شاعر زباله ها

  • رجب زاده

نام و نشانی از خود به جا نگذاشت . چهره اش هم پشت ماسکی که معلوم بود مدت هاست استفاده می کند، پنهان بود . همه آنچه از او مانده یک دست خط است ، شاعرانه ای که قلب هرکه بخواند به درد می آورد. اخر نوشته رشته اش ادبیات است . نوشته در یک کارگاه کار می کرده و کارفرما بعد کرونا توان پرداخت حقوق نداشته و مرخصش کرده است ، نوشته مجبور است با درامد زباله گردی، روزگار بگذراند، این روزها مجبور است همه آنچه درباره زباله گردها می گویند را بشنود و تحمل کند. او یک از جاماندگان است ، جاماندگان نذرها و همایش هایی که این چند ماه برای نیازمندان اسیب دیده از کرونا انجام شد اما مانند او خیلی ها ماندند. نوشته مجبور است با قرض و گرفتاری بیمه اش را پرداخت کند تا پس اندازی برای آینده فرزندانش باشد ، همین بیمه شاید او را در زمره داراها قرار داده از همان یک سبد کالا هم محروم شده . نمی دانم چطور می توان همه نیازمندان آبرومند راجستجوکرد ، نیم دانم چرا انجام چنین کار یحتی در همین شهر کوچک خودمان که تا چند دقیقه ای با یک نفر حرف می زنی ، دوست و فامیل از آب درمی آید سخت است . نمی دانم چرا همسایه از حال همسایه خبر ندارد اما می دانم خیلی ها مانده اند . بسته ها ی رزمایش مواسات و مهربانی و نذرهای مساجد و خیران ، به خیلی ها دوبار و سه بار رسید و بعضی اما دست شان خالی ماند. هر چند دوبار و سه بار رسیدن یک بسته با چند قلم کالا به یک نیازمند واقعی بازهم غنیمت است اما شناسایی نیازمندان دیگر، اصول و روش خود ش را دارد. توجه به محلات خاص ومناطق حاشیه شهرها ،شناسایی کارگران از کار بیکار شده ، جستجوی معتمدان محله ها، ریش سفیدان شهر ها ، خیرانی که حرمت آبرومندان را حفظ می کنند ، این افراد همه می توانند اطلاعاتی موثق درباره نیازمدان ابرومند ازائه داده و احساس مسئولیت در قبال گذارن زندگی آن ها داشته باشند. بعید نیست این اقدامات برای توزیع بسته های معیشتی در نقاط محتلف استان انجام شده باشد اما باید بپذیریم که یافتن نیازمندانی که در این روزهای سخت ، صورت با سیلی سرخ نگه می دارند کاری جهادی و دشوار است .
انچه از ابتدا مطرح شد و می توانست نقطه امیدی در اجرای طرح های خداپسندانه باشد ، بانک اطلاعاتی نیازندان استان بود . بانکی که اوایل همین امسال استاندار از شروع اقداماتی برای تهیه و تکمیل ان خبرداده بود اما برای برخورداری از چنین بانک اطلاعاتی با داشته ها و محتوای کافی و واقعی چه اقدامی انجام شد ؟ آیا در برگزاری رزمایش ها از اطلاعات این بانک استفاده شد ؟
ایا تلاش ها برای تکمیل اطلاعات این بانک ادامه دارد ؟ و آیا رزمایش ها و طرح های عمومی کمک به نیازمندان با توان بیشتر ادامه خواهد یافت ؟ باید همه، تک تک ما ، با حفظ شان نیازمندان ، برای اسان تر شدن گذران این دوره از روزگار قدمی برداریم و وجدانمان را به خواب نفرستیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت