یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

شش ماه دیگر اوضاع کرونایی در کشور حاکم است

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی کروناگفت: حداقل شش ماه دیگر اوضاع کرونایی در کشور حاکم است تا تولید واکسن موثر این بیماری و توزیع آن بین مردم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم. دولت برای کمک به شرکتهای دانش بنیان فعال در حوزه دارو و واکسن بیماری کرونا آماده است. او توصیه های بهداشتی به مردم را تحت عنوان پروتکل شفآ مطرح کرد شین به معنای شستشو است.ف به معنای فاصله گذاری اجتماعی است.الف اول به معنای استفاده از ماسک است.الف دوم به معنای اجتناب از ترددهای غیرضروری است.الف سوم به معنای اجتناب از حضور در تجمعات بزرگ است. وی ادامه داد : ممنوع کردن عزاداری ماه محرم مردم را مغموم و افسرده می کند با جمعیت کمتر می توان مجالس عزا برپا کرد و اطعام هم در بسته های بهداشتی توزیع شود.عزاداری ماه محرم را با تعداد نفرات کم برگزار می کنیم. باید امسال سلامت مردم و سوگواری را در کنار هم قرار دهیم وی ادامه داد: افرادی که از دستورالعملهای بهداشتی تخلف کنند حتما باید مجازات شوند.ستورالعملهایی در این رابطه طی سه بخش تنظیم شده است: ادارات، اصناف و در سطح عموم.روحانی افزود: مسئولی را که کارمند دورکار را مجبور به حضور در محل کار کند مجازات میکنیم چنین مسئولی مستحق مدتی انفصال است.

طرح جدید نمایندگان برای تغییر سهمیه بندی بنزین

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت :در این طرح که در نوبت اعلام وصول قرار دارد پیشنهاد شده است تا سهمیه بنزین به جای خودروها به تعداد افراد خانواده داده شود.در این طرح برای هر فرد ماهیانه 20 لیتر بنزین در نظر گرفته شده است.در این طرح پیش بینی شده تا سامانهای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند پیشبینی شود.

جزئیات پرداخت وام با وثیقه سهام عدالت

معاون وزیر اقتصادگفت :بانکها معادل 50 درصد ارزش روز سهام عدالت را وام با نرخ سود 18 درصد و دوره بازپرداخت 3 ساله به متقاضیان پرداخت می کنند. این تسهیلات در قالب کارت اعتباری مراحبه به متقاضیان ارائه خواهد شد.

حذف بستههای اینترنتی و افرایش تعرفهها خلاف مقررات است

نوش آبادی، نماینده مجلس در شورایعالی فضای مجازی گفت: با وزیر ارتباطات هم صحبت کردم، حذف بستههای اینترنتی و افرایش تعرفهها خلاف مقررات است.وقتی کسب و کار و آموزش مردم با اینترنت گره خورده، افزایش قیمت، خلاف مقررات بستهها چه معنایی دارد؟ دولت متخلفین را جریمهی سنگین کند تا به تعرفههای قبل بازگردند.

رئیس مجلس: برگزاری کنکور سراسری ضروری است

قالیباف گفت: برگزاری کنکور سراسری ضروری است اما زمانی باید برگزار شود که اشکالات موجود رفع شده باشد. آزمون کارشناسی ارشد بهتر از دکتری برگزار شد. روسای کمیسیونهای بهداشت و آموزش ظرف 48 ساعت با حضور وزرای بهداشت و علوم علوم مشکلات برگزاری آزمون کارشناسی را بررسی و برنامه ریزی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت