یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

عادی شدن شرایط را نداریم ، همه باید مراقبت کنند

عادی شدن شرایط را نداریم ، همه باید مراقبت کنند

سخنگوی دولت با بیان اینکه چیزی به نام عادی شدن شرایط نداریم و همه باید مراقبت کنیم، گفت: امروز دولت هم باید با پیامدهای مستقیم و غیر مستقیم کرونا چون فقر و بیکاری روبرو باشد و هم به مبارزه با تحریم‌های ظالمانه برود. ربیعی در خصوص آخرین وضعیت شناسایی مبتلایان به کرونا اظهار کرد: ما از مرز ۷۲ میلیون نفر در غربالگری گذشته و به تست هدفمند رسیده‌ایم، امروز با فناوری‌هایی که داریم افراد دارای ارتباط با بیماران کرونایی را شناسایی می‌کنیم. وی با بیان اینکه چیزی به نام عادی شدن شرایط نداریم و همه باید مراقبت کنیم، تاکید کرد: من به همه ایرانی ها توصیه می‌کنم همچنان مسائل بهداشتی را کاملا رعایت کنند.سخنگوی دولت در مورد ادعای آمریکا مبنی بر عدم مشکل ایران برای خرید دارو، افزود: دولت آمریکا بگوید کدام سیستم بانکی را برای خرید دارو باز کرده است؟ آنهایی که با وجود شواهد روشن تحریم را انکار می کنند. ربیعی در مورد اصرار کارفرمایان برای بازگشت کارگران و کارمندان خود و اینکه سیاست فاصله گذاری اجتماعی دولت برای طبقه خاصی است، تصریح کرد: پاساژ گردی و مدارس تعطیل است تا افرادی که باید در خانه بمانند همچنان در خانه باشند. در کنار این مبارزه با بیکاری، فقر و کرونا دنبال می شود، بسیاری از سیاستگذاران تاکید بر مراقبت طولانی مدت دارند. وی با تاکید در اینکه اصل بر در خانه ماندن است، گفت: بخش زیادی از مردم در خانه هستند؛ اگر این سیاست را دنبال نکنیم با جامعه ای بحران زده روبرو می شویم. سخنگوی دولت پیرامون صحبت های ترامپ مبنی بر اینکه وی گفته است ایرانی ها به دنبال انتخابات ۲۰۲۰ هستند تا بعداً به سراغ جو بایدن بروند، گفت: برای ما ساکن کاخ سفید فرقی نمی کند. البته ترامپ مشکلات و فقدان مهارت خود در ارتباط با دنیا و درک نادرست از تحولات منطقه و حتی از مسائل داخلی آمریکا را فرافکنی می‌کند و به نوعی اتهام‌زنی های داخلی خود را دنبال می‌کند و این اظهارات بهانه‌ای برای سرپوش گذاشتن بر شکست دولت وی در به حرکت در آوردن دیپلماسی سازنده است. وی تاکید کرد: به رئیس جمهور آمریکا توصیه می‌کنم به جای پیدا کردن مقصرهای خیالی مسیر نادرست خود را تصحیح کند و سپس شاهد وزیدن بادهای تغییر باشد.کسی که برای رسیدن به اهداف خود به ترور و ارعاب و تهدید متوسل می‌شود،‌ یک نوع از ناتوانی و عجز در دیپلماسی را با سخنان فرافکنانه خود انجام می‌دهد. در چارچوب‌های معین خود زور گفتن را نمی‌پذیریم و حتی در سختی‌های بیماری کرونا به مذاکره وادار نمی‌شویم.

ترس و نگرانی از کرونا و کاهش درآمد ، اصلی‌ترین نگرانی مردم است

براساس آخرین نظرسنجی روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با موضوع «بررسی دیدگاه شهروندان در خصوص کرونا» که در سطح کشور و به صورت تلفنی هفته آخر فروردین ۱۳۹۹ انجام شده است، ۶۱.۳ درصد پاسخگویان از ابتلای خود یا یکی از اعضای خانواده به ویروس کرونا بسیار نگرانند. بر اساس این نظرسنجی، ۱۹.۷ درصد افراد چندان نگران ابتلای خود یا خانواده شان به این ویروس نیستند. ۱۸.۱ درصد پاسخگویان نیز تا حدی از ابتلای خود یا نزدیکان شان به ویروس کرونا احساس نگرانی دارند. در ادامه این نظرسنجی، از پاسخگویان درباره پیش آمدِ برخی مسائل و مشکلاتِ ناشی از کرونا در جامعه و تجربه آنان پرسیده شده است که ترس و نگرانی از بیماری (با فراوانی ۵۶.۹ درصد) و کاهش درآمد (با فراوانی ۵۴.۳ درصد)، اصلی‌ترین نگرانی و مشکلات پاسخگویان در شرایط کنونی است.
به استناد این نظرسنجی مشکل شهروندان در پرداخت قسط (با فراوانی ۴۳.۴ درصد)، وسواسی‌شدن (با فراوانی ۳۸.۴ درصد)، از دست‌دادن شغل (با فراوانی ۲۷ درصد)، افسردگی (با فراوانی ۲۲.۶ درصد)، تاخیر در پرداخت اجاره‌خانه (با فراوانی ۲۲.۲ درصد) و دعوا و اختلاف بین اعضای خانواده (با فراوانی ۱۶ درصد) از دیگر مشکلات و نگرانی‌های پاسخگویان در این روزها می‌باشند. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد، زنان نسبت به مردان، بیشتر دچار نگرانی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا هستند. پاسخگویان دارای تحصیلات دانشگاهی نیز در قیاس با افراد بدون تحصیلات دانشگاهی بیشتر ترس ابتلا به این ویروس را دارند. همچنین همه گروه های سنی گرفتار ترس و استرس ابتلا به ویروس کرونا شده اند. نظرسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در خصوص بیماری کرونا نشان می‌دهد مردان در مقایسه با زنان بیشتر دچار کاهش درآمد شده اند. پاسخگویان بدون تحصیلات دانشگاهی نیز نسبت به افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند بیشتر با مشکل کاهش درآمد مواجه شده اند. یافته‌های این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد مردان نسبت به زنان بیشتر در پرداخت قسط به مشکل برخورده اند. گروه سنی ۳۰ تا ۴۴ سال نیز بیشتر از سایر گروه‌ها در بازپرداخت اقساط دچار مشکل شده است. پاسخگویان بدون تحصیلات دانشگاهی نیز نسبت به افراد دارای تحصیلات دانشگاهی بیشتر اظهار کرده اند که در پرداخت باقی مانده اقساط خود دچار مشکل شده‌اند. براساس این نظرسنجی، ۲۸.۸ درصد از پاسخگویان بر این باور هستند که بین ۶ ماه تا یک سال همچنان درگیر کرونا به شکل فعلی خواهیم بود. از سوی دیگر ۴۶.۱ درصد، مدت زمانی کمتر از ۳ ماه را به عنوان میزان استمرار بحران کرونا پیش‌بینی کرده اند.

ممنوع شدن افتتاح سپرده بانکی با سود بالاتر از ۱۵ درصد

با تصمیم شورای عالی بانک‌ها مقرر شده از اول اردیبهشت سپرده‌های بلند مدت با نرخ ۱۵ درصد افتتاح شود. هرچند طبق مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود سپرده‌های بانکی از شهریور سال ۹۶ بدون تغییر و معادل ۱۵ درصد تعیین شده و بانک مرکزی به نظام بانکی ابلاغ کرده بود، ولی رقابت سودی بانک‌ها چندماه بعد از این مصوبه بالا گرفت و کار به جایی رسید که برخی از بانک‌ها نرخ‌های بالاتر از ۲۳ درصد نیز به سپرده گذاران خود پرداخت می‌کردند.

سازمان وظیفه: معاف از رزم‌ها در اردیبهشت به سربازی اعزام نمی‌شوند

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت:‌ در راستای رفع دغدغه های جامعه تصمیم بر آن شد تمامی مشمولان معاف از رزم که دارای برگه اعزام به خدمت در اردیبهشت هستند، در این ماه به آموزشی اعزام نشوند، تا اگر خدای نکرده نگرانی بابت برخی از مشکلات خود دارند، رفع شود.

سفرهای بین استانی آزاد است

ستاد مبارزه با کرونا، روز ٢۴ فروردین تردد‌های بین شهری را آزاد و همان زمان از سوی رئیس جمهوری اعلام شد که از ابتدای اردیبهشت ماه تردد‌های بین استانی نیز آزاد می‌شود. بر این اساس اکنون علاوه بر رفع ممنوعیت‌ها در تردد بین شهرستان‌ها، تردد بین استان‌ها هم آغاز و امکان مسافرت فراهم است. بر اساس پیش بینی سازمان راهداری رفع محدودیت تردد که تا پیش از این منجر به جریمه‌های ۵٠٠ هزار تومانی می‌شد، باعث افزایش ٣٠ درصدی تردد‌ها نسبت به روز‌های گذشته خواهد بود.

امکان ارسال اطلاعات کنتور برق توسط مشترکان فراهم شد

سخنگوی صنعت برق گفت: در راستای رفاه حال مشترکان برق، امکان قرائت کنتور و ارسال اطلاعات مصرف برق توسط مشترک از طریق درگاه‌های دیجیتال فراهم شد. رجبی افزود: استفاده از این امکان کاملا اختیاری است و ادامه داد: مشترکان می توانند پس از دریافت پیامک شرکت توزیع و در بازه زمانی مشخص شده در پیامک ارسالی اطلاعات مصرف را به نشانی www. Saapa.ir اعلام کنند.

پرداخت ۱۲میلیون تومان وام به ازای حفظ اشتغال هر نیروی کار فعال

معاون وزیر صنعت گفت: در صورت تصویب ستاد ملی کرونا به هر بنگاه اقتصادی فعال، به ازای هر نفر شاغل، ۱۲ میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌شود. وی افزود: کسب و کارهایی که مشمول این طرح می‌شوند، شامل حوزه‌های مختلف از جمله بخش گردشگری، حوزه‌های تولیدی، صنوف و شرکت‌های پخش اقلام مورد نیاز مردم، باشگاه‌های ورزشی و فرهنگی هنری و… است که به تشخیص دستگاه‌های مرتبط از این طرح بهره مند می‌شوند.

کمک رمضانی دولت به حساب ۱.۵ میلیون خانوار واریز ‌شد

دولت به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان بسته های ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی به حساب ۱.۵ میلیون خانوار به شدت آسیب پذیر (۳ میلیون نفر) را واریز کرد. این مبلغ در خانوار تک نفره ۲۰۰ هزار تومان، دو نفره ۳۰۰ هزار تومان، سه نفره ۴۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۰۰ هزار و پنج نفره و بالاتر ۶۰۰ هزار تومان است.

همتی خطاب به صندوق بین المللی پول: اکنون زمان عمل است

رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که وام درخواستی ایران از صندوق بین المللی پول می‌تواند از طریق اینستکس ( ساز وکار مالی بین ایران و اروپا) پرداخت شود خطاب به رئیس این نهاد گفت: انسان‌های زیادی را از دست داده ایم درست مثل شما و من به روان آنها درود می‌فرستم. اکنون زمان عمل است.

القدس العربی : همه چیز تغییر می کند؛ فقط منتظر باشید!

فیصل القاسم در القدس العربی نوشت: به دنبال زلزله‌ای که شیوع کرونا در سطح جهان به وجود آورد، متاسفانه برخی از مردم تصور می‌کنند این فاجعه که جهان را درگیر خود کرده، یک طوفان گذراست و طی چند هفته، زندگی به حالت طبیعی خود باز می‌گردد حال اینکه بحران کرونا با اتفاقات سال ۲۰۰۸ تفاوت فاحشی دارد و همه چیز در این بحران تغییر خواهد کرد، مردم فقط باید منتظر باشند تا اتفاقات پسا کرونا را لمس کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت