شاهد انتشار اتهامات اقتصادی علیه برخی مسئولان رده بالا هستیم

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی باید بدون اغماض و حاشیه سازیهای سیاسی و جناحی انجام شود، گفت: مبارزه با فساد اقتصادی هیچ تضاد وتعارضی با فعالیت اقتصادی سالم و سرمایه گذاری اقتصادی در کشور ندارد و برای موفقیت در این زمینه باید از حاشیه سازیهای سیاسی و جناحی پرهیز کرد. جهانگیری افزود: به نظر ضروری می رسد که قوه قضاییه برای پاسخگویی به مطالبه مردم و اقناع افکار عمومی نسبت به متخلف بودن مسئولانی که متهم شده اند یا تبرئه آنها از اتهامات مطروحه با فوریت و شجاعت شفاف سازی کند. چرا که در غیر اینصورت سرمایه اجتماعی نظام و اعتماد مردم آسیب جدی خواهد دید. وی در ادامه با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی و درس آموزی از برخی پرونده های در حال رسیدگی نظیر پرونده فردی از مسئولین دفتر یکی از مقامات ارشد نظام، گفت: اعتماد زیاد به افراد و عدم نظارت دقیق می تواند به تکرار چنین تخلفات و مفاسدی در دفاتر مسئولین کشور منجر شود.
فهرست بلند بالای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰
روزنامه اعتماد نوشت: فهرست کاندیداهای احتمالی برای انتخابات ریاستجمهوری، فهرست بلند بالایی است؛ که تعداد اصولگرایان آن بیشتر از اصلاحطلبان است به همین جهت است که میان کاندیداهای اصولگرایی که نامشان برای ۱۴۰۰ مطرح میشود از محسن رضایی میرقائد و حسین دهقان با لباس نظامی تا پرویز فتاح با پروندههای ناگشودهای از کارگزاران نظام تا سعید جلیلی و قالیباف و رییسی که امتحان پس داده و هر از چندی بر سر آمدن یا نیامدنشان در انتخابات بعدی حرف و حدیثی بالا میگیرد. در این ایام که هر چهره شناختهشدهای از میان اصولگرایان که در هر کجای این طیف عریض و طویل ایستاده، کاندیدای احتمالی ریاستجمهوری است محمدرضا باهنر اعلام کرده که بنای کاندیداتوری ندارد. با این حال فرقی نمیکند که علی لاریجانی بیاید یا محمدرضا باهنر؛ چهرههای اصولگرایی که عمدتا رویکرد متعادلتری به امور جاریه کشور دارند اما چندان با استقبال قاطبه اصولگرایان همخوانی ندارند بهخصوص لاریجانی که به نوعی اصولگرای مطرود از جمع اصولگرایان نیز به حساب میآید. ، اصلاحطلبان هم درباره همان تعداد اندک کاندیداهای احتمالی که نامشان مطرح است، اظهارنظر میکنند. نام مصطفی معین و رضا خاتمی پرتکرارترین اسامی برای نامزدی انتخابات ریاستجمهوری ۱۴۰۰ است و محمدرضا عارف به عنوان گزینهای جدی برای انتخابات ریاستجمهوری مطرح است
شورای نگهبان از رد صلاحیت هیچ یک از نمایندگان خرسند نمیشود
آیت ا… احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان از رد صلاحیت هیچ یک از نمایندگان خرسند نمیشود لکن چه کنیم که به دلیل عدم توجه و دقت، فسادها و انحرافات گوناگون سراغ برخی نمایندگان میآید از این رو همه باید مراقب انحرفات باشیم و از سرگذشت گذشتگان خود درس بگیریم. وی در توصیه دیگر و مهم خود خطاب به همه نمایندگان مجلس متذکر شد: بعضی افراد در ایام انتخابات در کنارتان بودهاند و در ستادها برایتان کار و تبلیغات کردهاند که پس از انتخابتان به عنوان نماینده از شما انتظارات و توقعات بیجایی دارند؛ خدای نکرده خواستههای غیرقانونی و نامشروع آنها را انجام ندهید و کاری هم به عزل و نصبهای اجرایی نداشته باشید.
صوفی: اصلاحطلب ۶ سیلندر هم نمیتواند رأی حداکثری را پای کار بیاورد
وزیر دولت اصلاحات با بیان اینکه اگر یک اصلاح طلب ۶ سیلندر هم کاندیدا شود، بازهم رأی حداکثری اصلاح طلبان پای کار نخواهد آمد، گفت: جامعه امروز شرایط سخت معیشتی را از چشم اصلاح طلبان میبیند. صوفی میگوید: باید واقعیت جامعه را بپذیریم. راهبرد اصلاحطلبان در انتخابات ۹۸، راهبرد واقع بینانه بود نه انتزاعی. جامعه امروز مسبب بروز شرایط سخت معیشتی را از چشم اصلاح طلبان میبیند و دیگر حاضر نیستند به تصمیمهای مشابه سال ۹۲ تا ۹۶ پاسخ مثبت بدهند. وی گفت: اصلاح طلبان به این نتیجه رسیدهاند که با روش انتخاباتی ۹۲ تا ۹۶ نمیتوان پای تعهداتی که به مردم در انتخابات دادهاند بایستند و وقتی مردم ناراضی شوند اعتبار اصلاحات ضربه می بیند
واکنش حداد عادل به افشاگری فتاح

حداد عادل با انتشار ویدئویی در واکنش به ادعای رئیس بنیاد مستضعفان از او پرسید: آقای فتاح شما خبر ندارید که اموال مدرسه شخصی نیست و به دستور رهبری ایجاد شده تا به وضعیت علوم انسانی توجه شود ؟ مگر از حساسیت رهبری در استفاده از بیت المال اطلاع ندارید ؟

مجلس نباید وارد فاز تقابل با دولت شود

نقوی حسینی فعال اصولگرا و نماینده سابق ورامین در مجلس گفت: بنده در زمان حضور در پارلمان تندترین نقدها را نسبت به دولت داشتم، اما امروز شرایط کاملا متفاوت شده و نباید مجلس جدید وارد فاز تقابل با دولت شود.

توصیه ظریف یا زیباکلام برای ۱۴۰۰

حسین انصاریراد، فعال اصلاحطلب گفت: من باور دارم که ظریف یا زیباکلام برای ریاستجمهوری سال۱۴۰۰ مناسب هستند اما فارغ از اینکه چهکسی بیاید مسئله این است که هرکه بیاید باید اختیار عمل داشته باشد. آقای ظریف زمانی میتواند مؤثر باشد که قدرت داشته باشد یعنی دستِکم در حد قانون اساسی اختیارات رئیسجمهور به رسمیت شناخته شود.

باهنر : برخی کاندیداها را صادر کنیم!

محمد رضا باهنر گفت: با توجه به تعداد زیاد اشخاصی که برای کاندیداتوری ریاستجمهوری سال ۱۴۰۰ مطرح میشوند، ما باید تعدادی از این اشخاص را به کشورهای تازه استقلالیافته، صادر کنیم! از طرف دیگر اینکه عدهای میگویند رئیسجمهور آینده باید از نظر سیاسی همراستا با مجلس باشد، مسالهای صددرصد تبلیغاتی است.

ظریف از لاریجانی رأیآورتر است

شهربانو امانی فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ظریف اگرچه از طیف معتدل است، اما کارنامهای اصلاح طلبانه دارد و میتوان روی او حساب کرد. وی افزود : ظریف به طور قطع از لاریجانی مورد قبولتر و رأیورتر است».

ادعای هوک: ترامپ احتمالا در دور دوم ریاستجمهوری با ایران توافق میکند

«برایان هوک» نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران مدعی شده سیاستهای رئیسجمهور کشورش در قبال ایران موفقیت آمیز بوده و او احتمالاً در دور دوم ریاستجمهوری خود با ایران به توافق میرسد و توافقهای صلح دیگر و رونق و شکوفایی در خاورمیانه را نیز شاهد خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


جم – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح جامع تالاب کجی نمکزار

بیشتر

دادرس مقدم – اول تا هفتم ذی القعده هر سال را به عنوان هفته حج می

بیشتر

سلام و خسته نباشید. در خصوص سرمقاله خوب خانم بهروزی فر با موضوع این داستان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت