طرح آجر به آجر با هدف گسترش فرهنگ مشارکت مردمی در مدرسه سازی

کاری – مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت : طرح آجر به آجر با هدف گسترش فرهنگ مشارکت مردمی و بسترسازی برای جلب کمک همه مردم در مدرسه‌سازی در دستور کار این سازمان قرار دارد. محمود چاوشان روز گذشته در نشست خبری با بیان اینکه این طرح به منظور زمینه سازی برای مشارکت افراد خیر با هر سطح از توان مالی، در مدرسه‌سازی آغاز شده است، افزود: در قالب این طرح همه افراد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای می‌توانند حتی با اهدای هزینه خرید یک آجر، در مدرسه‌سازی سهیم شوند.

بهره برداری از ۱۷۶ کلاس درس تا اول مهرماه امسال

وی با بیان اینکه احداث ۵۰۸ کلاس درس با زیربنای ۷۳ هزار مترمربع در دستور کار است، افزود: ۱۷۶ کلاس درس با هزینه‌کرد ۵۰ میلیارد تومان تا اول مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.وی با بیان اینکه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی ۴ رسالت دارد ادامه داد: مهمترین کارکرد ما در حوزه مطالعه و طراحی، استاندارد‌سازی، بهسازی و مقاوم‌سازی، تعمیرات و تجهیزات گرمایشی فضاهای آموزشی و جذب مشارکت‌های مردمی می باشد. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یادآور شد: اکنون استان دارای ۱۲ منطقه آموزشی است و ۱۷۰ هزار دانش‌آموز در سه هزار آموزشگاه و ۱۰ هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

۳۹ درصد مدارس استان استاندارد استحکام شده است

چاوشان خاطر نشان کرد: تاکنون ۳۹ درصد مدارس استان استاندارد استحکام شده، ۴۰ درصد مقام‌سازی و ۱۲ درصد تخریبی هستند که در ردیف اعتباری قرار گرفته‌اند. وی با اشاره به اینکه سرانه هر دانش‌آموز در کشور ۵.۲ مترمربع و در خراسان‌جنوبی ۷.۲۳ متر است، ادامه داد: استاندارسازی کشوری ۸.۲ مترمربع است که در استان یک مترمربع با این رقم فاصله داریم. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بااشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵۵ پروژه به‌صورت مشارکتی با خیران در حال ساخت است، افزود: برای احداث این پروژه‌ها ۲۱۴ میلیارد تومان هزینه شده است. وی ضمن اشاره به پروژه مجتمع آموزشی آستان قدس رضوی در خراسان‌جنوبی خاطر نشان کرد: این مجتمع از سال ۹۵ در چهار مجموعه با زیربنای هشت هزار مترمربع آغاز شده، و فاز نخست این آن شامل فونداسیون، اسکلت و سقف در چهار هزار متر مربع انجام شده است.

احداث فاز نخست طرح آموزشی حیات طیبه بیرجند

چاوشان با اشاره به قرارداد نخست احداث طرح آموزشی حیات طیبه بیرجند با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، ادامه داد: فاز نخست آن در چهار هزار مترمربع ۱۵ شهریورماه آماده بهره‌برداری است و فاز دوم پروژه نیز تا پایان مهرماه به اتمام می‌رسد. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه ۱۲ کلاسه حیات طیبه قاینات در مهرماه آماده بهره برداری است، یادآور شد: این پروژه در فضای سه هزار ۶۰۰ مترمربع اجرا و برای تکمیل آن شش میلیارد تومان نیاز است. وی با اشاره به ۵۸ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز خراسان‌جنوبی، یادآور شد: برای احداث این پروژه‌ها هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط سازمان نوسازی مدارس، همین مبلغ را بنیاد برکت و دو میلیارد تومان نیز از اعتبارات استانی تأمین می‌شود. وی خاطر نشان کرد: از ۱۷۶ کلاس درس با هزینه‌کرد ۵۰ میلیارد تومان در مهرماه بهره برداری خواهد شد و با مشارکت خیران ۳۰ پروژه فضای جدید آموزشی در ۱۰۸ کلاس درس نیز آغاز می‌شود. چاوشان با اشاره به ۵۲ مصوبه احداث پروژه‌های آموزشی سفرهای استاندار به شهرستان‌های خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: تعداد ۱۸ پروژه این سفرها به اتمام رسیده است و ۳۰ پروژه نیز در دست احداث است. وی افزود: در شهرک های اقماری مانند حاجی آباد، امیرآباد، چهکند، شکراب، دستگرد، رقویه، منظریه و علی‌آباد نیز ۶۳ کلاس درس مورد نیاز است.

سال نهضت گرمایشی مدارس استان

وی با اشاره به اینکه سال ۹۸ را می‌توان به عنوان سال نهضت گرمایشی مدارس استان نام برد زیرا هزار و ۸۶ کلاس درس استان به سیستم گرمایش مرکزی مجهز شدند، عنوان کرد: از هزار و ۶۷ کلاس درس فاقد سیستم مرکزی با هماهنگی‌هایی که انجام شده از ابتدای امسال تجهیز سیستم گرمایشی در ۲۴۸ مدرسه اجرا شده و تا مهرماه آماده بهره برداری است.
وی در پایان به روش های مشارکت آحاد مردم در امر مقدس مدرسه سازی اشاره کرد و گفت: برای این منظور می‌توانید کمک های نقدی خود را از طریق شماره حساب ۶۹۶۵۵۶۷۶/۶۴ به حساب مجتمع خیرین مدرسه سازی استان خراسان جنوبی و یا از طریق سامانه پرداخت آنلاین# ۱۲۱۴۳۷۴۱* را واریز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – باران های بی سابقه فروردین و اردیبهشت که به زمین نشستند، تحلیل

بیشتر

سلام. وزیر نیرو آنچنان درباره توسعه برق حرف میزند که انگار هر سال شاهد خاموشی

بیشتر

زمانی – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: برای گذر از تابستان ۱۴۰۳،

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت