شورای مشاوران جوان در خراسان جنوبی راه اندازی میشود

استاندار خراسان جنوبی گفت: به زودی شورای مشاوران جوان راهاندازی میشود تا از فکرها، ایدهها و اندیشههای جوانان برای توسعه استان استفاده کنیم. حمید ملانوری افزود: بانوان هم ظرفیت بسیار بزرگی هستند که تمکنهای فراوانی دارند. وی اظهار کرد: با توجه به شناختی که از استان دارم به عنوان خدمتگزاری کوچک عرض میکنم، در سایه وحدت و توانمندی همه گروهها و اقشار و با به کارگیری همه توان و انرژی میتوانیم توسعه پایدار، متوازن و همه جانبه خراسان جنوبی را محقق کنیم. استاندار خراسان جنوبی گفت: در حوزه کشاورزی باید به سمتی برویم که با کمترین میزان آب مصرفی، بیشترین تولید و بهرهوری را داشته باشیم از طرفی وضعیت تولید محصولات کشاورزی باید به میزانی باشد که برای آن بازار فروش فراهم کرده باشیم یا این که واحدهای فرآوری ایجاد شده باشد. وی افزود: با همت، همراهی و تعامل مردم و دستگاههای اجرایی و با مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا، آمار ابتلا به بیماری و تعداد فوتیهای ناشی از کرونا در استان سیر نزولی پیدا کرده و بهتر است این همراهیها ادامه پیدا کند و مردم از دورهمیهای شب یلدا پرهیز کنند تا به زودی شاهد شکست این بیماری در استان باشیم.

پیک جدید کرونا سهمگینتر از موارد قبلی خواهد بود
ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: پیک جدید کرونا در صورت بروز، سهمگینتر از پیکهای قبلی خواهد بود که امیدواریم این اتفاق نیفتد. محمد دهقانی در آیین گرامیداشت روز پرستار که در این دانشگاه برگزار شد، افزود: امیدوارم در این روزهای فروکش بیماری، مردم عزیز همراهی و مساعدت را در زمینه رعایت پروتکلهای بهداشتی داشته باشند تا شاهد پیک دیگری در استان و کشور نباشیم. وی گفت: امسال مراسم روز پرستار با سالهای گذشته متفاوت است و ارج و قرب جایگاه پرستاری در این چند ماه شیوع ویروس منحوس کرونا، چند برابر شده که یاد و خاطره آن هیچ گاه فراموش نخواهد شد. رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: با هیچ زبانی نمیتوان از کسانی که جانشان را در کف دست گذاشتند و فدا کردند، قدردانی کرد؛ هرچند در این مدت تلاشهای زیادی از طرف دولت و وزارت بهداشت در جهت رفع برخی از تنگناها از جمله تأمین نیرو، پرداخت معوقات و تسهیل اموری که با خیال راحت بتوانید خدمات خود را ارائه دهید، انجام شده است. وی گفت: امیدوارم با عزمی که وزارت بهداشت دارد، این مشکلات برطرف شود. دهقانی افزود: هفته گذشته که میزبان مقام عالی وزارت در استان بودیم، با توجه به رعایت پروتکلهای بهداشتی، امکان حضور وزیر بهداشت در بیمارستانها میسر نبود، ولی از ایثارگری شما عزیزان که در این مدت انجام دادید، تشکر ویژه داشتند و اکنون شرایط خوبی داریم که امیدوارم تداوم داشته باشد. مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: وظیفه دارم مراتب سلام و ارادت نماینده ولی فقیه را به محضر مبارک همه پرستاران، کادر درمانی ابلاغ کنم. حجت الاسلام عارفی اظهار کرد: پرستاران ما دارای شاخصهای ویژه و بهترین الگو هستند.

اجرای پویش گرمای مهربانی ؛ ۳۶۰بسته یلدایی توزیع شد
پویش گرمای مهربانی با هدف تامین لباس گرم برای خانواده های نیازمند در خراسان جنوبی اجرا شد.به گزارش مهر، مدیر اجرایی مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی در مراسم توزیع بستههای یلدایی و لباس گرم بین خانوادههای نیازمند استان اظهارکرد: پویش گرمای مهربانی با همکاری گروه جهادی شهید فرهادی بسیج رسانه و مرکز جامع تحکیم خانواده خراسان جنوبی در استان اجرا شده است.مهدی کاظمی فرد با بیان اینکه پویش گرمای مهربانی با هدف تأمین لباس گرم دانشآموزان نیازمند استان اجرا شد، عنوان کرد: در آستانه زمستان خیران و نیکوکاران استان بافت کلاه و شال گردن را برای کودکان تقبل کردند. وی ادامه داد: همچنین در پویش گرمای مهربانی تاکنون بیش از ۱۰ دستگاه بخاری به ارزش ۱۱ میلیون تومان خریداری و به خانوادههای نیازمند اهدا شد. به گفته وی سال گذشته نیز بیش از ۲۰۰ میلیون تومان کمک در راستای اجرای طرح پویش مهربانی جمع آوری و برای کودکان نیازمند لباس زمستانه خریداری شد.وی به شب یلدا و سالروز ولادت حضرت زینب (س) هم اشاره کرد و افزاود: در این راستا نیز ۳۶۰ بسته یلدایی شامل میوه، شیرینی، شکلات و مرغ تهیه ده که بین خانوادههای نیازمند و ایتام توزیع میشود.کاظمی ارزش ریالی بستههای یلدایی را بیش از ۷۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: عمده این کمکها از سوی خیران و نیکوکاران به مرکز نیکوکاری رسانه یاران اهدا شده است.مدیر اجرایی مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی استفاده از ظرفیت رسانه برای ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری را از جمله اهداف مرکز نیکوکاری رسانه یاران ذکر کرد و افزود: از تمامی خبرنگاران، نهادها و خیرانی که ما را در اجرای برنامههای این مرکز همراهی میکنند قدردانی میکنیم.

کمبود ۳ هزار پرستار در استان
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون در ۱۷ بیمارستان استان بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در گروه پرستاری مشغول به کار هستند که این تعداد جوابگوی نیاز بیماران بیمارستانها نیستند.دکتر احمدی ضریب نسبت تخت به پرستار در استان را ۷۹ صدم اعلام کرد و گفت: میانگین کشوری ۸/۱ دهم است که تعداد پرستار ما حدودا نصف این تعداد است و براین اساس خراسان جنوبی به به ۳ هزار پرستار دیگر نیاز دارد. کمبود پرستار بویژه در بیمارستانهای بزرگ استان بیشتر احساس میشود بطوری که هر پرستار بجای دو یا سه پرستار مشغول بکارهستند و حتی معوقاتشان از خرداد ماه پرداخت نشده است. ۹۳۴ نفر از پرستاران در بخشهای بیماران کرونایی مشغول بکارند که از این تعداد ۴۲۱ پرستار به بیماری کرونا مبتلا شدند. وی سهمیه خراسان جنوبی را از استخدام پرستاران در دی ماه، ۲۲ نفر اعلام کرد و افزود: حدود ۳۰۰ نفر از پرستاران استان شرکتی هستند که درخواست تغییر وضعیت به پیمانی را دارند.

تعاونی ها، بهترین جا برای تشویق مردم به تفکر توسعه ای
جم- استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر قرار است توسعه استان اتفاق بیفتد، باید تفکر توسعه ای رقم بخورد و بهترین جا برای تشویق مردم به تفکر توسعه ای همین تعاونی ها می باشد.ملانوری با بیان این مطلب در نشست هم اندیشی رئیس و اعضای اتاق تعاون استان خاطرنشان کرد: تعاونی ها بسترهای خوبی هستند تا مردم گروه گروه جمع شوند، آموزش ببینند و جرأت و جسارت به آنها تزریق شود .
وی ادامه داد: اگر به دنبال فعال کردن گروه ها و اقشار مختلف هستیم تا در مسیر توسعه از آنها استفاده کنیم، بهترین کار ایجاد تعاونی هاست.استاندار تصریح نمود: تعاونی، بهترین جایگاه برای همفکری و همراهی و خردجمعی پیرامون نیازها و برنامه ریزی برای استفاده از فرصت های استان می باشد. استاندار در ادامه از ستاد مثلث تدبیر، تلاش و توسعه گفت که در راستای بهره برداری از توانمندی های استان در دستور کار قرار گرفته و گفت: آیین نامه ستاد تدبیر، تلاش و توسعه در حال نگارش است و ان شاء ا…این ستاد، هفته آینده شکل می گیرد.

استاندار: خاطرات دوران دفاع مقدس ماندگار شود
استاندار همچنین در جلسه هماندیشی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه خاطرات دوران دفاع مقدس ماندگار شود، گفت: دوره ۸ ساله دفاع مقدس تمام شده اما در زمانی هستیم که حتماً باید فرهنگ شهید و شهادت و ایثار بیش از پیش ماندگار شود. ملانوری اظهار کرد: اگر چه جنگ در شرایطی بر کشور تحمیل شد که تشکیلات نظامی ما ثبات لازم را پیدا نکرده بودند و وضعیت مقابله و رودررویی با دشمن، نابرابر بود اما توانست انقلاب را بیمه کند. وی بیان کرد: وقتی قدم ها خالصانه و برای رضای خدا در راستای ماندگاری نام شهدا برداشته شود، مردم هم همراهی می کنند و مطمئناً هر کاری که برای ماندگاری نام و یاد شهدا انجام دهیم، آثار و برکاتش را در زندگی خواهیم دید. وی همچنین در جلسه هم اندیشی رئیس و اعضای شورای اسلامی استان گفت: برای توسعه همه جانبه استان باید ظرفیت های واقعی آن با کمک سند آمایش سرزمینی احصاء شده با شناسایی نیازهای اساسی این خطه زرخیز و افزایش مطالبه گری مردم نجیب و بافرهنگ در کنار تدبیر و اندیشه درست، تلاش مداوم و تزریق تفکر توسعه ای ، توسعه پایدار در استان محقق گردد.ملانوری با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: استان زر خیز خراسان جنوبی در کنار ظرفیت های کم نظیر و ثروت مثال زدنی خود در معدن، نیروی انسانی متخصص، تولید محصولات استراتژیک کشاورزی، وجود سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، مرز، میراث فرهنگی و گردشگری و … از استان های کم برخوردار کشور محسوب می شود که ثروت آن هنوز نتوانسته رفاه را برای مردم این جغرافیا به ارمغان آورد به این جهت که هنر ریسک پذیری در این استان پایین است. استاندار با تأکید بر استفاده از ظرفیت شوراهای اسلامی در توسعه استان گفت: با تأکید قانون اساسی و بستر سازی مناسب دولت، مسیر استفاده درست از ظرفیت شوراها وجود دارد که باید به کمک دولت بپردازد . وی به راه اندازی ستاد تدبیر،تلاش و توسعه اشاره کرد و افزود: این ستاد متشکل از نمایندگان استان،نمایندگان بخش خصوصی، مدیران و نخبگان استان ظرفیت های توسعه همه جانبه را در استان احصا نموده و با انرژی و تحرک مضاعف تغییرات مثبت زیادی را در استان رقم خواهد زد.

بهره برداری از ساختمان هلال بیرجند، منوط به احداث پارکینگ
گروه خبر- رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: مجتمع هلال تا زمانی که پارکینگ برای آن اختصاص پیدا نکند اجازه فعالیت نخواهد داشت. حجتالاسلام ابراهیم حمیدی ظهر دیروز در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقع جرم استان اظهار کرد: وجود ترافیک در برخی خیابانهای شهر بیرجند از جمله خیابان طالقانی یکی از موارد مهم در مدیریت شهری است که با توجه به احداث مجتمع تجاری اداری هلال در خیابان طالقانی نگرانیها از افزایش ترافیک بیشتر شده است.
وی با بیان اینکه با ورود شهرداری و توافق هلال احمر مقرر شد که در مجاورت این ساختمان پارکینگ طبقاتی احداث شود و تا زمان تحقق این مصوبه پایان کار برای ساختمان صادر نخواهد شد افزود: این مجتمع تا زمان اختصاص نیافتن پارکینگ برای آن اجازه فعالیت نخواهد داشت. سرهنگ عباسی رییس پلیس راهور استان هم در مورد آسیب ترافیک در سطح شهر از عدم اخذ صلاحیت ترافیکی قبل از شروع به کار توسط بانکها، فروشگاههای بزرگ زنجیرهای و برخی صنوف در سطح شهر گلایه کرد.شهردار بیرجند نیز با بیان اینکه صدور مجوز چاه جدید برای تامین آب کمربند سبز با همکاری شرکت آب منطقهای در محدوده جاده بیرجند به سمت مشهد در دست پیگیری است گفت: ایجاد کمربند سبز با این نگاه پیش میرود که امکان ورود حاشیه نشینی به اطراف شهر نباشد. وی با تشکر از دادستان برای ورود به موضوع طرح فرزان و تخریب املاک باقیمانده در مسیر اجرای این طرح اظهار کرد: بلاتکلفی در صنوف آلاینده، اراضی پادگان ۰۴ و تعیین تکلیف پایانههای برون شهری هم نیازمند ورود دادستانی است که امیدواریم شاهد گرهگشایی از این مباحث در مدیریت شهری باشیم. گزارش در مورد راه اندازی سامانه «تصمیم» با مشارکت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و اداره کل بهزیستی از دیگر موضوعات این جلسه بود.

۱۵۵ سایت ارتباطی روستایی در استان راه اندازی می شود

کاوش- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خ گفت: ۱۵۵ سایت ارتباطی روستایی با هدف اتصال باقی مانده روستاهای بیش از ۲۰خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات و تامین اینترنت پرسرعت راه اندازی می شود.به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات، مصطفی بهی صبح دیروز در بازدید از طرح توسعه ارتباطات منطقه گردشگری مصعبی سرایان با اعلام این خبر اظهار کرد: این تعدادسایت ارتباط روستایی از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان راه اندازی می شود. وی با بیان اینکه سایت ارتباطی مصعبی با هدف اتصال روستاهای هدف مصعبی ، کریمو، دره پر،نوده و نرم به شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شده است تصریح کرد:هم اکنون تجهیزات مورد نیاز نصب و در مراحل پایانی اجرا قرار دارد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: با بهره برداری از سایت ارتباطی مزبور ۶۱۵ خانوار دیگر از اهالی روستاهای استان از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره مند می شوند. بهی با بیان اینکه بیش از ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی برای راه اندازی سایت مذکور سرمایه گذاری شده است، اظهارکرد: همه سایت های مذکور مجهز به تکنولوژی نسل چهارم ارتباطی هستند و علاوه بر محل ایجاد سایت، برقراری پوشش اینترنت پرسرعت سیار را در روستاهای اقماری اطراف نیز تامین خواهند کرد. وی با قدردانی از دستگاه های اجرایی که در اجرای پروژه ها همکاری داشتند، اظهار کرد: مشکلات و موانع ایجاد سایت ها با برگزاری جلسات مشترک با شرکت برق، منابع طبیعی و سایر دستگاه های اجرایی مرتفع شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: در این راستا نیاز است برای ارتقای شاخص های ارتباطی استان همه دستگاه های اجرایی از مجریان پروژه های ارتباطی حمایت کنند تا دسترسی همگانی به پوشش ارتباطی و اینترنت پرسرعت در کمترین زمان تحقق یابد.

تلاشهای علمی با هدف پویایی اقتصادی ؛ از ثبت اختراع تا تدوین اسناد توسعه اشتغالزایی روستا
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: فرهنگ کاری حاکم بر جهاد دانشگاهی، جهت گیری به سمت انجام کارهای بر زمین ماندهای است که با توجه به مزیتها و پتانسیلهای هر منطقه میتواند سرفصلی برای ارتقاء چشم گیر اقتصاد، سلامت و رفاه عمومی آن منطقه باشد. لیلا محمودی درخصوص فعالیتهای پژوهشی جهاد دانشگاهی با اشاره به توسعه اقتصادی منطقه از طریق مزیتهای رقابتی، عنوان کرد: عناب، زرشک و زعفران محصولات فوق استراتژیک خراسان جنوبی هستند که با وجود تلاشهای صورت گرفته، هنوز لازم است تا به عنوان یک اولویت اصلی با هدف توسعه اقتصادی منطقه مورد توجه قرار گیرند.معاون پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: مراکز فعال جهت تحقق توسعه اقتصادی منطقه در معاونت پژوهش جهاد دانشگاهی استان شامل مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی، گروه پژوهشی “ تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک خراسان جنوبی، مرکز خدمات تخصصی “گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی “ و وب سایت “ بیرناب” به آدرس: www. Birnab.ir است.محمودی با اشاره به اجرای ۱۷ طرح پژوهشی در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی از ثبت ۳ اختراع با عناوین شکلات فراسودمند عناب، آبنبات فراسودمند زرشک با خاصیت تصفیه خون و کمک به خون سازی و کلوچه فراسودمند عناب و دستیابی به دانش فنی تولید ۱۵ فرآورده از زرشک و عناب خبر داد.
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از چاپ ۴ عنوان کتاب آپوکاروتنوئیدهای زعفران خبر داد و گفت: از بیوسنتز تا خواص درمانی، فرهنگ جامع مواد غذایی با کاربرد دارویی، عناب، از کاشت تا فرآوری، راهنمای کاربردی گیاهان دارویی، از دیگر افتخارات پژوهشگران جهاددانشگاهی استان است.وی، پذیرش و چاپ بیش از ۴۰ مقاله علمی در نشریات و همایشهای داخلی و بین المللی و انتخاب طرح پژوهشی برتر استان خراسان جنوبی و پژوهشگر نمونه استانی در سال ۹۸ را سندی دیگر بر افتخارات پژوهشهای جهاددانشگاهی عنوان کرد.
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی به بخش دیگری از فعالیتهای جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: نشر آگاهی و ارتقاء دانش عمومی جامعه خراسان جنوبی در حوزه آموزههای سلامت روان با هدف توسعه نشاط اجتماعی، دومین سرفصل کاری فعالیتهای معاونت پژوهش جهاد دانشگاهی بود که دبیرخانه علمی آسیب های اجتماعی با همکاری استانداری در جهاددانشگاهی استان فعالیت خود را آغاز و اقدام به برگزاری بیش از ۲۰ طرح ملی و برنامه در این زمینه پرداخت.محمودی با اشاره به اینکه اولویتی که در این حوزه به آن پرداخته میشود، “ مهارت فرزندپروری” است، افزود: تعامل با فرزند از دوران کودکی تا نوجوانی و بلوغ و جوانی، نیازمند داشتن مجموعهای از آگاهیها و مهارتها در والدین است، لذا پاسخگویی به این نیاز هدف تاسیس گروه پژوهشی مشاوره و روان شناسی” بهروان” است. وی با بیان اینکه سومین سرفصل کاری که در معاونت پژوهش جهاد دانشگاهی به آن پرداخته میشود، “ مطالعات شهری و روستایی” است، از تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاهای خراسان جنوبی (۱۰۹ روستا)، تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاهای خراسان جنوبی ( ۱۳۵ روستا) با کارفرمایی سازمان مدیریت و برنامهریزی استان خبر داد.
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: هدف از انجام این مطالعات شناسایی مزیتهای منطقه اعم از شهری و روستایی و شناسایی چالشها و ارائه راهکار در جهت توسعه اقتصادی و افزایش سطح رفاه شهری و روستایی در منطقه و آموزش همگانی تا شناخت همه ساکنین استان از همه پتانسیلها است.

مساجد خراسان جنوبی کمترین تذکر بهداشتی را گرفتند

ایرنا – رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: در بازدیدهای مختلف گروههای نظارتی دانشگاه علوم پزشکی از مساجد در خصوص رعایت پروتکلهای بهداشتی، مساجد استان کمترین تذکر را گرفتند. حجت الاسلام حسین کمیلی افزود: اکنون براساس ستاد ملی کرونا نماز جماعت در مساجد و ادارات خراسان جنوبی با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار میشود. وی افزود: باید برای بعد از ویروس کرونا برنامهریزی فرهنگی و جهادی در دستورکار جدی خود قرار دهیم تا برگزاری نماز جماعت در مساجد استان همچون گذشته بانشاط و با حداکثر جمعیت برگزار شود.

شناسایی ۱۵ بیمار جدید و فوت ۳ نفردر شبانه روز گذشته

صداوسیما-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۶۳ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۱۵بیمار جدید شامل ۸بستری و ۷سرپایی شناسایی شدنداز این تعداد ۵نفر در بیرجند، ۲نفر در قاین، ۳نفر در طبس، ۲نفر در درمیان، ۱نفر در سربیشه و ۲نفر در سرایان بودند..مهدی زاده افزود: از این تعداد ۳۰نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند که حال عمومی ۱۳نفر وخیم است وبا ثبت ۳مورد فوت جدید ناشی از کرونا در استان مجموع فوت در اثر این بیماری در استان به ۶۸۷مورد رسید.

روزی برای تجلیل از پرستاران استان
کاری – به مناسبت روز پرستار روز گذشته چهاردهی، معاون اداری مالی مدیریت بانک سپه خراسان جنوبی، شهردار و شورای شهر و نمایندگی آستان قدس با جمعی از همکاران به بیمارستان های ولیعصر (عج) و تأمین اجتماعی رفتند و از تلاش های مدافعان سلامت قدردانی کردند.

اجرای بخش تولیدات هنری بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

کاوش- معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان گفت: سازمان دانشجویان شعبه خراسان جنوبی اجرای بخش تولیدات هنری همایش علمی- دانشجویی، شامل طراحی، نقاشی و عکاسی است را برعهده دارد. مرادی افزود: دانشجویان می‎توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار خود، به سایت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی به نشانی isojd.ac.ir مراجعه کنند و آثار خود را تا ۶ دی ماه به دبیرخانه ارسال کنند.

متخصصان طب سنتی به کلینیک تنفسی بیرجند پیوستند

ایرنا – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از راهاندازی کلینیک تنفسی در شهرهای بزرگ استان خبر داد و گفت: همکاران متخصص طب سنتی در بیرجند به این کلینیک پیوستند. جلال احمدی درباره راهاندازی کلینیک تنفسی در استان گفت: محلی که بیماران تنفسی از جمله بیماران مبتلا به کرونا مراجعه کنند و به راحتی تحت درمان قرار بگیرند و در عین حال از مواجهه این بیماران با بیماران دیگر خودداری شود، از مدتی قبل در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است و ما هم در تمامی شهرهای بزرگ استان این کلینیک تنفسی را راهاندازی کردیم. وی افزود: در بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند که بیمارستان معین درمان بیماران کرونا در بیرجند و کل استان است، علاوه بر اینکه مدتی است کلینیک تنفسی راهاندازی شده و در ۲ شیفت صبح و عصر همکاران متخصص بیماریهای عفونی و داخلی آنجا مشغول فعالیت هستند، اخیرا همکاران متخصص طب سنتی هم به این کلینیک اضافه شدند.

بازدید مدیر کل راهداری از پایانه های بار و مسافر شهربیرجند

خیرآبادی- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با هدف تبریک روز حمل و نقل و رانندگان و عرض خداقوت به رانندگان پرتلاش و بررسی وضعیت حمل و نقل مسافری و باری ناوگان حمل و نقل از پایانه های بار و مسافر شهر بیرجند بازدید و در جریان مشکلات رانندگان قرار گرفت. جلال زاده با اشاره به بخش حمل و نقل مسافر برون شهری استان بیان کرد: در این بخش تعداد ۴۳ شرکت، شعبه و موسسه حمل و نقلی و بالغ بر ۱۵۰۰ نفر راننده و در بخش حمل و نقل کالا تعداد ۶۸ شرکت و بالغ بر ۹۲۰۰ راننده مشغول به فعالیت هستند وی همچنین پای درد دل صنف رانندگان نشست و به سوالات این قشر پاسخ داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت