صادرات بیش از ۲ میلیون دلار تعاونی‌های خراسان جنوبی

کاری – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در نشست خبری هفته تعاون با اشاره به صادرات ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار تعاونی‌های استان از ابتدای امسال، ادامه داد: با توجه به تقارن با اربعین حسینی امسال هفته تعاون از یکم تا هفتم شهریور با شعار حکمرانی تعاون، حکمرانی مردم است. غلامرضا اشرفی یادآور شد: در خراسان جنوبی ۱۸ اتحادیه فعال و یک هزار و ۴۵ تعاونی فعال با ۱۱ هزار و ۷۷۸ فرصت شغلی نیز انجام شده است. وی با اشاره به اینکه صادرات تعاونی‌ها و نظارت بر نظام مجامع تعاونی‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود و در چهار ماهه ابتدای امسال ۱۳ تعاونی تشکیل شد، خاطر نشان کرد: ۵۲۱ فرصت شغلی در تعاونی‌ها از ابتدای سال جاری ایجاد شده و از ابتدای سال بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ نفر آموزش در حوزه‌های کاری داده شده است. وی بیان کرد: صادرات تعاونی‌ها شامل سنگ‌های قیمتی، فرش دستباف و زعفران و محصولات کشاورزی به کشورهای خلیج فارس و کشورهای اروپایی می باشد.
۹۰ عنوان برنامه در هفته تعاون
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹۰ عنوان برنامه در هفته تعاون پیش بینی شده خاطرنشان کرد: تعاون و رسانه، حکمرانی تعاون و حکمرانی مردم، مشارکت مردم و رشد تولید از جمله عناوین این هفته است.اشرفی با اشاره به اینکه تجلیل از تعاونی‌های برتر خراسان جنوبی برگزار می‌شود ادامه داد: طی مراسمی با حضور استاندار و سایر مسئولان استانی از ۱۴ اتحادیه و تعاونی برتر استان تقدیر می‌شود. وی با اشاره به اینکه تسهیلات ۳ هزار میلیارد تومانی به استان‌های کشور اعلام شده که ۵۵ میلیارد تومان سهم خراسان جنوبی است، بیان کرد:: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، نشست هماهنگی توسعه تعاونی‌ها و بازدیدهای ترویجی از تعاونی های موفق از جمله برنامه‌های این هفته است.
سرمایه ثابت تعاونی‌های استان
۱۲۰ میلیارد تومان است
رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی هم در این نشست با بیان اینکه دو هزار تعاونی در استان وجود دارد که از این تعداد حدود یک هزار و ۴۵ تعاونی فعال است، اضافه کرد: مابقی به دلایل مختلف راکد است و سرمایه ثابت این تعاونی‌ها نیز ۱۲۰ میلیارد تومان است.غلامحسین حسینی با بیان اینکه باید ۲۵ درصد اقتصاد کشور سهم تعاونی‌ها باشد گفت: سند توسعه بخش تعاون در سال ۹۲ تصویب و ابلاغ شده اما تا سال گذشته حتی یک نفر هم این سند را نخوانده است. وی با بیان اینکه این سند با ۸۰ وظیفه سال گذشته مجدد برای استان‌‌ها ابلاغ شده است، اضافه کرد: جلسه شورای هماهنگی توسعه تعاون به ریاست استاندار نیز با محوریت این سند تشکیل خواهد شد. حسینی با بیان اینکه اتاق تعاون به عنوان پارلمان بخش خصوصی تعاون است و هیچ وابستگی به دولت ندارد تاکید کرد: برای تاسیس یک تعاونی مجوز آن را اداره کل می‌دهد و مابقی کارها بر عهده اتاق تعاون است. وی ادامه داد: اتاق تعاون در ۳۱ کارگروه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی استان عضو است و دارای کمیسیون‌های تخصصی است. رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه‌های داخلی استان نیز صنعت ساختمان مغفول مانده بوده که طی دو سال اخیر برگزار کردیم و امسال اگر شرایط مساعد باشد این نمایشگاه در استان برگزار می‌شود.حسینی با بیان اینکه اتاق تعاون متولی ساخت مسکن کارگری است اظهار کرد: : با توجه به شرایطی فعلی اجرای این پروژه عقب مانده و همجواری با شهرک‌های صنعتی از جمله شرایط بود که موافقت نکردیم.وی با بیان اینکه مسکن کارگری امسال در قالب نهضت مسکن اعلام شد و تا دو هفته آینده عملیات عمرانی زمین در اراضی زعفرانیه آغاز می‌شود، اضافه کرد: اگر متقاضیان مسکن کارگری در دهک یک تا سه سامانه رفاه ایرانیان باشد مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات دو درصد دریافت می‌کنند.وی بیان کرد: امسال قرار است جشنواره زرشک توسط اتاق تعاون استان با هدف کمک به سفره‌های مردم برگزار شود.رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۳۵ پرونده تعاونی مسکن بررسی شده که از این تعداد حدود ۸۰ پرونده منجر به سازش شده، یادآور شد: ۱۴۰ پرونده منجر به صدور رای شده که اکثر این رای‌ها به نفع اتاق تعاون بوده است.حسینی با اشاره به اینکه در مجموع دو هزار تعاونی در استان وجود دارد که از این تعداد حدود یک هزار و ۴۵ تعاونی فعال بوده، بیان کرد: مابقی به دلایل مختلف راکد است و سرمایه ثابت این تعاونی‌ها نیز ۱۲۰ میلیارد تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت