شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

شناسایی ۱۴۹۸ بیمارکرونایی در استان تا دیروز

آمار مبتلایان ویروس کرونا در خراسان جنوبی از ابتدا تاکنون به هزار و ۴۹۸ نفر رسید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون از مجموع ۹ هزار و ۷۷۲ آزمایش انجام شده در استان، ۸ هزار و ۲۷۴ نفر جواب تستشان منفی و پاسخ تست هزار و ۴۹۸ نفر مثبت اعلام شد. دکتر مهدی زاده تعداد فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در استان را با ثبت ۳ فوتی جدید در شبانه روز گذشته، ۶۵ نفر اعلام کرد.
وی افزود: از ۲۲۱ نفر بیمار بستری در بیمارستان‌های استان ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژ بستری هستند که حال عمومی ۳ نفر وخیم است.دکتر مهدی زاده به گروه‌های سنی مبتلایان ویروس کرونا در استان اشاره کرد و گفت: حدود یک درصد مبتلایان سن زیر ۵ سال، ۴ درصد ۵ تا ۱۵ سال، ۴۵ درصد ۱۶ تا ۴۵ سال، ۲۱ درصد ۴۶ تا ۶۰ سال و ۲۶ درصد بالای ۶۰ سال درگیر این بیماری شدند. وی افزود: در سن زیر 15 سال بدون علامت یا با علائم متوسط بودند و خوشبختانه تاکنون مرگ زیر 10 سال بر اثر ابتلا به کرونا در استان نداشتیم.
براساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت شهرستان‌های بیرجند، خوسف، سربیشه، طبس، فردوس و نهبندان وضعیت بسیار پرخطر (قرمز)، شهرستان‌های بشرویه، درمیان و قاینات وضعیت پرخطر (نارنجی) و شهرستان‌های زیرکوه و سرایان هم وضعیت خطر متوسط (زرد) را پیدا کردند و هیچ شهر استان در وضعیت کم خطر (سفید) نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت