شهرستانهای قرمز خراسان جنوبی افزایش یافت

گروه خبر- تعداد شهرستانهای قرمز خراسان جنوبی از نظر شیوع کرونا در حالی به چهار شهرستان افزایش یافته که این استان از ابتدای هفته جاری در وضعیت قرمز قرار گرفته است. رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: براساس آخرین به روز رسانی وضعیت مخاطره شیوع کرونا در شهرستانها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شده است، شهرستانهای بیرجند، سربیشه، بشرویه و طبس وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) دارند.مناطق قرمز خراسان جنوبی در ارزیابی قبلی شامل ۲ شهرستان بیرجند و سربیشه بود و در هفتههای گذشته به یک شهرستان هم رسید که اکنون شهرستانهای طبس و بشرویه نیز اضافه شدند.» محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه پنجشنبه اظهار کرد: شهرستانهای خوسف، درمیان و فردوس در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند و شهرستانهای زیرکوه، قاینات و نهبندان وضعیت زرد (متوسط خطر) دارند. وی افزود: در حال حاضر تنها شهرستان در وضعیت سفید (کم خطر) این استان نیز سرایان است. وی از مردم خواست ضمن رعایت فاصله اجتماعی و دوری از تجمعات و دورهمیها حتما از ماسک استفاده کنند.

کمکرسانی تا رفع نیاز مناطق سیلزده خراسان جنوبی ادامه دارد


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: تا این مرحله اقدامات عمومی که زیرساختی است برای جبران خسارات سیل تابستانی در استان با اولویت انجام شده و سایر اقدامات تا رفع نیازمندی مناطق سیلزده ادامه دارد. سید کمال الدین میرجعفریان در گفت و گو با ایرنا افزود: اوایل شهریور امسال در ۲ مقطع زمانی، بارش رگباری باران و جاری شدن روان آب را در منطقه به خصوص در شهرستانهای بیرجند، سربیشه و خوسف داشتیم. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یادآور شد: نیازهای اولیه مردم در همان ۴۸ ساعت اولیه تقریبا فراهم شد و به دنبال آن تیمهای ارزیابی و بازسازی در منطقه حضور پیدا کردند که عمدتا اقدامات در زمینه تکمیل زیرساختها بود. وی اظهار کرد: بیش از ۱۴۳ رشته قنات حدود ۷۵ درصد آسیب دیدند که بازسازی آن در دستور کار جهاد کشاورزی و تیمهای امدادی قرار گرفته و تا امروز قسمتهای عمده قنوات احیا و اصلاح شده است.معاون استاندار با بیان اینکه بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل به بخش‎های مختلف برآورد شده است گفت: پیگیریهای لازم در سطح کشوری انجام شده که با تصویب منابع مالی و ابلاغ آن بحث تامین خسارت کشاورزان و روستاییان در دستور کار قرار میگیرد. وی اظهار کرد: رسوبگیری مزارع براساس تقسیمبندی مسئولیتهایی که در ستاد مدیریت بحران داشتیم، برعهده جهاد کشاورزی است که به لحاظ ماهیت تخصصی کار و ماهیت اجتماعی و اجرایی باید این موضوع را مدیریت کنند. میرجعفریان گفت: رفع آسیب در مزارع به تشخیص جهاد کشاورزی است که در این زمینه اطلاع رسانی شده و مردم میتوانند از این طریق پیگیری کنند. وی گفت: همچنین در حوزه بیمه منازل روستایی اوایل امسال با همت و پیگیری استاندار، بانک قرضالحسنه مهر ایران به صورت رایگان تمامی منازل روستایی استان شامل بیش از ۸۶ هزار واحد مسکونی را بیمه کرده است. وی افزود: این بیمه در برابر سیل، آتشسوزی و طوفان است که هم خسارت اماکن هم وسایل زندگی را تا سقف ۳۰ میلیون تومان پرداخت میکند. میرجعفریان با تاکید بر اینکه برای اماکن دام باید در قالب بیمه دام و محصولات کشاورزی اقدام شود گفت: روستاییان و عشایر حتما به بیمه محصولات کشاورزی و دامی خود توجه داشته باشند.

اولویت اول ما در حوزه بهداشت و درمان ، ایجاد دانشکده علوم پزشکی است

سربازی- رئیس شورای اسلامی شهر فردوس گفت: تاسیس دانشکده علوم پزشکی در فردوس، بسیاری از مشکلات و کمبودهای موجود در سطح منطقه را بر طرف میکند و به همین جهت، اولویت اول شورای اسلامی شهر فردوس در حوزه بهداشت و درمان، ایجاد دانشکده علوم پزشکی است. حسین اکبری افزود : فردوس به عنوان قدیمی ترین شهرستان خراسان جنوبی، بعنوان قطب دوم درمان بعد از بیرجند، در استان مطرح است و انتظار میرود که مورد توجه جدی مسئولین مربوطه قرار گیرد. اکبری، در ادامه به فعالیت بیمارستانهای شهید چمران و حضرت رسول و مرکز اورژانس مجهز بیمارستان شهید چمران فردوس اشاره کرد و گفت: تمام زیرساخت های لازم برای راه اندازی و ایجاد دانشکده علوم پزشکی در فردوس فراهم است و انتظار داریم به لحاظ تکمیل چرخه درمانی و آموزشی در سطح منطقه و استفاده از ظرفیت های موجود به ویژه متخصصین بومی در منطقه، بحث ایجاد دانشکده علوم پزشکی فردوس در اولویت وزارت بهداشت و درمان و دانشکده علوم پزشکی بیرجند و مسئولین استان و شهرستان قرار گیرد. وی افزود: انتخاب دانشکده فناور برتر در سطح دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، قبولی دانشجویان در مقاطع ارشد، کسب مقام در المپیادهای دانشجویی، کسب مقام های اول تا سوم در استارتاپ های کشوری و استانی و شهرستانی، انتخاب چندین دوره پژوهشگر برتر از بین اساتید و دانشجویان در سطح دانشگاه، ثبت ۵ اختراع دانشجویی، چاپ بیش از ۱۰۰ مقاله علمی پژوهشی از جمله افتخارات دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس می باشد که گواه محکمی بر ظرفیت ها و استعداد های بالای علمی شهرستان است. اکبری افزود : در حال حاضر، خراسان جنوبی با داشتن تنها یک دانشگاه علوم پزشکی ، جزو معدود استانهایی است که در سطح کشور فقط یک دانشگاه علوم پزشکی دارد و نیاز است که به جهت توسعه و توزیع بهینه امکانات و جذب هر چه بیشتر اعتبارات و متخصصین محترم، وزارت بهداشت و درمان نسبت به صدور مجوزهای لازم جهت فعالیت ایجاد دومین و سومین دانشکده علوم پزشکی در استان خراسان جنوبی که سومین استان پهناور کشور بوده و جزو استان های محروم و کمتر توسعه یافته می باشد اقدام نماید. وی در ادامه به اهدای ده هکتار زمین توسط شورای اسلامی شهر فردوس به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای احداث دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس اشاره کرد و گفت : انتظار ما این است که پیگیری های جدی تری در خصوص اخذ مجوز های لازم از سازمان مدیریت صورت گیرد و هر چه سریعتر عملیات ساختمانی این دانشکده آغاز شود .

حیات جامعه بشریت در اصلاح قلبها و عقیدهها است

صداوسیما- نماینده ولی فقیه در استان گفت : حیات جامعه بشریت در اصلاح قلبها و عقیدهها است. حجت الاسلام والمسلمین عبادی در نشست بصیرتی طلاب و روحانیون مدرسه تخصصی حضرت امیرالمومنین (ع) بیرجند گفت: ایمان، همان عقیدهی دلهاست، بنابراین کسی که ایمان دارد تلاش میکند تا حرف، عمل، برخورد، سیاست، اخلاق و رفتارش را نیز بر اساس ایمان تنظیم کند.

۹۰۰ پروژه محرومیت زدا در خراسان جنوبی به مراحل پایانی رسید

ایرنا – مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) گفت: ۹۲۰ پروژه کوچک، زودبازده و عامالمنفعه محرومیتزدا با کمک گروههای جهادی در استان در حال اجرا بوده که حدود ۹۰۰ پروژه به مراحل پایانی رسیده است. مهدی هنری در آیین امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان بسیج سازندگی و کانون انجمنهای صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی استان افزود: یکی از برنامههای بسیج سازندگی در زمینه پروژههای عمرانی و محرومیتزدایی اجرای ۴۰ هزار پروژه عمرانی کوچک، زودبازده و عامالمنفعه بود که از سال ۹۷ در کشور آغاز شد.

تکذیب خبر نصف شدن جرائم رانندگی

صداوسیما- سرهنگ عباسی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: پیامی مبنی بر نصف شدن جرائم رانندگی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که این موضوع توسط پلیس راهنمایی و رانندگی تکذیب میشود.

۲۵۵ خودرو در خراسان جنوبی به طور رایگان گازسوز شد

مدیر شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی منطقه گفت: ۲۵۵ خودرو در استان در قالب اجرای طرح گازسوز کردن خودروهای عمومی به صورت رایگان دوگانهسوز شد. به گزارش ایرنا، قربانعلی مردانی افزود: مالکان خودروهای عمومی میتوانند با ثبتنام در سامانه “ www.gcr.niopdc.ir “ درخواست خود را برای گازسوز کردن خودرو ثبت کنند. وی گفت: صاحبان خودروهای عمومی در استان میتوانند پس از ثبتنام در این سامانه برای احراز هویت و پلاک، کارگاه مورد نظر را برای گازسوز کردن خودرو خود انتخاب کنند. وی بیان کرد: خودروهای ناوگان عمومی تکسوز شامل تاکسیها، ون و وانتبارها به طور صد درصد رایگان دوگانهسوز میشوند.

بهرهبرداری ۳۷ خانه هلال دراستان

ایرنا – ۳۷ خانه هلال با هدف افزایش تابآوری و مشارکت هرچه بیشتر مردم در امدادرسانی همزمان با چهارمین روز هفته دفاع مقدس در استان به بهرهبرداری رسید.خانه هلال بخش گزیک شهرستان درمیان روز پنجشنبه به نمایندگی از ۳۷ خانه هلال استان با حضور جمعی از مسئولان افتتاح شد. محمدرضا رضایی ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در این آیین گفت: با افتتاح این تعداد خانه هلال، تعداد خانههای هلال استان به ۸۰ مورد افزایش یافت.

ثبت دو مورد جدید فوت در اثر ویروس کرونا در خراسان جنوبی

صدا و سیما – تعداد قربانیان کرونا در خراسان جنوبی با ثبت دو مورد جدید فوت به ۱۵۵ نفر افزایش یافت. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۰ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری هستند گفت: از این تعداد ۵۶ نفر مبتلای قطعی بیماری کرونا و ۱۱ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند. دهقانی افزود:حال عمومی یک نفر از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبتهای ویژه وخیم است.

راه اندازی نیروگاه خورشیدی با همت ایثارگران در بیرجند در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس

نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی شهید چمران در چهارمین روز هفته دفاع مقدس با همت جمعی از ایثارگران در بیرجند راهاندازی شد. مسئول پروژه نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی شهید چمران بیرجند روز پنجشنبه در آیین افتتاح این طرح گفت: ۱۲ میلیارد ریال برای احداث و راهاندازی این نیروگاه خورشیدی سرمایهگذاری و این آورده توسط جمعی از ایثارگران دوران دفاع مقدس تامین شده است. خسروی افزود: نیروگاه شهید چمران ۲ ماه است که وارد مدار سبکه برق استان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر- عصر شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه خبری تلخ، مردم ایران و جهان را در

بیشتر

خبر شهادت آیت الله رئیسی همه ما را شوکه کرد.رئیس جمهوری که الحق مردمی بود

بیشتر

در پی حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، آیت الله رئیسی به شهادت رسید.بالگرد حامل

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت