کارخانه کویرتایر

صداوسیما – ۲ میلیون و ۴۱۳ هزار حلقه انواع تایر رادیال سواری از آغاز امسال در کارخانه کویرتایر بیرجند تولید شده است. مدیرعامل شرکت کویرتایر، تناژ این مقدار را ۱۷ هزار ۵۸۳ تن اعلام کرد و گفت: درسال جهش تولید با تلاش کارکنان این مجموعه، میزان تولید تایر نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۵۷ درصد و به لحاظ حلقه ۴۹ درصد افزایش دارد. زینلی همجواری با افغانستان را ظرفیت مناسبی برای صادرات تایرهای خودروهای شاسیبلند دانست و افزود: با توجه به وجود تعداد زیادی از این نوع خودروها در این کشور و پیشتازی کارخانه کویرتایر در تولید این لاستیک ها، خواستار اجازه صادرات آن هستیم. وی اشارهای هم به طرح توسعه این کارخانه کرد و گفت: ساخت و سازهای ساختمانی این طرح آماده است، اما با مشکلاتی همچون تأمین نشدن ارز مورد نیاز، عدم دریافت تسهیلات متناسب با سرمایهگذاری و بالا بودن نرخ بهرهها، اجرایی شدن آن را با مشکل روبرو کرده است و سرمایه گذاری برای آن توجیهی ندارد.

فعالیت بخش سونوگرافی کلینیک بیمارستان رازی بیرجند

فعالیت بخش سونوگرافی کلینیک بیمارستان رازی بیرجند سونوگرافی بیمارستان رازی با استقرار متخصص رادیولوژی در نوبت عصر هم به بیماران خدمات ارائه میدهد. به گزارش صدا و سیما؛ رئیس بیمارستان رازی بیرجند گفت: با استقرار متخصص رادیولوژی در کلینیک بیمارستان رازی از این پس خدمات سونوگرافی در نوبت عصر هم به بیماران ارائه میشود. دکتر موسوی افزود: پیش از این با وجود تامین دستگاه سونوگرافی، به دلیل کمبود متخصص بخش سونوگرافی بیمارستان رازی تنها در نوبت صبح فعال بود. وی افزود:چشم،قلب، جراحی قلب، ارورلوژی، مغز و اعصاب، سونوگرافی، فیزیوتراپی و داخلی از بخشهای این کلینیک است.

فعالیت عمرانی در ۳۵ بقعه متبرکه خراسان جنوبی ادامه یافت

ایرنا – مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و ۸۹۵ متر مربع فعالیت عمرانی در ۳۵ بقعه متبرکه استان براساس طرح جامع احداث، تکمیل، مرمت و مقاومسازی انجام شده است. حجت الاسلام پرویز بخشی پور افزود: احداث، تکمیل و مرمت ساختمان شبستان در ۱۳ بقعه متبرکه به متراژ هزار و ۶۷۲ متر مربع بخشی از این عملیات عمرانی است. وی گفت: ساخت و تکمیل زائرسرا در هشت بقعه متبرکه به متراژ هزار و ۱۵۷ متر مربع از دیگر بخشهای فعالیت عمرانی در قالب طرح جامع بوده که از ابتدای امسال انجام شده است. وی از تهیه طرح جامع در چهار بقعه متبرکه استان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: این طرحها در امامزاده شیخ احمد بن اسحاق (پیرحاجات)، شیخ احمد زنوغان در شهرستان طبس و امامزاده سید حسن و سید محمد دوست آباد در سرایان اجرا میشود.

فروش بیش از ۳۸ میلیون تومان در ۲ روز اول طرح پاییزه کتاب

صداوسیما- معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از فروش بیش از ۳۸ میلیون تومان کتاب طی ۲ روز طرح پاییزه کتاب استان خبر داد. محمود رمضانی با بیان این که طرح پاییزه کتاب ۹۹ استان از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد، گفت: در دو روز اول طرح هزار جلد کتاب به ارزش ۳۸ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان بفروش رفت. وی افزود: ۱۲ کتابفروشی عضو این طرح هستند که ۱۰ کتابفروشی در مرکز استان و ۲ کتابفروشی در شهرستانهای قاین و فردوس قرار دارند. فروشگاه به نشر، پاتوق کتاب بیرجند ، پخش کتاب هور ، شهر کتاب ، نمایشگاه دائمی کتاب ، نهال دانایی، کتاب رسان اشراق ، کتاب سرای سیمرغ ، کتاب و محصولات فرهنگی خوارزمی و کتابسرای ساختمان ، کتابشهر ایران و کلنیک تخصصی پخش و فروش کتاب خراسان جنوبی در لیست کتابفروشیهای عضو طرح پاییزه کتاب ۹۹ استان قرار دارند.

بیش از ۴۷۲ میلیارد ریال به شهرداریهای استان اختصاص یافت

ایرنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: امسال ۴۷۲ میلیارد و ۱۸۳ میلیون ریال از سه محل اعتباری به شهرداریهای استان اختصاص یافته است. علی اشرفیان افزود: این میزان اعتبار از محل اعتبارات تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده و ماده ۵۸ تامین شد و به حساب شهرداریها واریز شده است.وی با اشاره به پرداخت تسهیلات قرضالحسنه به شهرداریها عنوان کرد: اولویت پرداخت این تسهیلات ویژه پروژههای سرمایهگذاری درآمدزا شهرداریها به شهرداریهای کمتر توسعه یافته برای ایجاد درآمد پایدار است.

اهدای پلاسما سیستم ایمنی را تضعیف نمیکند

ایسنا- مدیرکل انتقال خون استان گفت: اهداکنندگان دلواپسی نداشته باشند، اهدای پلاسما در کاهش سیستم ایمنی آنان اثرگذار نیست و انتقال خون فضایی کاملا امن برای اهدای خون و اهدای پلاسما است و خطر انتقال کرونا وجود ندارد. میری مقدم اظهار کرد: پلاسما را به دو طریق میتوان تهیه کرد؛ از واحدهای اهدای خون و یا با روش پلاسما فرزیس که اولویت با روش دوم است. وی با بیان اینکه روش دوم نیاز به دستگاه و پروتکلهای خاص خود را دارد که این امکان صرفا در مرکز استان فراهم است، تصریح کرد: در تمام مراکز و شهرستانهای استانهای ایران نیز این امکانات وجود ندارد.

کرونا و ۱۰ قربانی دیگر در خراسان جنوبی

صداوسیما-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: متأسفانه در شبانه روز گذشته ۱۰ نفر دیگر از بیماران کرونای استان، جان خود را از دست دادند و آمار کل فوتیهای ناشی از کرونا در استان به ۴۷۳ نفر رسید. دکتر مهدی زاده با اشاره به انجام ۲۵۷ آزمایش کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان گفت: از این تعداد جواب ۱۵۱ آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد که ۴۸ مورد مربوط به بیرجند، ۳۳ نفر قاین، ۲۹ نفر فردوس، ۱۳ نفر طبس، ۸ نفر خوسف، ۷ نفر سرایان، نهبندان و درمیان هر کدام ۵ نفر و ۳ نفر هم مربوط به شهرستان سربیشه است.

بازماندگان از تحصیل در خراسان جنوبی با حمایت خیرین جذب میشوند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از انعقاد تفاهمنامه همکاری بین آموزش و پرورش استان و موسسه خیریه دارالاکرام خبر داد و گفت: هدف از انعقاد این تفاهمنامه، همگرایی و همافزایی در اجرای طرح آبا (آشتی با آموزش) برای جذب دانشآموزان بازمانده از تحصیل است. وی هدفگذاری طرح آبا را جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل و ارتقای نرخ پوشش تحصیلی افراد لازمالتعلیم عنوان کرد و گفت: با اهتمام ویژه خیرین آموزشهای الکترونیکی محقق خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت