سفیر ایران: پرونده اربعین امسال بسته شده است، عراق زائر خارجی نمی پذیرد

سفیر کشورمان در بغداد تاکید کرد که پرونده اربعین در عراق بسته شده است و این کشور به هیچ زائر خارجی از جمله ایرانی اجازه ورود به عراق برای انجام آیین اربعین را نمی دهد. «ایرج مسجدی» گفت که متاسفانه امروز فیلم مصاحبه ای از استاندار کربلا در فضای مجازی و برخی رسانه های کشور منتشر شد که از سخنان وی سوء برداشت شده است.

خبر جدید از طرح برق رایگان

سخنگوی صنعت برق با اشاره به طرح برق رایگان گفت: مشترکان کم مصرف که در سکونتگاه های غیر دائم حضور دارند شامل حال تخفیف صد درصدی نشوند. رجبی ادامه داد: اقامتگاه های فصلی، ویلا ها و به طور کلی مشترکانی که دائما در یک مکان حضور ندارند شامل حال این طرح نخواهند شد و تخفیف صد درصدی برای این دسته از مشترکان اعمال نمی شود.به گفته سخنگوی صنعت برق در اولین فرصت و حداکثر یک ماه آینده از طریق پیامکی که برای مشترکان صنعت برق ارسال می شود، وضعیت مصرف به آن ها گزارش خواهد شد تا از میزان مصرف خود و قرار گرفتن در دسته بندی خوش مصرف، کم مصرف، و یا پر مصرف مطلع شوند.

قیمت واکسن آنفولانزا برای گروه‌های پرخطر ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان است

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: قیمت واکسن آنفولانزا برای گروه‌های پرخطر با ارز دولتی ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان است، اما قیمت واکسن وارداتی با ارز نیمایی متعاقبا اعلام خواهد شد.

دانش آموزان بین آموزش حضوری
و مجازی یکی را انتخاب کنند

وزیر آموزش و پرورش گفت: از نظر ما اولویت با آموزش حضوری است اما حضور دانش آموزان در مدارس الزامی نیست. او ادامه داد: دانش آموزان باید یکی از دو روش حضوری یا مجازی را انتخاب کرده و به مدرسه اعلام کنند. وی افزود : آمار‌های تدریجی نشان می‌دهد تا چند روز گذشته بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان آموزش حضوری را انتخاب کرده‌اند و بقیه دانش آموزان آموزش مجازی و تلویزیونی را ترجیح دادند.

جزئیات ارائه بسته اینترنت رایگان شاد به دانش‌آموزان و معلمان اعلام شد

وزیر ارتباطات گفت : اینترنت رایگان شامل مجموعه سایت‌هایی که از سوی وزارت آموزش‌وپرورش تعیین شده و یک بسته‌ ماهانه برای دانش‌آموزان است نام این بسته را «شاد» می‌گذاریم اما فقط مشمول استفاده از «شاد» نیست. آذری جهرمی درباره ارائه بسته‌های اینترنتی رایگان به معلمان نیز توضیح داد: یک معلم در یک کلاس معمولاً دارای ۳۰ تا ۴۰ دانش‌آموز است که مصرف اینترنت برای وی بالا می‌رود؛ بنابراین از فروردین ماه بسته اینترنتی ۲۰ گیگی سه ماهه به آنها ارائه کردیم.

عبارت «اینترنت ملی» خیانت است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که شبکه ملی اطلاعات ضامن رشد و توسعه اقتصاد جوانان ایرانی است و نباید این شبکه را با لفظ «اینترنت ملی» خطاب کرد چرا که به نظر او این کار، کار خائنین است.

می‌خواهیم گوگل ملی داشته باشیم

فیروزآبادی ، دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد به دنبال استقلال ایران در فضای مجازی است. او گفت که آنها به دنبال ساخت مجدد گوگل نیستند و فقط می‌خواهند در کشور گوگل ملی وجود داشته باشد.

دریافت وجه در مدارس دولتی ممنوع

مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزرات آموزش و پرورش گفت: بر اساس آئین نامه اجرایی مدارس، دریافت هر گونه وجه ممنوع است، به جز در مدارس غیردولتی، شاهد و سمپاد که هزینه مشخص برای آنها تعیین شده است. مدارس دولتی ما نباید هیچ گونه وجهی را از اولیا دریافت کنند.

قیمت عجیب پراید در بازار

روز گذشته پراید که روزی ارزان‌ترین خودروی بازار ایران بود قیمتی عجیب را دید. پراید ۱۱۱ به قیمت ۱۰۴میلیون تومان فایل شد تا خودرویی که می‌رود روند خداحافظی اش را تکمیل کند، با قیمتی بالاتر از صد میلیون تومان در بازار معامله شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت