یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

طرح حمایت از معتادان بهبود یافته در فردوس اجرا شد

دادرس مقدم – شهردار فردوس گفت: طرح ابتکاری برای حمایت از معتادان بهبودیافته با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط شهرداری فردوس از اواخر سال گذشته اجرایی شده و تاکنون ۲۵ نفر زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند. حسین اکبری افزود: بازدیدهای میدانی از محلات آسیب‌پذیر شهر فردوس و مصاحبه با افراد معتاد موجب شد که این طرح را برنامه‌ریزی کنیم و در نهایت منجر به انعقاد تفاهم‌نامه هشت جانبه‌ای در راستای توانمندسازی و سوق دادن معتادان به سمت ترک اعتیاد شد.وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرداری هزینه درمان این افراد را متقبل شده و نهادهای دیگری هم حمایت خانواده معتادان بهبودیافته را به عهده گرفته اند.
شهردار فردوس با تاکید بر اینکه شرط مشمول شدن فرد، مراجعه داوطلبانه برای ترک اعتیاد است گفت: این طرح می‌تواند الگویی برای کل کشور باشد و فردوس به طور آزمایشی آن را اجرا کرده است.
وی گفت: از آنجایی که اکثر معتادان به دلیل نداشتن بضاعت مالی برای تامین هزینه‌های مرکز ترک اعتیاد در طول دوه درمان دغدغه دارند و امرار معاش خانواده‌هایشان هم بر نگرانی آنها می افزاید این طرح حمایتی موجب ایجاد انگیزه بیشتر برای ترک اعتیاد می‌شود. اکبری با بیان اینکه شهرداری فردوس علاوه بر پرداخت هزینه دوره ترک اعتیاد فرد، بخشی از نیازهای خدماتی، معیشتی، درمانی و حمایتی خانواده او را بعد از بهبودی، حداقل برای ۶ ماه فراهم می آورد گفت: از این رو می‌توان زمینه آرامش روحی و روانی فرد معتاد را در ایام درمان فراهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خودکار – مجری طرح تجهیز، بهسازی و ساخت پایگاه‌های امداد و نجات مناطق زغالدار کشور

بیشتر

اصغری – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از آغاز پیش فروش

بیشتر

قاسمی – مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اظهارکرد: در راستای تاکیدات و دستورات

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت