طرح رالی بین المللی کویر در استان

نسرین کاری – موتورسواری و اتومبیل رانی از ورزش هایی است که در بین جوانان طرفداران بسیاری دارد. چندی قبل پیشنهاد راه‌اندازی پیست موتورسواری و اتومبیلرانی در محل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر با استفاده از اعتبارات ملی وزارت ورزش و جوانان و ظرفیت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در دیدار سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با استاندار خراسان جنوبی مطرح شد و استاندار قول حمایت از این ورزش را به علاقمندان داد. رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان درباره ظرفیت ها و چالش های این رشته در خراسان جنوبی نظراتی دارد.

جرقه شروع
سامان اکبرپور می گوید: سابقه ورزشی من ازسال ۱۳۵۸ با ورزش فوتبال در زمین های خاکی و بصورت حرفه ای تر از سال ۱۳۶۴ با تیم فوتبال هدف و شاهین زیر نظر اساتیدی چون محمد شبانی و مجید بیجاری، جوانمرد و برادران حسین آبادی شروع شد. وی با بیان اینکه بدلیل علاقه زیاد به اتومبیل رانی از سن ۸ سالگی زیر نظر پدر پشت ماشین می نشستم، می افزاید و همین جرقه ای برای علاقه ام به ورزش اتومبیلرانی و موتورسواری شد. وی عنوان می کند: ظرفیت و پتانسیل استان ما بدلیل شرایط کویری و بیابان های فراوان و رمل های زیبا بسیار بالاست و ما دارای اتومبیل رانان و موتورسواران بسیار چیره دست وماهری هستیم.

پیشنهاد برگزاری رالی
رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان با بیان اینکه به دکتر ناظمی رییس فدراسیون پیشنهاد برگزاری رالی بین المللی کویر و مسابقات موتورکراس کشوری را دادم، ادامه می دهد: چون استان ما و شهرستانهای این توانایی را دارند مورد استقبال رییس فدراسیون قرارگرفت و مطمئنم استانداردلسوز استان هم پای این حرکت عظیم بین المللی خواهد بود. اکبر پور یادآور می شود: این رالی دور استان خراسان جنوبی می تواند در تقویم فدراسیون جهانی اتومبیلرانی وموتورسواری قراربگیرد. وی با بیان اینکه به جرأت می توانم بگویم این ورزش در استان حرف اول جذب جوانان را در بین سایر رشته های ورزشی می زند، می افزاید: کما اینکه روزهای جمعه اطراف پیست های ما کلی تماشاچی خانم و آقا جمع می شوند و روزهای مسابقات جمعیت بسیاری در شهرستانها از جمله سرایان که قطب موتورسواری استان است تماشاچی داریم.

چالش کمبود بودجه امکانات
اکبرپور با اشاره به اینکه از مهمترین چالش هایی که در استان با آن روبرو هستیم کمبود بودجه و نبود امکانات ، بعد مسافت تا محل برگزاری مسابقات وکرایه سنگین حمل موتورها است، ادامه می دهد: این مسایل انگیزه رادر ورزشکاران کم کرده و اکثرا باتوجه به استعدادهای فراوان و کسب مقامهای ارزنده کشوری قید این مسابقات را می زنند. وی تاکید می کند: با توجه به هزینه گران حمل موتورها به مسابقات کشوری یک خودرو نیسان یا خاور از ادارات را در اختیار هیئت قراربدهند تا در زمان مسابقات هزینه حمل ندهیم.
رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان با اشاره به اینکه از دیگر چالش های ما توقیف موتورسیکلت های ورزشکاران در پاسگاه است، می افزاید: که بعد از گذشت ۸ ماه هنوز موتورهای بچه های ما باتوجه به داشتن نامه از هیئت استان در کاشان توقیف می باشند.

درخواست تسهیلات برای موتور سند دار
وی با بیان اینکه موتورهای برخی سند ندارد وبه همین دلیل توقیف شده، موتورهای سنددار فوق العاده گران است، می افزاید: از اداره کل ورزش وجوانان و مسئولان بانک ها خواهش می کنم تسهیلاتی را برای خرید موتور سنددار به موتورسواران بدهند تا با خیال راحت ورزش کنند. یا هم با ورزشکاران استان همکاری شود تا موتورهای فاقد سند به راحتی و بدون مشکل تا محل مسابقه حمل شود. وی ادامه می دهد: از استاندار و مسئولان دادگستری استان و نیروی انتظامی تقاضا می کنم برای رفع توقیف موتورها رایزنی کنند چون واقعا برای ورزشکار ما امکان خرید دوباره موتور وجود ندارد.

مقام های طلایی ورزشکاران
اکبرپور با اشاره به فراوانی مقام های ورزشکاران این رشته یادآور می شود: در موتورکراس محمدخانی از سرایان هفتم آسیا و هفت مقام دوم و سوم کشوری راکسب کرده است وی با اشاره به اینکه موتور سوار نوجوان سرایانی سینا داشگر ۱۰ مقام اول و دوم کشوری و دو مقام قهرمانی المپیاد کشوری راکسب کرده، می افزاید: همچنین سعید قربانزاده و حسن رنجبر چند مقام منطقه ای راکسب کرده اند و شکیبی در بخش موتورکراس مقام سوم کشور را دارد. رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیل رانی استان خاطر نشان می کند: در بخش اتومبیل رانی اسلالوم سعیده صائبی نژاد مقامهای پنجم وششم کشوری و وطن خواه مقام ششم کشوری را به خود اختصاص داده اند. وی یادآور می شود: همچنین در برنامه تلوزیونی دست فرمان شبکه نسیم ، چهار شرکت کننده استان ما مجید سام زه، مصطفی صفرنژاد، علی اکبر رسکی، سعیده صائبی نژاد در بین ۱۲ هزار شرکت کننده به دورنهایی راه پیدا کردند.

بانوان فعال
اکبر پور با اشاره به اینکه خانم ها هم در این رشته ها در استان خیلی فعالند و بسیار علاقه مند هستند، بیان می کند: در بخش موتور کراس سومین استان فعال کشور هستیم. وی تاکید می کند: در بخش اتومبیل رانی مراجعه بانوان استان در اکثر شهرستان ها و تقاضا برای برگزاری مسابقه موجب دلگرمی و ایجاد انگیزه اعضای هیئت استان می شود البته برای ورود به این ورزش علاقه، نداشتن ترس و داشتن شجاعت لازم است.

ورزشی پرطرفدار که به روز نیست
اکبرپور با بیان اینکه این افتخارات درحالی کسب می شودکه موتورها و ماشینهای ورزشکاران استان ما قابل مقایسه با استانهای برخوردار نیست و مدل موتورها بسیار پایین تر از سایر استانهاست، می افزاید: اتومبیلران های ما پس از طی ۱۵۰۰ کیلومتر راه به این مسابقات می رسند و بسیارخسته وکوفته هستند. وی با اشاره به اینکه این ورزش در استان به روزنیست، ادامه می دهد: مشکلات فراوانی در رابطه با تعویض موتورها و به روز کردن آنها داریم. وی می گوید:‌ با توجه به حضور نیروهای نظامی اعلام آمادگی می کنم که با تعامل با این عزیزان حاضریم با نام خود این نیروها در قالب باشگاه ها در مسابقات شرکت کنیم.

آینده درخشان به شرط حمایت
وی با تشکر از استاندار بابت قول احداث پیست چند منظوره در مرکز استان ادامه می دهد: دست یاری به سمت ادارات و نیروهای نظامی برای کمک به جوانان مستعد دراز می کنم و اعلام می کنم آماده همکاری برای آموزش پرسنل در بخش موتور سواری و اتومبیل رانی توسط مربیان آموزش دیده استان و کشورهستیم. وی می گوید: همچنین با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاهها آماده برگزاری کلاسهای آموزشی برای نوجوانان وجوانان مستعداستان هستیم. رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان با بیان اینکه آینده این ورزش را در استان بسیاردرخشان می بینم، عنوان می کند: با کمی حمایت از طرف مسئولان مطمئنم بزودی جزو ۵ تیم برتر کشور باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت