صداقت و شفافیت در نقد و تحلیل

رسانه ها یکی از مهمترین تریبون ها و نهادها برای رشد عقلانیت در جامعه هستند. استاندار خراسان جنوبی روز گذشته در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه استان گفت: دانشگاه ها، حوزه های علمیه، علما، اندیشمندان ، رسانه ها و … همه تریبون هایی برای اطلاع رسانی درست و شفاف هستند که در این بین رسانه ها جایگاه مهمتری دارند. ملانوری تأکید کرد: رسانه باید با صداقت و شفافیت به نقد و تحلیل بپردازد و کسی که بخواهد این قدرت نقد و تحلیل را از رسانه بگیرد، مجرم تلقی می شود.به گفته وی؛ رسانه باید ضمن نقد سازنده و تجزیه و تحلیل مسایل،راهکارها و پیشنهاداتی را در راستای رفع مشکلات ارائه نماید.
استاندار رعایت حقوق شهروندی از طریق تبادل اطلاعات را از رسالت های رسانه برشمرد و گفت: این حق مدیر است که اقدامات و برنامه های خود را از طریق رسانه به گوش مردم برساند و مردم هم حق دارند که در جریان کارها قرار بگیرند و از آن چه انجام می شود، مطلع گردند. ملانوری تأکید کرد: اگر این تبادل اطلاعات با شفافیت صورت نگیرد، حق دو طرف ضایع شده است. استاندار با تبیین شرایط استان خاطرنشان کرد: از یک طرف می گوییم خراسان جنوبی استانی غنی است و از طرفی بر این باوریم که با این همه پتانسیل، محروم و کم برخوردار می باشد.

مهمترین علت محرومیت
ملانوری افزود: مهمترین علت این است که همه ما در بخش دولتی و غیردولتی به این فهم و درک مشترک نرسیده ایم که چطور می توانیم از این ظرفیت ها در راستای رفع کاستی ها و نیازهای استان استفاده کنیم.وی، استان یزد را مثال زد و گفت: یزد، استانی کویری می باشد که با شرایط مشابه خراسان جنوبی رتبه اول کنکور، رتبه برتر تولیدات گلخانه ای، رتبه اول پرورش شیلات، رتبه برتر صنایع و اشتغال را از آن خود کرده است. به گفته وی؛ این توفیق یزد به خاطر درک درست از موقعیت موجود و پیش بینی راهکارهایی برای از بین بردن محدودیت هاست.
استاندار در بخشی از سخنانش از روابط عمومی ها به عنوان قلب دستگاه های اجرایی یاد کرد و گفت: روابط عمومی ها چون حوزه ارتباط گیری با رسانه ها هستند، باید قوی باشند. ملانوری تأکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی مکلفند ضمن تقویت حوزه روابط عمومی، به پاسخگویی به مطالبات رسانه ها توجه داشته باشند. وی گفت:رسانه های استان باید پایگاهی قوی داشته باشند و این از رسالت های خانه مطبوعات است که به دنبال راهکاری برای ایجاد درآمد پایدار برای رسانه ها باشد. ملانوری اظهار امیدواری کرد: با کمک رسانه ها بتوانیم ظرفیت های استان را بیشتر از قبل معرفی کرده و از آنها در راستای رفع محرومیت ها استفاده نماییم.

گام های مهم ستاد اجرایی فرمان امام ره در استان
اقدامات و خدمات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در استان بسیار ارزنده است. استاندار خراسان جنوبی با بیان این مطلب در جلسه ای با حضور مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در استان خاطرنشان کرد: همه اقدامات این حوزه در راستای محرومیت زدایی از مناطق مختلف صورت گرفته است. ملانوری ادامه داد: بخش عمده ای از طرح ها و برنامه هایی که طی دو سال گذشته، توسط این نهاد در استان رقم خورده، به نتیجه رسیده و در حال بهره برداری است.

استان امن با ظرفیت سرمایه گذاری
همچنین استاندار خراسان جنوبی روز گذشته در نشست با فرمانده مرزبانی و فرمانده مرکز آموزشی محمد رسول ا… (ص) خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی با این امنیت مثالزدنی به عنوان یکی از استانهای امن برای سرمایهگذاری مطرح است.حمید ملانوری گفت: برنامهریزی درست، فرماندهی همه جانبه و آماده بودن همه عوامل به لحاظ توانایی از مهمترین نیازها در مدیریت مرز است.

ظرفیت ارزشمند نخبگان
ملانوری همچنین در نشست تخصصی با رئیس بنیاد نخبگان استان خاطرنشان کرد: علما و نخبگان به عنوان رهبران فکری جامعه هستند و در فرهنگ سازی نقش بسزایی دارند. به گفته وی؛ به کار بردن این پتانسیل های ارزشمند در کارگروه های تخصصی از برنامه های مهم کاری استان است.

معین های اجتماعی را به کمک بگیرید

محمودآبادی- باید از کمک معین های اجتماعی برای خدمات رسانی به مراکز توانبخشی استفاده کنیم. مرکز توانبخشی علی اکبر در بحبوحه ی کرونا مانند همیشه خوش درخشید. مرکزی که نمونه اش در ارائه ی خدمات را در شرق کشور نمی توان یافت. امروز در ماجراهای تورم با سختی هایی مواجه شده است.
بر اساس برنامه ریزی های انجام شده روز گذشته استاندار، فرماندار بیرجند، مدیرکل بهزیستی و جمعی از مسئول استانی و شهرستانی از مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند بازدید کردند. عضو هیئت مدیره این مرکز، توضیحاتی درباره ی بخش های مختلف ارائه کرد. بخش آبدرمانی از جمله بخش های مهمی بود که مورد بازدید استاندار قرار گرفت تا با توجه به نیاز مرکز معلولان تامین اعتبار آن سرعت عمل بیشتری پیدا کند. کریم پور افزود: با توجه به افزایش قیمت داروها و نیازهایی که به واسطه ی شیوع کرونا به وجود آمده ماهیانه ۲۵ میلیون تومان تنها بار مالی داروی مصرفی در مرکز است. وی با اشاره به کمک های بی دریغ مردمی از استاندار خراسان جنوبی خواست تا در تامین اعتبار مورد نیاز مرکز آبدرمانی به مجموعه ی توانبخشی علی اکبر (ع) کمک کند.

پیشگیری را در اولویت قرار دهید
استاندار خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه مهمترین نکته پیشگیری از تولد فرزندانی با معلولیت است گفت: باید با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی از تولد چنین فرزندانی به خصوص در خراسان جنوبی جلوگیری شود. ملانوری افزود: علاوه بر این باید به مسئولیت های اجتماعی و کمک این نهادهای بیشتر توجه شود. وی با اشاره به اینکه در جست و جوی تامین منابع برای مرکز آبدرمانی خواهم بود.وی معین های اجتماعی را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: باید در کمک به چنین مراکزی معین های اجتماعی را شناسایی کنید.

اختصاص ۱۵ میلیار ریال اعتبار برای مطالعات آبخیزداری استان

۱۵ میلیارد ریال برای مطالعات آبخیزداری در خراسان جنوبی اختصاص یافت. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: امسال ۱۵ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی برای انجام مطالعات آبخیزداری در این استان ابلاغ شده که سهم استانی این اعتبار تاکنون تخصیص یافته است.علیرضا نصرآبادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر مظالعات هشت حوزه آبخیز به مساحت ۸۳ هزار و ۴۶۰ هکتار در دست اجرا است. وی بیان کرد: از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار مطالعات حوزه آبخیز، تاکنون سه میلیارد ریال سهم استانی تخصیص یافته و ۱۲ میلیارد ریال سهم ملی هنوز تخصیص نیافته است.مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار کرد: مجموع حوزههای آبخیز استان هفت میلیون و ۵۹۷ هزار و ۷۰۰ هکتار است که تا پایان سال گذشته مطالعات ۱۵۲ حوزه انجام شده است. وی ادامه داد: تا پایان سال گذشته مطالعات نهایی یک میلیون و ۷۷۹ هزار و ۴۵۴ هکتار از حوزههای آبخیز استان معادل ۲۳ درصد حوزهها انجام شده است.
نصرآبادی به اجرای سازههای آبخیزداری در استان اشاره کرد و گفت: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۱۵۰ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای سازههای آبخیزداری به استان اختصاص یافته است.وی افزود: با تخصیص این اعتبار اکنون ۹۵ سازه آبخیزداری در سطح ۱۶ هزار هکتار از عرصههای بالادست قنوات استان در دست اجرا است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان کرد: از مجموع این سازهها، ۴۸ مورد سازه گابیونی، ۱۰ سازه خاکی و سرریز ملات، ۳۶ سازه سنگ و ملات و یک مورد مرمت عملیات سنگی است. وی با بیان اینکه مجموع این پروژهها اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تصریح کرد: این سازهها در ۱۹ حوزه آبخیز شهرستانهای استان در حال احداث است. نصرآبادی با بیان اینکه در نیمه دوم سال ۶ سازه آبخیزداری به بهرهبرداری رسیده است عنوان کرد: مجموع سازههای آبخیزداری در دست اجرا حداکثر تا دهه فجر یا هفته منابع طبیعی امسال به اتمام خواهد رسید.

شبانه روزی شدن مرز ماهیرود نیازمند تقویت زیر ساختها است

رایزن اقتصادی ایران در افغانستان گفت: شبانه روزی شدن مرز ماهیرود نیازمند تقویت زیر ساختها است. به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی خسروی رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در دیدار با اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند بیانکرد: در شرایط تحریم، فعالیت تجاری در مرز ماهیرود نه تنها خدمت به مردم خراسانجنوبی بلکه در حقیقت کمک به اقتصاد کشور است. رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با بیان اینکه تجار خراسانجنوبی با عزتمندی کار و تلاش میکنند، ادامهداد: با سفر به خراسان جنوبی و بازدید از مرز ماهیرود دیدگاه من به این منطقه تغییر کرد و در حال حاضر آن را منطقهای رو به پیشرفت میدانم.خسروی با اشاره به اینکه پاکستان در افغانستان فعالیتهای بسیار جدی را دنبال میکند، بیانکرد: باید تلاش کنیم که نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسانجنوبی را تقویت کنیم. وی با بیان اینکه راهی برای بازگشایی بازارچه و پایانه مرزی یزدان از طریق رایزنی با طرف افغانستانی خواهیم یافت اظهارکرد: شبانهروزی شدن مرز ماهیرود بسیار مطلوب است ولی نیازمند تقویت زیرساختها و نیروی انسانی در مرز است. خسروی با بیان اینکه حضور تجار در نمایشگاهها را نیز باید جدی بگیریم، یادآور شد: فرصتهای سرمایهگذاری در استان را نیز باید به اطلاع سرمایهگذاران افغانستانی برسانیم.

شناسایی ۱۰۹ بیمارجدید کرونا و فوت ۵ نفر دیگر

صداوسیما-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۲۱۵ آزمایش کرونا در استان انجام شد که ۱۰۹ آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد، گفت: از ۱۰۹ مبتلای جدید به کرونا، ۲۷ نفر در بیمارستانها بستری اند و ۸۲ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند. دکتر مهدی زاده افزود: با فوت ۵نفردیگر، تعداد جان باختگان ناشی از کرونا در این استان به ۶۱۰نفر رسید. وی افزود: تا کنون در خراسان جنوبی از ۲۹هزار و ۸۱۴ آزمایش انجام شده، ۱۲هزار و ۸۸۹آزایش کرونا تشخیص داده شد.

امام جمعه بیرجند: خلاقیت و هنردر تولید لباس مورد توجه باشد

ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان در نشست با جمعی از مسئولان فرهنگی و فعالان بازار بیرجند گفت: نیازهای مردم برای تهیه البسه اسلامی باید برآورده و در تولید این گونه لباسها به خلاقیت و هنر توجه شود.

احتمال کاهش قیمت مسکن در استان

فارس- رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان گفت:به نظر میرسد با توجه به شکسته شدن حباب قیمت مسکن در استان شاهد کاهش قیمت املاک تا پایان سال باشیم. اربابی در رابطه با آخرین وضعیت بازار املاک در استان اظهار کرد: بازار خرید و فروش املاک در سطح استان نسبت به چند ماه گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشته که به نظر میرسد دلیل اصلی آن کاهش نرخ ارز و پایین آمدن قیمت آهنآلات است.

۱۶۰ گوشی و تبلت هوشمند با مشارکت فرهنگیان استان خریداری شد

ایرنا – مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: بیش از ۱۶۰ گوشی و تبلت هوشمند با مشارکت ۸۰ فرهنگی استان خریداری شد و در اختیار دانشآموزان محروم از گوشی و تبلت قرار گرفت.واقعی گفت: برای این تبلتها که اغلب از برندهای معروف و پرفروش هستند، بیش از سه میلیارد و ۷۸۱ میلیون ریال هزینه و تمامی این مبلغ توسط معلمان شرکت کننده در پویش «لبخند رضایت» تامین شده است.

زرشک درجه ی استاندارد گرفت

پروانه کاربرد علامت استاندارد حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی برای محصول کشاورزی زرشک در استان صادر شد. مروی مقدم، مدیر کل استاندارد استان با اعلام این خبر گفت: این نشان در راستای کاهش استفاده از سموم و آلاینده های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی به میزان استاندارد و حد مجاز است که در جهت افزایش کیفیت و سلامت محصولات تولیدی کشاورزی استان صورت گرفته است.

فراهم شدن امکان دسترسی به خدمات شرکت گاز به صورت مجازی

صداوسیما- مردم خراسان جنوبی میتوانند از این پس خدمات شرکت گاز استان را به صورت مجازی و با مراجعه به آدرس الکترونیکی آن دریافت کنند. هاشمی، مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: پرداخت قبض، اعلام کارکرد، تغییر نام، اصلاح شماره موبایل و کدپستی، درخواست تست و تعویض کنتور، قطع گاز و ثبت و پیگیری شکایات از جمله خدماتی است که مشترکان میتوانند با مراجعه به وب سایت شرکت گاز به آدرس الکترونیکی
www.nigc-skgc.ir و انتخاب گزینه میز خدمت الکترونیک، آنها را دریافت کنند.

خراسان جنوبی ایستاده در غبار

ایرنا – ۹۰ درصد مساحت خراسان جنوبی درگیر خشکسالی است. مدیرکل هواشناسی استان گفت: با توجه به بررسیهای صورت گرفته اکنون ۱۰ درصد مساحت استان وضعیت نرمال دارد و ۹۰ درصد درگیر خشکسالی خفیف تا بسیار شدید است. خندان رو افزود: این بررسیها نشان میدهد که ۲۰ درصد مساحت استان درگیر خشکسالی خفیف، ۴۰ درصد متوسط، ۲۱ درصد شدید و ۱۹ درصد درگیر خشکسالی بسیار شدید است.وی بیان کرد: شهرستانهای طبس و بشرویه جزو مناطق بسیار شدید خشکسال هستند. وی گفت: طبق بررسیهای صورت گرفته ۱۲.۴ میلیمتر بارندگی در ایستگاههای باران سنجی استان از ابتدای سال زراعی جاری به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته بارندگیها در خراسان جنوبی ۲۶ درصد کاهش داشته است. خندان رو افزود: خراسان جنوبی در ماههای بهمن و اسفند بارندگی نرمال را تجربه خواهد کرد.

۷۹ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) استان خودکفا شدند

مهر- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: ۷۹ خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان در هشت ماهه سال جاری خودکفا و از چرخه حمایت خارج شدهاند. حسینی کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۷۵ متر مربع فرش توسط مددجویان کمیته امداد استان بافته شده است. وی با بیان اینکه ارزش ریالی این فرشها ۱۰ میلیارد ریال بوده که عاید مددجویان شده است، افزود: در هشت ماهه سال جاری ۷۹ خانوار خودکفا و از چرخه حمایتی کمیته امداد استان خارج شدهاند.

کاهش ۲۶درصدی بارشها در خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته

صداوسیما-بارشهای استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶درصد کاهش دارد. رییس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی هواشناسی استان گفت: در سال زراعی جاری و از ابتدای مهر تا کنون بطور میانگین در استان ۱۲میلیمتر باران باریده که اینمیزان نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲۶درصد کاهش و نسبت به میانگین بلندمدت استان حدود ۴۷درصد افزایش دارد. نخعی افزود: در این مدت بیشترین بارشها در شهرستان نهبندان با بارش حدود ۲۳میلیمتری ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت