شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

شهر تشنه زیبایی

قاسمی-نوروز امسال شهر با گل های رنگ رنگ زیبا در میدان ها و چند المان ، آغاز شد. به گفته رئیس شورای شهر اسلامی بیرجند امسال یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای زیباسازی و بهسازی شهر بودجه گذاشته شده است اما هزینه کرد این مبلغ با شیوع بیماری کرونا در شهر گره خورد و تقویت مبلمان شهری به دوران پس از کرونا موکول شد.

المان نداشتیم، گلکاری ها زیبا بود

افزایش 500 میلیونی بودجه
رئیس شورای شهر بیرجند در این باره به آوا گفت: امسال یک میلیارد و 500 میلیون تومان بودجه برای زیباسازی و بهسازی شهر به شهرداری داده شده است که نسبت به سال گذشته 500 میلیون تومان بیشتر است. تقی زاده اعلام کرد: امسال با تأکید خود شهردار از هزینه کرد بر روی المان های موقتی نوروزی کاسته شده است.

افزایش درخت کاری

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند نیز عنوان کرد: از دو سال قبل تاکنون در طرح استقبال از بهار از ساخت المانهای موقت پرهیز شده و هزینههای آن در مواردی چون المانهای ثابت، بهبود وضعیت ورودی های شهر و موارد مشابه صرف می شود. البته امسال المان های بهاری و ثابتی هم در برخی از نقاط شهر داشته ایم. ابراهیم زاده تصریح کرد: برای بهار 99 به درخت کاری به شکل اصولی تر و علمی تر توجه شد و از آذرماه نهال و درخت هایی از گونه های متنوع کاشته شد و دلیل اینکه شاید برای مردم قابل توجه نبوده ، این است که تا وقتی سبز شود زمان خواهد برد ولی به صورت اصولی و باتوجه به اقلیم، کاشت خیلی خوب و متنوعی داشته ایم. به گفته وی همچنین به درخت های قدیمی توجه شده است و حدود 5 هزار درخت کاج قدیمی به شیوه چالکود تغذیه شده اند.

گلکاری و بهسازی میادین

وی همچنین با اشاره به طرح استقبال از بهار گفت: در این طرح سه کار اساسی انجام داده ایم که یک مورد بخش گلکاری بوده و بیش از 10 هزار پیاز گل لاله هلندی در دی ماه کاشته شد . اکنون هم شاهد شکوفایی آنها هستیم. ابراهیم زاده ادامه داد: 200 هزار نوع گیاه و گل متنوع دیگر هم خریداری و کاشته شده است. وی بیان کرد: به دلیل محدودیت در ترددها و شیوع بیماری کرونا شاید بخشی از مردم این تفاوت ها را ندیده اند همچنین کاشت این گل ها در میادین متفاوت تری نسبت به سال گذشته اجرایی شده است. به بهسازی و ساخت میادین نیز توجه ویژه داشته ایم و خیلی از میادین در شمال و جنوب شهر بیرجند بهسازی و زیباسازی شده اند که البته در حال ساخت المان ها و تغییرات بر روی آنها هستیم . از دیگر اقدامات می توان به نورپردازی ها اشاره کرد که فضا را زیبا تر کرده است.

کرونا دلیل اجرایی نشدن برخی از کارها

وی با بیان اینکه برخی از برنامه ها هم به دلیل شیوع بیماری کرونا اجرایی نشد، ادامه داد: گلکاری و بهسازی برخی از میدان ها به دلیل شیوع این بیماری کنسل شد چرا که دیگر نمی توانستیم از کارگران استفاده کنیم. ابراهیم زاده افزود: همچنین برخی از پروژه ها به پیمانکار داده شده بود که آنها نیز به دلیل شیوع این بیماری و نبود کارگر و اقلام و اجسام مورد نیاز به دلیل تعطیلی صنوف و وارد نشدن اقلام به استان نیمه تمام باقی ماند اما این کارها ادامه خواهد داشت و حتی امسال به گفته شهردار هر ماه یک عملیات بزرگ برای بهسازی و زیبا سازی شهر خواهیم داشت. به گفته وی برای سه ورودی شهر نیز برنامه های خوبی در دست اجرا می باشد که به مرور به بهره برداری می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت