شور عاطفه ها در خراسان جنوبی برپاست

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی از آغاز مراسم شور عاطفهها در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این مراسم تا تا ۱۱ مهرماه دارد.احمد رفیعی گفت: بیست و ششمین دوره جشن عاطفه ها در سال جاری تحت عنوان «شور عاطفهها» با شعار “همدل میشویم برای مهربانی در مهر” و با هدف تأمین مایحتاج تحصیلی دانشآموزان تحت حمایت برگزار میشود. به گزارش ایسنا، وی افزود: مردم استان می توانند با شماره گیری # ۱ * ۰۵۶ * ۸۸۷۷ * و شماره گیری تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷۷ و سایت امداد را از روشهای پرداخت الکترونیکی شور عاطفهها شرکت کنند.وی بیان کرد: مراسم شور عاطفهها با هدف توسعه فرهنگ انفاق و نوعدوستی و تقویت مشارکت اجتماعی مردم با مشارکت این نهاد، بسیج، آموزش و پرورش و صدا و سیما و سایر دستگاههای عضو ستاد با رویکرد استفاده از تمام ظرفیتهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه برگزار میشود.
رفیعی با اشاره به برگزاری این مراسم در ۷۵ پایگاه مراکز نیکوکاری و ۲۱ اداره کمیته امداد استان، تصریح کرد: اکنون ۸ هزار دانشآموز و ۱۱۸۰ دانشجو تحت حمایت این نهاد هستند. وی با بیان اینکه سال گذشته ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان درجشن عاطفهها جمع آوری شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مبنای آموزش دانشآموزان در سال تحصیلی جاری، غیرحضوری بوده و استفاده از تبلت و گوشیهای هوشمند مورد نیاز دانشآموزان است، از خیران درخواست داریم در این امر همانند گذشته کمیته امداد را یاری کنند.

اعتبارات شهرداریهای خراسان جنوبی ۳۳ درصد افزایش یافت
ایرنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ میلیارد و ۸۶ میلیون تومان اعتبار به شهرداریهای استان اختصاص یافته است که نسبت به سال گذشته رشد ۳۳ درصدی دارد. علی اشرفیان افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید نیز ۵۶۱ میلیارد و ۵۵ میلیون تومان اعتبار از محل ماده ۵۸، سوخت و ارزش افزوده به شهرداریهای استان اختصاص یافته است.وی با اشاره به اختصاص تجهیزات مختلف در راستای ارتقای شهرداریهای استان گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۶۶ دستگاه ماشینآلات عمرانی، ۲۸ دستگاه ماشینآلات خدماتی، هشت ست امداد و نجات، ۶۶ شیر هیدرانت و ۲۵ دستگاه تنفسی آتش نشانی به ارزش ۲۹ میلیارد و ۵۴۱ میلیون تومان به شهرداریهای خراسان جنوبی اختصاص یافته است. وی افزود: همچنین از ابتدای امسال ۲۲ دستگاه ماشینآلات عمرانی، ۲ دستگاه ماشینآلات خدماتی و ۲۵ دستگاه تنفسی آتش نشانی به ارزش یک میلیارد و ۴۹۴ میلیون تومان به شهرداریهای استان اختصاص یافته است.

۳ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت سفید کرونا ؛ سربیشه همچنان قرمز است
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: شهرستان های خوسف، درمیان و قاین در وضعیت زرد و بشرویه، زیرکوه و سرایان در وضعیت سفید هستند. شریف زاده با بیان اینکه میزان ورود تجمعی در استان به ۳۳۹ در ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است، افزود: شهرستان بیرجند بیشترین میزان ورود تجمعی را به خود اختصاص داده است.شریف زاده افزود: به لحاظ ورود میزان تجمعی سربیشه، سرایان و بشرویه به ترتیب رتبه دوم و چهارم و شهرستان های نهبندان، فردوس و خوسف رتبه های نهم تا یازدهم را دارند.وی با بیان اینکه میزان ورود تجمعی در سطح کشور ۴۷۳ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است، گفت: میزان مرگ و میر در سطح در خراسان جنوبی ۵.۳ درصد و در سطح کشور ۵.۸ درصد است. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر شهرستان سربیشه در وضعیت قرمز و شهرستان های بیرجند، طبس، فردوس و نهبندان در وضعیت نارنجی هستند.وی افزود: همچنین شهرستان های خوسف، درمیان و قاین در وضعیت زرد و شهرستان های بشرویه، زیرکوه و سرایان در وضعیت سفید هستند. شریف زاده با اشاره به واکسن آنفولانزا بیان کرد: این واکسن هنوز در سطح داروخانه ها توزیع نشده اما سالمندان بالای ۶۵ سال در اولویت هستند.

کاهش ۴.۱ درصدی ولادت در خراسان جنوبی ؛ فوت ۸ درصد افزایش یافت
مهر – مدیرکل ثبت احوال گفت: میزان ولادتها در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۱ درصد کاهش و وفات هشت درصد افزایش داشته است. مهرآور بیان کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری شش هزار و ۴۴۹ فقره ولادت در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.وی با بیان اینکه از این تعداد سه هزار و ۳۷۴ مورد پسر و سه هزار و ۷۵ مورد دختر بودهاند، گفت: به طور متوسط به ازای هر ۱۰۰ دختر، ۱۱۰ پسر متولد شدهاند. مهرآور اظهار کرد: همچنین از مجموع متولد شدگان، چهار هزار و ۴۴۳ نفر شهری و دو هزار و ۱۰۶ نفر روستایی بودهاند.مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی بیان کرد: میزان ولادتها در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۱ درصد کاهش داشته است.مهرآور با بیان اینکه نامهای ابوالفضل، امیرعلی، امیرحسین، علی و محمد به ترتیب بیشترین فراوانی را داشته است، افزود: همچنین فاطمه، فاطمه زهرا، زینب، یسنا و ریحانه در دختران بیشترین فراوانی را داشتهاند. مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی اظهار کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری هزار و ۸۰۴ مورد فوت به ثبت رسیده که ۹۹۳ مورد شهری و ۸۱۱ مورد روستایی بوده است.مهرآور از رشد هشت درصدی فوتیها در پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: به ازای هر ۱۰۰ زن، ۱۱۵ مرد فوت شدهاند. وی میانگین سن فوت شدگان را ۶۸.۱ سال دانست و افزود: متوسط سن امید به زندگی در مردان ۷۰.۸ و در زنان ۷۳.۹ سال است.
تکرار سناریوی زلزله در خراسان جنوبی؛ اقدامات مقابله با بحران را جدی بگیریم
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر؛ خراسان جنوبی به عنوان سومین استان زلزله خیز کشور با ۵۰ گسل فعال، طی سالیان گذشته شاهد زمین لرزه های مخربی بوده است. اگرچه سناریو تلخ زلزله هر چند سال یک بار در خراسان جنوبی تکرار می شود اما دومین و بزرگترین زلزله مخرب استان که ۴۲ سال گذشته در طبس رخ داد ماندگارترین زلزله عصر معاصر ایران نام گرفت. حدود ساعت ۱۹ و ۳۶ دقیقه بعد از ظهر ۲۵ شهریور ماه سال ۱۳۵۷، ساعت ۱۵ و ۳۵ دقیقه و ۵۶ ثانیه به وقت گرینویچ بود که این زلزله با شدت ۷.۸ ریشتر سبب شد که ۷۰ درصد مردم شهر جان خود را از دست بدهند و در ثانیه ای شهر تاریخی طبس به تلی از خاک تبدیل شود و اثری از آن شهر زیبای تاریخی حاشیه کویری مرکزی ایران باقی نماند.
اگرچه سال ها از این حادثه دلخراش می گذرد اما هنوز شیون و ناله مردان و زنان این شهر زیبای تاریخی که به واسطه خشم زمین عزیزتر هایشان را از دست دادند، به گوش می رسد. این تنها زلزله خراسان جنوبی نبوده و نخواهد بود چراکه بر اساس گفته کارشناسان به طور متوسط هر ۱۲ سال یک زلزله مخرب و بالای شش ریشتر در استان رخ می دهد که پیشگیری از بروز تلفات نیازمند ارائه هر چه بیشتر آموزش های پیشگیری و مقابله با بحران است. اگرچه هلال احمر به عنوان نهادی حمایتی، در زمان آرامش و قبل از بحران هم برنامه هایی در راستای افزایش تاب آوری جامعه، افزایش سطح ارتقاء دانسته های امدادی و نحوه برخورد با حوادث را در دستور کار قرار داده اما کاهش هر چه بیشتر خسارت های مالی و جانی در حوادثی اعم از زلزله نیازمند تلاش همه جانبه متولیان و ورود دستگاه های مرتبط است.

بهره مندی ۱۲۸۰ نفر از آموزش کمک های اولیه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری ۹۸ دوره آموزشی کمکهای اولیه در سال جاری خبر داد و افزود: هزار و ۲۸۰ نفر در این دورهها آموزشهای لازم را فراگرفتند. محمد رضا رضایی با بیان اینکه این آموزشها برای رده سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شده است، گفت: امداد و کمکهای اولیه، مباحث آمادگی در برابر مخاطرات با تاکید بر سیل و زلزله از جمله محورهای آموزشی در این دورهها بوده است. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت توجه به دانش آموزان در فراگیری بایدها و نبایدهای زمان بحران بیان کرد: در راستای آماده سازی دانش آموزان برای رویایی با حوادثی مانند زلزله، در سال جاری بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در ۱۲۰ مدرسه در سطح استان اجرایی شد.

اجرای مانور زلزله در ۱۴۶ مدرسه

رضایی با بیان اینکه ایجاد فضای روانی لازم و بسترسازی فرهنگی جهت مقابله با حوادث از دیگر اهداف برگزاری این مانور در مدارس است، افزود: برگزاری اینگونه برنامهها باعث افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و ایجاد آمادگی جهت انجام واکنش صحیح در مقابل زلزله میشود.وی بیان کرد: در راستای اجرای این مانور ۱۴۶ مدرسه خراسان جنوبی، آموزشهای نحوه پناهگیری صحیح، خروج اضطراری ایمن و مشاوره تعیین نقاط ایمن و ناامن مدارس را فرا گرفتهاند.رضایی با بیان اینکه ۲۸ هزار و ۶۶۵ دانش آموز دختر و پسر در سطح استان این آموزشها را فرا گرفتهاند، اظهار کرد: شرایط خراسان جنوبی میطلبد تمام افراد جامعه در مقابل حوادث آگاهیهای لازم را داشته باشند.

ایجاد سامانه مدیریت آبرسانی برای عشایر در خراسان جنوبی

سامانه مدیریت آبرسانی به عشایر در استان آغاز به کار کرد و در اختیار عشایر عزیز قرار گرفته است. مدیرکل امور عشایر استان گفت: با راه اندازی این سامانه نیاز به مراجعه متقاضیان برای درخواست آب نیست. وی افزود: عشایر میتوانند از طریق شماره گیری کد# ۲۲۲۲۲۲۲۶۶۵۵ به صورت رایگان درخواست خود را ارسال کنند.عصمتی پور گفت: پس از ارسال پیامک درخواست، نام راننده، شماره تماس، تاریخ و محدوده ساعت تحویل آب برای متقاضی ارسال میشود.

دهیاران خراسان جنوبی بیمه میشوند

ایسنا – رئیس هیئت مدیره اتحادیه دهیاریهای استان گفت: با پیگیریهای انجام شده برای نخستین بار دهیاران بیمه تکمیلی میشوند.رحمانی مقدم اظهار کرد: در استان بیش از ۹۰۰ دهیار به صورت پاره وقت و تمام وقت فعالیت میکنند که بار مسئولیت بسیاری از امور در روستاها برعهده آنها است. وی با بیان اینکه با پیگیریهای انجام شده برای اولین بار دهیاران استان بیمه تکمیلی میشوند، تصریح کرد: دهیاران استان از روز شنبه هفته آتی با مراجعه به سایت اتحادیه به آدرس skrcc.ir میتوانند درخواست خود را ثبت کنند.

آغاز اولین دوره مربیگری درجه ۳ اتومبیلرانی در خراسان جنوبی

کاری – روز گذشته ، اولین دوره مربیگری درجه ۳ اتومبیلرانی در بیرجند آغاز شد. رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی در گفتگو با آوا گفت: ۳۵ نفر از علاقمندان به مربیگری از سراسر کشور در این دوره شرکت کرده و پس از گذراندن دوره که تا پایان هفته طول خواهد کشید مدرک مربوطه را کسب
می کنند. سامان اکبرپور با اشاره به اینکه خراسان جنوبی با وجود کمبود امکانات در ورزش موتور سواری و اتومبیل رانی موقعیت خوبی را کسب کرده است، ادامه داد: اکنون جزو ۵ استان برتر کشور هستیم. وی از استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان درخصوص پیگیری مشکل ترددموتورسواران درخواست همکاری و مساعدت کرد. اکبرپور ضمن اشاره به مشکلات پیست اتومبیلرانی در مرکز استان ، ابراز امیدواری کرد با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و توجه فدراسیون تخصیص اعتبار آن پیگیری شود و ما بتوانیم شاهد افتتاح پیست در شان ورزشکاران استان باشیم.

نگهداری فضای سبز بیرجند به بخش خصوصی واگذار میشود

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند از واگذاری نگهداری بخشی از فضای سبز به بخش خصوصی خبر داد. ابراهیم زاده گفت : از سال ۸۵ تاکنون به دلایل مختلف از جمله بازنشستگی، انتقال نیرو و… حدود ۵۰ نفر نیرو از این سازمان منفک شدهاند و از طرفی با توجه به توسعه و افزایش سالانه سطوح فضای سبز کمبود نیرو در بخش نگهداری فضای سبز شهر بیرجند کاملا مشهود بود. وی خاطرنشان کرد: امید است شاهد حضور قدرتمند پیمانکاران متخصص و توانمند، اشتغال به کار ۵۰ نفر نیرو و نهایتا ارتقای کیفیت فضای سبز شهرمان باشیم.

مدرس حوزه: گسترش تفکر اسلام در دنیا مشهود است

مدرس حوزه علمیه گفت : حقیقت اسلام با توحید باوری نمایان میشود و امروز گسترده شدن تفکر اسلام در عالم کاملا مشهود است.اسدی در آیین محکومیت اقدام نشریه فرانسوی در اهانت به قرآن و پیامبر همزمان با استقبال از پرچم مقدس عتبات عالیات که در حسینیه جماران برگزار شد افزود: جذابیتهای اسلام به همه عالم رسیده و ما آمدهایم ثابت کنیم که در ایران اسلامی فرزندان اسلام پس از ۱۴۰۰ سال در برابر استکبار جهانی قد علم کردند.

۴۷ بیمار کرونایی روی تخت بیمارستان های استان

صدا و سیما – هم اکنون ۴۷ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستانهای خراسان جنوبی بستری هستند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۱۴۵ بیمار با علائم بیمار حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۴۷ نفر مبتلا دارای تست کرونای مثبت هستند. دکتر دهقانی افزود: ۷ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند که حال عمومی ۳ نفر از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبتهای ویژه وخیم گزارش شده است.

محکومیت عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در پی اعلام عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی در بیانیه ای این اقدام را محکوم کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است : حاکمان ابلهی که برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس و نمایش بین المللی آن عجله می کنند، بایستی روزی بهای این جنایت بزرگ خود را به شکلی سنگین بپردازند. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن محکومیت شدید این توافق ننگین و اقدام خفت بار، آن را حماقتی راهبردی و خیانتی بس بزرگ دانسته که تاریخ آن را هرگز فراموش نخواهد کرد.

حجم آبرسانی سیار در شهرستان سربیشه ۲ برابر شد

مدیر آب و فاضلاب سربیشه گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و با دستور استاندار خراسان جنوبی در راستای تامین آب مورد نیاز روستاییان، امسال حجم آبرسانی سیار به روستاهای این شهرستان به ۲ برابر افزایش یافت. سمیعی افزود: سال گذشته روزانه برای هر خانوار روستایی این شهرستان ۵۰ لیتر آب ارسال شد که در حال حاضر به ۱۰۰ لیتر افزایش یافته است. وی بیان کرد: گاهی در برخی روستاهای استان روزانه برای هر خانوار ۱۵۰ لیتر آب نیز هم حمل میشود.

بهره مندی ۱۰۰ دانش آموز مرزنشین از مدرسه جدید

آموزشگاه ۴ کلاسهی شهر طبس مسینای شهرستان درمیان در راستای اجرای طرح آجر به آجر به بهره برداری رسید. این مدرسه با زیربنای ۲۵۵ متر مربع و با هزینه ۶۰۰ میلیون تومان ساخته شده است که ۱۰۰ دانش آموز مرزنشین را از نعمت فضای آموزشی استاندارد بهرهمند کرد. مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: این آموزشگاه با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس و بنیاد علمی آموزشی قلم چی احداث شد.
اختصاص ۱۳/۵ میلیارد برای طرحهای زیربنایی نهبندان

ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به اجرای طرحهای زیربنای شهرستان نهبندان اختصاص داد.مدیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان گفت: این اعتبار در راستای طرح توسعه و محرومیت زدایی این شهرستان در قالب تفاهم نامهای با استانداری و دستگاههای اجرایی مربوطه پرداخت میشود.موسوی افزود: قرار است در قالب این تفاهم نامه، طرحهای زیربنایی در ۷ بند با هزینه ۳۱ میلیارد تومان در نهبندان اجرا شود که ۱۳ و نیم میلیارد تومان آنرا این ستاد تقبل کرده است.وی گفت: این طرحها شامل احیاء و مرمت ۳۰ رشته قنات، تکمیل یک مجتمع و آبرسانی به دو روستا، ارتقاء تجهیزات بیمارستان شهید آتش دست، احداث ۲۹ طرح آموزشی شامل خوابگاه دانش آموزی، سالن چند منظوره، نمازخانه و سرویس بهداشتی مدارس، ۶ طرح احداث ایستگاه و اجرای سامانه کابلی فرستندههای دیجیتال، توسعه سالن ورزشی روستای دهک و احداث ۷ زمین چمن مصنوعی و احداث ۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در شهرستان نهبندان است.مدیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان پیش بینی کرد با نهایی شدن قردادهای دستگاههای اجرایی ، عملیات اجرای این طرح ها از ماه آینده آغاز شود.

نذرآب با امیدی در دل مردم نهبندان
مهر- فرماندار نهبندان گفت: از ابتدای سال جاری بیش از یک میلیارد تومان در راستای ساماندهی مناطق محروم و عشایری هزینه شده و یک میلیارد تومان دیگر نیز بر اساس اولویت روستاها، هزینه می شود. بیکی با اشاره به مناطق محروم نهبندان بیان کرد: تاکنون اقدامات خوبی در راستای ساماندهی زندگی محرومان و مناطق عشایرنشین انجام شده است. وی ادامه داد: یک منبع اعتباری در اختیار شهرستان ها قرار گرفته که در راستای تامین برق، احیای قنوات و … در مناطق فاقد دهیاری و مناطق عشایری هزینه شود. فرماندار نهبندان بیان کرد: تلاش می کنیم با استفاده از اعتبارات بخشی از نیازمندی ها را رفع کنیم.وی با اشاره به حضور کاروان نذر آب ۳ در نهبندان بیان کرد: حضور این افراد علاوه بر ارائه خدمات درمانی، معیشتی، آموزشی و فرهنگی، باعث ایجاد امید در دل مردم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت