سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳

طرح ارائه سهام عدالت به جاماندگان به زودی نهایی میشود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه، پرتفوی سهام عدالت در طی 14 سال تقریبا سی برابر شده است، گفت: طرح ارائه سهام به جاماندگان به زودی نهایی میشود. مهدی طغیانی در خصوص آخرین وضعیت طرح ارائه سهام عدالت به جاماندگان گفت: قاطبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقدند سهام عدالت بایستی به جاماندگان ارائه شود. از سوی دیگر دولت تاکید دارد سهامی برای ارائه به جاماندگان وجود ندارد. همانطور که وزیر اقتصاد اخیرا اشاره کرد دولت سهامی برای ارائه به 30 میلیون نفر ایرانی که سهام عدالت دریافت نکردهاند ندارد اما باید توجه داشت که مجلس شورای اسلامی در حد توان این مطالبه را پیگیری خواهد کرد. سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: به اعتقاد اعضای کمیسیون اقتصادی سهامی که دولت در قالب ای تی اف واگذار میکند همان برگشتی سهام عدالت در سال 1395 است. به گفته این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، طبق بررسی های انجام شده براوردها نشان میدهد، 20 هزار میلیارد تومان سهام به ارزش سال 1385 به دولت برگشته است، این درحالی است که برخی از سهم ها حدودا 40 برابر شده اند و به طور میانگین پرتفوی سهام عدالت 30 برابر شده است. بر این است حدود 500 هزار میلیارد تومان ارزش سهام برگشتی است که میتواند منابع مناسبی برای ارائه سهام عدالت به جاماندگان باشد.
تغییرات یارانهای در راه است
نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشورگفت: نحوه پرداخت یارانهها میتواند اصلاح و هدفمند شود.در برنامه اصلاح ساختار بودجه هم موضوع اصلاح پرداخت یارانهها را گنجاندهایم.با تصویب این برنامه از سوی مجلس، حتی لایحه بودجه 1400 را هم بر مبنای همین اصلاح ساختار، ارائه میدهیم.تا این لحظه با وجود آنکه برای بررسی برنامه اصلاح ساختار، زمان مشخصی تعیین شده بود؛ به جمع بندی بین سه قوه در شورای عالی، دست پیدا نکردهایم.البته ما مدعی نیستیم که آنچه ارائه دادیم؛ بهترین است، اما به هر دلیلی در شورای عالی تصویب نشد و ما همان برنامه را به مجلس جدید ارائه دادیم.از آنجا که برنامه اصلاح ساختار، در مجلس یا از سوی شورای عالی سران سه قوه، تصویب نشده بود، بودجه سال 99 در چارچوب آن تدوین نشده است. به عبارت دیگر اصلاح ساختار، نتوانست در بودجه کاملا اعمال شود حتی بندهایی که به آن مربوط بود را کلا حذف کردند!
نوبخت: فقط 6 درصد از درآمد نفتی مورد انتظار محقق شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در گفتوگویی به مناسبت روز خبرنگارگفت: استقراض دولت از بانک مرکز ادعای باطل و نوعی توهم است. هنرمان این است که بدون پول پرفشار بانک مرکزی، هم طرحهای عمرانی در حال پیشرفتند و هم حقوق و یارانه‎ها به موقع پرداخت میشوند. گرچه فقط 6 درصد از درآمد نفتی مورد انتظار در سال 99 محقق شده، اما 75 درصد درآمدهای مالیاتی سال جاری تا کنون محقق شده که 20 درصد بیش از سال گذشته در همین تاریخ است. 58 درصد واگذاریهای مالی نیز محقق شده و قریب به 16 هزار میلیارد تومان در چهار ماه گذشته، سهام واگذار کردهایم که تا حدودی کسری عدم تحقق درآمد ناشی از فروش نفت را جبران کرده است.

مسئولیت متولیان آیینهای عاشورایی

مسئولیت متولیان آیینهای عاشورایی مسئول صیانت از سلامت عاشقان سیدالشهدا (ع) هستند رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم تجربه بیتوجهی به پروتکلهای بهداشتی که باعث تشدید همهگیری کرونا شده است، تکرار شود، اظهار کرد: پس از مهار همهگیری کرونا، متاسفانه در اثر عدم رعایت دقیق توصیهها و دستورالعملها، شیوع گستردهتر بیماری کرونا، جامعه را فرا گرفت، لذا ضروری است همه مردم با رعایت کامل و دقیق همه دستورالعملهای بهداشتی، علاوه بر تسریع در عبور از خیز بیماری، مانع از بروز موج جدید شوند.

امکان فروش 60 درصد سهام عدالت برای همه

مدیر برنامهریزی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار کشورگفت: فروش سبد سهام عدالت محدودیت زمانی ندارد.این هفته 30 درصد بعدی سبد سهام عدالت قابل معامله است.کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند نیز می توانند در سامانه تغییر وضعیت دهند و سهام خود را بفروشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – آقای دکتر پزشکیان، نماینده محترم ۸۵ میلیون ایرانی در ساختمان زیبای پاستور،

بیشتر

با عرض سلام وخسته نباشید به کارکنان محترم روزنامه آوا؛میخواستم از مسوولان بپرسم ایشون چه

بیشتر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی بااشاره به اینکه برخی از جاده‌های استان وضعیت مناسبی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت