شرایط استخدام در سال ۹۹ اعلام شد ؛ پیش بینی استخدام ۴۰ هزار نفر در کشور

شرایط استخدام در سال ۹۹ اعلام شد ؛ پیش بینی استخدام ۴۰ هزار نفر در کشور

طبق آنچه در قانون بودجه امسال تعیین و اخیرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد، به کارگیری نیروی انسانی به هر شکل و عنوان در مشاغل و فعالیت دستگاه‌های اجرایی از محل هرگونه اعتباری صرفا با مجوز سازمان اداری و استخدامی و با اخذ تاییدیه سازمان برنامه و بودجه مبنی بر پیش‌بینی بار مالی در قانون انجام می‌شود. رعایت قوانین و مقررات مربوط به استخدام از جمله قانون مدیریت خدمات کشوری مورد توجه بوده و استخدام‌ها منوط به حرکت در چارچوب این ضوابط است. همچنین در مورد به کارگیری افراد جدید به صورت حق التدریس و با عناوین مشابه به هر شکل توسط وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل استان‌های آن ممنوع اعلام شده است. اما از سال‌های گذشته با توجه به اختلاف‌نظر‌هایی که در رابطه با استخدام‌های دولتی و یا تبدیل وضعیت کارکنان از دولت دهم وجود داشت، هرگونه اقدامی مشروط شد؛ به گونه‌ای که در آن زمان براساس ماده (۵۱) قانون برنامه پنجم توسعه هرگونه استخدام رسمی و پیمانی در دستگاه‌های اجرایی ممنوع بود، اما در تبصره‌ای تاکید شده بود که در بودجه‌های سنواتی امکان استخدام با شرط رعایت بند (ب) ماده (۲۴) قانون مدیریت خدمات کشوری قابل انجام است. این در حالی است که بنا بر این بند اگر دستگاه مشغول به کار حاکمیتی است، با خروج دو درصد نیرو‌ها در یک سال نیروی جدید را جذب کند، از سوی دیگر در مشاغل غیر حاکمیتی نیز به ازای خروج سه نفر نیرو دستگاه می‌تواند یک نیروی جدید استخدام کند. بر این اساس مبنای به کارگیری نیروی جدید در دستگاه اجرایی همین قانون قرار گرفت. آن طور که گفته می شود با توجه به نیاز اعلامی دستگاه‌ها برای نیروی انسانی پیش بینی می‌شود امسال ۴۰ هزار نیروی جدید از طریق آزمون استخدام شوند – ایسنا

زمان دقیق امتحانات نهایی و کنکور ۹۹

وزیر آموزش و پرورش در خصوص زمان دقیق امتحانات نهایی و کنکور ۹۹ گفت: برای پایه دوازدهم طبق روال هر ساله آخر اردیبهشت پایان سال تحصیلی خواهد بود و پس از تعطیلات عید فطر، امتحانات از ۱۰یا ۱۷خرداد ماه آغاز و تا یک هفته از تیر ماه ادامه خواهد داشت، کنکور نیز۲۰ روز پس از آخرین امتحان نهایی برگزار خواهد شد.

امکان حذف واحدها یا ترم تحصیلی بدون درج سنوات فراهم شد

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: به لحاظ شرایط پیش آمده، دانشجویانی که تمایل داشته باشند بعضی از دروس و یا حتی کل ترم جاری را حذف کنند، این امکان را خواهند داشت و این ترم جزو سنوات تحصیلی شان محسوب نخواهد شد، یعنی چنانچه خود دانشجو متقاضی باشد، می‌‌تواند بدون اینکه در سنوات تحصیلی‌‌اش درج شود، در این ترم از مرخصی استفاده کند.

مؤسسه «سروم»: واکسن کرونا را تا سه هفته دیگر تولید می‌کنیم

انستیتوی «سروم» هند که در تولید واکسن و دارو فعال است اعلام کرد، دو تا سه هفته دیگر تولید انبوه واکسن بیماری “کووید ۱۹” که توسط دانشگاه آکسفورد ساخته شده را آغاز خواهد کرد. این مؤسسه ابراز امیدواری کرده در صورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌های بالینی این واکسن بر روی انسان بتواند آن را در ماه اکتبر (مهر و آبان) سال جاری وارد بازار کند.

وام ۵۰ میلیونی ازدواج فقط ۱۸ میلیون

تابناک نوشت: «خریدار وام ازدواج به ۸ میلیون تومان»، «وام ازدواج فروشی» و «خریدار وام ازدواج بدون واسطه» اینها تنها عناوین چند آگهی از صدها آگهی خرید و فروش وام ازدواج در سایت دیوار است. با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت و سایت‌های آگهی همچون دیوار، با صدها آگهی خرید و فروش وام‌های ۵۰ میلیونی ازدواج مواجه می‌شوید که این روزها تا مبلغ ۱۸ میلیون تومان به فروش می رسد

کمک معیشتی امشب واریز می‌شود

اکونا پرس نوشت: ساعت ۲۴ روز دهم اردیبهشت ماه به روال ماه‌های گذشته زمان پرداخت مرحله دیگر از کمک‌های معیشتی است که به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – دکتر نگین ناصح، اولین بانوی دریافت کننده بالاترین جایزۀ علمی بنیاد ملّی

بیشتر

بهروزی فر- نهم اردیبهشت ماه در تقویم مناسبت ها، “روز ملی شوراها” نام گرفته، ۲۵

بیشتر

سلام. بارندگی های اخیر در استان و مخصوصا در شهر زیرکوه نشان داد که با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت