یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

صعود ده پله ای هیئت گلف خراسان جنوبی در رنکینگ کشوری

نسرین کاری- محمدامین ابوالحسنی، مینی گلف‌باز از خراسان جنوبی در مسابقات قهرمانی مینی گلف کشور قهرمان شد.
مسابقات مینی گلف قهرمانی کشور با حضور ۱۷۰ مینی گلف‌باز زن و مرد از ۲۴ استان کشور از تاریخ ۴ تا ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در شهر اصفهان برگزار شد. مینی گلفرهای سراسر کشور به مدت ۴ روز در سایت مینی گلف هجده میدان ادونچر ملک شهر اصفهان و مطابق با قوانین فدراسیون جهانی مینی گلف با یکدیگر به رقابت پرداختند. کادر فنی و اجرایی برگزاری این مسابقات ۳۰ نفر از متخصص‌ترین و باتجربه‌ترین اعضای انجمن مینی گلف جمهوری اسلامی ایران بودند و فدراسیون گلف نیز بر حسن اجرای فنی این رقابت‌ها نظارت داشت.

ورزش با خانواده من عجین شده است

قهرمان گلف ایران در گفتگو با خبرنگار روزنامه آوا در معرفی خود گفت: ۲۲ ساله ام و دانشجوی رشته معماری دانشگاه آزاد می باشم در کنار درس خواندن ورزش گلف را حرفه ای دنبال می کنم. ابوالحسنی با بیان اینکه ورزش گلف با خانواده من عجین شده است، ادامه داد: با حمایت پدر و مربیگری مادرم از کودکی به این وزش علاقمند شدم وی با بیان اینکه ورزش گلف را از ۱۳ سالگی شروع کرده ام، ادامه داد: نفر اول استانی بطور پیاپی و مقام سوم استعدادیابی کشور و امسال هم قهرمان مینی گلف را در پرونده ورزشی ام دارم. قهرمان گلف ایران خاطر نشان کرد: امیدوارم یک روز بتوانم در ماراتن های بین المللی حضور پیدا کرده و برای استان افتخار آفرین باشم.

حضور ۸۳ نفر گلف باز در گروههای ۴ نفره

وی با اشاره به مسابقات ملی گلف در اصفهان گفت: این مسابقات در سطح بالا و با حضور ۲۴ استان برگزار شد که در گروههای چهار نفره به رقابت پرداختند
جوان ورزشکار بیرجندی یادآور شد: خوشبختانه تیم استان خراسان جنوبی موفق شد مقام سومی را در گروه خانم ها و آقایان کسب کند و من هم مقام اولی را کسب کردم. ابوالحسنی با بیان اینکه با پیگیری های دکتر محمودی این موفقیت عالی را بدست آوردیم ادامه داد: این در جالی است که در دوره اول مسابقات که در کشور برگزار شده بود و خراسان جنوبی سی و دوم شده بود. وی پشتکار و حمایت های دکتر محمودی را دلیل موفقیت هایش دانست و اضافه کرد: قطعا حمایت های خانواده هم در این کسب مقام ها خیلی تاثیر گذار است امیدوارم حمایت مسئولان قطع نشود.

بزرگترین زمین گلف استاندارد
شرق کشور در قاین

رئیس هیئت گلف خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: در سال ۹۵ به طور اتفاقی از طریق خانم چهکندی نژاد که رئیس وقت اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف با هیئت گلف و این ورزش آشنا شدم. رضا محمودی زاوه با بیان اینکه در آن زمان زمین های مینی گلف اداره دامپزشکی خوسف برای اولین بار در استان ساخته شد و تا قبل آن تنها سایت مینی گلف داخل سالن در بیرجند فعال بود وی ادامه داد: سپس به قاین منتقل شدم در آن مقطع شهردار قاین را مجاب کردم تا زمین گلف در این شهرستان ساخته شود. وی با بیان اینکه با پیگیری های مستمر سرانجام در سال ۱۴۰۲ تلاش ها به ثمر رسید و زمین گلف قاین افتتاح شد، ادامه داد: در دهه فجر سال گذشته بزرگترین زمین گلف استاندارد شرق کشور در این شهرستان به بهره برداری رسید. سکاندار هیئت گلف استان خاطر نشان کرد: در تابستان امسال مسابقات قهرمانی کشور را در قاین خواهیم داشت که امیدواریم به خوبی و با نتیجه عالی برگزار شود. چون نتایج این مسابقات انتخابی تیم ملی را به همراه خواهد داشت.

مقام دومی رشته بهکاپ استان
در سال ۱۴۰۲

وی با بیان اینکه رشته بهکاپ ، وودبال و کروکت را پس از تحویل هیئت استان فعال کردیم، یادآور شد: سال گذشته هم رشته بهکاپ استان در کشور جایگاه چهارم و رشته وودبال جایگاه دوم کشور را کسب کرد. رئیس هیئت گلف استان با اشاره به در زمان تحویل گرفتن هیئت گلف مقام هفدهم در کشور را داشتیم، ادامه داد: سال گذشته با ارزیابی هایی انجام شده به رتبه هفتم کشوری رسیدم و جهش ده پله ایی داشتیم. محمودی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در این سالها اتفاقات خوبی رخ داده و دوره های آموزشی برگزار شده و مشکل کمبود مربی هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان کمرنگ‌ تر شده است وی با اشاره به اینکه زمین استاندارد گلف در کشور محدود می باشد ادامه داد: زمین گلف بیرجند کوچک و غیر استاندارد است و برای پیشرفت باید مورد توجه قرار بگیرد. وی با اشاره به مسابقات کشوری مینی گلف، خاطر نشان کرد: ‌این مسابقات با ۱۷۰ بازیکن انجام شده که اکثرا مدعی قهرمانی بوده اند و اینکه موفق به کسب مقام سومی شدیم افتخار بزرگی است که در تاریخ استان بی نظیر است.

گلف استان در سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است

محمودی خاطر نشان کرد: باعث افتخار است که گلف استان در سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و توانسته ایم در سال گذشته سایت اختصاصی هیئت گلف را نیز راه اندازی کنیم که در کشور معدود استان هایی این زیرساخت را فراهم‌کرده اند. وی با بیان اینکه شعار ما در هیئت گلف این است که ورزش گلف و رشته های زیرمجموعه خانوادگی و یک ورزش همگانی است عنوان کرد و در این رشته های ورزشی سن یک عدد است یادآور شد: سال گذشته در مسابقات لیگ مینی گلف داشتیم که یک آقای ۶۵ ساله با یک دختر خانم ۸ ساله در کنار هم به بازی و رقابت پرداختند.

در رشته گلف تمرکز بسیار مهم است

وی اظهار کرد: در رشته گلف قدرت و تمرکز از اهمیت بالایی برخوردار است ورزشکار باید از قدرت تمرکز و آمادگی عالی برخوردار باشد. محمودی با بیان اینکه برای این ورزش باید به روی قدرت ذهن کار کنید، ادامه داد: قطعا تنش و استرس بر روی بازی شما تاثیر دارد و نیاز به آرامش ذهن و راون می باشد.
رئیس هیئت گلف استان با بیان اینکه بواسطه اینکه دامپزشک هستم و با صنایع مختلف در ارتباطم در خصوص جذب اسپانسر مشکل خاصی نداریم، خاطر نشان کرد: البته به خاطر اینکه هر چی جلوتر برویم هزینه ها سنگین تر می شود قطعا نیازمند حمایت مسئولان می باشد.

تاکید بر لزوم جذب اسپانسر
برای ورزش استان

محمودی ضمن تاکید بر لزوم جذب اسپانسر برای ورزش استان، اضافه کرد: خراسان جنوبی کارخانه ها و صنایع فعالی دارد که می توانند در کنار ورزشکاران باشند و درصدی از مالیات آنها هم کم می شود. وی با اشاره به اینکه قصد داریم گلف را به مدارس استان ببریم، ادامه داد: در این خصوص با آموزش و پرورش صحبت هایی شده که نتیجه بخش خواهد بود. رئیس هیئت گلف استان بیان کرد: هدف گذاری من برای ۴ سال آینده جایگاه اول تا سومی کشور است که با همکاری و همراهی اداره کل ورزش و تمامی اعضای هیات محقق می شود. سکاندار هیئت گلف استان ادامه داد: پس از این قهرمانی خراسان جنوبی به عنوان یک رقیب قدر در کشور مطرح شده و باید قدر این موقعیت را بیشتر بدانیم و آن را حفظ کنیم.

زمین گلف واقع در کاجستان بیرجند استاندارد نیست!

محمودی با اشاره به اینکه زمین گلف واقع در کاجستان بیرجند استاندارد نیست، اضافه کرد: در این خصوص با شهرداری مکاتبه و صحبت هایی شده تا زمینی با زیرساخت مناسب تری برای میزبانی بیرجند فراهم شود.
رئیس هیئت گلف استان تاکید کرد: در مبلمان شهری می توان مکان هایی برای بازی مینی گلف در نظر گرفته شود تا اتفاق قشنگی هم برای ورزش و هم برای تفریح جوانان و خانواده ها رقم بخورد. وی با اشاره به مقام اولی ابوالحسنی در کشور، تاکید کرد: دستاورد این جوان بیرجندی در کشور نشانگر این است که اگر به جوانان ورزشکار بها داده شود می توان نتایج عالی تری بدست آورد. محمودی با بیان اینکه از نظر من نباید به بودجه و اعتبار تنها اکتفا کرد: ادامه داد: قطعا اعتبار از عوامل اصلی توسعه ورزش است اما کافی نیست باید ورزشکاران و قهرمانان ورزشی دیده شوند.
سکاندار هیئت گلف استان تاکید کرد: در سالهای گذشته اعتبارات هیئت گلف در حد کم بود که البته خدا رو شکر اعتبار در سال ۱۴۰۳ بهتر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فوتبال حرفه‌ای خراسان جنوبی باگذشت 20 سال از زمان تشکیل استان، هنوز جایگاه خود را

بیشتر

مهدی آبادی – خراسان جنوبی با وجود تابش ۳۰۰ روزه خورشید و قرار گرفتن در

بیشتر

ضمن تبریک هفته دولت، از قدیم یادم می آمد که استان ما همیشه در جذب

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت